Şimdi Ara

B SEGMENTİ 1.3-1.5 DİZEL MANUEL ARAÇLAR TEKNİK KIYASLAMASI.( yeni vw polo eklendi) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
7.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir de dizele ilgi çok derler:))

    benzinli kıyaslama bu konudan 3 kat fazla ilgi gördü :))

    demek benzinli halen dizelden daha çok ilgi çekmekte.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Çok güzel bir çalışma, elinize sağlık.

    Ford Fiesta'nın 1.6 TCDI motoru da var. Onu da ekleseniz iyi olur diye düşünüyorum.



    1.3 1.5 arası demiş ama arkadaş


    Biliyorum ama Fiesta da B segmentinde, yeni kasası da geldi, bu yüzden eklemesini istedim.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Çok güzel bir çalışma, elinize sağlık.

    Ford Fiesta'nın 1.6 TCDI motoru da var. Onu da ekleseniz iyi olur diye düşünüyorum.



    1.3 1.5 arası demiş ama arkadaş


    Biliyorum ama Fiesta da B segmentinde, yeni kasası da geldi, bu yüzden eklemesini istedim.





    1.6 motorlu bir fiesta bir de c 3 var bu segmentte.

    o sebepten gene mevcut olan 1.4 tdci yi ekledim.

    hayırlı günler.
    _____________________________




  •  B SEGMENTİ 1.3-1.5 DİZEL MANUEL ARAÇLAR TEKNİK KIYASLAMASI.( yeni vw polo eklendi)


    Yeni Fiesta üç benzinli ve iki dizel olmak beş farklı motor seçeneğine sahip. Benzinli motorlar; 1.25-litre (60 ve 80 HP), 1.4-litre (91 HP) ve 1.6-litre (115 HP), dizel motorlar ise 1.4-litre (68 HP) ve 1.6-litre (90 HP)
    _____________________________
  • ayrıntılı ve güzel çalışmanız için teşekkürler.

    faydalı olacağını zannediyorum.

    ancak bir yerlerine gerçekleşe satış rakamlarını ve sıfır km güncel fiyatlarını da yazsaydınız, tercihlerin hangi yöne doğru yapıladığının bilinmesi açısından fikir verirdi.

    teşekkürler.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23

    ayrıntılı ve güzel çalışmanız için teşekkürler.

    faydalı olacağını zannediyorum.

    ancak bir yerlerine gerçekleşe satış rakamlarını ve sıfır km güncel fiyatlarını da yazsaydınız, tercihlerin hangi yöne doğru yapıladığının bilinmesi açısından fikir verirdi.

    teşekkürler.



    tamam; onlarıda siz bulun ben hemen eklerim :)

    ama fiyatlar sürekli değişkendir ama satış rakamlarını belirli bir tarih göstererek bulabilirseniz konuya ekleriz daha da zenginleşir konu.

    ayrıca ben otomobil alırken çoğu tüketicinin teknik veri incelediğini zannetmiyorum. hangisinin reklamı bol hangisi konu komşu da mevcut , hangisinin 2. eli daha iyi ise o araç tercih ediliyor genelde ülkemizde.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ekim 2008; 23:27:43 >
    _____________________________




  • ford niye hala güçsüz 68 hp olan ve tüketimi rakiplerine göre fazla olan motoru kullanıyor anlamış değilim.
    _____________________________
  • Değerlendirme teknik açıdan güzel bir kaynak ama araç seçiminde teknik özellikler çok ciddi etken değil. Benim gördüğüm kadarı ile insanlar araç alırken daha öncelikli olarak estetik, fiyat, marka değeri, malzeme kalitesi ve ikinci el durumu gibi özelliklere bakıyorlar ve haksız da sayılmazlar. Zaten o yüzden bu değerlendirmede küme düşen Fiesta bu sınıfın (yanılmıyorsam) en çok satan aracı iken üst sıralardaki Colt ve Rio ise pek tercih edilen araçlar değiller. Ayrıca her ne kadar bu değerlendirmede bir sıralama oluşmuşsa da çoğu araç birbiriyle teknik olarak da denk sayılabilir. Yani son hızı 175 olsa ne olur, 168 olsa ne olur? Ya da tüketim 5,3 ile 5,6 arasındaki fark ne derece önemli? Beygir gücü ve tork zaten tek başlarına doğrudan etken sayılmazlar.

    Yanlış anlaşılmasın; uğraşılıp bir şeyler ortaya çıkartılmış, iyi de olmuş. Ama benim demek istediğim buraya bakıp da "Getz veya Colt, 207 veya Polo'dan çok daha iyi araçlardır" gibi bir sonuca sakın ha varılmasın. Mesela ben 50 kere araba alsam 1 keresinde bile 207 dururken Getz almam, isterse bin beygir olsun. Gerçi 207 de almam da o başka mesele.

