Şimdi Ara

Baskı balata nasıl yanar??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
33.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
    yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balata Neden Yanar?

    Baskı balata, aracınızın fren sisteminde önemli bir bileşendir ve aracın güvenli bir şekilde durmasını sağlar. Ancak, aşırı ısınma ve sürtünme nedeniyle baskı balatanız yanabilir. İşte baskı balatasının yanmasının bazı nedenleri:

    • Aşırı Frenleme: Ani ve sert frenleme, baskı balatalarında aşırı ısıya neden olabilir. Bu ısı birikerek balataların yanmasına neden olabilir.
    • Aşırı Yükleme: Aracınızı aşırı yüklemek, baskı balatalarına daha fazla yük bindirir ve ısınmasına neden olabilir.
    • Fren Hidroliği Sızıntısı: Fren hidroliği sızıntısı, baskı balatalarına yetersiz yağlama sağlayarak aşınmalarına ve yanmalarına neden olabilir.
    • Arızalı Fren Sistemi: Arızalı fren kaliperleri veya fren hatları, baskı balatalarına sürekli baskı uygulayarak aşırı ısınmaya ve yanmaya neden olabilir.
    • Kalitesiz Baskı Balataları: Kalitesiz baskı balataları, standartlara uygun balatalara göre daha çabuk yanabilir.

    Baskı Balata Yanarsa Ne Olur?

    Yanmış baskı balataları aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Fren mesafelerinin uzaması
    • Frenleme gücünün azalması
    • Fren tutuklukları
    • Gürültülü frenler

    Baskı balatalarınızın yandığını fark ederseniz, aracınızı güvenli bir şekilde durdurun ve bir tamirciye götürün. Yanmış baskı balataları onarılmalıdır veya değiştirilmelidir.

    Baskı balatalarının ömrünü uzatmak için düzenli bakım yaptırmanız, kaliteli balatalar kullanmanız ve aşırı frenlemeden kaçınmanız önerilir. Yukarıdaki nedenlere dikkat ederek baskı balatalarınızın yanmasını önleyebilir ve aracınızın güvenliğini sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
    2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
    3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
    4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
    vs.vs.v.




    En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
    2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
    3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
    4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
    vs.vs.v.




    En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak
    Yukarıdaki maddeler artı dalgınlıkla dahi olsa ayağınızı,bilemediniz ayakkabınızı dahi debriyajın üstünde tutmayın.. Ya da gerçekten, otomatik alın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogretmen82

    merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
    yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.



    2. viteste yaptığınız işlem mecburiyetten. o o kadar fark etmez. sonuçta etsede mecburuz. esas önemli nokta hasok un saydıklarıdır bir diğer hususta araçta giderken ayağın debriyajın üstünde tutulmamasıdır. saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
    2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
    3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
    4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
    vs.vs.v.




    En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak
    özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
    2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
    3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
    4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
    vs.vs.v.




    En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
    2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
    3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
    4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
    vs.vs.v.




    En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak

    aynen katılıyorum ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seat ibiza 93

    özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: seat ibiza 93

    özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


    el freni. yarım debriyajla bekleme yapma yokuşdaysan el frenini çek boşa al kalkıcağın zaman vites değiştir .sürücüler acemi sürücüler hızlı davranayım küfür yemiyim diye yarım debriyaj yapıyor bu iyi değil .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaslan11

    quote:

    Orjinalden alıntı: seat ibiza 93

    özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


    el freni. yarım debriyajla bekleme yapma yokuşdaysan el frenini çek boşa al kalkıcağın zaman vites değiştir .sürücüler acemi sürücüler hızlı davranayım küfür yemiyim diye yarım debriyaj yapıyor bu iyi değil .

    Alıntıları Göster
    Yokuşta el freni ile kalkarsan ömrünü uzatırsın sistemin yada otomatik bir vitesli araç alıp ayağını frenden çeksende kaya gibi dik yokuşta sabit durabilirsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    Yokuşta el freni ile kalkarsan ömrünü uzatırsın sistemin yada otomatik bir vitesli araç alıp ayağını frenden çeksende kaya gibi dik yokuşta sabit durabilirsin...

    Alıntıları Göster
    yarım debriyaj dediğiniz araba hareket halinde değilken araç viteste ve ayak debriyajda olması dimi. birde kavrama noktasında bekletilme olayı var araç hafif titrer ama geri gitmez. yarım debriyaj kavrama noktasında bekleme mi yoksa ilk söylediğim mi acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmen82

    yarım debriyaj dediğiniz araba hareket halinde değilken araç viteste ve ayak debriyajda olması dimi. birde kavrama noktasında bekletilme olayı var araç hafif titrer ama geri gitmez. yarım debriyaj kavrama noktasında bekleme mi yoksa ilk söylediğim mi acaba.

