Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (42. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de diyorum ki, o devri tutamazsınız, düşer. Dolayısıyla da vitesi küçülteceksiniz. Turbo da devri sabit tutma ihtimali tork sebebi ile daha mümkün. Bu sebeple de rampa da turbo üstündür. Bunda anlaşılmayan nedir?

  • Hep beraber iyi güldük. Allah da sizi güldürsün.

  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Ula ne adamsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Hocam bende 2021 Kasım çıkışlı var o da 5 ileri. Ne zaman çıktı bu 1.3 6 ileri.

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Hocam neden kamyoncu gibi vites yarıştırıyorsunuz? Vites düşürmek ayıp bir şey mi?

    Vites düşünce hızlanıyor işte?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya adamlar bunu test etmiş zaten

    Profesyonel sürücüler 1.0 turbo 125 beygir focus ile 1.6 atmosferik 125 beygir focusu kapıştırmışlar, turbo olan almış.

    Daha neyini tartışıyorsunuz? Kasa aynı, guc aynı, marka aynı, profesyonel pilot vs vs. Daha neyini tartışıyorsunuz?

    Ustelik bu fark yokuşlarda turbo aracın alt devirlerde daha yüksek beygir üretmesinden dolayı daha da açılacak.

    Atmosferik bir aracın yaptığı is 800 devirden 6000 devre, net olarak turbo olandan daha az. Bari sağa sola motor grafiği atan arkadaş bunu anlasın.

    Farkı görmek isteyen aşağıdaki videoyu izlesin. Hele hacim dusuk diye küçük turbo motorlarin yuksek hızda kesileceğini düşünenler kesin izlesin.

    https://www.youtube.com/watch?v=20FVyIYy3NE&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Anlatamiyoruz hocam sayfalardir.

    İntegral bilmediginden kaynakliyor muhtemelen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

     


    Evet ikisi de 6000’e kadar devir çevirebilen motorlar olsaydı grafik altında kalan alan turboluda daha fazla olurdu.


    Birisi 6500’e gidiyorken diğeri 4500’de bitiyor, farkındasındır umarım. Yoksa gözünden mi kaçtı? Boşuna celallenmişsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt

    Tutup neresinden açıklayayım bilmiyorum lakin çünkü anlamamaya ant içmişsiniz.


    1- benzinli turbo Motorlar 6 bin devir mi çeviriyor?

    2- dizel motor ile benzinli motor benzinli turbo olsa bile aynı devirde eşit guc mu üretiyor? Yanı atmosferik benzinliyi geçtim, turbo benzinlinin 2-3-4 bin devri ile turbo dizelin ürettiği guc aynı midir?


    once bunlari öğrenin sonra kendinize gülerek devam edersiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Rampa da olduğunuzu unutmayın. Üst viteste devir 5-6 binde tutunamadı aşağıya düştü. Ne yapacaksınız? Alt vitese geçeceksiniz. Devir basıp tekrar üst vitese geçmeye çalışacaksınız (Ki devri zaten 5-6 binde tutamadığınıza göre tekrar düşecek). Ara da zaman ve hız kaybı oldu mu? Oldu. Eeeee, buradan çıkan sonuç nedir? Dizel vites değiştirdi mi? Tork sayesinde değiştirmedi.

  •  

  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Hocam rampada fizik kuralları değişmiyor. Atmosferik benzinli motor en yüksek gücünü ürettiği 6000 devirde hızını koruyamıyorsa eşdeğer bir turbo dizel de koruyamaz.

    Ayrıca bahsettiğiniz uç devirlerde aracın bayılacağı bir rampa en azından ben görmedim. Çoğu zaman 4. Viteste 60 km/sa gibi bir hızdan 2000 devir civarında rampa yukarı 110'a kadar makul bir hızlanma yapabiliyorum. Devir 4000'e gelmiş oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Benim mesajımda yazdıklarımla bu sorduklarınızın ne alakası var?


    Cevaplayayım

    1- evet 6000 çevirenler var, benim aracım 6500’e kadar gidiyor.

    2- siz konuya yazılan mesajları okuduğunuza emin misiniz? Dizel benzin besleme sistemi ne olursa olsun aynı devirde aynı gücü üretir gibi bir ifade nerede yazıyor? Ya da hangi söylemden bu sonuç çıktı? Aksine yazımda aynı devirlerde turbodaki ezici güç farkına da dikkat çekmişken bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?


