Şimdi Ara

Atmosferik ve Turbo motorlu araçların fabrika verileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
3.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Bugüne kadar bir çok atmosferik motorlu, turbo motorlu aracım oldu, kullandım. Genelde atmosferik motora sahip araçların yakıt tüketim fabrika verileri turbo olanlara göre daha yüksekti ancak iş gerçeğe gelince turbo motorlar şehir içinde aynı şartlar altında hep daha fazla yakıyor. Örnek vermek gerekirse (VAG üzerinden gideceğim) ;
    2012 Fabia 1.2 70 hp (atmosferik) aracımın şehir içi 7.3 lt/100km verisi vardı ve şehir içinde, kasmadan, hafif trafikle 7.5 lt'leri tutturabiliyordum.
    Bundan sonra 2015 Leon 1.2 TSI 110 bg aldım bu aracın şehir içi 6.1 verisi vardı ve şehir içinde Fabia ile tamamen aynı şekilde kullanımda yine 8-8,5 lt'den kolay kolay aşağı düşmüyordu. Atmosferik olan, fabrika verisine çok yakın yakarken, turbo araç aynı şartlarda 2 lt fazla yakıyordu.
    Ayrıca atmosferik araçla sürekli dip gaz da gitsem 10 lt'yi kolay kolay geçmiyordu ama turbo araçla köklediğim zaman 13-14 lt'leri görmek çok kolay.
    Daha sonra Leon 1.4 TSI 150 bg aldım, onun verisi 6.8 lt/100km idi bu araç da 1.2 TSI ile çok benzer yakıyordu, bazen daha az, bazen bir miktar daha fazla.
    Şu anda ise A3 1.0 TFSI var, şehir içi verisi 5.4 lt/100km ancak 1.4 TSI Leon bu araçtan daha az yakıyordu, özellikle klima açıkken baya hantallaşıyor ve 11 lt'lerden aşağı düşmek mümkün değil. Bu verilerin hepsi yalan mı, motor küçültmek bir yerden sonra ters mi tepiyor?
    Ve atmosferik araçlar fabrika verisine göre aşırı fazla yakmazken, turbolar neden bu kadar az yakıyor gibi görünüp, aslında fabrika verisi daha yüksek görünen atmosferik motorlara göre daha da fazla yakıyor?







  • Sebebi basit:

    Atmosferik motorun silindire çekeceği hava sabittir. O yüzden belli bir anlık tüketimin üstüne çıkamazsın, çünkü sıkıştırma oranı kadar yakıt çekebilir veya daha az...

    Turbolu motorlarda gaza ne kadar basarsan o kadar turbo basıncı oluşur. Turbo ile motora atmosferik haline göre daha fazla hava ve doğal olarak o hava ile yanabilecek daha fazla yakıt gönderebilirsin.

    Bu arada başarılı atmosferik motorlar var. Atmosferik motora laf eden arkadaşın turbosu bozulsun
  • 1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Konuya bak mesaja bak, amaç tartışama yaratmak besbelli. Konuda 1.6 atmosferik lafı bile geçmiyor, bu nasıl bir psikoloji anlamak mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 17 Ağustos 2017; 14:2:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Konuya bak mesaja bak, amaç tartışama yaratmak besbelli.

    konuyu açana söyleyeceksin ben açmadım
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Konuda birşey yok, merak üzerine açılmış teknik bir konu, ortaya laf atan sizsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • küçük hacimli turbo motorlar, gerizekalı avrupalıların kendi pazarlarını genişletmek veya kaptırmamak için yaptığı tezgahtır.tıpkı dizel motoru yaygınlaştırmaları gibi.
    o test verileri sadece avrupadaki yakıt ölçümüne tipine göre yapıldığı için yanıltıcıdır çünkü çoğu kimse o şekilde araç kullanmaz.
  • 1.6 Mivec motora sahip aracımın fabrika verileri:
    Şehir içi yakıt tüketimi* (litre/100km) 7.4
    Şehir dışı yakıt tüketimi* (litre/100km) 4.7
    Kombine yakıt tüketimi* (litre/100km) 5.7
    olarak verilmiş, şehir içi trafiği çok yoğun olmayan bir yerde genel ortalamam 6lt civarında, şehir dışı ise sakin kullanımda 4,3lt(4,1'i görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam) seri kullanımda ise 5,5lt'ye kadar çıktığını gördüm ama genelde 5lt'nin altında oluyor seyahatlerim.

