Şimdi Ara

Az km için dizel neden mantıksız olsun (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
6.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3000kmden az kullaniyorum ve dizel
    Kullanmasini bilene dizel daha iyidir sadece
    Tercih senin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DelirteJackson kullanıcısına yanıt
    Turboya demek istiyorsun. Yag yeteri oranda isinamadigi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016'da civic lpg ile 308 1.6 dizel arasında kalmıştım. Civic almaya gittim bir baktık bizim alcaz dediğimiz arabayı satmışlar ellerinde de araba yok. Bunda vardır bir hayır diyerek 308 aldım dizel. Cayır cayır da biniyorum. Antalya'dan İzmir'e basa basa 4 buçuk saatte gidiyorum 5.8 lt yakıyor dönüşte sakin geliyorum 4.0 lt yakıyor. Bunun nasıl bir haz verdiğini anlatamam :D şimdi durum böyleyken rampada beygir gibi tork alırken benzini aklımdan bile geçirmem. Yok benzinli motor sessizmiş falan hikaye , eskidendi onlar. Arabaya binen bu nasıl dizel, motor sesi yok diyor ki bu araba peugeot daha kuvvetli markaları siz düşünün...
  • Themat34 kullanıcısına yanıt
    Iyi konuya deginmissin. Tek kelime ile partikul temizleme ve kisa km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel 1-2 km gidildikten sonra stop edilecek güzergahlar için benzinli ile hemen hemen aynı yakar. Dizel alınıyorsa guzergah en az 8-9 km olmalı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi ağırlıklı kullandığım için C benzin yerine b dizel aldım. İki modelde aynı fiyat. Dizel + B sınıf ekonomide zaten rakipsiz, üstüne şehirde b sınıfı çok daha kıvrak. Bakım maliyeti de daha düşük.

    Dpf zamazingosuna gelirsek 2 yıldır 0 ışık, 0 rejenerasyon. Araba dizel zaten sürekli agresif kullanımda 6-6.5 litreyi geçmiyor. Ekonomi kasıp filtreyi doldurana kadar her kalkışta dizelin keyfini çıkarıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanların keyfi nasıl istiyorsa öyle alsın... Benim görüşüm dizel araç başa bela dpf, bakım masrafları vs vs bir dünya sıkıntı bindiğim araç 1.4 turbo benzinli yılda 15 bin km yapıyorum ve 1.6 dizellerden daha performanslı ama yakıyor inkar edemem azcık agresif kullanayım ocağıma incir ağacı dikiyor

    Sözün özü aslında kişisel kullanım yapanlar tamamen zevkine bakarak dizel veya benzinli alıyor genelde... Ticari olarak kullananlar dizel tercih ediyor tasarruf açısından.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1 turbo benzin diye bir motor duydunmu
    2 senede 3 bin km yapıyorsan o partikül filtren tıkanınca ağlama
    3 sen benzinli aracın konforunu biliyormusun hiç tattınmı bunu
    4 kimse senede 3 bin yapan benzinli aracına lpg takmaz
    5 o dizel aracın motor titreşimlerinden dolayı 5 yıl sonra arabanın heryerinden gacır gucur trim sesi geleceğini biliyormusun
    6 daha çok gensin öğreneceğin çok sey var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    İnsanların keyfi nasıl istiyorsa öyle alsın... Benim görüşüm dizel araç başa bela dpf, bakım masrafları vs vs bir dünya sıkıntı bindiğim araç 1.4 turbo benzinli yılda 15 bin km yapıyorum ve 1.6 dizellerden daha performanslı ama yakıyor inkar edemem azcık agresif kullanayım ocağıma incir ağacı dikiyor

    Sözün özü aslında kişisel kullanım yapanlar tamamen zevkine bakarak dizel veya benzinli alıyor genelde... Ticari olarak kullananlar dizel tercih ediyor tasarruf açısından.
    Hocam işin içine zevk girerse kimse turbo benzinliler varken zevkinden dizel araç almaz bence

