Şimdi Ara

Beyaz Eşya Yetkili Servis Çalışanına Sorularınızı Alabilirim...1,5 Yıllık Deneyim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ama burdaki durum teknisyenin sallamasyonluğu. garanti kapsamına bariz girer. sizin ısrarcı olmanız işe yaramış. teknisyen değiştirmeliydi. biz kırılan rafı bile garanti kapsamında değiştirmeye çalışısırdık. müşteriyi zorda durumda bırakmak istemezdik. tabi fabrika gönderiyordu. fabrika göndermem deseydi elimizden bişey gelmezdi.

    hangi marka ?
  • Yılmaz1907 kullanıcısına yanıt
    yok anladım matrak geçtiğini. ben ciddi cevap vermedim. belki başkalarına faydası olur diye
  • xeraw3 kullanıcısına yanıt
    Hoover.
  • Günümüz ekosisteminde herşey çabuk bozulmaya yönelik yapılıyor. Bosch, siemens her ne kadar kaliteli markalar olsada beyaz eşyada çok fazla şikayet dinledik. kullananların bin pişman olduğunu ve arçelik'e geri döndüklerine şahit olduk.

    tabi arçelik için çok kaliteli demiyorum. o da çabuk bozulabiliyor. lakin servis ağı geniş, yedek parça kısmen ucuz ve ürünlerinin arkadasında duran bir firma olması onu ön plana çıkarabiliyor.
  • xeraw3 kullanıcısına yanıt
    Vestel???

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeşim işte bu yüzden bilindik markaları, servis ağı geniş markaları kullanın diyoruz. şuan türkiyede servis ağı en geniş olan arçelik-beko. yanlış hatırlamıyorsam 700 küsür adet yetkili servisi vardı.

    kullandığın marka her ne kadar amerikan malıda olsa müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmış.



    bak kardeşim şahit olduğum bir durumu anlatayım;

    bir sabah hiç tanımadığım 2 kişi yetkili servisimize geldi. herkesi topladı hesap soruyor. ben ilk başta konuyu anlamadım. ilerleyen dakikalarda anladım. bizim bir tekniker abimiz, buz dolaplarında gazı süzmeye yarayan filtre görevi gören bir parçayı değiştirmemiş. ama makbuza değiştirildi olarak yazmış 3 TL eklemiş. bunu kasıtlı olarak yapmadığını, işin yoğunluğundan ve aceleden dolayı yanlışlıkla yaptığını farkında olmadığını söyledi.

    O gelen 2 arkadaş dikkat edeceksiniz ne yaptığınızı bileceksiniz diyerek bir güzel kalayladı bizi. O 2 arkadaşı arçelik fabrikadan göndermiş hesabını sormak için.

    Merkez boş ver dememiş. umursamamazlık yapmamış.

    Müşterisini önemseyen markalar kullanın.




  • Ben Vestel'i tavsiye etmiyorum. Yedek parça yönünden pahalı.

    Kalitesi ise arçelik-beko ile aynı diyebilirim.

    Kaliteli bir marka arıyorsanız ''MİELE'' markasına bakabilirsiniz.

    Onun dışındakiler aynı kalitede aynı seviyede.

    Madem hepsi aynı o zaman her hangi bir markayı satın alsamda olur diyebilirsiniz. Evet olur lakin satış sonrası hizmette sorun yaşayabilirsiniz.

    Bir markayı satın alması sorun değil, satış sonrası hizmet hangi markada daha iyi, hangisinin yedek parçası daha ucuz ve daha bulunabilir, hangisinin servis ağı daha geniş vs. bunlara bakarak almanızı tavsiye ederiz.



    Bak güzel kardeşim bundan 7-8 ay kadar önce bir arkadaşım çamaşır makinem sesli çalışıyor dedi. Makinen rulman dağıtmış o şekilde kullanma motoruda bozabilirsin dedim. Arkadaş beni dinlememiş. Sonra arıza dahada çekilmez hale gelince gel bi bak dedi. Gittim baktım rulmanların değişmesi şart olduğuna kanaat getirdim.

    Makinayı parçaladım eğer sadece rulmanlar olsaydı 200 TL gibi bir fiyata arızayı giderecektim. Lakin makineyi parçalayınca kazan plastiğinin sürtünmeden dolayı delindiğini, kazan milinin rulmana sürtmesinden dolayı aşındığını ve tornalık oldugunu gördüm ve motorada su gittiği için rulmanlarının ses yaptığını ve motora ilk hareketi veren parçanında bozulduğunu tespit ettim.

    Hepsi toplamda 600 TL gibi bir meblağ oldu.

    Samsung servisi kazan değişimi için 1500 TL demiş. Ama motor hariç. Zannediyorum ki motorla beraber 2500 TL gibi bir fiyata çıkardı diye tahmin ediyorum.

