DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Baskı balata nasıl yanar??
21
Cevap
1
Favori
9.807
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      283 Mesaj
      01 Mayıs 2007 20:15:05
      merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
      yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Mayıs 2007 21:28:01
      1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
      2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
      3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
      4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
      vs.vs.v.




      En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak



      _____________________________

      [DH] TOYOTA TAKIMI
      Toyota Carina E2.0 Gli A/T...LPG...
    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      01 Mayıs 2007 21:46:32
      Yukarıdaki maddeler artı dalgınlıkla dahi olsa ayağınızı,bilemediniz ayakkabınızı dahi debriyajın üstünde tutmayın.. Ya da gerçekten, otomatik alın


      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      01 Mayıs 2007 21:51:12

      quote:

      Orjinalden alıntı: ogretmen82

      merhaba arkadaşlar. bu debriyaj balatasını sıyırmak diye tabir edilen olay nasıl gerçekleşir. debriyajı sadece vites değiştirirken kullanın diyorlar fakat 2. viteste frene bastığımızda devir iyice düşeceğinden dolayı motorun istop etmemesi için devriyaja basıyoruz haliyle.
      yani baskı balatayı sıyırmamak için ne yapmalıyız. şimdiden çok teşekkürler.



      2. viteste yaptığınız işlem mecburiyetten. o o kadar fark etmez. sonuçta etsede mecburuz. esas önemli nokta hasok un saydıklarıdır bir diğer hususta araçta giderken ayağın debriyajın üstünde tutulmamasıdır. saygılar



      _____________________________

    • Teğmen
      174 Mesaj
      02 Mayıs 2007 10:27:18
      özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      02 Mayıs 2007 10:40:06

      quote:

      Orjinalden alıntı: hasok

      1. Aracı yarım debriyaj ile kullanmamalıyız.
      2. Gaza yüklenip ani debriyaj bırakarak patinaj çektirmemeliyiz.
      3. Rampada aracı arkaya kaymaması için yarım debriyajda tutmamalıyız.
      4. Rampa yukarı araç ile düşük viteste çıkmalıyız.
      vs.vs.v.




      En iyisi otomatik alıp bunlarla uğraşmamak

      aynen katılıyorum ..



      _____________________________




    • Yüzbaşı
      291 Mesaj
      02 Mayıs 2007 10:55:34

      quote:

      Orjinalden alıntı: seat ibiza 93

      özellikle sürücü kurslarında yarım debriyajla kalkmanın daha doğru olduğu söyleniyor bu durumda ne yapmak lazım peki


      el freni. yarım debriyajla bekleme yapma yokuşdaysan el frenini çek boşa al kalkıcağın zaman vites değiştir .sürücüler acemi sürücüler hızlı davranayım küfür yemiyim diye yarım debriyaj yapıyor bu iyi değil .



      _____________________________

      www.maskorganizasyon.com.tr
    • Yarbay
      3362 Mesaj
      02 Mayıs 2007 11:03:15
      Yokuşta el freni ile kalkarsan ömrünü uzatırsın sistemin yada otomatik bir vitesli araç alıp ayağını frenden çeksende kaya gibi dik yokuşta sabit durabilirsin...


      _____________________________

      2015 Octavia STYLE 1.6 TDI 110 DSG GREENLINE
      2016 Nissan Qashqai 1.2 Dig-T Xtronic Skypack
      Honda NC 750X
      Tern D8
    • Yüzbaşı
      283 Mesaj
      02 Mayıs 2007 11:52:48
      yarım debriyaj dediğiniz araba hareket halinde değilken araç viteste ve ayak debriyajda olması dimi. birde kavrama noktasında bekletilme olayı var araç hafif titrer ama geri gitmez. yarım debriyaj kavrama noktasında bekleme mi yoksa ilk söylediğim mi acaba.


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15765 Mesaj
      02 Mayıs 2007 12:00:59

      ya peki bişey diyeceğim eskiyen biten parça debriyaj balatası değilmidir. İşçilik dahil bunun değişimi 300 milyon falan olması lazım ki zaten normal kullanımda arabayı çok hırpalamazsanız en az 50 bin km götürür belki daha fazla. Normal kullanın zamanı geldi mi değiştirin ya ne olacak. Tamam tasaruf falan edersiniz ama. Bayırda elfrenini çekip kalkacan falan ohooo çok uzun yaa. Kırmızı ışıklarda falan beklio bazen böyle kalkmak için adam iki araba geçior hemen gene kırmızı yanıyor. Arkadaki bir yere yetişecek belki. Sen tasaruf edecem derken arkadakinin zamanını çalıyorsun haberin yok. ZAten burda kırmızı ışıklar öyle bi yanıyo ki kontak kapa bekle anasını satim

      Benima raç 82 binde 99 model corolla usta dedi debriyaj balatasını değiştirsen iyi olur dedi. 80 bin bakım + debriyaj balatısı bana çok koyacak yazın balatadan vaz mı geçsem diye düşünüyorum



      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Yarbay
      3951 Mesaj
      02 Mayıs 2007 13:45:05
      ben grande punto aracımla köy içinde sürdüm, çukur-tümsek-çamur derken yawaş gitmek için 1. viteste ayağım debriyajdan ve frenden kaldırmadım kolay kolay.
      köyden çıkmama az kala arabadan felaaket bi koku geldi. sanki bişi yandı. neyse, araret göstergesi felan normaldi, başka bi uyarı ışığıda yoktu. bende 3-5 dk bekleyip ana yolda normal bi şekilde dewam ettim. bunu forum a yazdım ne olabilir die., herkes debriyaj baskı balatasından gelmiştir dedi.