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cidden haklı bir düşünce
    1,6 tdi 100 km si uzun yol (uzun yolda 115-120 yapıyorum)
    380 km si ise belki 30-40 km si sadece şehiriçi (şehiriçi diyorum ama çok küçük bir ildeyim,durdugum ışık sayısı 5 parmagı geçmez)
    yaklaşık 300 km kısa mesafe şehirlerarası yol,evden çıkıp şehirlerarası yola çıkıp 10 km yapıp arabayı parkediyorum
    10 gidiş 10 dönüş ve vardığım yerde de 5-6 km kısa mesafe gidiyorum.Cidden vardığım yere son çıkışlarda anca motor ısısı 90 dereceye anca gelmiş oluyor.
    ve 480 km olmuş 30 lt dizel alındı.ortalama 6,25 lt/100 km yakmış

    cidden kısa mesafelerde benzin-tüp seçenği çok mantıklı,dizel olmuş bin para,ısınmıyor tir titreyerek gidiyorsun,sesi kafa ütülüyor.Açıkcası kendi aracım kesinlikle bir benzinli ya da lpg li bir araç olacak.Zaten uzun yola çıktıgımız sefer sayısı yılda kaçki? Memlekete bayrama gidersin belki bir tatil başka nereye gidiyoruz ki? Zaten uzun yolda benzinli araçlar da gayet ekonomik gidebiliyor,ne yazıkki kısa mesafelerde dizel hiç ekonomik değil




  • forever eagle kullanıcısına yanıt
    Benim benzinli aracım yazın 1.5, kışın 2-3 km'de normal sıcaklığına ulaşıyor. 13 km sonra hala soğuk olduğuna emin misiniz?
    Ayrıca 1.0 atmosferik var 2.0 atmosferik var. Atmosferik çekilecek değil derken hacim bilgisi de verirseniz iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 bin km için dizel alınmaz. İlk başta ödeyeceğin fiyat farkını sattığında alamazsın geri bu da bir yalandır. Satarken tabi ki benzinliye göre daha pahalı satarsın ama fark azalır. Yılda 20binden azsa turbo benzin/lpg fazlaysa dizel. Ekonomiklik vs geçin bunları hepsi 3 aşağı 5 yukarı aynıya denk geliyor. Hiçbir araçta atmosferik-lpg kadar ucuz yakamaz o zaman alın bir 1.6 civic ya da corolla bakın keyfinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayı doğrudan dizel / benzinli diye basitçe ayıramayacağımız gibi, toplam yapılan kilometreye göre de konuşamayız.

    Aracın hangi amaca hizmet edeceği, hangi bütçe ile alınacağı önemli.

    Kısa mesafe kullanılacaksa kesinlikle dizel iş değil. Hele bir DPF belası var ki sormayın gitsin.

    Sıfır araba alımında dizel ve benzinli farkını düşününce, aynı arabanın boş donanım dizeli yerine dolu donanım benzinlisi alınabiliyor. Ya da bir üst segment benzinli arabaya geçilebiliyor. Bu durumlar irdelenmeli, hangi hareket daha mantıklı ise ona göre hareket edilmelidir.
    Mesela ev iş arası 4-5 kilometre mesafe olsun (Bu mesafe İstanbul içinde yaya ya da bisikletle gidilemeyecek bir mesafedir). Bu durumda hem daha düşük donanımda (Ya da alt sınıfta) araba alacaksınız hem de dizelin kahrını çekip sefasını süremeyeceksiniz. Yok DPF dolacak, yok motor ısınmayacak kışın montla süreceksiniz, yok soğuk motor çok yakacak v.b Bu güzergahta benzinli/LPG'li tercih etmek daha iyi bir araba, daha konforlu bir yolculuk demek. Ayrıca LPG motora zarar veriyorsa, soğuk havada kısa mesafe kullanım da dizelin canına okuyan yegane etmendir.

    Ya da kontak çevirdiğinizde 30-40 kilometre gidiyorsunuzdur, baktığınız arabanın benzinlisi cidden zayıf bir motorla gelirken dizeli gayet iyidir, o zaman benzinli düşünülmez. Bu konuda aklıma gelen Opel'in atmosferik motorları. Atmosferik Opel alıp LPG konusunda supap v.b sorunu yaşamak istemeyenler 1.6 dizele gayet de yönelebilir tabii ki. Ama mesela bir Corolla'dan söz ediyorsam, 1.6 132 beygirlik atmosferiği çoğu dizele tercih ederim. Gibi gibi gibi.

    Durum ve beklenti meselesi diyelim.




  • Dizel motor
    Benzinli
    Benzin+LPG
    Hibrid
    Elektrikli(bizde henüz yok)

    Bu motorların 1.0 1.2 ,1.33…1.6,2.0,3.0.... zilyon tane kombinasyon

    Adam diyor ki zevkine,ihtiyacina ,bütçeye göre hangisini istiyorsan al.

