Şimdi Ara

Balata değişiminden sonra fren yapınca titreme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kısa bir süre önce aracımın ön fren balatalarını değiştirdim.Ancak değiştirdikden sonra yüksek hızlarda 100 ve üstü hızlarda frene basınca araçta aşırı bir titreme başladı direksiyon resmen ellerimden uçacakmış gibi oluyor.Sorduğum zaman ön fren balataları yeni olduğu için arkalardan daha çabuk kapıyor ve titreme yapıyor biraz aşınınca düzelir dediler.Doğrumu sizce yoksa başka bir nedeni olabilir mi.Aklıma takıldı bu sorun.



  • titreme diskten yapar genelde

    eski sertleşmiş balataların zemini diskin zeminine zarar vermiştir. yeni balatalar pürüzsüz olduğu için titreme yapabilir. keşke diskleri de değiştirseydiniz.
  • yeni balatalar lastiğe baskı yapabilir.

    birde biz her zaman lastikleri çıkarttıktan sonra balans ayarı yaptırırız şayet aracı ilk aldığımızda 140ı geçince titreme oluyordu ve balansı ayarı yaptırdıktan sonra 170te titreme olmaya başladı :)
  • Balata alışması şehir efsanesidir öyle bir şey yoktur, muhtemelen disk yüzeyiniz bozuk titremeyi bu yüzden yapıyor.
  • Yüksek ihtimalle disklerde eğrilik var taşlatarak veya yenisini alarak çözebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hic normal bir durum degil ve sorun buyuk ihtimalle disklerinizde

    Diskleri taslatmak yerine yenisini almaniz tavsiyemdir

    Iyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle balatamı alışır bunu söyleyen hangi ustaysa bir daha gitmeyin diskleriniz yamuk balatalarıda boza gidin biran önce diskleri ya değiştirin ya tornalatın düzelir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tassa kullanıcısına yanıt
    Diğer arkadaşların dediği gibi disklerin yüzeyi bozuk yahut disklerde balans var. Yüzey bozukluğu varsa tornada yüzü silinebilir disklerin fakat balans varsa tornada doğrultmaya kalkmayın zira et kalınlığı epey düşer disklerin buda güvenlik zafiyeti oluşturur.

    Balans'ın sebebi genelde uzun yolda petrollerde arabaların tecrübesizce yıkanmasından kaynaklanır.Isınan disklerin üzerine suyu tunuca genleşen metal ani soğumadan kaynaklı büzülme yapar bu ani ısı değişimi lineer bir büzülme gerçekleştirmediğinden maalesef çoğu disk balans yapar.
  • diskte yamulma varmıştır önceki balata ona göre şekil aldığı için sıkıntı görmemişsindir. yeni balata da düz olduğundan bunu yaşıyor olabilirsin. diske yerinde yani sökülmeden torna attırırsan düzelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomotorrte -- 10 Ekim 2013; 12:31:34 >
  • yüksek hızlarda fern yapınca titreme varsa salıncak burçlarına da bakılmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Balata alışması şehir efsanesidir öyle bir şey yoktur, muhtemelen disk yüzeyiniz bozuk titremeyi bu yüzden yapıyor.

    Nedemek şehir efsanesi?
    Balata dediğin şey diskten yumuşak ama yinede zamanla her diski çiziyor. (çok yüksek kaliteli balatalar hariç)BU eski balata ve disk erkek-dişi şeklinde frenlemelerde sorun çıkarmıyor. Nacak sadece balataları yenilediğinizde sorun çıkıyor. Efsana felan değil, mantık bu.

    Bu yüzden her balata değişiminde (diskler değişmiyorsa) en azından disklerinde tornalatılması gerekir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Disk tornatalattırılıcak.

    Disklerin arasına disk başı 55 tl sıkışmış

    Daha önce torna yaptırıldıysa tornalamaya giremicek kadar inceldiyse disk başı 170 tl sıkışmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalnalga30 -- 10 Ekim 2013; 14:07:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    Disk tornatalattırılıcak.

    Disklerin arasına disk başı 55 tl sıkışmış

    Daha önce torna yaptırıldıysa tornalamaya giremicek kadar inceldiyse disk başı 170 tl sıkışmış

    Arkadaş doğru cevabı vermiş, diskler tornaya girecek.
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Erkek dişi şeklinde çalışmak ne demek elektrik fişi mi bu? Balata kaliperin içindeki pistonlar tarafından diske itilir ve diske sürtünen balata aracın yavaşlayıp frenleme etkisi oluşturmasını sağlar. Yeni balata yüzeyi düzgündür ve yüzeyi bozuk diske sürtündüğü zaman direksiyona titreme hareketi iletir durum böyledir Yüzeyi bozuk disk durumuna göre taşlanır yada değişir. Doğru olan aslında 1. dereceden güvenlik parçası olduğu için değişmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 10 Ekim 2013; 14:13:07 >
  • Diskler daha önce torna yapılmadıysa bir kereye mahsus tornalattırılabilir. Ankara Sincan sanayide 20 şer liradan 40 liraya yaptırmıştım ben. Ama daha önce torna gördüyse diskleri yenilemeniz gerekecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Erkek dişi şeklinde çalışmak ne demek elektrik fişi mi bu? Balata kaliperin içindeki pistonlar tarafından diske itilir ve diske sürtünen balata aracın yavaşlayıp frenleme etkisi oluşturmasını sağlar. Yeni balata yüzeyi düzgündür ve yüzeyi bozuk diske sürtündüğü zaman direksiyona titreme hareketi iletir durum böyledir Yüzeyi bozuk disk durumuna göre taşlanır yada değişir. Doğru olan aslında 1. dereceden güvenlik parçası olduğu için değişmesidir.

    anlıyorsun ama dalga geçiyorsun.
    diskteki çukurluk, balatadaki çıkıntı.

    önce şehir efsanesi diyorsun, sonra kabul ediyorsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Erkek dişi şeklinde çalışmak ne demek elektrik fişi mi bu? Balata kaliperin içindeki pistonlar tarafından diske itilir ve diske sürtünen balata aracın yavaşlayıp frenleme etkisi oluşturmasını sağlar. Yeni balata yüzeyi düzgündür ve yüzeyi bozuk diske sürtündüğü zaman direksiyona titreme hareketi iletir durum böyledir Yüzeyi bozuk disk durumuna göre taşlanır yada değişir. Doğru olan aslında 1. dereceden güvenlik parçası olduğu için değişmesidir.

    anlıyorsun ama dalga geçiyorsun.
    diskteki çukurluk, balatadaki çıkıntı.

    önce şehir efsanesi diyorsun, sonra kabul ediyorsun...
  • selam dostum, senin basina gelen sikintinin bire bir aynisini yasiyorum. balata disk ayni anda degistim, 100 km uzerine cikinca accaip titreme var, yeni diskin bozuk oldugunu dusunup degisim yaptim yenisini taktim sonuc degismedi, balatadan diye supheleniyorum, sen bu sorunu nasil cozdun lutfen beni aydinlat, hatta beni ararsan cooooook sevinirim perisan oldum

    araç 2012 bmw f10

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerebakan22 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam konuyu açalı 5 sene geçmiş Disklere torna atıp sorunu çözmüştüm o zamanlar.Birkaç yıl sonra tekrar balata değiştim ve böyle bir sorunla karşılaşmadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.