      _____________________________

      İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
      suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
    • Er
      13 Mesaj
      22 Haziran 2014 13:16:20
      Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egecan55 -- 22 Haziran 2014; 13:18:15 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1895 Mesaj
      23 Haziran 2014 23:52:12

      güzel hortlatmışsın konuyu hocam

      Bahsettiğiniz durum malesef dabriyaj balatasının aşınması ve yüzeyinde salgı oluşması sebebiyle olmakta..sizinde dediğiniz gibi uzun sürede aşınıp böyle bir olayda da tepki vermesi gayet normal.. kavrama bitene kadar devam..



      egecan55kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
    • Yarbay
      3440 Mesaj
      24 Haziran 2014 00:39:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: egecan55

      Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

      aynı şekilde park ettiğim yer şuan dik yokuş. Geri geri bende kaldırıyordum mecburen ancak havalandırmadan koku geliyor. Bir kere sıkışık trafikte de koku yaptı ve yokuş yukarı titreyerek kalktı. Ömrü kısalıyor bu şekilde. Artık yokuş yukarı kaldırmıyorum bende. Zorlanmış oluyor bu şekilde zorlayınca da koku geliyor malesef. Yokuşta geri mecbur olmadıkça kaldırmayın. benimde aracım 29 bin e yaklaştı.



      _____________________________

        2013 Hyundai i30 CW 1.6 CRDI Style Manuel Beyaz
        2011 Opel Corsa 1.3 CDTI 75 hp Enjoy Euro 4 Fildişi
        2001 Hyundai Accent Allegro 1.3 Lx Metalik Gri
    • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 17 saat 1 dakika kadarı kaldı.
      24 Haziran 2014 07:18:04

      quote:

      Orijinalden alıntı: egecan55

      Arabayı geri geri çok dik yokuşa park ederken geri viteste park ettikten hemen sonra motoru durdurmadan koku gelmeye başladı. Yanık lastik kokusu gibi bir koku sonra motoru kapattım hemen el frenini çekip arabayı geri viteste bıraktım. Daha sonra araba düz yolda bile kalkış yaparken titreyerek kalkmaya başladı. Araba 41.000 kmde daha önce baskı balatası değişmedi. Bu balata böyle ufak bir olayda hemen arıza yapacak birşey mi yoksa uzun sürede aşınıp böyle bir durumda arıza yapması normal mi?

      aynısını yaptım 20.000 deki balata pert oldu



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      “Kaygılanma çocuk! Herkes ölür. Kimi toprağa, kimi yüreğe gömülür!”
    • Çavuş
      73 Mesaj
      24 Haziran 2014 09:12:07
      Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?


      _____________________________

      ''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''
    • Otomobil Uzmanı
      10401 Mesaj
      24 Haziran 2014 09:40:02

      yavaşlamak için hangi system kullnılırsa o aşınır. Dolayısıyla eğer kompresyon ile yavaşlanıyorsa baskı balata aşınır.

      Fren maliyetleri baskı balataya gore daha ucuzdur. Fren ile yavaşlamak daha doğru olandır ama yerine gore motor freni yapmak da araçta kontrolu sağlar.

      Eğer herhangi bir risk yoksa fren pedalı ile yavaşlayınız .

      Yokuşta araç kaldırırken el frenini ustalıkla kullanmak gerekli .Eğer tam zamanında el freni bırakılır ise baskı balataya aşırı yük binmez ve ömrü uzun olur. El freni kullanımı için deneyerek zamanlama konusunda ustalaşılması çok önemlidir.

      Bizde pek dikkat edilmiyor bu gibi konulara ve olan baskı balataya oluyor.






      sairfilmenam58kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      663 Mesaj
      25 Haziran 2014 15:31:22
      quote:

      Orijinalden alıntı: sairfilmenam58

      Hazır hortlatılmışken bir soru da ben sorayım, ışıklara yaklaşmaya başladığım zaman vites düşürmeye başlıyorum, ayağım debriyajda sabit, yerine göre freni de yoklayarak sırayla vites düşürüyorum. Tahminimce bu 10 ila 20 saniye boyunca devam ediyor. Bu hareket baskı balataya çok zarar veriyor mu, böyle yapmak yerine vites düşürmeden frenle yavaşlamam daha mı uygun olur?

      AYAK SÜREKLI DEBRİYAJDAMI ÖNEMLİ OLAN BU?



      _____________________________

    • Çavuş
      73 Mesaj
      26 Haziran 2014 08:38:18

      Bahsettiğim durumda 10-20 saniye boyunca sürekli debriyajda evet.


      fatihyuksel20kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''
    • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 17 saat 1 dakika kadarı kaldı.
      26 Haziran 2014 09:32:27

      baskı balatayı değiştirdinizmi,kullanmaya devam ediyormusunuz


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      egecan55kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      “Kaygılanma çocuk! Herkes ölür. Kimi toprağa, kimi yüreğe gömülür!”
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.