Şimdi Ara

Atmosferik Motor mu ? Turbo Motor mu ?[Anket Eklendi.] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
164
Cevap
4
Favori
54.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

Atmosferik Motor mu ? Turbo Motor mu ?[Anket Eklendi.]


(En Son Oy Tarihi: 17.11.2021)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr

    Vallahi atmosferik tercih ederim...Türbo olunca sanki hileliymiş gibi geliyor araç bana




    kompresör verelim.

    şimdinin teknolojisi abartılmamış bir 1.4 aşırı beslemeli sırdan bir 2.0 atmosferik gücünde.

    bizim vergi sistemimiz aşırı beslemeli küçük motoru cazip kılıyor.

    hele şu C segmentinde 1.4 T ler çoğalsın rekabet artsın dahada güzel olacak. vw satıyorda pahalı satıyor. E adamlar alaman halk arabsı diye yapıyor.


    tabi aynı güç üreten iki aracı karşılaştırırken şanzımanı yürüyeni de hesaba katmak lazım. 6 ileri kısa şanzıman koy 1-2-3 ü rakipleine göre daha kısa tut araba daha hızlı kalksın. 4-5 de yine nisbeten orta halli yap optimum verimde kalsın 6 yı koy uzun uzun ekonomi yapsın.

    şimdi v-tec mantığı ile zetec mantığını yana yana koyunca işle değişiyor. birisi düşük devirde ruhsuz ama az yakn ama fazla devir çevirip yüksek devide fazla performans veren. diğeri düşük devir yüksek devir fark etmeyen ortalama bir güç veren ama her devirde optimum tüketim performansta çalışan bir motor. sen sonra birine az yaksın diye uzunnnnnn vites koy birine devir çevirsin diye kısa vites koy.

    bence piyasanın en güzel motor-vites ikilisi tsi dsg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mustafa-T -- 7 Kasım 2009; 20:03:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr

    Vallahi atmosferik tercih ederim...Türbo olunca sanki hileliymiş gibi geliyor araç bana




    kompresör verelim.

    şimdinin teknolojisi abartılmamış bir 1.4 aşırı beslemeli sırdan bir 2.0 atmosferik gücünde.

    bizim vergi sistemimiz aşırı beslemeli küçük motoru cazip kılıyor.

    hele şu C segmentinde 1.4 T ler çoğalsın rekabet artsın dahada güzel olacak. vw satıyorda pahalı satıyor. E adamlar alaman halk arabsı diye yapıyor.


    tabi aynı güç üreten iki aracı karşılaştırırken şanzımanı yürüyeni de hesaba katmak lazım. 6 ileri kısa şanzıman koy 1-2-3 ü rakipleine göre daha kısa tut araba daha hızlı kalksın. 4-5 de yine nisbeten orta halli yap optimum verimde kalsın 6 yı koy uzun uzun ekonomi yapsın.

    şimdi v-tec mantığı ile zetec mantığını yana yana koyunca işle değişiyor. birisi düşük devirde ruhsuz ama az yakn ama fazla devir çevirip yüksek devide fazla performans veren. diğeri düşük devir yüksek devir fark etmeyen ortalama bir güç veren ama her devirde optimum tüketim performansta çalışan bir motor. sen sonra birine az yaksın diye uzunnnnnn vites koy birine devir çevirsin diye kısa vites koy.

    bence piyasanın en güzel motor-vites ikilisi tsi dsg

    Ne kaa besleme o kaa tüketim...Tabi 1.2 motor yaksa yaksa yetişemez 1.6 lara belki bilmiyorum...


    @yenerz güzel söylemiş "Bu kadar keyifli atmosferikten başka ne olabilir?" ...

    Tabi sana Evo vereceuh abi derseniz..Hemen turboya da basayım parmağı...




  • v6 2.0 motora hayir demem asla.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 7 Kasım 2009; 22:39:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    2.0lt altı turbo

    ama 2.0lt ustu atmosferik yada kompressor..

    soyle bir atmosferik motora hayır demem sanırım..

