Şimdi Ara

Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı



    Audi'nin patronu Markus Duesmann, Automobilwoche'nin Almanca baskısına verdiği demeçte, şirketi yeni içten yanmalı motorlarla ilgili tüm çalışmaları durdurduğunu açıkladı. Bu, mühendislerin mevcut motorların devam eden modernizasyonuna devam etmesine rağmen, yeni nesil benzinli ve dizel motorlar geliştirmeyecekleri anlamına geliyor.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen, elektrikli otomobiller için pil maliyetini yarıya indirmeyi hedefliyor



    Euro 7 standardının daha sıkı emisyon limitleri ile 2025 yılında yürürlüğe girecek olması, şüphesiz otomotiv dünyasını iki farklı gruba ayıracak. Bir yanda hibritlere geçiş nedeniyle menzillerini azaltacak olsalar da içten yanmalı motorlu otomobil üretmeye devam edecek olanlar. Diğer tarafta ise içten yanmalı motorları kalıcı olarak elektrik motorlara terk etmekten başka seçeneği olmayan otomobil üreticileri olacak. Audi, içten yanmalı motorların geliştirilmesinin tamamlandığını resmi olarak duyurarak ikinci gruba katıldığını resmileştirdi.



    Audi, Mercedes'in izinden gidiyor



    Alman markasının CEO'su Markus Düsmann, yeni içten yanmalı motorların geliştirilmesinin artık mümkün olmadığını ve mevcut motorları nihayet aşamalı olarak kaldırılmadan gelecekteki standartlara uyarlamanın daha iyi olacağını söyledi. Bu, Audi'de ikonik TDI, TFSI ve halefleri olan motorların üretiminin beklenmediği ve iki ikonik Audi modelinin, R8 ve TT'nin üretimi tamamlanmak üzere olduğu anlamına geliyor.



    Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı



    Audi, önümüzdeki 5 yıl içinde pazara 20 elektrikli model getirmeyi planlıyor. Marka, on yılın sonunda A4 ve A6 gibi büyük modelleri tamamen elektrikli araçlara dönüştürme niyetini de duyurdu.



    Bu, Audi'yi en büyük rakiplerinden Mercedes markasının izlemeyi planladığı yola sokuyor. Geçen hafta, Mercedes'in geliştirilmesinden sorumlu yönetim kurulu üyesi Markus Schäfer, şirketin artık içten yanmalı motorlar geliştirmeyeceğini söyledi. Handelsblatt ile yaptığı röportajda Schaefer, "Bu, yatırımın büyük kısmının artık elektrikli araçlara gidebileceği anlamına geliyor." dedi.




    Kaynak:https://www.automobilwoche.de/article/20210316/AGENTURMELDUNGEN/303159940/1276/euro--norm-audi-entwickelt-keine-neuen-verbrenner-mehr







  • Bi 20 sene sonra Sedan a3 alınabilir Türkiye'de desenize :D

  • Artık zamanı gelmişti, bundan sonra gelecek elektrikli motorlar

  • Yapma be abi... 5 silindirli efsanevi TFSI motoru ne olacak peki çöpe mi atalım şimdi arabadan çıkarıp?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: V4LKyR

    Yapma be abi... 5 silindirli efsanevi TFSI motoru ne olacak peki çöpe mi atalım şimdi arabadan çıkarıp?

    çöpe niye atıyorsun kral, antika olacağı zaman değerlenir Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı 

  • ersniaydn kullanıcısına yanıt

    2001 model a3 ler şuan 70-90 bin bandında Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı 

    25-30 asgari ücrete bedel... gidişatı düşünürsek 20 sene sonra 2021 modeli 50 asgari ücrete alırsın

  • Demek ki 0 içten yanmalı motor almak nasip olmayacak hiç bir zaman. Biz parayı bulana kadar üretimleri kalmayacak.

  • O değil de hiç büyük motorlu araba sürmek nasip olmadı. Nasıl bir zevk bilemedik.

