Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Senin için olmayabilir ben 100 km gidip ekran sıfırlayan birisi değilim 3bin 4 bin km de sıfırlarım.Asıl şehiriçi şehirdışı diye birşey yoktur ortalama hız vardır. Sana yalan borcum yok olanı söylüyorum. Şahsi aracımda 8 sene dizel kullandım diyorum hiç öyle dip gaz falanda gezmedim. Burada gördüğüm kadarıyla herkes f1 pilotu kimse düzgünce yolunda gitmiyor herkes tapagaz gazlıyor maşallah.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Ayrıca daha önce de belirttim çok yol yapan birisinin dizel alması en mantıklısı. Bende eskiden çok yol yapıyordum İstanbul’da yaşıyordum vs dizel mantıklıydı. Şimdi küçük şehirde yaşıyorum araba evle oğlanın okulu arasında kullanılıyor neredeyse ana caddeye bile çıkmıyor gidip gelirken. Günde 5 6 km için neden dizel mantıklı olsun? Herkes bilir dizel soğukken çok yakar daha hararet göstergesi yerinden hareket etmeden okula gidip dönmüş oluyordu önceki araba nasıl tasarruf edebileceğim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet hâlâ kime göre neye göre dizel benzin karşılaştırmasını yapılacağını anlamıyor. Uzun yolda efendi gibi giden biri için turbo benzin gayet başarılı. Sizin dediğiniz gibi kısa mesafede de başarılı. Her yere tapa gaz giden, ölümcül trafiğe giren dizel kullansın zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayınbabam 0,9 90 beygir clio 4 heçbek benzinli araca yakıtından dolayı 1 hafta dayanabildi.Araç yol bilgisayarı göstergesinde 8,5 litrenin altına düşmüyordu.Bu turbo benzinlileri alan adamlar ancak sakin kullanmalı yoksa dizel gibi kullandın mı benzini içiyor.

  • 1.2 tsi dsg Golf ile 28km/h ortalama ile 7 litre yakıyorum.

    1.6 tdi dsg Polo ile 5.1 litre yaktım çok benzer güzergahta, hadi Golf de aynı yaksın diyeyim.

    2 litre için hiç bir kuvvet beni ipek gibi çalışan benzinli arabamdan vazgeçiremez.

    Passat dizeli olan kişi benim arabama bindiğimde "ya ben senin arabanı çok seviyorum" diyor.

    Golf zaten Passat'tan kalite anlamında eksiği olmayan bir araç, bir de üstüne benzin dizel olayı girince net kalite hissiyatı dizel Passat'ın üstüne çıkıyor.

    MTV'ye her yıl dizele bakarak daha az para ödediğimi de hesaba katınca sonuna kadar 1.2 tsi diyorum.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Kullanan demişken, ben kullanıyorum. Yaşadığım şehir ekseninde yazıyorum. Ordu da oturuyorum (Adı büyük kendisi 15 dk da bir ucundan diğerine geçilebilen bir şehirdir)50 yaşımdayım ve 32 yıldır araç kullanıyorum. 15 yıl dizelin üzerine 1.2 Tsi Golf kullanıyorum. Dizel kadar az değil, fakat 20.000 altı yapıyorsanız dizel almanızı gerektirecek kadar da çok yakmıyor. Yazdığınız gibi dizelinden neredeyse %50 fazla hiç yakmıyor. Son derece memnunum. Hele hele B turbo benzinlinin atmosferikten çok yakması iddianıza katılmam mümkün değil. Ha turbo benzinli 1200-1300 kg, atmosferik 800 kg olursa belki diyebilirim. Herkes dip gaz, sert kullanım karakterinde araç kullanmaz. Dur kalk ta çok değilse Tsi üzmüyor. Diğer turbo benzinlilerin de farklı olmayacağı kanaatindeyim.

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Vergi ve yakıta ödenen paralar bu denli yüksek olmasa, %90 sürücü benzinli kullanırdım diyor. Neden dizel demiyor? Çünkü benzin daha az titreşimli, daha pürüzsüz ve daha sessiz bir sürüş konforu sağlar. Turbo benzinli motor muadili sayılabilecek dizel motora göre bu konfor hissiyatını fazla paralar ödemeden size yaşatır. Dizel ise erken ısınmaz, gürültülüdür, kabin titreşimi fazladır. Kullanımı ustalık ister. Dizel kullanmam için benzin-dizel fiyat aralığının daha fazla olması gerekir.

