Şimdi Ara

BAZI DİZELLER NEDEN SİYAH DUMAN ATAR? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
139.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Dumanın fazla olmasının en büyük nedeni tam yanmayan yakıttır. Özellikle ilk çalıştırmada ve motor soğuk olduğundan egzoz gazının renginin daha koyu olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca yandan esen rüzgârla ve düşük hızlarda dumanı daha iyi görebilirsiniz ya da araç duruken biraz gaza basıp dışardan bakacaksınız.
    Şimdikilerde pek duman yok.Eskiden dizellerin tamponu simsiyah olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Şimdikilerde pek duman yok.Eskiden dizellerin tamponu simsiyah olurdu.

    Alıntıları Göster
    bugün burdur yolunda giderken yan araçtan uyardılar. baktık araba (dizel) egsozdan ciddi şekilde siyah duman çıkartıyor. düzenli şekilde. burdur öncesi bucak sanayi'de bir ustaya sordum. "turbo'dan kaynaklanıyor. 300tl'lik bir temizlik ile hallolur" dedi. arabada silkelenme yoktu. fakat ivmelenme ve çekişte ciddi bir düşüş olduğunu hissettim. klima son seviyedeydi.

    konuyla ilgili fikri olan var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.



    Chip tuning çoğunluğun sebebi..

    Çok güzel açıklamışsınız, tebrikler, teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.



    Chip tuning çoğunluğun sebebi..

    Çok güzel açıklamışsınız, tebrikler, teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    Siyah duman candır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Siyah duman candır.

    Alıntıları Göster
    öyle böyle değil bazı kamyonların attıkları siyah duman insanı rahat rahat zehirler herhalde.
    bunları yanıma yada önüme pek almamaya çalışırım ama illaki denk gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evren7

    öyle böyle değil bazı kamyonların attıkları siyah duman insanı rahat rahat zehirler herhalde.
    bunları yanıma yada önüme pek almamaya çalışırım ama illaki denk gelir.

    Alıntıları Göster
    Forumdan @yek_ka Latitude'una chip yaptırdıktan sonra araç siyah duman atmaya başladığını biliyorum. Öncesinde de var mıydı kendisine sormak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_duman

    mazotu çakmakla yakıncada dumanı siyah çıkıyo motorun içinde yanınca niye başka renk çıksınki

    Budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanugur



    Multıjet albea da turbo hortumu yerinden çıktığında, aracın hızlanmaması bir yana aşırı derecede siyah duman atıyordu egzosdan düşük devirlerde dahi.

    Aynen bunu bire bir yaşadım rölantide bile duman atıyordu bizimkisi birde gaza yüklenince arka taraf siyah fon kağıdı gibi oluyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Self Control

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanugur



    Multıjet albea da turbo hortumu yerinden çıktığında, aracın hızlanmaması bir yana aşırı derecede siyah duman atıyordu egzosdan düşük devirlerde dahi.

    Aynen bunu bire bir yaşadım rölantide bile duman atıyordu bizimkisi birde gaza yüklenince arka taraf siyah fon kağıdı gibi oluyordu

    Alıntıları Göster
    cevap yok mu sayın forum sakinleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Self Control

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanugur



    Multıjet albea da turbo hortumu yerinden çıktığında, aracın hızlanmaması bir yana aşırı derecede siyah duman atıyordu egzosdan düşük devirlerde dahi.

    Aynen bunu bire bir yaşadım rölantide bile duman atıyordu bizimkisi birde gaza yüklenince arka taraf siyah fon kağıdı gibi oluyordu

    Alıntıları Göster
    Dizel araçların genelinde sanırım böyle bu. Geçen bir mercedes e220 cdi nin arkasına takıldım, araç abartısız her gaza yüklendiğinde siyah duman atıyordu, tabi her gaza yüklenişindede araç 5 araç boyu fark atıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    bugün burdur yolunda giderken yan araçtan uyardılar. baktık araba (dizel) egsozdan ciddi şekilde siyah duman çıkartıyor. düzenli şekilde. burdur öncesi bucak sanayi'de bir ustaya sordum. "turbo'dan kaynaklanıyor. 300tl'lik bir temizlik ile hallolur" dedi. arabada silkelenme yoktu. fakat ivmelenme ve çekişte ciddi bir düşüş olduğunu hissettim. klima son seviyedeydi.

    konuyla ilgili fikri olan var mı?