    Toparlayacak olursam aracımın ortalamaları fabrika verilerinin altında, bunun sebebi Japonların sahte veri girme konusundaki hassasiyetine bağlanabileceği gibi, bulunulan ile ve sürücünün sürüş alışkanlığına da bağlanılabilir.
  • Sebebi basit:

    Atmosferik motorun silindire çekeceği hava sabittir. O yüzden belli bir anlık tüketimin üstüne çıkamazsın, çünkü sıkıştırma oranı kadar yakıt çekebilir veya daha az...

    Turbolu motorlarda gaza ne kadar basarsan o kadar turbo basıncı oluşur. Turbo ile motora atmosferik haline göre daha fazla hava ve doğal olarak o hava ile yanabilecek daha fazla yakıt gönderebilirsin.

    Bu arada başarılı atmosferik motorlar var. Atmosferik motora laf eden arkadaşın turbosu bozulsun
  • Bizzat tecrübe edindiğim araç Clio4 0.9 90bg Tce... Fabrika verisi şehiriçi 5.6Lt /100km reelde 8.1Lt /100km... (araç arkadaşıma ait, istanbul and. yakası ümraniye trafiği, 30km işe gidip geliyor, genel olarak 7-8 Lt aralığında tüketimden söz ediyor, çözümü lpg ile bulmuş)



    Şahsi aracım atmosferik Clio4 1.2 16v 75bg... Fabrika verisi şehiriçi 7 Lt /100km reelde 6.5 - 7.5 Lt /100km aralığında bir tüketim söz konusu... Lpgsiz... Veriler gerçekten örtüşür cinsten, arada uçurum yok...



    Son 300km ye ait veri; 24.5km/s ortalama hız, 6.6 Lt ortalama tüketim, atmosferik araçla fabrika verilerini yakalamak çok daha kolay..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil


    görende doğduğundan beri teknoloji harikası 1.4 tsı kullanıyor zanneder
  • Alabiliyorsan tabiki dizel ama gücün yetmiyorsa 1.6 atmosferik+LPg.
  • Çünkü bütün tüketim değerleri güncel ölçümlerle tamamen sakin kullanımda ölçülüyor, yani şehir içi şehir dışı, bunun ortlaması vs farketmez, hepsi aşırı sakin laboratuvarda simülasyon şeklinde. Sakin kullanımda sadece düşük devirde verimli olması için tasarlanmış minik turbolar iyi iş çıkarıyor, düşük devirde ve düşük sürtünme kayıpları, totalda iyi termal verimlilik ve düşük emisyon elde ediyorsun direkt enjeksiyonun da desteği ile. Zaten adamlar vites oranlarını bile o testte iyi sonuçlar verecek şekilde ayarlıyorlar.

    Gazlayınca veya arada gaza oturunca işler değişiyor. Atmosferikte motorun alabileceği hava hacim kapasitesi ile veya valf açıklığı ile motor devrine bağlı belli bir seviyede kalıyor, turboda ise herşey gazın açıklığı ve turbonun uyguladığı basınçla ilgili. Yüksek miktarda hava volümü, yüksek çekiş ve yüksek yakıt demek. 1.5 skyactiv Mazda ile 2 gün önce pistte gibi boş virajlı yolda gazladım, 11.5 gibiydi ortalama, geçen ay Golf 1.4 tsi ile Boluda virajlı yollarda asla bu derece zorlamama rağmen (yüklü aracın da etkisiyle) 13lt'leri bulduk, klima açık biraz rolantide durdu araba ortalama 14leri geçti, arabayı kapattık o turbo, metaller yarım saat çatır çutur etti, fan susmadı. Bu işler böyle. Daha iyi yürüyor araba orası ayrı ama bunun karşılığını alıyor gazlarsan fakat ikisini de efendi kullanırsan tüketim fazla farketmiyor.