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    yeni nesil düşük hacimli 3 silindirli motorlar zannettiğiniz kadar sessiz ve titreşimsiz değil hocam. videoyu izleyin, dizelle yarıştığını göreceksiniz :)


    golf 1.0tsi - 3 silindir

    https://www.youtube.com/watch?v=uEPUy9vtJxE&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 14 Ekim 2021; 23:33:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt
    1.2 TSI kaç km dir kullanıyorsunuz hocam? Sizce kaç km ye kadar TSI motor ikinci elde alınır? Kronik vs sorun yaşadınız mı ? Yokuş vs durumlarda tepkisi nasıl ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • netttt2627 N kullanıcısına yanıt
    100bin km kullandım. ankara hatay git gel ve ankara içi yakıtı. hem de kış verisi sadece yağ eksiltmesi var o da tsi motorların özelliği diyelim. rampada banamısın demez
    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Daha önce kullandığınız atmosferik 1.6 araçlara göre nasıl şehir içinde yakıt ve kullanım olarak ? 100 bin km civarında ikinci el TSI alınır diyor musinuz ??

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • netttt2627 N kullanıcısına yanıt
    titiz kullanıcıdan neden alınmasın. 15binde aldım 115binde sattım. saat gibiydi. torku 1.6 atmosferiklerden yüksektir 175 torku var. zaten çekişte tork önemli bi husus

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • netttt2627 N kullanıcısına yanıt

    Hocam rahat ol. 3 silindirliler evet biraz titreşimli fakat bu 1.2 tsi çiçek gibi motor.

    Zaten adamlar maliyet diyerek kaldırdılar, aslında maliyet de demediler emisyon dediler ancak işin içindeki olay maliyet.

    1.2 tsi maliyeti 1.4 motordan farksız ama önünde 1.4 tsi olduğu için pahalı da satamıyor bu motoru. Sektöre uydular ve 3 silindire düşürdüler.

    Özellikle 1.2 tsi 16v olanlar müthiştir ve az da yakarlar.

  • şubart kedisi kullanıcısına yanıt

    Ben de tdi - tsi vs diye kıyaslamıyorum hocam. Eski atmosferik motorlarla dizel arasında %50 hatta 2 kat bile yakıt farkı oluyordu. Her türlü ona katılırım. Ama yeni küçük hacimli turbo benzinli araçlarda fark daha düşük. Ayrıca motorin fiyatının neredeyse benzin fiyatıyla eşitlenmesiyle aradaki farkın 0km alınırken ödenen farkı çıkartması için gereken makas açıldı.

    Siz de "pahalı alırsan pahalı satarsınız" diyenlerdensiniz.


    Sizin mesajınızdan 2 mesaj üstte 1,4 Fire Easy Egea ile 1,3mjet Easy Egea için bilgiler paylaştım. Alırken ödenen fark maalesefe 2. eldeki fiyatlar arasında yok ki normaldir olmaması. Sonuçta kullanılmış bir araç ve özellikten sıfır alırken ödenen farkı 2. elde koruması nasıl beklenebilir. Ancak alırken "araç fiyatının %30'u" olan benzin-dizel farkı maalesef ki bu kadar düşük yaştaki araçta bile 2. elde %10-15 lere düşüyor.


    Misal 2015 yılında x dizel aracı 70.000TL ye, benzinlisini 60.000TL alırken benzinlisinden 10.000TL fazla vermişseniz ve o aracı 2021 de satarken de dizeli 120.000TL, benzinliyi 110.000TL ye satarken o alımdaki farkla satmaktan bahsediyorsanız doğrudur ama herşeyin fiyatı değişiyor fiyatlar yerinde kalmıyorken sizin benzin-dizel farkı yerinde saymış oluyor. Haa siz o arada zaten dizel-benzin yakıt farkından ekmeğini yemişsinizdir orası da ayrı bir durum ama o ilk verdiğiniz %30 fark eriyor zamanla hocam ondan bahsediyorum.




    Bu arada 1,5hdi ile de 1,2 turbo benzinliyi kaşılartırınca yakıt olarak var mı o kadar farkı? Aynı fabrikanın 2 motor tipinde 1,5hdi mi diğer dizellere göre fazla yakıyor yoksa 1,2 benzinli motor mu diğer emsallerine göre az yakıyor da tüketimleri o kadar yakın?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanKartaL84 -- 15 Ekim 2021; 9:42:49 >




  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Hocam neyini kandırayım? Açık açık liste liste yazıyorum iddaa ettiğiniz şeylere karşı ama siz ve bir arkadaş daha sadece boş ithamlarla "hayal dünyası" diyorsunuz. Bu hayal dünyasının adı "Gözlem" veya "Google" olabilir mi? Açın gözlerinizi ve yazın Google'da bakın. Koskoca bir dünya sizi bekliyor orda. At gözlüklerinizi aralayın biraz, korkmayın bu kadar açık olun. Kullanın biraz araştırma yeteneğinizi ve teknolojiyi. Sadece elinizdekiyle yetinmeyin, Dünya çok geniş, ufkunuz biraz daha açık olsun yeniliklere.