    Eğer arkadaşın makinesi arçelik-beko olsaydı ne olurdu? tertemiz 2. el motora 100 TL verirdim. Rulmanlar 30-40 TL daha ucuz olabilirdi. Kazan mili için tornaya gidip 90 TL vermezdim. Temiz bir kazanı 15 TL, en fazla 20 TL ye bulabilirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xeraw3 -- 5 Mart 2020; 10:2:10 >




  • xeraw3 kullanıcısına yanıt
    Hoover'dan sonra altus yani arçelik tercih ettim ilk makine sorunlu çıktı değişim yapıldı gelen makinede sorunlu çıktı para iadesi aldım kalite olarak bosch grubunun gerisinde ama ne hikmetse bosch grubundan daha yüksek fiyata sahip bende gidip yine bosch grubundan profilo tercih ettim arçeliğin müşteri hizmetleri çok iyiydi.
  • Siemens hakkında ne düşünüyorsun? Başka bir konu da teknik personelin birşeyler satmaya çalışması nedir? Tv İçin gelip mesqlq akım korumalı priz satıyor internetteki fiyatın iki katına sonrada ben kendim alırım deyince kendiniz alırsanız garanti veremeyiz diyor sanki ne bilecekse .bir saat bunun için tartıştım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba, evime yeni bulaşık makinesi fırın buzdolabı aspiratör ocak çamaşır makinası alacağım. Bana net olarak başın ağrımaz, servisi iyidir, art niyetli değildir , cihazları da kolay kolay hata vermez diyeceğiniz bir marka var mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selocanq S kullanıcısına yanıt
    Günümüz şartlarında her marka neredeyse aynı kalitede.

    Siemens te öyle. Yedek parçası pahalıdır, servisi yaygın değildir. Siemens ürününüz varsa dua edin arıza yapmasın :)


    Diğer konu ise aynı durum arçelik firmasında da var. O konu şöyle oluyor; O ürünleri satan arkadaşlar belli bir miktar prim alıyorlar. Bizde satardık. Ben satmak istemediğim için müşteriye bahsetmezdim ama sat derlerdi. Söylüyorum almak istemiyorlar diyerek geçiştirirdim.

    Biz beyaz eşyalara baktıgımız için kazan temizliyici, bulaşık makinesi iç ve dış temizleyici, dolap iç dış temizleyici ürünler satardık. Kazan temizleyici yanlış hatırlamıyorsam 65 TL idi. Bunun 20-25 TL sini tekniker kendi cebine alırdı.

    Akım korumalı prizi elektronikçi arkadaşlar satardı. 3 kuruşluk şeyi 10 kuruşa satarlardı ne yazık ki.

    Siz satın almayarak o tuzağa düşmemişsiniz.

    Bu tür satışlar her firmada var ne yazık ki.

    Şahit olduğum bir konu ise; elektronikçi arkadaş TV arızasına gittiği zaman ''bu ürünün servise gitmesi gerekiyor. Orada cihaza bağlanması gerekiyor'' diyerek hem cihaz bağlama ücreti hemde nakliye ücretini müşteriye iteliyorlarmış. Dolayısıyla firma 10 TL kâr yapacakken bu yolla 30 TL kâr yapmış oluyormuş. Bizim branşımızda böyle bir şey olmadığı için bu konuyu bilmiyordum. Size bu konuda dikkat edin desemde elden gelen bir şey yok. Tekniker gitmesi gerekiyor dediğinde sizinde bizimde elimiz mahkum oluyor.




  • Eski kartlari alip tamir ettiriyorlar yeni diye satiyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende şöyle bir soru sorayım. Bir Beko çamaşır makinesi aldık. İnanılmaz sesli ve 1000 devirde bile sırılsıklam çamaşır veriyordu. Bizde genel merkeze ısrarlı şikayetlerden sonra bir üst modele bedelini ödeyerek geçtik. Aynı problem azalmış bir şekilde devam ediyor.

    Sormak istediğim şu, fırçalı ve fırçasız motor diye farklı bu makine daha sessiz dediler. Eyvallah bir tık sessiz ama hala 12 yıllık makineye göre "sesli". Ben bilinçli bir kullanıcı olarak dB ölçümü istedim. Bunun mümkün olmadığını, özel odalarda ölçüm yapıldığını iletti. Oysa ki şimdi araba test edenlerin elinde bile dolaşıyor. Büyük bir ilde bu makine bir serviste bulunabilir diye düşündüm.

    Bir diğer pencereden bakarsanız tüm Beko çamaşır makineleri mi kötü? Yoksa şansız olan bedevi ben miydim bilemiyorum. Benim teorim ise iki makinede de sorun olmayabilir. Yere doğru sıfırlanamadıysa bu kadar ses yapması ve sıkmaması normal midir bir çamaşır makinesinin?

    Detaylı tüm cevaplar için teşekkürü bir borç bilirim..




  • Garanti uzatma işlemi için ne düşünüyorsunuz, geçenlerde kurutma makinesi aldığım tanıdık yer yaptır kafan rahat olsun dedi.
    Kuruluma gelen servis, o fiyata değmez dedi (450 tl +4 yıl ile toplamda 7 yıl garanti oldu).
    Ben en ufak bir arızada o paraları nasılsa veririm diye garantiyi uzattım.
  • iceman_54 kullanıcısına yanıt
    kardeşim sağlam olsun dayanıklı olsun yıllarca başım ağrımasın dersen ''miele'' öneririm. lakin bir buz dolabı 40 50 bin tl civarlarında.