  • Turbo dediğimiz olay aşırı besleme diye tabir edilen sistemlerden bir tanesi bu sistemin aynı hacimli aynı teknolojili atmosferik ten daha az yakmasi zaten mümkün değil.



    Ancak bu konudaki bilgisiz arkadaşlar hep düşük hacimli motorun fazla yakacağı gibi bı sava sahip olduklarından bu yeni nesil küçük çaplı ama turbo motorlu araclarin gücüne göre az yakmasının kerametini hep turboya yordular.



    Öyle ya düşük hacimli araç az yakamazdi tabi, demekki turbo oldugu için araç az yakıyordu.



    Hâlbuki turbo dediğimiz salyangoz motorun daha fazla hava ile buluşmasına dolayısıyla da daha fazla yakmasina neden olan bir nesne, tabi bunun sonucunda da daha fazla güç alıyorsunuz.



    Gel gelelim konuya tabi 1.6 atmosferiklere alisan yurdum insanı yakıt yönünden sakın kullandığında düşük değerlere ulaşması mümkün olan düşük hacimli motorlarla tanışınca, bunları turbonun aşırı beslenmesini hissettirmeyecek kadar kasarak kullandığında, düşük hacmin güzel yakıt değerlerine ulaşabildiğini fark etmesi pekte uzun sürmedi, ondan sonrada zaten bol bol forumda 50-70 km ortalama hızlarla veriler gördük.

    Ama birçoğunda ortalama hizin 100 km üzeri olduğu veya 15-20 km ortalama hızla şehir içi değeri göremedik,

    Neden göremedik,

    Çünkü bunlar turbo motorlardi, turbo ne işe yariyordu güç lazım olduğunda motora fazladan (atmosferiklere göre) hava gönderiyordu eee o hava kendi kendine yanacak değil ya illa ki yakıtta lazım, tabi kimsenin aracıda fazla yakmayacagindan bizde bu değerleri hiç göremedik



    Farkındayım iyice uzattım ama konuya geliyorum,

    Peki o teknik veriler arasındaki inanılmaz farklar neden oluyor,

    Çünkü turbo araçların teknik verileri kasmanin dibine vurularak elde ediliyor ve siz azıcık keyfine varayim deseniz bu sefer turbo başlıyor motoru beslemeye ve 6 litre olarak ilan edilen fabrika değeri bir bakmışsınız reelde 10-12 litre atmosferik ise hiçbir zaman emsali hacimdeki turbolu kadar güç üretemeyeceginden sapmaları da belli bir bant içinde kalıyor.

    Öyle turbolu araçlar kullandım ki ne yaparsanız, yapın fabrika verisini tutturma şansınız yok ama atmosferik araclarda da o güç yok (en azından bize reva görülen araçlarda)

    O yüzden yeri geldiğinde kasıp güzel değerler elde edeceğiniz yeri geldiğinde ise basıp uzayabileceginiz turbo motorlar bence candır.

    Ama bana çok güç lazım değil diyorsanız düşük hacimli ama verimli bir motora sahip bir atmosferik te bence güzel tercih hele hele ekonomi isteyen birisi hiç düşünmeden atmosferik artı LPG seçeneğine yönelmeli.



    (Mesajimdan alıntı yapmazsanız sevinirim, size mantıksız gelmiş olabilir kendi görüşlerinizi yazabilirsiniz tabi ama kimseyle tartışmak istemiyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil


    görende doğduğundan beri teknoloji harikası 1.4 tsı kullanıyor zanneder

    Arkadaş 2008 doğumlu falandır belki.
  • Atmosferik motorlu araçlara taş devrindeki fred çakmaktaşın arabası gözüyle bakmaya başladık, sanki turbo motorlardan önce araçları itirerek götürüyorduk Bu motorların tek avantajı alt-orta devirlerde canlı olması hepsi bu, başka bir espirisi yok, hacim küçükse ciğerde yok, 5000 devirden sonra sanki arabadan turboyu sökmüşçesine tepki veriyor, yakıt avantajını da ben görmedim, lineer bi ivmelenme de yok, bir anda koltuğa yapıştırıp devir yükselince balon gibi sönüyor Ayrıca atmosferik yokuşta yüksek devir ister ses yapar kafa şişirir diyorlar ama turbo aracımdaki 2500 devirdeki ses, atmosferik aracımdaki 4000 devir civarındaki sesle eş değerdi(araçlar farklı marka olsa da seyir halindeyken camı açıp duyduğum sesten bahsediyorum)Atmosferik ve Turbo motorlu araçların fabrika verileri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9CA3201B8 -- 17 Ağustos 2017; 16:13:40 >




  • Yukarıda bir arkadaşın da örneğini verdiği gibi(0.9 tce, aşağıda anlatacağım olayın kullanıldığını bizzat kabul etmiş bir motordur) , turbo araçlar normalden fazla tüketiyor. Sebebi ne ?