    Turbo hortumlarının birinde veya birkaçında yırtık-delik vardır kontrol ettirin. Aynısı benim başıma 3 defa geldi hepsinde de ayrı hortumlar değişti sorun kalmadı.

    Şuan herhangi bir sorun yok ama vites değiştirmelerde ufakta olsa siyah duman atıyor sebebi nedir kurcalamadım hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Self Control

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanugur



    Multıjet albea da turbo hortumu yerinden çıktığında, aracın hızlanmaması bir yana aşırı derecede siyah duman atıyordu egzosdan düşük devirlerde dahi.

    Aynen bunu bire bir yaşadım rölantide bile duman atıyordu bizimkisi birde gaza yüklenince arka taraf siyah fon kağıdı gibi oluyordu

    Alıntıları Göster
    Kamyon ve otobüslerden siyah duman çıkmıyor ki...Keşke çıksa...Hepsinden bildiğin kurum yağıyor...Hepsi 10 numara yağ kullanıyor çünkü...Bu daha büyük tehlike...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    bugün burdur yolunda giderken yan araçtan uyardılar. baktık araba (dizel) egsozdan ciddi şekilde siyah duman çıkartıyor. düzenli şekilde. burdur öncesi bucak sanayi'de bir ustaya sordum. "turbo'dan kaynaklanıyor. 300tl'lik bir temizlik ile hallolur" dedi. arabada silkelenme yoktu. fakat ivmelenme ve çekişte ciddi bir düşüş olduğunu hissettim. klima son seviyedeydi.

    konuyla ilgili fikri olan var mı?

    Turbo hortumlarının birinde veya birkaçında yırtık-delik vardır kontrol ettirin. Aynısı benim başıma 3 defa geldi hepsinde de ayrı hortumlar değişti sorun kalmadı.

    Şuan herhangi bir sorun yok ama vites değiştirmelerde ufakta olsa siyah duman atıyor sebebi nedir kurcalamadım hiç

    bu işlemin meblağı takribi ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    bugün burdur yolunda giderken yan araçtan uyardılar. baktık araba (dizel) egsozdan ciddi şekilde siyah duman çıkartıyor. düzenli şekilde. burdur öncesi bucak sanayi'de bir ustaya sordum. "turbo'dan kaynaklanıyor. 300tl'lik bir temizlik ile hallolur" dedi. arabada silkelenme yoktu. fakat ivmelenme ve çekişte ciddi bir düşüş olduğunu hissettim. klima son seviyedeydi.

    konuyla ilgili fikri olan var mı?

    Turbo hortumlarının birinde veya birkaçında yırtık-delik vardır kontrol ettirin. Aynısı benim başıma 3 defa geldi hepsinde de ayrı hortumlar değişti sorun kalmadı.

    Şuan herhangi bir sorun yok ama vites değiştirmelerde ufakta olsa siyah duman atıyor sebebi nedir kurcalamadım hiç

    bu işlemin meblağı takribi ne olur?

    Ufacık plastik parçalar ama en ucuzu 70tl olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. Kaç tane servise götürdüm ilki egr temizlenicek olmazsa değişecek dedi temizlendi olmadı, başka servis turbo boşluk yapmış değişecek dedi en son başka özel serviste hortumu değiştirdiler normale döndü oyüzden fazlada inanmayın turbo değişmesi lazım diyenlere




  • 2008 1.6 hdi 110hp mcp c4 sahibiyim.siyah dumani cok nadir atar , rengi de yogun degil en acik siyah tonlarinda.

    Ha vites kucultup yuklendigimde, biraz agresif kullanimda siyah duman elbette atiyor ama yine duman yogunlugu cok az.180 k da aracim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: AtakaN_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    bugün burdur yolunda giderken yan araçtan uyardılar. baktık araba (dizel) egsozdan ciddi şekilde siyah duman çıkartıyor. düzenli şekilde. burdur öncesi bucak sanayi'de bir ustaya sordum. "turbo'dan kaynaklanıyor. 300tl'lik bir temizlik ile hallolur" dedi. arabada silkelenme yoktu. fakat ivmelenme ve çekişte ciddi bir düşüş olduğunu hissettim. klima son seviyedeydi.

    konuyla ilgili fikri olan var mı?