    Eğer maddi durumunuz varsa bu markaya bakın. Yok ben öyle zengin biri değilim derseniz;

    Arçelik-Beko öneririm. Ama mutlaka mutlaka ve mutlaka aldığınız cihazlara ek garanti yaptırıp 7 yıla uzatın. Lakin ocak için ek garanti yapmıyorlardı diye hatırlıyorum.

    Ne kadar teknolojik olursa bozulmasıda o kadar çabuk oluyor. Örneğin eskiden beyaz eşyaların çoğu mekanik idi. günümüze bakın 25 yıllık beyaz eşyalar var. biz arçelik buz dolabını 27 yıldır aktif kullanan müşteriye gitmiştik. tabi artık bozulmuş. neden bozuldu ki sapa sağlamdı dedi. mübarek 27 yıldır kullanmışsın daha ne yapsın bu dolap sana. Tamirini yapamamıştık yedek parçası yoktu.


    Yedek parçaları ucuzdur. eğer kendiniz yapabilceğiniz bir şeyse yedek parçayı servisten kendiniz temin ederseniz daha da ucuza gelir.

    Örneğin; servis gelip yaparsa ürün bedeli+servis ücreti alır. geçen günlerde evimdeki klimanın fanı kırıldı. internetten fan fiyatına baktım kargoyla 115 tl gibi bir fiyata geliyordu. Servise gittim sipariş verdim. 55 TL idi. 10 TL kâr koydular 65 TL ye satın aldım ve kendim değiştirdim. eğer servis çagırsaydım parça fiyatı+servis bedeli alırdı. ve kolay bir işlem olmadıgı için servis ücreti 150 TL kadar olabilirdi.

    Siz ne yapabilirsiniz? bozdolabınız rafı kırılmıştır farzedelim. dolapların iç tarafında etiketler olur. o etiketin resmini çekip servise gidin. etikete bakarak ürün bilgilerine ulaşıp parça siparişi verirler. bir raf için servis çağırıp servis ücreti ödemek istemezsiniz diye düşünüyorum. Basit seyleri bizzat kendiniz yapabilirsiniz. (bu etiket ocakların altında, .çamaşır makinelerinin kapak kısmında, bulaşıl makinelerinde ya kapagında yada kapak çevresinde bulunur ve eşyalarını silerken bu etiketlere dikkat ediniz yırtılmasın zarar görmesin. Çünkü servis ürün bilgilerine bu etiketler/barkod sayesinde ulaşıyor. Etiket silinmiş veya zarar görmüş ise 3 dakikalık iş yarım saate çıkabiliyor dikkat ediniz.)

    Ayrıca raflar garantiye girmez. Lakin arçelik genelde garanti kapsamında değiştirebiliyor. En azından biz değiştiriyorduk.




  • Bu mesajınıza cevap vermişmiydim hatırlayamadım.

    Satış sonrası hizmet oldukça önemlidir. Mesela araba alıyorsunuz arıza yapıyor yolda kalıyorsunuz ama karşınızda muhattap bulamıyorsunuz. Oldukça zor bir durum dimi?

    Evdeki beyaz eşyanın arıza yapması sonucu karşımızda muhattap bulamamakta oldukça zor bir durum. Buz dolabımız arıza yapsa 2 gün dolapsız kalsak susuz kalmış gibi oluyoruz. hele bide mevsimlerde yaz ise...işte bu durumda servis kalitesi önem taşımış oluyor.
  • Hocam samsung buzdolaplarına 10 yıl kompresör garantisi veriyor peki arkasında duruyormu samsung buzdolabı almaya değermi ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • xeraw3 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgi için. O gene iyi bizim üst komşu tv sini çalışmıyor diye servis çağırdı servis geldi cihaz elektrik almıyor dedi aldı götürdü. Sonra arkadaş iki gün sonra telefonu tv nin olduğu prize şarj â takıyor cihaz şarj olmuyor yan prizE takıyor oluyor :) bi elektrikçi çağırıyor prize bakıyorlar ne olmuşsa cozuyorlar.prize elektrik geliyor bizimkinin de kafasında ampul yanıyor hemen :) beni aradı güldük falan. Servis aradı anakart yanmış dedi yüksek bir ücret istedi. Dedim boşver yaptırma şurda bir ustada yarısına alır Yaptırırız dedik.bozuk olmadığını da düşündük bi yandan ama koca servis diye düşünüyoruz. Tv geri geldi taktı prize tv de hiçbir problem yok taş gibi çalışıyor :) firma ismi vermeyim şimdi.

    Kısaca kullanıcı kadar teknikerde hatta servis çok önemli. Bunu o zaman anladım gerçekten.

    Siemens alırken de etrafımda genelde çok nadir sıkıntı çıkaran cihazlar olduğunu duyduğum için aldım ama bakalım sonumuz hayrolsun :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Siemens ve Bosch birebir aynı değil mi?
  • Hiç kapağından su kaçıran Arçelik grubu bulaşık makinesi tamir ettiniz mi?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.