    Şimdi aslında olay basitçe şu, turbo daha fazla hava çekiyor içeri, orantılı olarak yakıt. Fakat iş bu kadar basit değil. Çünkü eşit şartlar altında gene aynı yakmaları lazım aynı gücü istediğinizde.

    Olay şu. Özellikle şehir içinde intercooler'a hava vurmuyor. Şehir dışında da dipgazda zorladığınızda soğutma yetmiyor. Turbo, havayı sıkıştırır. Sıkışan hava ısınır. Eğer siz bu havadaki sıcaklığı düşürmezseniz vuruntu(kendi kendine tutuşma) oluşur. Fabrikalar bunu bildikleri için, koruma modları ekliyor ecu'ya. Siz farkında olmadan, emiş hava sıcaklığı belirli değerin üstüne çıkarsa ya turbo basıncını kısıyor, ya da fazladan yakıt püskürtüyor, benzinin buharlaşması ile ısı çekip havayı soğutmak için.

    "Turbo araç şişti" derler mesela. İşte basınç kısılması meydana gelir. Atmosferik araç, uzun yolda full gazlama gidilsin, turboluyu madara eder. Turbolu araç mecburen korumaya girmek zorunda kalır özellikle küçük hacimden yüksek güç alınmışsa. Korumaya girmezse hem motor tehlikede, hem de yağ yakmaya başlar.

    Genelde fazla yakıt püskürterek kompanze gerçekleşir.

    Bu sebepledir ki turbo araçların tüketimleri uçuyor.

    Bu sebepledir ki turbo araçların gerçek emisyon değerleri, fabrika çıkışından farklı.

    Ayrıca işin başka tarafı da var. Turbolu motorlarda hacim küçülünce silindirdeki yüzey/hacim oranı artıyor. Bloğa ısı transferi ve ısı kayıpları artıyor yüksek sıcaklıklara çıkılınca. Hem hacim küçük, hem sıcaklık yüksek. En kötü kombinasyon. Turbo ile egzoz gazından bir nebze enerji çekiliyor ama bunu dengeler mi incelemek lazım hesap kitapla. O yüzden bu konuda net bir şey söyleyemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 17 Ağustos 2017; 16:22:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil


    görende doğduğundan beri teknoloji harikası 1.4 tsı kullanıyor zanneder

    Turbo besleme güzel bir teknoloji bunu diretmeye gerek yok bence

    Mümkünse Turbo besleme araç alırım her zaman 1.0 olsa bile.

    1.6 motor ile yokuş yukarı 2 vitese düşüp 4.000 devir çevirmek hiç hoş bir şey değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Ağustos 2017; 16:31:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd


    quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    1.6 atmosferik motor kullanana allah sabır versin çok zor çekilecek dert değil


    görende doğduğundan beri teknoloji harikası 1.4 tsı kullanıyor zanneder

    Turbo besleme güzel bir teknoloji bunu diretmeye gerek yok bence

    Mümkünse Turbo besleme araç alırım her zaman 1.0 olsa bile.

    1.6 motor ile yokuş yukarı 2 vitese düşüp 4.000 devir çevirmek hiç hoş bir şey değil


    4000 devir çevirmenin nesi hoş değil? Ben 6000 devir çeviriyorum bazen, bir zararını görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Muhtemelen, o yakıt tüketim testlerini, turbo ların devreye girmediği devirlerde yapıyorlar da ondan.
  • Arkadas gayet de tertipli bir konu açmış ama arkadaşa haksız yere çullanmışsinız.



    Bu forum nereye gidiyor anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.