Şimdi Ara

Atmosferik ve Turbo motorlu araçların fabrika verileri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil
    1.6 atm kullanana Allah sabır versin deyip 1.6 atmosferik almışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Olsun almam dememis sonuçta, hem ileriyi düşünüp kendine de yarayacak bir istekte bulunmuş 😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Konu sahibi arkadas 70hp motorla 110hp motoru kiyaslayip 110hp olan daha cok yakti diye sitem ediyor. E heralde daha fazla yakacak. Arada neredeyse yari yariya guc farki var. Gokten bedava yagmiyor o beygirler. Ya da arac turbo besleme olunca yaninda hediye gelmiyor beygirler. Beygir alabilmek icin karsiliginda yakit harcaman gerekir bu kadar basit bu. Bu mevzunun hacimle, asiri beslemeyle sunla bunla cok ta bir alakasi yok.

    Elinizde 150hp lik iki tane araba olsun, birisi 2.0 atmosferik digeri ise 1.5turbo olsun eger ki siz 150hp yi eksiksiz kullanmak isterseniz assagi yukari ayni miktarda benzin yakacaksiniz. Matematik belli, kimya belli. Ayni guncellikteki motorlar arasi verim farki emisyona etki edebilir ama yakit sarfiyatina o kadar etki etmez. (Tutup ta 30 senelik 200hp motorla 2020 nin 200hp sini kiyaslamadiginiz surece tabi)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    1.6 atm kullanana Allah sabır versin deyip 1.6 atmosferik almışsınız.

    Alıntıları Göster
    Corolla aldıktan sonra 1.6 atmosferik için yaptğı güzellemeleri konusundan takip edebilirisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    katılıyorum, 2.0 125hp carinam vardı yıllar önce, 1.4tsi 125hp ile aynı yakıyordu diyebilirim. ha verimlilik elbette turbo beslemeli motorda daha efektif

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda fabrika verisinin altına iniyorum. Şehir içi şartları ise farklı değişkenler çıkarıyor. İzmir mi İstanbul mu Ankara mı Niğde mi hangi şehir? Ayrıca şehirsin sıcaklığı nedir?

    Kullanılan lastik? Basınç ayarı? Araba bulunan ekstra ağırlıklar?

    Değişken çok... Ama şehir dışında kesinlikle fabrika verisinin altındayım o ilginç.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Konuda asıl söylenmek istenen şey fabrika verilerinin tutarsızlığı. Atmosferikler daha tutarlı diyor. Bu konudaki düşüncelerinizi de alabilir miyiz? Söz konusu 150hp atmoaferiğin fabrika verisi 7litre iken turbo motorunki 5litre falandır. Ama sen benzer yakarlar diyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Ülkemizin acı gerçeği olan atmosferik + lpg nin tadını aldı tabii

    Büyük laf etmemek lazım. Turbo motor sevmiyorum mesela ama böyle şeyler söylemem. Bakarsın piyasada atmosferik kalmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika verilerini bilmiyorum ama 1.2 turboluyla 1.2 atmosferiği karşılaştırmak doğru değil. 1.2 turbolu 1.6 atmosferikten daha çok güç veriyor. En azından onunla kıyaslamak gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Konuda asıl söylenmek istenen şey fabrika verilerinin tutarsızlığı. Atmosferikler daha tutarlı diyor. Bu konudaki düşüncelerinizi de alabilir miyiz? Söz konusu 150hp atmoaferiğin fabrika verisi 7litre iken turbo motorunki 5litre falandır. Ama sen benzer yakarlar diyorsun?
    Evet o 150hp nin hepsini kullanmaya kalkarsan ayni miktarda benzine ihtiyaclari olacaktir.

    Atmosferiklerin daha tutarli olma sebebi ise, hem yeni nesil dusuk hacim+turbo motorlarin fabrika verilerinin aşırı manipulatif verilmesinden dolayi hem de testlerinin sacma sapan gercekle bagdasmayan sartlarda yapilmasindan dolayi diye dusunuyorum.

    Bizim forumun meshur çevreyolcu tsi cıları gibi. Adam cikiyor cevreyolunda vitesi 7ye alip 80e sabitliyor sonra sehiricinde 5.5lt ile geziyorum diyor. Hikaye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    1.6 atm kullanana Allah sabır versin deyip 1.6 atmosferik almışsınız.

    Alıntıları Göster
    evet lafımın arkasındayım.

    1.6 atmosferik eskisi gibi hantal değil ama lpg kullanmıyor olsam atmosferik motorun yanından geçmem.

    Uzun yolda istersen 80 ile git atmosferik de 6 lt altını göremiyorsunuz rapid de 4.7 lt bile görebiliyorum uzun yolda sabit 80 ile gidersen

    LPG Ekonomik yakıt olduğu için atmosferik tercihim den memnunum benzin fiyatları düşmeyeceğine göre atmosferik kullanmaya mecburen devam edeceğim.

    Bugün 670 KM yoldan geldim yine sanırım 1 ayda 3 kere oldu 125 TL gitmeden alıyorum 125 tl de dönüşte lpg alıyorum ortalama 1-2 diş kalıyor agresif kullanmama rağmen

    Sonuç olarak benzin düşerse 4 TL ben niye atmosferik motorun kahrını çekeyim ki ? Olay tamamen bütçe meselesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 8 Eylül 2020; 12:51:55 >




  • yani sonuçta o turbo araç daha fazla hava veriyor ki yüksek güç elde ediliyor. Bu hava da kendi kendine yanmayacağına göre, daha fazla yakıt çekiyor ve onu yakıyor. Atmosferik araçla yaktırılabilecek yakıt bellidir lakin turboda bu işin ucu açık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    evet lafımın arkasındayım.