  • Sversiniz sevmezsiniz o ayrı ancak kimse inkar edemez ki Elon Musk etkisi trilyon dolarlık dev otomotiv sektörünün yönünü değiştirdi.

  • A3 çöpten farksız bir araba. Ama Türkiye'de lüks oluyor galiba. Çünkü Türkiye'de bisiklet kullanıyorum, Birleşik Krallık'ta ikinci el S500 kullanıyordum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    A3 çöpten farksız bir araba. Ama Türkiye'de lüks oluyor galiba. Çünkü Türkiye'de bisiklet kullanıyorum, Birleşik Krallık'ta ikinci el S500 kullanıyordum.

    S500 kullanan insana tabi a3 çöp gelir . Yorumunuz çok komik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RS serisine ne koyacaklar merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrankGallagherx

    S500 kullanan insana tabi a3 çöp gelir . Yorumunuz çok komik



    Alıntıları Göster

    Dediğiniz doğru. Benim kullanıdığım 2006 modelin arabanın bedeli 6000 Pound civarı bir şeydi (o zaman Pound 3.70 idi) [2015 yılı]. Şimdi ki fiyat ile 75K TL civarı bir şey oluyor. Gerçi şimdi 3000 pounda kadar düşmüş. Benim kullandığımda 5.5L motor, 383 Beygir güç vardı, benzinli tabi.


    Fiyatları deyince bu yorumları yazdım. O yüzden alakasız görünebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sniper23 -- 18 Mart 2021; 21:54:13 >




  • Dizeli bugünki haline getiren fiat tı benzinli motorlarda audi ne yaptı pek hatırlamıyorum o yüzden biraz anlamsız geldi bana bu açıklama

  • Elektrikli araba işine Umduğumuzdan da hızlı bir geçiş olacak.

  • Elektrikli araçlar geldiğinde oto sanayi de adamlar ne yapacak. Ne motor var ne şanzuman.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    benim araç 1.2 htp motor... ondan önce kardeşimin 1.4 fiestasını kullanıyordum... sahibinden ilanlarda gezerken filtreye 1.6 dan yukarısını girmiyorum.. bazen fantezi amaçlı 1.8 ve 2.0 motorlara baktığım oluyor Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı 

  • Audi içten yanmalı motor geliştirmeyi sonlandırdı 

  • Zaten geliştirmiyorlardı ki.. 30 yıl önce üretilen bir V6 yada V8 ile bugünkü üretlen arasında dağlar kadar farkmı var sanıyorsunuz birebir aynı motor revize görmüş hali..

    Keza şu anda üretilen düşük hacim 1.4-1.6 motorlar yenimi sanıyorsunuz 90 lılarda üretilen atmosferik motorlara 2000 llilerde bir revize ettiler turbo koydular benzinli motorun sonunda t ibaresi görür olduk dizelde t yi başa koydular.. daha sonra bir revize daha yedi.motorlar çift turbo yada bir tane turbo birde turbo görevi gören tribün koydular .. hacmide iyicene düşürdüler 900cc 1000cc lere..

    Kısaca zaten motor dünyasında çok yeni radikal olmıyan bir geliştirme olmadı .. içden yanmalı yada patlamalı motorun temelde çalışma prensibi hiç bir zaman değişmedi 40 -50 yıl öncede aynıydı şimdide aynı sadece teknolojiye orantılı olarak revize edildi.sensörler takıldı karbüratör gitti ejnektör geldi , beyinler takıldı teknoloji geliştikçe ama motorun temel çalışma.prensibi hiç.değişmedi..

    Motor dünyasında yapılan en büyük gelişme 90 lılarda Mazdanın çıkardığı wankel motordur tamamen çok farklı bir çalışma disiplinine bağlı standart içden yanmalı pistonlu motorlarla hiç bir ilgisi olmayan bir motordur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bize yine eskiden geliştirilmiş içten yanmalı motorlar kalır :/ hybrid motorlu araçlar bile vergiden dolayı pahalıyken elektrikli bize hayal gibi sanki..

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.