Şimdi Ara

Avea ile Turkcell'in port savaşı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Avea ile Turkcell'in port savaşı

    Avea, 55 TL tutarındaki her yöne sınırsız konuşma tarifesinin Turkcell ile aralarında sorun yarattığını ve bu nedenle kampanyaya ara verdiklerini açıkladı.


    Avea CEO’su ve Genel Müdürü Cüneyt Türktan, her tarifeyi kazanç marjıyla yaptıklarını, 55 liraya her yöne sınırsız konuşma tarifesinin çok yüksek ilgi gördüğünü ve yoğun bir talep aldıklarını belirterek, “Sınırsız konuşma tarifemiz de bizim için karlı olduğu gibi tüketicilerin de lehine bir tarifedir. Lider operatör de 65 TL’lik benzeri bir tarife çıkardığına göre demek ki doğru bir tarife geliştirmişiz. Sektör için olumlu bir adım olduğunu düşünüyoruz. Çünkü mutsuz ve konuşmaya hasret kalmış bir abone kitlesi vardı. Şimdi biz oluşan bu rekabet sayesinde mutlu abone kitlesi yaratıyoruz. Artık alışkanlıklar değişiyor. Abonelerimiz zevkle diledikleri yönü arayabiliyorlar” dedi.

    I. Bölüm: Abone sayısı artışında birinciyiz

    Türktan, 55 TL'ye her yöne sınırsız konuşma tarifesinin Turkcell ile aralarında sorun yarattığını, lider operatöre yönelik aramaların sıklaştığını ve aktarmaların hızlı yapılmamasından dolayı haberleşme trafiğinde kendilerinden kaynaklanmayan sorunlar yaşandığını söyledi. Avea Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık da, sözleşmeler uyarınca bu yükümlülüğü yerine getirmemenin bir yaptırımı olduğunu, bu nedenle Turkcell’e geçen Cuma günü protesto mektubu gönderdiklerini ve kendilerinden bugün yarın yanıt beklediklerini açıkladı.

    SINIRSIZ TARİFE BEKLEMEDE

    Türktan, ilgili sözleşmelerde açık hüküm olmasına karşın Turkcell’in konuşma kanallarını (trunk) yeterli hızda açmadığını, bu nedenle trafikte bir sıkışma ve kilitlenme meydana geldiğini ifade ederek, “Şimdilik sınırsız tarifeyi yeni başvurular açısından beklemeye aldık. Bir anlamda kampanyayı şimdilik dondurmuş olduk. Turkcell ihtiyacımız olan trunk kanallarını bize sağladığında kampanyayı sürdüreceğiz. Şu aşamada Turkcell’e yönelik aramaları ara bağlantı ücretlerini de biz ödeyerek Türk Telekom üzerinden yapıyoruz. Bu işlemden dolayı Türk Telekom’un Turkcell’e vermesi gereken ara bağlantı ücretini de biz üstlendik” dedi.

    Avea’nın 2008 sonuçlarının değerlendirildiği basın toplantısında soruları yanıtlayan Genel Müdür Türktan, numara taşınabilirliği yanı sıra yeni tarifelerin yapılan yatırımları anlamlı kıldığını ifade ederek “Tüm bu yatırımlara değdiğine inanıyoruz. Numara taşınabilirliğinden en fazla kazançlı çıkacak olanının da sektöre yeni giren üçüncü-dördüncü operatör olacağını söylüyorduk, nitekim biz bu süreçten çok faydalanarak çıktık. Ama son tahlilde kazanan tüketici oldu” diye konuştu.

    “FİYAT REKABETİNE DİKKAT ETMELİ, AMA FİYATLAR DAHA DA İNEBİLİR”

    Fiyat rekabetinin sektöre zarar vermeyecek şekilde yaşanmasından yana olduklarını ifade eden Türktan, “Bizde abone başı konuşma süresi 180 dakikalar civarında. Rakiplerimizde 90 ile 120- 130 dakikalar civarında değişiyor. Halbuki Avrupa’da ve dünyanın değişik ülkelerinde 500-600 dakikalık konuşma süreleri var. Türkiye’de de abone başı konuşma sürelerinin daha da artacağını düşünüyoruz” dedi.

