Şimdi Ara

Bilişim Hukuku - Yeni E-Ticaret Kanunu ve Spam Posta ve SMS'lerin Engellenmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
2
Favori
693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Herkese Merhabalar ben Berkan Sezer. Yeni programımız Bilişim Hukuku ile bundan böyle her hafta sizlerle beraber bilişim konusundaki sorunları, Taygün & Özmestik Hukuk Bürosu ortaklarından Avukat Ünsal Özmestik ile beraber sizler için yorumlayacağız.

     

    Ünsal Özmestik ağırlıklı olarak Ceza Hukuku, Bilişim Ceza Hukuku, Bilişim Hukuku, İdare hukuku, Tüketici Hukuku, Ticaret Hukuku, Oyun Hukuku, Sözleşmeler Hukuku ve Sağlık Hukuku alanlarında çalışmakta olup .yazılım şirketleri, hosting firmaları, elektronik ticaret siteleri, sosyal medya ajansları, internet reklam şirketleri, tekstil ve hazır giyim şirketleri, güzellik ve sağlık sektörüne yönelik polikliniklere ve  internet girişimcilerine hukuki danışmanlık hizmet vermektedir. Aynı zamanda mahkemelerde Bilişim Hukuku konularında Bilirkişi görevini de yürütmektedir.




    Bu haftaki konumuz 1 Mayıs 2015'de yürürlüğe giren yeni E-Ticaret Kanunu. Bu kanun ile reklam içerikli SMS ve E-Postaların düzenlenmesi konusunda 13 maddelik bir düzenleme getiriliyor. 

     

    Ticari amaçlı ileti gönderirken hangi kurallara uymak zorundayız ? 

     

    E-Ticaret Kanunu firmalara internet sitelerinde hangi kuralları getiriyor ?

     

    Kanun sonrası neden onayımız haricinde reklam içerikli iletiler gelmeye devam ediyor ? 

     

    Ticari amaçlı iletiler kimlere hangi şartlarla gönderilebilir ? 

     

    Reklam göndermeden önce ikili doğrulama nedir ? 

     

    Kanundaki açıklar neler ?

     

    Bireysel gönderiler ceza hükmüne tabi mi ?

     

    Şikayetlerimizi nereye yapabiliriz? 

     

    Siyasi içerikli reklam gönderme kanun kapsamına giriyor mu ?

     

    Para cezaları ne kadar ? 




    Konularını Avukatımız Ünsal Özmestik programımızda yorumluyor. 

     

       

















  • Sms yasası çıktıktan sonra 2 kat daha fazla reklam sms gelmeye başladı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuana kadarki en yararlı videolardan olmuş.Umarım böyle konular daha fazla olur.Elinize ağzınıza sağlık

  • Kesinlikle bir an önce şikayet etme yollarının kolaylaştırılması lazım. Şuan yanlış bilmiyorsam Gümrük ve Ticaret Bakanlığına gideceksiniz de ,dilekçe yazacaksınız da yok efendim mesajın resmini çekip vereceksiniz felan filan kim uğraşır.

    İnternet üzerinden basit ve hızlı bir şekilde şikayet etmenin önü açılırsa bu reklam mesajlarından kısa sürede kurtuluruz. Atıyorum e-devletten yazacaksınız tel. numaranızı, reklam mesajını gönderen numarayı, gönderilme zamanını ve operatörünüzü göndereceksiniz; yapıştıracaklar para cezasını bakalım bir daha geliyormu mesaj..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c36ab7c4 -- 9 Temmuz 2015; 22:32:27 >
  • güzel bir haber olmuş devamının gelmesi dileğiylene yazıkki halen reklam mesajları gelmeye devam ediyor adının bile bilmediğim tatil köylerinden yok 3 gece 4 gün yok bilmem ne inş kolay bir şekilde şikayet edebileceğimiz bir sistem olur ypksa kimse ugraşmaz aynı düzen devam eder

  • Güzel program olmuş umarım devam eder.

  • Artık hadlerini biliyorlar en azından başlarının derde girebileceğini ki,sms gelmesini istemiyorsanız bla bla yazıp mesaj atın diyorlar ve gönderdiğinizde artık rahatsız etmiyorlar,eskiden böyle bir şey söz konusu değildi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • samsung kullananların kafası rahat yasakladım herşeyi kimse bişe atamıyor....
  • bankalarla gsm operatörlerinide dahil etseler onlara muamele ayrı bildiğim.

  • Super fikir, guzel bir video tebrik ederim....

  • Harika bir program olmuş. Tebrikler.