    Çalışma anlamsız veya değersiz değil, sadece tek başına çok yetersiz.
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Değerlendirme teknik açıdan güzel bir kaynak ama araç seçiminde teknik özellikler çok ciddi etken değil. Benim gördüğüm kadarı ile insanlar araç alırken daha öncelikli olarak estetik, fiyat, marka değeri, malzeme kalitesi ve ikinci el durumu gibi özelliklere bakıyorlar ve haksız da sayılmazlar. Zaten o yüzden bu değerlendirmede küme düşen Fiesta bu sınıfın (yanılmıyorsam) en çok satan aracı iken üst sıralardaki Colt ve Rio ise pek tercih edilen araçlar değiller. Ayrıca her ne kadar bu değerlendirmede bir sıralama oluşmuşsa da çoğu araç birbiriyle teknik olarak da denk sayılabilir. Yani son hızı 175 olsa ne olur, 168 olsa ne olur? Ya da tüketim 5,3 ile 5,6 arasındaki fark ne derece önemli? Beygir gücü ve tork zaten tek başlarına doğrudan etken sayılmazlar.

    Yanlış anlaşılmasın; uğraşılıp bir şeyler ortaya çıkartılmış, iyi de olmuş. Ama benim demek istediğim buraya bakıp da "Getz veya Colt, 207 veya Polo'dan çok daha iyi araçlardır" gibi bir sonuca sakın ha varılmasın. Mesela ben 50 kere araba alsam 1 keresinde bile 207 dururken Getz almam, isterse bin beygir olsun. Gerçi 207 de almam da o başka mesele.

    Çalışma anlamsız veya değersiz değil, sadece tek başına çok yetersiz.



    elbette buradaki verilerden ve sıralamalardan yola çıkılarak; "colt\rio\getz polo\207\fiesta dan iyidir" denemez.

    ama "coltun\rionun\getz in motoru polo\207\fiesta dan motorundan teknik anlamda iyidir." rahatlıkla denilebilir. inkar da edilemez teknik veriler ortadadır.

    zaten konunun başlığıda "TEKNİK" kıyaslamadır.


    kendi yorumuma gelecek olursak;

    bence araba dediğimiz şey öncelikle bir makinedir. teknik verileri kötü ise bence o araba alınmaz. sonuçta duvara asmak için bir sanat eseri almıyorum. teknik olarak yetersiz olduktan sonra içi \dışı güzel olsa ne olur?

    bundan şu anlaşılmasın elbet herşey motor değildir. ama sözgelimi bir arabayı değerlendirmeye almam için birinci etken motordur. motor olması gerektiği gibi ise geri kalan kriterleri değerlendirmeye alırım. söz gelimi içi dışı süper donanımlı bir araç olsun ama gene söz gelimi rakipleri şehir içi 7 litre yakarken o 10 litre yakıyorsa benim için olay bitmiştir.

    bu arada merak ettim getz almıyorsunuz 207 almıyorsunuz hangisini tercih ederdiniz?

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Ekim 2008; 23:59:23 >
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bence araba dediğimiz şey öncelikle bir makinedir.


    Zaten olay burada kopuyor. Ben aracıma "bir makine" gözüyle bakamam ve çoğu insanın da benim gibi düşündüğünü biliyorum. Kimisi alınıp satılacak bir ticari mal gibi görür ve önceliği aracın ikinci el durumudur. Kimisi prestij aracı olarak görür ve önceliği aracın markası ve dış görünüşüdür. Kimisi tasarrufa önem verir ve yakıt safriyatı ve servis-parça yaygınlığı ve maliyetini önemser. Kimisi de aracı kendinin değil ailesinin olarak görerek konfor ve güvenliğe önem verir. Tüm bu insanların ortak noktası hiçbirinin beygir gücü veya son hıza öncelik vermemesidir ki bu bahsettiğimiz insanlar toplam kullanıcı profilinin çok büyük bir çoğunluğunu oluşturur.

    Ayrıca teknik özellikleri dikkate almamak diye bir şeyden bahsetmedim. Sadece araçlar arasında dağlar kadar fark olmadığını ve bu özelliklerin toplam değerlendirme içerisinde sadece bir bölüm (ilk sırada olmayan) olduğunu söyledim. Siz Colt'unuzla bir Fiesta ile kapışsanız belki yersiniz ama Fiesta buna rağmen kendinden beklenenleri performans anlamında da büyük oranda verebilen ve "keşke Colt alsaydım" demeye gerek bırakmayacak bir araçtır.

    Söylemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Selamlar,
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bu arada merak ettim getz almıyorsunuz 207 almıyorsunuz hangisini tercih ederdiniz?


    Bu soruyu farketmemişim. Sonradan editleyip mi yazdınız acaba? Zaten bu yüzden karışmasın diye yeni mesajla cevap vereyim.

