Şimdi Ara

Audi A3 2006 1.6 FSI EPC Işığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
5.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Yaklaşık 5 ay kadar önce audi a3 1.6 fsi araç aldım, aldığımda 162.000 kmdeydi, şuan 167.000 kmde. Alır almaz içi krem olduğu için detaylı iç temizliğe verdim, klima için ozon temizliği hediye etmiş ve arabayı çalışır durumda bırakmışlar. Benzini az kalsın bitiyordu, bir şekilde yetiştirdim benzinliğe. Bu olaydan biraz zaman geçtikten sonra EPC (Electronic Power Kontrol) ışığı yandı, araba gaz yemedi kenara çektim. Durdurup çalıştırdığımda ışık yanıyordu fakat sorun kalmamıştı. Biraz hareket edip tekrar durdurup çalıştırdığımda ise düzeldi. Ben de bu durumu benzin deposundaki pisliğin az miktarda benzin bıraktığım için filtreleri tıkamasından kaynaklandığını düşündüm fakat sorun devam etmeyince bu düşünce aklımdan silindi.

    İlk bu şekilde başlayan sorunumun araştırmalar sonucunda yakıta bağlı olabileceğini öğrendim, shellden almaya başladım. Shellden alırken ve nitro kullanırken sadece 1 kere aynı sorunu yaşadım. Gel zaman git zaman nitro kalkar kalkmaz ilk aldığım yakıtta yine aynı durum tekrarlandı. Opete geçmeye karar verdim fakat nafile.. kafasına göre bazen günde 2 kere, bazen haftada bir, bazen de ayda bir olmak üzere yaklaşık 10-12 kere aynı durumu yaşadım.. Işık yanar, gaz yemez, kenara çeker durursun rölantide zangır zangır titrer. Çalıştırırsın ışık yanar sorun gider.. biraz sürer durdurur çalıştırırsın ışık da gider ve sorun kalmaz..

    Benzer bir durum yaşayan var mıdır? Ustaya götürüyorum birşey yok diyor, yakıttandır diyor. Arabada ışıkta dururken ve motor sıcakken bazen 3 bazen 10 saniyede bir sarsma oluyor, rölanti sabit. Bu konu hakkında 3 ustayla konuştum 3ü de fsi motor sarsar dedi. Gerçekten anlam veremiyorum, ya boğaz kelebeği tıkanıyor yavaş yavaş ya da sensörlerde sorun var diye düşünüyorum. Ustalar da bin diyor, 15 sene doğuşta çalışmış kendi yerini açmış adam da aynısını söyledi.

    Konu hakkında tecrübeli birilerinden yardım bekliyorum.. Şimdiden teşekkürler.







  • 2005 modelini sıfır aldım, 138 bin km.'deyim ve hâlâ severek biniyorum. EPC ışığı sadece bir kez, E-5 Avcılar'da rampa inerken yandı, hemen Doğuş Oto Esenyurt'a girdim. "Kötü yakıttandır, şimdi silelim. Tekrarlarsa lambda sensörü değişecek" dediler ama bir daha yanmadı. Yanmasın diye ne yaptığımı da anlatayım:

    O güne kadar sadece Opet Maslak'tan yakıt almıştım. Zaman zaman, özellikle 98 oktan yıllarında ciddi titreme problemim oluyordu. Bu olaydan sonra Shell'e geçtim. İki yıldır Nitro'dan çok memnundum ama yeni çıkan Dynaflex alt devirleri biraz öldürdü. Şimdilik Shell'e devam.

    Boğaz kelebeğini söktürüp temizlettikten sonra kaç kez adaptasyon yapılırsa yapılsın, 3-4 bin kilometre boyunca çaresi bulunamayan bir titreme oluyor, boğaz kelebeği biraz kurum bağladıktan sonra kesiliyordu. Ben de her bakımda boğaz kelebeğini söktürmeden temizletmeye başladım.

    Bakımlarımı hep yetkili serviste yaptırdım. Her bakımda bujilerimi de değiştirdim. Yeni yağ (Mobil 1 ESP Formula 5W-30) ve temiz hava filtresiyle 3-4 saatlik bir uzun yola çıktım ve yolun 1 saatinde arabayı yüksek devirde sıkıştırdım. Her altı ayda bir uzun yol yapmanızı tavsiye ederim. Bütün tıkanıklıkları açıyor.

    Ucuz yollu bir VCDS kablosu aldım. 2-3 ayda bir kabloyu takıp arıza okutuyorum. Rölantide çalışırken aracın verilerine bakıyorum.

    Evet, FSI biraz hassas bir motor ama bir kere ayar tutturulup bakımları da düzenli yapılırsa öyle gider.
    Umarım sorununuzu çözer, siz de aracınızı keyifle kullanırsınız.




  • benim farklı yakıt alınca epc yanıyordu stop ettikten sonra düzeliyordu. kronik sanırsam sattım aracı gitti bir sensör varmış onu değiştirince düzelir dediler. eğc yakınca servise gidin arıza koduna baktırın ve tedavi uygulatın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ch@in kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim cevabınız için. Bakımına 3 bin kmsi kaldı, malesef sürekli kısa mesafe gittiğim için kış sonuna denk gelecektir diye düşünüyorum. Ankara-Abant yapacağım ilk uygun fırsatta. İlk bakımda dediğiniz işlemleri uygulatacağım. Araç çok konforlu fakat fsi motorlar epey bir hassas. Ben kendilerini prenses motor olarak adlandırıyorum :)
  • aydinpurcek kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Servise gittiğimde sorun olmadığını söylediler, arızayı sildiler. Yakıt konusundaki hassasiyetten kaynaklanıyor sanırım. Boğaz kelebeğini de ilk fırsatta temizlettireceğim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.