     Atmosferik Motor mu ? Turbo Motor mu ?[Anket Eklendi.]



    hocam bu araca bir kere rastladım(c63 amg), tenha otoban tarzı bir yoldu, 200 küsür km'ye kadar çıktık, bu araçtaki motor sesini başka hiç bir arabada duymadım desem yeridir, resmen kükrüyordu. para olsa sırf o ses için alınası bir araba.

    usta naptın ya ağzım sulandı ya soyleme boyle seyler herkesin ortasında valla canım cekiyor ya ..evin onunde c180k var ondada kükreme felan yok ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerinal


    quote:

    Orijinalden alıntı: sedefb

    Halen Turbo diyen varsa bi daha konusalim yanliz ayni beygir gucunde olmazsa zaten karsilastirma olmaz..



    Beygir gücü zaten bir karşılaştırmadır arkadaşım. Aynı beygir gücüne sahip araçlar zaten nerdeyse birbirine denktir. Turbonun en büyük avantajı düşük motor hacmi ve yüksek güç tabi bunun yanında daha düşük salınım ve tabiki düşük vergi dilimi. Ayrıca beygir gücü eşit araçlarda bile turbo motor daha avantajlıdır diye düşünüyorum. Bunun sebebi ise Turbo sayesinde yüksek torkun daha düşük devirlerde elde edilebilmesi. Bu sayede otomobil daha çabuk hızlanacaktır.





    Cok biliyomussun gibi konusmussun ama once dedigimi anlayamamissin :



    Ben beygir gucu karsilastirma olcutudur yada degildir demedim benim demek istedigim sudurki basliga konu olan turbo mu atmosferikmi karsilastirmasini yapmak icin iki ayni beygire sahip olan biri turbo ile bu beygir gucunu alan digeri atmosferik olarak bu beygir gucunu alan iki arac olmalidir demek istedim..


    yoksa turbolu bi cayman s atmosferik bi cayman s den tabiki daha iyidir yada x arac once bunu ayirt etmek lazim




    agirlikda desen aerodinamide desen arada 100 kg sadece 0-100 suresinde o sure uzerinde saniyenin 10 da biri ile ikisi arasinda etki gosterir belli bi hiza gelindiginde durum cok daha farkli olur ki bmw nin 0.30 ken bu deger porsche da 0.29 dur.




    biri 3386cm3 295 bg atmosferik digeri 2979 cm3 turbo da degil BI-TURBO 306 beygir hersey ortada benim sahsen yasadigim bi olay var bide bu videodaki olay yok dusuk devir yok cok tork yok az tork nedir motora turbo koymak kolay istir onemli olan vtec gibi boxer gibi motor teknolojileri uretmek turboyu kia daewoo bile koyuyor motorlara hatta kendimiz bile..




    yukardaki videodaki iki araci sabaha kadar kapistirin sonuc degismez cunku turbolu aracin beygiri verdigi yerle atmosferik motorun verdigi devir seviyesine iyi bakmak lazim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedefb

    Cok biliyomussun gibi konusmussun ama once dedigimi anlayamamissin :



    Bu şekilde yazman biraz kaba olmuş diye düşünüyorum...

    Peki sen benim yazdıklarımı düzgün anladın mı? Hangi araç geçer benim için o kadar önemli değil. Turbo motor demek benim için düşük motor hacmi ama yüksek tork ve bunun ile birlikte daha zevkli bir sürüş demek, daha düşük ötv daha düşük mtv demek, kısaca cebimden çıkacak daha az para demek. Kısaca senin ile ayrı telden çalıyoruz. Boşuna polimiğe girmeye gerek yok...
  • Delikli demir icat oldu mertlik bozuldu bunun modern versiyonu turbo icat oldu mertlik bozuldu bence işin kolayına kaçılmaya başlandı üreticilerce çünkü daha düşük emisyon daha yüksek güç ve verimlilik,avrupa da downsizing denilen şey çok ilgi gördü ve çok da tuttu kanımca
  • Burdaki anket sanirim performans icin yapiliyo bende goruslerimi ona gore belirttim yoksa is ekonomiye gelirse atmosferik araclarin elle tutulan hic bi tarafi kalmaz zaten ama ikisi cok ayri degerlendirilmesi gereken kriterler..
  • Benim oyum da buna...