    Vatandaş geliyor,yok dizel alınmaz,yok benzinliye binilmez

    Adamlar üretirken,bizim tüketirken ki kadar birbirine girmiyor.hay babayin kemugune

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel benzinli kıyaslamasında sadece yakıt hesabı yapılmaz

    arıza riskleri, bakım masrafları, arıza durumunda olası masraflar da hesaplanır

    hele yeni nesil dizellerdeki dpf problemleri mutlaka hesaplanır

    sonra da benim de onlarcasından duyduğum dizel araçlar olmasa aç kalırız diyen tamirciler hesaba katılır, sonra ufak hesaplar yapayım derken dizel alınıp da o ufak hesaplar topluca adama kaçar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Kendi aracımdan örnek;

    Egea HB urban plus benzinli 98.400 ₺
    Egea HB urban Plus dizel 132.400 ₺

    Fark: 34.000 ₺ / 6,90 = 4.900 lt benzin

    1 lt benzin ile 10 km yol gidiyor desek; 4.900 * 10 = 49.000 km yol.

    Yani senede 10 bin km kullanacak bir kişi (Örneğin benim 16 ayda ki km 7.400) 5 sene bedava gezecek, daha az bakım parası ödeyecek, daha sessiz ve konforlu gezecek. Sizin hesaba göre senede 3 bin km yapan birisi 16 sene bedavaya gezecek. Tek kaybı dizel kadar güçlü bir motoru olmayacak.
    İyi de adam dizeli satarken benzinli fiyatına mı satacak? Golf gibi birkaç özel model dışında Dizelin daha iyi prim yaptığı bir gerçek. Özellikle suv ve d sınıfı araçların benzinli modelleri çok fazla değer kaybediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: termomuk

    2016'da civic lpg ile 308 1.6 dizel arasında kalmıştım. Civic almaya gittim bir baktık bizim alcaz dediğimiz arabayı satmışlar ellerinde de araba yok. Bunda vardır bir hayır diyerek 308 aldım dizel. Cayır cayır da biniyorum. Antalya'dan İzmir'e basa basa 4 buçuk saatte gidiyorum 5.8 lt yakıyor dönüşte sakin geliyorum 4.0 lt yakıyor. Bunun nasıl bir haz verdiğini anlatamam :D şimdi durum böyleyken rampada beygir gibi tork alırken benzini aklımdan bile geçirmem. Yok benzinli motor sessizmiş falan hikaye , eskidendi onlar. Arabaya binen bu nasıl dizel, motor sesi yok diyor ki bu araba peugeot daha kuvvetli markaları siz düşünün...
    Şimdi ben de dizel aldım ama bir turbo benZinli dizelin alnını karışlar. Eski aracım 1.4 tsi 1.6tdidan daha atikti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    dizel ile 7lt yaktığım yerde aynı aracın tsi motoru ile çok dikkatli kullanmama rağmen 10lt altına düşüremedim. (sırayla maslak doğuş otodan çıkıp sarıyer sahile indim geri döndüm 13km.2 aracında motoru soğuktu. hafif trafik kırmızı ışıklarda beklendi)
    valla öyle 1-2 lt oynamıyor fark daha fazla. hele gaza hafif yüklen tsi sahibine acımıyor
    ses olayı evet dizel daha sesli ama 3 silindir tsi de süper sessiz değil. (dizel sesinden rahatsız oldum benzinli alayım )
    ayrıca tsi motor 60-70k motor arıza yapma ihtimali çok yüksek (tsi motordan anlayan tanıdık dürüst bir ustanız varsa sorun söyler)

    şimdi araç alacak olsam 30k fark varsa dizel alır mıyım? almam.(ben alırken bu kadar fark yoktu)
    bu kadar fark varsa mecburen tsi sonrasında hybrit olabilir
    lpg atmosferik zaten almam (atmosferik motor kullandım çekilecek gibi değil)

    o zaman ne diyoruz tsi candır
    İst yaşıyorum. Eski aracım tsi idi, yenisi tdi. O kadar çok fark etmedi. Tsi gerçekten az yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    doğru tsi az yakıyor gerçekten şaşırtıcı derecede az yakıyor. ama dikkatli kullanmak lazım. az bazsan vay anam vay. dizelde tabiri caizse hayvan gibi bassam max 9Lt yakıyor hadi abartalım 10lt. tsi yada herhangi bir turbo benzin ( hondanın da turbo benzini var adını bilmiyorum) bastın mı yakıyor. basmıcan sakin sakin kullanıcan.
    özellikle istanbulda turbo benzin kullanacaksan çok sakin olmak lazım. at gözlüğü ve dede gibi kullanmalısın.
    ben öyle kullanamam.
    ileride tsi alırsam mecburen sakin kullanırım zaten yaş 44 oldu yavaş yavaş dede moduna giriyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.