    Türktan, konuşma ücretlerinin düşme ihtimaliyle ilgili bir soruya yanıt verirken, ara bağlantı ücretlerinin yüzde 25 düşmesi nedeniyle tüketici lehine kampanyalar düzenlemenin daha da kolaylaştığını savunarak sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Şu anda ara bağlantı ücretleri 9-11 kuruş arasında. Eğer bu ücretler biraz daha aşağı inerse, bu düşüşü de tüketiciye yansıtma şansımız olacak. Demek ki konuşma tarifeleri konusunda rekabet için daha fazla marjımız bulunuyor. GSM sektöründe artık daha çok konuşma daha az ücret dönemine girmiş bulunuyoruz.”

    TURKCELL’E PROTESTO ÇEKTİK”

    Turkcell’le aralarında yaşanan trunk ve port krizi hakkında bilgi veren Avea Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık, 5 şubat 2009 itibariyle itibariyle Turkcell’den trunk ilavesi istediklerini ve 9 Şubat’ta kampanyayı başlattıklarını, ancak trafik artışına paralel olarak Turkcell’den port talebinin ihtiyaçlarına uygun olarak karşılanmadığını ve konuyu Bilgi Teknolojileri Kurumu’na (BTK) yazılı olarak ilettiklerini söyledi. Cengiz Anık şöyle devam etti:

    “Port talebimize Vodafone ve Türk Telekom olumlu bir yanıt verdi. Vodafone port ihtiyacımızın yüzde 100’ünü karşılar durumda. Türk Telekom da yüzde 91’ini karşılıyor. Turkcell ise henüz yüzde 27’sine olumlu yanıt vermiş durumda. Avea aboneleri her iki operatör abonelerini rahatlıkla ararken, Turkcell abonelerini aramada sorunlar yaşanıyor. Tarifeyi kesmedik ancak Turkcell’den bize kanallar verilince devam edeceğiz.”

    Cengiz Anık, her attıkları adımı BTK’ye da bildirdiklerini belirterek “ Turkcell’den aldığımız yanıt, çalışıyoruz şeklinde. Ancak port talebi isteklerimiz için olumlu bir yanıt gelmeyince 27 Şubat Cuma günü Turkcell’e bir protesto mektubu gönderdik. Şimdi yanıtlarını bekliyoruz. Bu bir kamu hizmeti ve bu trafiği taşımak zorundayız. Dolayısıyla bu yükümlülüğü yerine getirmemenin bir yaptırımı vardır” dedi.

    Cüneyt Türktan, bir soru üzerine, sınırsız konuşma tarifesinin bir kamu hizmeti olduğunu, bu yönüyle sadece bireysel abonelerin kullanımının mümkün olduğunu kaydederek “ Bu yönüyle ticari olarak bu kampanyayı kullanmak mümkün değil. 3 bin civarında şirket santralinin bu tarifeyi kullandığını tespit ettik ve bunun üzerine santral kullanımlarını tümüyle sistem dışında bıraktık” dedi.

    “2009’ DA YÜZDE 25 GELİR ARTIŞI HEDEFLİYORUZ”

    Toplantıda 2009 hedeflerini de aktaran Cüneyt Türktan, gelirlerde yüzde 20-25’lik büyüme ve rakamsal olarak da 2.5-2.6 milyar YTL civarında bir gelir öngördüklerini belirterek “ 2009’da pazar koşulları ve rekabet daha da zorlaşacak. O yüzden pazar payı büyümesinde ve abone başı gelir artışında hafif bir iyileşme bekliyoruz. Yatırımlarımız da 2008’in biraz üzerinde olacak. Abone sayımızı ise yüzde 15 civarında büyütmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

    “Avea olarak üçüncülükten ikinciliği geçiş hedefiniz var mı” şeklinde soruya Türktan “ Son çeyreği itibariyle sektörden aldığımız gelir payında ikinci operatöre çok yaklaştık. Sıkı bir rekabet olduğu kesin. Aşırı karları artık bırakma zamanı geldi. Ancak gelir payı olarak 2009’da ikincilik neden olmasın diye düşünüyoruz tabi ki” karşılığını verdi.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11134510.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cu.01 -- 4 Mart 2009; 15:21:08 >







  • Turkcell dünyaları kazanıyorsun hala doymuyorsun, senin adın sadece turk o bile türkçe değil.
  • benim anlamadıgım nokta 2 telefon 2 avea hat.birisi her yöne sınırsız diğeri mobilöğrenci.aynı yerden heryöne sınırsızla bir turkcell numarayı aradığımızda şebeke meşgul uyarısı vermesine rağmen mobilöğrenci ile aradığımızda turkcell numaranın çalması.
  • Avea önce kendi aboneleri arasında doğru düzgün konuştursun da sonra herkese bedava yapsın...

    Parasını veren düzgünce konuşamıyor ki...