    Alıntıları Göster
    ya peki bişey diyeceğim eskiyen biten parça debriyaj balatası değilmidir. İşçilik dahil bunun değişimi 300 milyon falan olması lazım ki zaten normal kullanımda arabayı çok hırpalamazsanız en az 50 bin km götürür belki daha fazla. Normal kullanın zamanı geldi mi değiştirin ya ne olacak. Tamam tasaruf falan edersiniz ama. Bayırda elfrenini çekip kalkacan falan ohooo çok uzun yaa. Kırmızı ışıklarda falan beklio bazen böyle kalkmak için adam iki araba geçior hemen gene kırmızı yanıyor. Arkadaki bir yere yetişecek belki. Sen tasaruf edecem derken arkadakinin zamanını çalıyorsun haberin yok. ZAten burda kırmızı ışıklar öyle bi yanıyo ki kontak kapa bekle anasını satim

    Benima raç 82 binde 99 model corolla usta dedi debriyaj balatasını değiştirsen iyi olur dedi. 80 bin bakım + debriyaj balatısı bana çok koyacak yazın balatadan vaz mı geçsem diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ya peki bişey diyeceğim eskiyen biten parça debriyaj balatası değilmidir. İşçilik dahil bunun değişimi 300 milyon falan olması lazım ki zaten normal kullanımda arabayı çok hırpalamazsanız en az 50 bin km götürür belki daha fazla. Normal kullanın zamanı geldi mi değiştirin ya ne olacak. Tamam tasaruf falan edersiniz ama. Bayırda elfrenini çekip kalkacan falan ohooo çok uzun yaa. Kırmızı ışıklarda falan beklio bazen böyle kalkmak için adam iki araba geçior hemen gene kırmızı yanıyor. Arkadaki bir yere yetişecek belki. Sen tasaruf edecem derken arkadakinin zamanını çalıyorsun haberin yok. ZAten burda kırmızı ışıklar öyle bi yanıyo ki kontak kapa bekle anasını satim

    Benima raç 82 binde 99 model corolla usta dedi debriyaj balatasını değiştirsen iyi olur dedi. 80 bin bakım + debriyaj balatısı bana çok koyacak yazın balatadan vaz mı geçsem diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    ben grande punto aracımla köy içinde sürdüm, çukur-tümsek-çamur derken yawaş gitmek için 1. viteste ayağım debriyajdan ve frenden kaldırmadım kolay kolay.
    köyden çıkmama az kala arabadan felaaket bi koku geldi. sanki bişi yandı. neyse, araret göstergesi felan normaldi, başka bi uyarı ışığıda yoktu. bende 3-5 dk bekleyip ana yolda normal bi şekilde dewam ettim. bunu forum a yazdım ne olabilir die., herkes debriyaj baskı balatasından gelmiştir dedi.




  • Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egecan55 -- 22 Haziran 2014; 13:18:15 >
  • egecan55 kullanıcısına yanıt
    güzel hortlatmışsın konuyu hocam

    Bahsettiğiniz durum malesef dabriyaj balatasının aşınması ve yüzeyinde salgı oluşması sebebiyle olmakta..sizinde dediğiniz gibi uzun sürede aşınıp böyle bir olayda da tepki vermesi gayet normal.. kavrama bitene kadar devam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egecan55

    Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

    aynı şekilde park ettiğim yer şuan dik yokuş. Geri geri bende kaldırıyordum mecburen ancak havalandırmadan koku geliyor. Bir kere sıkışık trafikte de koku yaptı ve yokuş yukarı titreyerek kalktı. Ömrü kısalıyor bu şekilde. Artık yokuş yukarı kaldırmıyorum bende. Zorlanmış oluyor bu şekilde zorlayınca da koku geliyor malesef. Yokuşta geri mecbur olmadıkça kaldırmayın. benimde aracım 29 bin e yaklaştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egecan55

    Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

    aynısını yaptım 20.000 deki balata pert oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: egecan55

    Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

    aynısını yaptım 20.000 deki balata pert oldu

    Alıntıları Göster
    Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?




  • sairfilmenam58 kullanıcısına yanıt
    yavaşlamak için hangi system kullnılırsa o aşınır. Dolayısıyla eğer kompresyon ile yavaşlanıyorsa baskı balata aşınır.

    Fren maliyetleri baskı balataya gore daha ucuzdur. Fren ile yavaşlamak daha doğru olandır ama yerine gore motor freni yapmak da araçta kontrolu sağlar.

    Eğer herhangi bir risk yoksa fren pedalı ile yavaşlayınız .

    Yokuşta araç kaldırırken el frenini ustalıkla kullanmak gerekli .Eğer tam zamanında el freni bırakılır ise baskı balataya aşırı yük binmez ve ömrü uzun olur. El freni kullanımı için deneyerek zamanlama konusunda ustalaşılması çok önemlidir.

    Bizde pek dikkat edilmiyor bu gibi konulara ve olan baskı balataya oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sairfilmenam58

    Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?

    AYAK SÜREKLI DEBRİYAJDAMI ÖNEMLİ OLAN BU?
  • fatihyuksel20 F kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim durumda 10-20 saniye boyunca sürekli debriyajda evet.
  • egecan55 kullanıcısına yanıt
    baskı balatayı değiştirdinizmi,kullanmaya devam ediyormusunuz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.