    B sınıfı araçlar artık pek ilgi alanıma girmediği için pek tercih yapmak durumunda kalacağımı sanmıyorum ama şöyle bir bakınca ilk tercihim Grande Punto, ikincisi ise Note olurdu herhalde.
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bence araba dediğimiz şey öncelikle bir makinedir.


    Zaten olay burada kopuyor. Ben aracıma "bir makine" gözüyle bakamam ve çoğu insanın da benim gibi düşündüğünü biliyorum. Kimisi alınıp satılacak bir ticari mal gibi görür ve önceliği aracın ikinci el durumudur. Kimisi prestij aracı olarak görür ve önceliği aracın markası ve dış görünüşüdür. Kimisi tasarrufa önem verir ve yakıt safriyatı ve servis-parça yaygınlığı ve maliyetini önemser. Kimisi de aracı kendinin değil ailesinin olarak görerek konfor ve güvenliğe önem verir. Tüm bu insanların ortak noktası hiçbirinin beygir gücü veya son hıza öncelik vermemesidir ki bu bahsettiğimiz insanlar toplam kullanıcı profilinin çok büyük bir çoğunluğunu oluşturur.

    Ayrıca teknik özellikleri dikkate almamak diye bir şeyden bahsetmedim. Sadece araçlar arasında dağlar kadar fark olmadığını ve bu özelliklerin toplam değerlendirme içerisinde sadece bir bölüm (ilk sırada olmayan) olduğunu söyledim. Siz Colt'unuzla bir Fiesta ile kapışsanız belki yersiniz ama Fiesta buna rağmen kendinden beklenenleri performans anlamında da büyük oranda verebilen ve "keşke Colt alsaydım" demeye gerek bırakmayacak bir araçtır.

    Söylemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Selamlar,

    radikal olmak ister
    mesela yanımda benim aracımın aynısı sonra giderken önüme aynısının çıkmasını sağım solumda hep aynı benim aracımdan olmasını pek sevmem ki şu anki aldığım colt'a da bir iki değişiklik yaparak hem özgün hemde sade olmasını sağlamaya çalışacağım. tabi önce barcumu ödeyeyeim ondan sonra.
    _____________________________
    www.youtube.com/c/jdmspiritturkey




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bu arada merak ettim getz almıyorsunuz 207 almıyorsunuz hangisini tercih ederdiniz?


    Bu soruyu farketmemişim. Sonradan editleyip mi yazdınız acaba? Zaten bu yüzden karışmasın diye yeni mesajla cevap vereyim.

    B sınıfı araçlar artık pek ilgi alanıma girmediği için pek tercih yapmak durumunda kalacağımı sanmıyorum ama şöyle bir bakınca ilk tercihim Grande Punto, ikincisi ise Note olurdu herhalde.



    evet sonradan yazdım.

    ben otomobil temelde bir makinedir derken sadece motoru kast etmedim bence bütünüyle bir makinedir.

    bu da verimli bir motor iyi yol tutan bi yürüyen aksam ve elbet güvenli bir şasi ve teknik güvenlik donanımı, ve konforel donanımdır.

    ama işe motordan başlarım, motor iyi ise güvenlik donanımına bakarım, oda iyi se içine dışına bakarım en son.

    arabanın içi veya dışı satınalma kararımı kolay kolay etkilemez, motor ve güvenlik donanımı etkiler ama.

    dış dizayn veya iç konsol malzemesi ( şu meşhur yumuşak plastikler) satın alma tercihimi pek etkilemez.

    japon araçlarının dış dizaynları zaten genelde avrupalı kardeşleri kadar çekici olmuyor. bende japon aracı tüketen bir tüketiciyim.

    prestij ise hiç önemsemediğim bir mevzu. Bu segmentte mersedes A hariç prestij unsuru taşıyan bir araçta bence yok.

    hayırlı günler.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bence araba dediğimiz şey öncelikle bir makinedir.


    Zaten olay burada kopuyor. Ben aracıma "bir makine" gözüyle bakamam ve çoğu insanın da benim gibi düşündüğünü biliyorum. Kimisi alınıp satılacak bir ticari mal gibi görür ve önceliği aracın ikinci el durumudur. Kimisi prestij aracı olarak görür ve önceliği aracın markası ve dış görünüşüdür. Kimisi tasarrufa önem verir ve yakıt safriyatı ve servis-parça yaygınlığı ve maliyetini önemser. Kimisi de aracı kendinin değil ailesinin olarak görerek konfor ve güvenliğe önem verir. Tüm bu insanların ortak noktası hiçbirinin beygir gücü veya son hıza öncelik vermemesidir ki bu bahsettiğimiz insanlar toplam kullanıcı profilinin çok büyük bir çoğunluğunu oluşturur.