    Sanki önceden adam gibi bir hizmet veriyorlarmış gibi bir de şikayet ediyorlar.

    Not: Turkcell abonesi değilim. Hem ben de hem de ailemde Avea hattı var. Konya merkezde oturuyorum. Konya-Ereğli merkezdeki babamla şöyle net bir şekilde konuşamıyorum.
  • Sıkışıklığın sebebi belli oldu, ama aşılması çok uzun sürmeyecek anlaşılan.

    Herkes istediği şebekeyi seçmekte özgür, beklentilerini karşılamayanlar, fiyat fayda analizi yapar, istediği operatörü tercih eder.

    Avea nın bu tarifenin sonun getirmeyeceğini duymak sevindirici, dileyen herkes faydalansın

    not: terkar yazıyorum; istanbul kağıthane de, turkcell aramalarında şebeke meşgul hatası yok bugün...
  • quote:

    'Türkiye'nin en çok konuşturan operatörü' unvanımızı koruyoruz. Bununla birlikte numara taşınabilirliğinin tek kazananı Avea oldu. Çünkü 3 Mart 2009 tarihi itibariyle rakamlara baktığımızda 690 bin toplam abone ve 416 bin net abone ile en fazla kazanan operatör olduk ve birinci sıraya yerleştik.''

    Avea Üst Yöneticisi (CEO) Cüneyt Türktan, 55 TL'lik her yöne sınırsız tarifelerine bugün itibariyle bakıldığında hem içeriden hem dışarıdan gelen abonenin 300 bini aştığını bildirdi.

    ''GELİR OLARAK İKİNCİ OPERATÖRE ÇOK YAKLAŞTIK


    300 bin ciddi bir rakam. Tebrikler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kemal

    Avea önce kendi aboneleri arasında doğru düzgün konuştursun da sonra herkese bedava yapsın...

    Parasını veren düzgünce konuşamıyor ki...

    Sanki önceden adam gibi bir hizmet veriyorlarmış gibi bir de şikayet ediyorlar.

    Not: Turkcell abonesi değilim. Hem ben de hem de ailemde Avea hattı var. Konya merkezde oturuyorum. Konya-Ereğli merkezdeki babamla şöyle net bir şekilde konuşamıyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • turkcell baktı rekabet edemiyor,taş koymaya başladı ama böyle giderse iyi bir ceza onu bekliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    turkcell baktı rekabet edemiyor,taş koymaya başladı ama böyle giderse iyi bir ceza onu bekliyor.

    +1903
  • Turkcell gerçekten çok kurnazca yönetilen bir şirket. Müşteriye düşünmeden hep "nasıl daha çok kazanırım" diyor. Kaliteli olmasına çok kaliteli, doğruya doğru, ama gel gelelim müşteri yandaşlığı sıfır.
  • Mizikci cocuk turkcell harbiden çamur yapiyorlar resmen yuh sana turkell
  • Türktan güzel bir gönderme yapmış Turkcell ve Vodafone a karşı. Demekki 55 TL ye de oluyor bu iş.
  • Arkadaşlar ben hala anlamıyorum;

    avea şebekeiçi görüşmesinde şebeke meşgul oluyorsa bunda turkcell in yaptığı ne oluyor.

    bakıyorumda avea bir kampanya yapıyor, kapasitesinin çok üstünde hizmetler sunacağın söylüyor, sonra şebekeiçi görüşmelerde bile şebeke meşgul uyarısı veriyor, sonra suçu turkcelle atıyor,

    biri bana teknik olarak şunu anlatabilirmi; "aveanın şebekeiçi görüşmelerinde şebeke meşgul vermesinin sebebi turkcelldir çünkü ....." (nokta yerleri teknik bilgisi olan doldursun)

    Ben turkcell e paramı veriyorum ve kesintisiz hizmetimi alıyorum, kesintisiz diyorum çünkü 2 gün bedava verdiği günlerde bile ben birbuçuk saati geçen görüşmeler yaptım ve hiçbiri kendi kendine kesilmedi,

    Not: bu mesajım kesinlikle tukcell i aklama veya aveayı karalama kampanyası değildir, sadece bu kampanyadan dolayı aveanın haksız olduğunu düşündüğümden dolayı bu mesaj yazıyorum. turkcell den gelirim, menfaatim falan yok, hatta ailecek toplam ayda 100 YTL turkcell giderimiz vardır.