    Elektirik = max. verim

    Konumuza dönersek atmosferik için oy kullandım ama mantığım türbo (turbo) diyor. Türbo atmosferikten daha verimli çalışıyor ve daha hafif.

    Yalnız, türbo = düşük devirde yüksek tork denklemi sadece "family car tipi" binek araçlarda (yani bildiğimiz A/B/C/D/E segmentler) geçerlidir. Bu araçlarda hemen her zaman kam zamanlaması türbonun düşük devirlerde güç vermesi için optimize edilir ve port boyları da bu hedefe uygun seçilir.

    Bu nedenle yüksek devirlerde bu tarz araçlar üzerindeki türbolu motorlarda güç düşer.

    Spor otomobillerde ise durum bu değildir. Bu otomobillerdeki türbolu motorlar, tersine yüksek devirlerde güç üretecek kam zamanlamasına sahiptirler ve süpap çapları da bu durumu yansıtır. Düşük devirlerdeki güç kaybı da önemli ölçüde close-ratio vites kutuları ve düşük ağırlık ile kapatılır.

    Bu açıklamayı yaptım çünkü türbo = düşük devir yüksek güç, Allahın emri değildir. Bindiğimiz binek araçlar spor kullanım için tasarlanmadığından ve turbo lag etkisini en aza indirmek istediklerinden bu amaca hizmet için seçilen kam profilleri yüzünden ve ayrıca düşük devirde güç veren küçük türbolar seçildiğinden böyle bir kanıya kapılıyoruz.

    O yüzden olur olmaz bu denklemi kurmaktan kaçınmak gerek.



    quote:

    Orijinalden alıntı: EL_MARIACHI

    aynı hacimde?

    veya

    aynı güçte?


    ne atmosferik ne turbo ne kompresör nede turkompferik

     Atmosferik Motor mu ? Turbo Motor mu ?[Anket Eklendi.]





  • turbonun sadece o turbin boşaltma sesi için turbo denir ancak kız gibi bakmak gerekiyor.hemen hareket etme hemen stop etme yüksek devir çevirme.bunlar insanın elini kolunu bağlayan şeyler gibi geliyor bana.biraz da korkutuyor.çünkü bir turbo arızası buralarda okuyoruz ne kadardan başlıyor.
  • blow off çok ayağa düştü. o yüzden atmosferik.
  • Turbosuz motorun içi boş gibi geliyor bana
  • Yüksek hacimli, fazla devir çeviren atmosferiğin yeri ayrıdır bende
  • Safkan spor ruhu taşıyan bir arabada turbo istemezdim.
  • Benim için sorunsuzluk ve verimlilik olmak üzere iki etken var.Onun için atmosfer emişli motor ağır basıyor bende.
  • Birde şöyle düşünmek lazım,aynı güçte biri amosferik diğeri turbo motoru kıyaslayacak olursak.Örneğin biri Turbolu 2.0Lt 4 silindir 300Hp motor olsun diğeri Atmosferik 3.0 V8 300Hp olsun.Turbo olan motor zaten limitlerinin sonuna yaklaşmıştır çiple basıncı yükseltilebilir veya daha büyük bir turbo takılabilir ama 2.0 bir motor için bir yere kadar aksi taktirde motor ömrü fazlasıyla kısalır.Ama atmosferik 3.0 V8 bir motora ekstradan turbo uygularsak 600-700Hp ler rahatlıkla görülür.Etrafta bu şekilde dolaşan M3 Turbolar var mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedefb

    Valla benim dusuncem kesinlikle ve kesinlikle atmosferik tabiki bu karsilastirmayi ayni beygir gucune sahip iki aracta yapmak daha dogru ben bu ikilemi aydin otobaninda yasamistim cayman s var bende 295hp bi keresinde 335 ci denk gelmisti e92 306 hp Bi-Turbo hizlanmaya baslamasi benden iyi gorunuyodu cunku arabasini saga verip gaza asildiginda yaklasiyo gibi oldugu anda bende gaza bastigim icin benim arac bi sure sonra uzayip gidiyodu ogun ben arac icin son hizin kaba tabirle ciger istedigine kanaat getirdim kesinlikle atmosferik yanliz ayni beygir gucleri icin..




    Buna en iyi kanit asagidaki videodur ki heralde turbo atmosferik karsilastirmasini en iyi gorebilecegimiz benimde bizzat yasadigim olay gibi bmw 335ci e 92 306 hp bi-turbo ve porsche cayman s atmosferik 295hp arasindaki rolling start ve devaminda gorulebilir:





    Halen Turbo diyen varsa bi daha konusalim yanliz ayni beygir gucunde olmazsa zaten karsilastirma olmaz..



    Böyle bir karşılaştırma olmaz o bunu geçiyor Turbo motor daha iyi yada şu diğerini geçiyor o zaman Atmosferik motor daha iyi gibi.

    Madem ki Cayman S aracınız var şunları bilmenizde yarar görüyorum.

    Bir aracın hızlanmasına etki eden girdiler.

    -Aracın Hp cinsinden gücü
    -Aracın Nm cinsinden torku
    -Aracın gücünü maximum hangi devirde verdiği ve güç/devir grafiği
    -Aracın vites aralıkları (bu o kadar önemli ki aynı şartlarda 50 beygir bir araç ile 200 beygirlik bir aracı 0-100 kmlik bir yarışta alt etmenize olanak verir)
    -Aracın ağırlığı
    -Süspansiyonların yüksekliği ve sertliği
    -Aracın önden mi yoksa arkadan mı çekiş olduğu
    -Lastiklerin ebatı
    -Aerodinamiği

    Yani gördüğünüz gibi her şey bu kadar basit değil.




  • Ben açıklamamı farklı karakterlere göre yapmak istiyorum;

    Eğer kullanacağım araba E segmenti, bol donanımlı, konforlu ve olabildiğine yalıtımı sağlam bir model olacaksa, kesinlikle turbo motoru tercih ederim. Hatta mümkünse tork eğrisi olabildiğine stabil giden bir çift turbo olabilir. Tabi bunu yüksek hacimli spor amaçlı AMG, M gibi modelleri liste dışı bırakarak söylüyorum.
    Ama kullanacağım araba son derece hafif, donanımsız, kuru karter ve coilover gibi donanımlara sahip tamamiyle pist amaçlı üretilmiş bir model ise atmosferikten başkasına kafamı çevirip bakmam.
    Çünkü aşırı besleme mantığı olan bir sistemde "turbo lag" olması kaçınılmazdır. Böyle bir arabada da benim için önemli olan şey gaz tepkisidir.


    Dinamizm olarak da ele alırsak, atmosferiğin keyfini turbo motor veremez.
  • 0 araç için kesinlikle Turbo tercihim olur.
    Ancak iş 2. ele gelince Turbo`dan korkarım.
    Çoğunluğu aşırı beslemeli araç kullanmayı bilmeyen bir halkımız var.
    Basıp basıp çat diye kontak kapatanlar mı dersiniz, bakımlarını aksatanlar mı...
    Hiçbir dizelci arkadaşım yapmıyor, (uyardığım, bir çok yazı iletip bilgilendirmeye çalıştığım halde)
    Şehir içinde, devamlı 1. 2. viteste bile gitsem, stop etmeden 30 sn - 1 dk bekliyorum.
    Belki bendeki aşırı kuruntulu bir davranış ama tedbirden zarar gelmez.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.