    Turbo hortumlarının birinde veya birkaçında yırtık-delik vardır kontrol ettirin. Aynısı benim başıma 3 defa geldi hepsinde de ayrı hortumlar değişti sorun kalmadı.

    Şuan herhangi bir sorun yok ama vites değiştirmelerde ufakta olsa siyah duman atıyor sebebi nedir kurcalamadım hiç

    bu işlemin meblağı takribi ne olur?

    Ufacık plastik parçalar ama en ucuzu 70tl olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. Kaç tane servise götürdüm ilki egr temizlenicek olmazsa değişecek dedi temizlendi olmadı, başka servis turbo boşluk yapmış değişecek dedi en son başka özel serviste hortumu değiştirdiler normale döndü oyüzden fazlada inanmayın turbo değişmesi lazım diyenlere

    evet forumdan aldığımız bilgiyi foruma iade edelim şimdi

    az önce şaşmaz oto sanayiye gittim. intercooler hortumunu söktürdüm. hortum üzerinde 7-8cm uzunluğunda bir yarık vardı. hortum 70tl. focus'un orijinal hortumu ise 250tl.

    sorun çözüldü. eksozdaki gaz bulutu gitti. bir süredir hasret kaldığım kick down ve ivmelenme geri geldi. çekiş yükseldi. ve tabii ki yakıt tüketimi düştü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    Forumdan @yek_ka Latitude'una chip yaptırdıktan sonra araç siyah duman atmaya başladığını biliyorum. Öncesinde de var mıydı kendisine sormak gerek.

    Ne dumanı :)) bende partifikül filtresi oldugu için duman filan atmıyorum hatta egzost borumun içi bile parlıyor :)) ama partifikül olmasa bende atardım elbet :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    Forumdan @yek_ka Latitude'una chip yaptırdıktan sonra araç siyah duman atmaya başladığını biliyorum. Öncesinde de var mıydı kendisine sormak gerek.

    Ne dumanı :)) bende partifikül filtresi oldugu için duman filan atmıyorum hatta egzost borumun içi bile parlıyor :)) ama partifikül olmasa bende atardım elbet :)

    Alıntıları Göster
    Dumansız araçmı olur :))

    bkz:Mercedesci dayıma :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    dikkat ettiğim kadarıyla bazı marka araçların dizelleri siyah duman atarkaen bazıları atmıyor.mesele vw grubunun hemen hemen tüm modelleri gaza az yüklenmede dahi az da olsa siyah duman atıyor.gaza yüklendiğinizdede duman daha da çoğalıyor.ford focuslarda da siyah duman olayı var.ama citroen peugeot gibi araçlarda bu olay yok.

    bundan önceki arabamız olan citroen xsara 1.4 hdı de siyah duman olayı sadece çok zorlamalarda olurdu.mesela opel corsalarda (1.3 cdti) siyah duman atıyor.ama astralarda yok.

    bunun mutlaka teknik bi açıklaması vardır.bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.bu sebepten dolayı tamirci tamirci gezen çok tanıdığım var.

    Evet dediğiniz gibi PSA dizeli için örnek vermem gerekirse, bizdeki 1.4hdi xsara rampada kalkış esnası yada performans amaçlı kullanıldığında kara duman atıyor bunun sebebide yakıt+hava karışımının dengesizliğinden kaynaklanıyor. Yani hızlanmak için çok yakıt veriliyor ama hava yeterli olmuyor mesela.

    edit: kim hortlattı lan bu konuyu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AirDream -- 30 Temmuz 2012; 18:36:51 >




  • Orijinalden alıntı: Atmosphere





    evet forumdan aldığımız bilgiyi foruma iade edelim şimdi

    az önce şaşmaz oto sanayiye gittim. intercooler hortumunu söktürdüm. hortum üzerinde 7-8cm uzunluğunda bir yarık vardı. hortum 70tl. focus'un orijinal hortumu ise 250tl.

    sorun çözüldü. eksozdaki gaz bulutu gitti. bir süredir hasret kaldığım kick down ve ivmelenme geri geldi. çekiş yükseldi. ve tabii ki yakıt tüketimi düştü.


    Tam fiyat vermişim yalnız Benim taktırdığım hortumlarda yan sanayi zaten yoksa çok uçuk fiyatlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtakaN_35 -- 30 Temmuz 2012; 19:21:19 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.