    1.6 atmosferik eskisi gibi hantal değil ama lpg kullanmıyor olsam atmosferik motorun yanından geçmem.

    Uzun yolda istersen 80 ile git atmosferik de 6 lt altını göremiyorsunuz rapid de 4.7 lt bile görebiliyorum uzun yolda sabit 80 ile gidersen

    LPG Ekonomik yakıt olduğu için atmosferik tercihim den memnunum benzin fiyatları düşmeyeceğine göre atmosferik kullanmaya mecburen devam edeceğim.

    Bugün 670 KM yoldan geldim yine sanırım 1 ayda 3 kere oldu 125 TL gitmeden alıyorum 125 tl de dönüşte lpg alıyorum ortalama 1-2 diş kalıyor agresif kullanmama rağmen

    Sonuç olarak benzin düşerse 4 TL ben niye atmosferik motorun kahrını çekeyim ki ? Olay tamamen bütçe meselesi

    Alıntıları Göster
    Son uzun yol yakıt tüketimim;

    Antalya Akdeniz blv. Opet istasyonunda depoyu fulleyip, Eskişehir Vişnelik mahallesine (410 km) oradan da Eskişehir yolu Candaş opette (105 km) tekrar fulledim 207,28 TL yakıt aldım. Toplamda 515 km de 207,28 tl, km de 0,40 krş ve 100 km de 5,8 lt benzin yakmış oldu. Araçta 4 yetişkin ve 1 çocuk vardık, ayrıca hem bagaj hem araç içi full doluydu ve klima sürekli açıktı. Bagajlarla birlikte 300 kg yük vardı araçta.

    Güzergah bol rakımlı tırmanışlarında olduğu bir güzergah ve şartları görüyorsunuz, sıcak, yük, rakım. Tüm olumsuz etkilere rağmen 5,8 lt tüketim var. Ankara konya ya da Ankara Karaman arası tek valiz, 2 kişi ile 90 km sabitlesem 5 lt imkansız olmaz, altına düşer mi denemek lazım.

    Ek: Araç 1.6 otomatik, benzin, egea.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 8 Eylül 2020; 13:2:15 >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Gücü aynı olduktan sonra turbo ya da atmosferik fark etmez, aynı mı yakar yani? Farkı ağırlık, rüzgar direnci, şanzıman vs mi belirler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Gücü aynı olduktan sonra turbo ya da atmosferik fark etmez, aynı mı yakar yani? Farkı ağırlık, rüzgar direnci, şanzıman vs mi belirler?
    Ayni araclarda, ayni şanzimanla, ayni yol ve hava şartlarinda ikisi de ayni yakar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etoiledorient

    yani sonuçta o turbo araç daha fazla hava veriyor ki yüksek güç elde ediliyor. Bu hava da kendi kendine yanmayacağına göre, daha fazla yakıt çekiyor ve onu yakıyor. Atmosferik araçla yaktırılabilecek yakıt bellidir lakin turboda bu işin ucu açık.
    Tebrik ediyorum. Olay bu kadar basit.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    6 nın altı nasıl zor? Subaru xv yakmıyor o kadar. 80 - 90la gitsem 5 5.5 arası yakar.

    Ankara Konya arası.

    Atmosferik ve Turbo motorlu araçların fabrika verileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Aynı beygirdeki turbolu motorun %100 kullanımda atmosferikle benzer yakmasını geçtim, daha da fazla yakar büyük ihtimalle. Çünkü düşük hacimden aynı gücü, bir de performanslı şekilde alınca vuruntu problemleri başlar. Bunu önlemek için turbolu motor silindiri soğutmak amacıyla ekstra yakıt püskürtür. Bu da çöpe giden yakıt demek.
  • 2001 model 2000 motor atmosferik manuel vites benzinli Ford Mondeo ile otobandan Kocaeliden Ankaraya 110 -120 hızlarla gidip geldim. Şehir içinde pek değil ama çevre yollarında çok az dolaştım. Depo 55 Litre Araba LPG li değil. Arabanın KM si 155000.

    Bu şartlarda 1000 km gittim bir depo ile.

    2001 model 1600 motor atmosferik manuel vites benzinli Ford Focus ile otobandan Kocaeliden Kırklareline 110 -120 hızlarla gidip geldim. Şehir içinde çok az, çevre yollarında biraz dolaştım. İstanbul trafiğinden, sabah erken ve gece geç saatlerde geçerek trafiği minimumda bertaraf ettim. Depo 55 Litre Araba LPG li değil. Arabanın KM si 240000.

    Bu şartlarda 960 km gittim bir depo ile.

    Gerçek yaşadığım deneyimimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynı beygirdeki turbolu motorun %100 kullanımda atmosferikle benzer yakmasını geçtim, daha da fazla yakar büyük ihtimalle. Çünkü düşük hacimden aynı gücü, bir de performanslı şekilde alınca vuruntu problemleri başlar. Bunu önlemek için turbolu motor silindiri soğutmak amacıyla ekstra yakıt püskürtür. Bu da çöpe giden yakıt demek.
    Bahsettigin detayi yeni duyuyorum. Turbolu motorlarda performansli kullanimlarda silindiri yakitla sogutuyolarsa bu motorlara lpg baglayanlar duman oldu o zaman

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.