  • çok yoğunluk olduğu günlerde
    avea hattım ile avea 500 müşteri hizmetlerini arayamıyordum. turkcell ve avea numaralarını da birkaç denemeden sonra arayabiliyordum.
    fakat turkcell hattım ile avea müşteri hizmetlerini arayabiliyordum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: piri.reis

    çok yoğunluk olduğu günlerde
    avea hattım ile avea 500 müşteri hizmetlerini arayamıyordum. turkcell ve avea numaralarını da birkaç denemeden sonra arayabiliyordum.
    fakat turkcell hattım ile avea müşteri hizmetlerini arayabiliyordum.






    Öğrencilik dönemimde aycell den nefret ederdim. Hep şebeke meşgul derdi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasif

    Arkadaşlar ben hala anlamıyorum;

    avea şebekeiçi görüşmesinde şebeke meşgul oluyorsa bunda turkcell in yaptığı ne oluyor.

    bakıyorumda avea bir kampanya yapıyor, kapasitesinin çok üstünde hizmetler sunacağın söylüyor, sonra şebekeiçi görüşmelerde bile şebeke meşgul uyarısı veriyor, sonra suçu turkcelle atıyor,

    biri bana teknik olarak şunu anlatabilirmi; "aveanın şebekeiçi görüşmelerinde şebeke meşgul vermesinin sebebi turkcelldir çünkü ....." (nokta yerleri teknik bilgisi olan doldursun)

    Ben turkcell e paramı veriyorum ve kesintisiz hizmetimi alıyorum, kesintisiz diyorum çünkü 2 gün bedava verdiği günlerde bile ben birbuçuk saati geçen görüşmeler yaptım ve hiçbiri kendi kendine kesilmedi,

    Not: bu mesajım kesinlikle tukcell i aklama veya aveayı karalama kampanyası değildir, sadece bu kampanyadan dolayı aveanın haksız olduğunu düşündüğümden dolayı bu mesaj yazıyorum. turkcell den gelirim, menfaatim falan yok, hatta ailecek toplam ayda 100 YTL turkcell giderimiz vardır.





    Şu ana kadar değişik saatlerde 20-30 kez avea'yı aradım hiç şebeke meşgul uyarısı almadım. Ancak Turkcell'i ararken 2-3 kez şebeke meşgul uyarısı aldığım oldu. Ancak Ankara'da Avea'nın alt yapısının diğer şehirlerden daha iyi olmasından mı kaynaklı bilemiyorum ama ben şikayetçi olacak bir mağduriyet yaşamadım şu ana kadar. Ulaşmak istediğim insana ulaştım, konuşmak istediğim kadar konuştum. (Bir kaç gün 30 dakika'da kesilme yaşadım, ancak ardından aradığımda hemen yeniden konuşmaya devam edebildim, ki dünden beri 30 dakikada kesilme olayı da kalktı)




  • burada bahsedilen avea içi görüşmelerdeki sıkıntı değil
    aveadan turkcelle doğru yapılan çağrılarda yaşanan sorun.
    daha doğrusu kapasitenin dolması nedeniyle arama yapılamaması nedeniyle oluşan durum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kasif

    Arkadaşlar ben hala anlamıyorum;

    avea şebekeiçi görüşmesinde şebeke meşgul oluyorsa bunda turkcell in yaptığı ne oluyor.

    bakıyorumda avea bir kampanya yapıyor, kapasitesinin çok üstünde hizmetler sunacağın söylüyor, sonra şebekeiçi görüşmelerde bile şebeke meşgul uyarısı veriyor, sonra suçu turkcelle atıyor,

    biri bana teknik olarak şunu anlatabilirmi; "aveanın şebekeiçi görüşmelerinde şebeke meşgul vermesinin sebebi turkcelldir çünkü ....." (nokta yerleri teknik bilgisi olan doldursun)

    Ben turkcell e paramı veriyorum ve kesintisiz hizmetimi alıyorum, kesintisiz diyorum çünkü 2 gün bedava verdiği günlerde bile ben birbuçuk saati geçen görüşmeler yaptım ve hiçbiri kendi kendine kesilmedi,

    Not: bu mesajım kesinlikle tukcell i aklama veya aveayı karalama kampanyası değildir, sadece bu kampanyadan dolayı aveanın haksız olduğunu düşündüğümden dolayı bu mesaj yazıyorum. turkcell den gelirim, menfaatim falan yok, hatta ailecek toplam ayda 100 YTL turkcell giderimiz vardır.






  • mutlu abone kitlesi oluşturuyoruz bu tarife ile demişler ...



    bence beyinlere güzel hasar verecek tarifeler bunlar.. telefonlar beyinlere ne kadar yakın olursa o kadar güzel
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.