    Ayrıca teknik özellikleri dikkate almamak diye bir şeyden bahsetmedim. Sadece araçlar arasında dağlar kadar fark olmadığını ve bu özelliklerin toplam değerlendirme içerisinde sadece bir bölüm (ilk sırada olmayan) olduğunu söyledim. Siz Colt'unuzla bir Fiesta ile kapışsanız belki yersiniz ama Fiesta buna rağmen kendinden beklenenleri performans anlamında da büyük oranda verebilen ve "keşke Colt alsaydım" demeye gerek bırakmayacak bir araçtır.

    Söylemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Selamlar,


    söyledikleriniz çok doğru.

    ancak bir de bilinçli tüketici olmak var. siz araştırırsınız kendi ihtiyaçlarınıza cevap verecek en uygun malı seçersiniz. ama bir bakarsınız piyasadaki arz talep dengesi öyle bir oluşur ki vazgeçer, en çok satılanı alırsınız.

    örneğin tasshelhoff arkadaşımızda bulunan araç gayet güzel ve o paraya alınabilecek en iyi donanıma sahip olmasına rağmen piyasada söz konusu durum sizi vazgeçirebilir.

    bilmem anlatabildim mi?
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    bence araba dediğimiz şey öncelikle bir makinedir.


    Zaten olay burada kopuyor. Ben aracıma "bir makine" gözüyle bakamam ve çoğu insanın da benim gibi düşündüğünü biliyorum. Kimisi alınıp satılacak bir ticari mal gibi görür ve önceliği aracın ikinci el durumudur. Kimisi prestij aracı olarak görür ve önceliği aracın markası ve dış görünüşüdür. Kimisi tasarrufa önem verir ve yakıt safriyatı ve servis-parça yaygınlığı ve maliyetini önemser. Kimisi de aracı kendinin değil ailesinin olarak görerek konfor ve güvenliğe önem verir. Tüm bu insanların ortak noktası hiçbirinin beygir gücü veya son hıza öncelik vermemesidir ki bu bahsettiğimiz insanlar toplam kullanıcı profilinin çok büyük bir çoğunluğunu oluşturur.

    Ayrıca teknik özellikleri dikkate almamak diye bir şeyden bahsetmedim. Sadece araçlar arasında dağlar kadar fark olmadığını ve bu özelliklerin toplam değerlendirme içerisinde sadece bir bölüm (ilk sırada olmayan) olduğunu söyledim. Siz Colt'unuzla bir Fiesta ile kapışsanız belki yersiniz ama Fiesta buna rağmen kendinden beklenenleri performans anlamında da büyük oranda verebilen ve "keşke Colt alsaydım" demeye gerek bırakmayacak bir araçtır.

    Söylemek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Selamlar,

    radikal olmak ister
    mesela yanımda benim aracımın aynısı sonra giderken önüme aynısının çıkmasını sağım solumda hep aynı benim aracımdan olmasını pek sevmem ki şu anki aldığım colt'a da bir iki değişiklik yaparak hem özgün hemde sade olmasını sağlamaya çalışacağım. tabi önce barcumu ödeyeyeim ondan sonra.



    seninki zaten gayet nadir görünen bir araç opeth arkadaşım;

    güvenlik paketli instyle 1.5 107 hp colt çok satılmadı.

    hayırlı günler.
    _____________________________




  • ama yine de dışardan görüldüğünde pek de farkedilmiyor 1.5 olduğu bi tek dikkatli bakanlar 16" jantları görecek o kadar
    mesela czt'nin farlarını bulabilirsem veya mevcut farların içini siyaha boyatabilirsem diğer coltlar ile arasında kendini belli edecek.
    _____________________________
    www.youtube.com/c/jdmspiritturkey
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    ama yine de dışardan görüldüğünde pek de farkedilmiyor 1.5 olduğu bi tek dikkatli bakanlar 16" jantları görecek o kadar
    mesela czt'nin farlarını bulabilirsem veya mevcut farların içini siyaha boyatabilirsem diğer coltlar ile arasında kendini belli edecek.



    para harcamaya niyetin varsa internetten mercekli colt farları görmüştüm.

    onlar çok daha süper durur.

    siyaha boyatırsan aydınlatma yeteneklerini büyük ölçüde yitirirler tavsiye etmiyorum.

    czt farı da getirtebilirsin servisten.

    veya çıkmacılarda da bulabilirsin vakit ayırırsan.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • hemen değil zaten ilk başta anneme borç ödeyeceğim
    _____________________________
    www.youtube.com/c/jdmspiritturkey
  • konular ilk sayfadan kaybolmasın istedim.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • amma hızlı gerilere düşüyor bu konular böyle
    _____________________________
    www.youtube.com/c/jdmspiritturkey
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.