    Bugün "hayal" sandıklarınız belki aslında bugünün gerçekleridir, sadece siz henüz tecrübe etmemişsinizdir.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    1,0 veya 1,2 bir atmosferik 70-80hp ve 100-120nm tork ile yokuş çıkarken yük taşırken öldükten sonra 2lt bile yakıyor olsa ne anlamı var hocam.

    Onun dışında tekrar tekrar yazıyorum. AYNI GÜÇLERDE VE AĞIRLIKLARDAKİ ARAÇLAR ARASINDA atmosferik motorun tüketim olarak düşük hacimli turbo benzinli motordan üstün olacağı yer ancak "5000-6000 üzeri yüksek devirler" olabilir. O devirlerda büyük hacimli atmosferik motor daha rahat çalışacağından tüketim verisi aşırı artmayacaktır. Ancak şehir içi gibi kullanımlarda küçük hacimli motor daha kolay devir çevirebilecektir ve hacim gereği daha düşük yakıt tüketecektir.

    Kolay kolay hiçbir 1,6 atmosferik motor kullanıcısının şehir içinde 8lt altında yakma imkanı olacağını sanmıyorum. Ama 1,0 turbo benzinli veya 1,0 atmosferik(yokuş fazla yok ise) ile 6lt lere düşülmemesi için hiçbir sebep yok.


    Normal kullanım senaryomu defalarca yazdım.

    Sabah soğuk başlangıçla işe gittiğimde 6km mesafeyi gidip 6,2lt/100km yakıtla kontak kapatıyorum. Sabah aracın ısınmasını beklemesi, sokaktan ana caddedeki trafiğe çıkıştaki beklemesi, dur-kalkı, trafik ışığı, sollama imkanının olmadığı yolda kamyon peşine takılıp maks. 50km yapabildiğiniz akıcı trafiği vs si işyerine girip park etmesi vs hepsi dahil hocam. Kasmalık bişey yok çünkü işe yetişmeye çalıştığım fakat trafikten hızlanma imkanınız pek olmayan bir güzergah.


    Kullandığınız düşük hacimli turbo benzinli araç neydi bilmiyorum ama ben de kendi kullandığım aracı biliyorum ve paylaşıyorum. İnanmamanız gerçek oluşunu değiştirmiyor yani.





  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Videoya tıklayınca ana sayfa çıkıyor hocam bende.

    Meraktan açtım Google da Burak Sönmez diye birisinin 24 saniyelik "Golf 1.0tsi motor sesi ilk çalıştırma" videosunu izledim. Videonun sonunda sesin nasıl kısıldığına dikkat edin.

    Sabahları soğuk motorda ilk çalışmada 20-30 saniye kadar "otomatik jikle" diyebileceğimiz bir şekilde yüksek devirde çalışıyor araç ve bu 20-30 saniyeden sonra sanki motor durmuşcasına sessizleşiyor. Aracı durdurursanız ve 1-2 saat çalışmadan beklerse tekrar çalıştırırsanız yine benzer bir yüksek rolantiyle motoru ısıtıyor. Gayet olağan bir durum bu.

    Zaten "aracın ısınması için gerekli 20-30 saniyede çok çok acil bir işiniz yoksa aracı hareket ettirmeyin veya hareket ettirirseniz de çok yüklenmeyin" diye de belirtirler servislerde. Asıl bu süre sonrasında kullanmaya başladığınızda ve ışıklara falan gelip durduğunuzda aklınızda soru işareti beliriyor "start-stop mu devreye girdi neden bu kadar sessiz?"


    Haa bir de yazın dikkatimi çeken bir durumdu. Gün ortasında araca ilk bindiğimde aracı çalıştırıp ısınmasını beklerken çıkan uğultunun kaynağı meğer maksimumda çalışan klima motoruymuş Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  Klima motoru aracın motor sesini bastırıyor yani o derece sesli çalışıyor maksimum güçte çalışırken Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. 





  • MMX 166 kullanıcısına yanıt

    Artik ankarada ikisi de 8tl oluyor :) duz hesap


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Ben de 0,9 benzinli clio kullanan tanıdığımızda şehirdışına gidip geldiğindeki yol bilgisayarına baktığımda 8,2lt/100km yi gördüğümde "abi çok değil mi yakıtı" demiştim, sorma yaa giderken sıfırlamıştım işte git gel böyle yaktı çok yakıyor dedi. Sonra yolu anlatmaya başladı yapıştıra yapıştıra gittim diye anlatınca bişey dememiştim.

    2012 model miydi neydi onun aracı, kayınpederinizin kaç modeldi?

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.