  • Beni de kurtarın bir yol gösterin.
    1- İnternet servis sağlayıcılar tarafından haftada en az 2 3 kere rahatsız ediliyorum. Vodafone adsl, Süperonline, D-smart vs vs.
    Direk ev telefonumu arayıp benim bütün bilgilerimi söylüyorlar. En son ay ödediğim faturaları biliyor ve söylüyor. Bunları nereden biliyor o bile acayip muamma. Aramayın dedikçe arıyorlar.

    2- Bankalar. Kredi kartı kullanmamaya inat ettikçe arıyorlar. İstemedikçe yeni seçenekler. 2 günde bir banka arar kesin. İnatla arıyorlar. Bunlara ne demeliyim ki bir daha aramasınlar. Her şeyde illa savcılığa mı gideceğiz.

  • Ülkemizde zaten yasalarla ilgili bir sıkıntı yok. İş yasa çıkarmaya gelince çıkarıyoruz. Sorun denetimde. Ve bir arkadaşın dediği gibi, hakkını aramak istediğinde binbir kapı dolaşıyorsun, binbir çile çekiyorsun. En sonunda "severim böyle işi" bırak atsınlar diyip vazgeçiyorsun.

    Ayrıca para cezaları da komik rakamlar. Zaten 5.000 10.000 lira o sms paketlerine veriyorlar. Sen adama 1.000 lira ceza kessen nolcak. Bu rakamlar resmen firmaların elini güçlendirmiş. Neyse parası veririm diyip atmaya devam edecekler.

    Bu olay e-ticaret kanununyla olacak iş değil. Operatörlerin numara veritabanlarını sıfırlayacaksın. Her firmanın kendine ait veritabanı olacak ve başka bir firmanın veritabanını kullanamayacak. Bu veritabanlarına da numaraların eklenmesi sil baştan, tüketici izni alarak olacak ve loglanacak. Bunu yapmak çok zor değil ama bunu yapacak devlet nerde? Şuan o operatörlerin veritabanlarında 40 50 milyon müşteri telefonları var. Sen onları sıfırlamadıkça bir halta yaramaz. Gidipte Carrefour, Migros, Hepsiburada gibi büyük firmalar yapamaz ama sıkıntı zaten bu firmalar değil. Sıkıntı ne yüdüğü belirsiz, saçma sapan firmalar. Ayrıca şuan gördüğüm kadarıyla yine mesajlar gelmeye devam ediyor ve "çıkmak istiyorsanız şuraya mesaj atın" diyor. Herşeyde olduğu gibi bu işi de tersten yapıyoruz. Yasada müşteri iznini alarak atacaksın diyor, bana adını şanını ilk defa duyduğum firmalar mesaj atıp "çıkmak istiyorsan buraya mesaj at" diyor. Ben her firma için bunu ayrı ayrı yapmak zorunda mıyım. Nereden bakarsan bak saçmalığın daniskası.





  • Mesaji tekrar almamak icin iptal yazip xxxx e mesaj atin yazmislar attim, tekrar sms geldi, talebinizi yerine getirmek icin asagi linkten uyeliginizi iptal ettirebilirsiniz diye, linke girdim magazaya ait alisveris karti no su istiyor, o karti ne zaman aldim, kart nerede hic bir fikrim yok, bir de bunlarla ugrastirmazlar mi..

  • Arkadaşlar, aşağıdaki adresten şikayetlerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.
    http://tiss.gtb.gov.tr
  • Çok faydalı bir program olmuş teşekkürler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sènior Farfalla

    Arkadaşlar, aşağıdaki adresten şikayetlerinizi rahatlıkla yapabilirsiniz.
    http://tiss.gtb.gov.tr


    Teşekkürler.

    Yalnız sayfa biraz sakat çalışıyor sanırım, 4 şikayet girişi yaptım her seferinde aynı şikayeti iki kez girdikten sonra kabul etti.
  • Güzel program olmuş.sms gelmeye devam ediyor ve anında siliyorum, öteki türlü uğraş dur..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enes P.

    samsung kullananların kafası rahat yasakladım herşeyi kimse bişe atamıyor....

    KARDEŞ hangi program ile yasaklıyoruz istenmeyen Mesajları?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ersin ÇAKI kullanıcısına yanıt
    program değil spam mesajlar var mesajların içinde ordan istemediğin numaraları hatta kelimeleri yasakla bende hediye bedava gibi kelimeler hep yasaklı arada bir girip bakıyorum spama karışan normal mesaj var mı diye onun dışında kafam rahat
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.