    1.3 multijet ile 1.4 fire motorun durumu merak edildi, somut hesaplar yaparak ortaya koydum. Hızlanma verileri de mevcut ve paralel yönde, ee sizin benimle derdiniz nedir? Mesajları karıştırdınız diyeceğim o da olası görünmüyor.


     




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Mayıs 2022; 18:56:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Ya bırakın hocam doğru düzgün mesaj okumadan anlamadan bozuk plak gibi devam ediyor tartışma.


    Tekerdeki çekişe kadar hesap yapıp tablo koyduk önlerine, hala yok efendim gidemez edemez, devirden düşer bilmem ne…

    Hızlanma verisi koyuyorsun, “yookkk olmaz”, video örneği veriyorsun, “yooook mümkün değil”, doğrudan hesaplayarak ispatlıyorsun, “yook olmaz”. Ortada somut bir argüman yok. Şaka gibi yahu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Mayıs 2022; 19:6:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deserthawk D kullanıcısına yanıt

    Benim hatam, yanlış aklımda kalmış. 5 ileriymiş  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Somut arguman yukarda.

    Profesyonel test pilotu birebir ayni sartlarda sadece motoru farkli olan ayni gucteki iki focusu test etmis ve turbo olan almış...

    Hele rampada durum daha da dramatik hale gelecektir atmosferik 1.6 icin.

    998cc motora madara olacaktir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt

    1- Ben seni alıntılanmadım bile. İlginç ilginç argümanlarla beni alintiliyorsun.


    2- dizel motorlar karakterleri geregi devir çeviremezler. Lakin bu guc uretmedikleri manasına gelmez. Alt devirlerde benzinlilerden daha güçlüdür. Yanı birinin 4500 u diğerinin 6500 üne denkki eşit guc veriyor.


    3- grafik atan arkadaş sizseniz, hiç atmayın. Grafik okuyamıyorsunuz. Bir aracın çekişine, hızlanmasına etki eden maksimum guc degil, guc devir grafiğinde çizginin altında kalan kısmın büyüklüğüdür. Bu yapılan işe denk gelir.


    4- dizel ve benzinli araçların eşit güçte olsa dahi hızlanmalarının kıyaslanması yanlış sonuçlar verebilir. Çünkü şanzıman oranları çok farklıdır. Bunu 50 kere yazdım burda.


    5- illa eşit güçte turbo mu iyi gider, turbosuzla aynı mi gider konusuna cevap arıyorsanız, cevap attığım videoda. Kasa aynı, guc aynı, mekan aynı, profesyonel sürücü. Sonuc ortada. Sonuc bu mesajda yazdığım 3 maddeden kaynaklanıyor.


    fizik sıfır sende. Kagit üzerinde daha fazla toplam guc/is üreten bir sistemi Ahmet emmi ile Mehmet enişte egealarieile kapışmış , eşit gitmişler seviyesine indirgiyorsun. Birde haklı çıktığını düşünüyorsun. Yaptığın şeyin bir adı var lakin ben bunu söylemeyeceğim. O yüzden tartışmaya gerek yok. Hakkı çıkamam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 50 yaşımdayım. 18 yaşımdan beri araç kullanıyorum. Benzinli, turbo benzinli , dizel, turbo dizel her çeşit aracım oldu. Ben fizik kurallarını pek bilmiyorum. Sürüş tecrübemle yorum yazıyorum.

    Yazdıklarınıza gelirsek. Fizik kurallarında max devir 240 tork(dizel) ile max devir 160 tork(atmosferik) arasında fark olmuyor mu? Tork devrin tutunmasına bir etken değil midir? Sanırım siz esas olan bg dür diyenlerdendiniz. O zaman turbo araçları tasarlayanlar neden torku yüksek tutuyorlar. Düşük tork daha az basınç ve stres ve ortalama da daha uzun motor ömrü değil mi? Neden TIR kullananların hemen hemen hepsi araçlarını stok bırakmayıp yazılım atıp torku yükselterek rampa da "2 vites farkediyor" vs diyorlar. Bildiğim kadarı ile daha ağır yük taşımaktan çok daha hızlı gitmekten bahsediyorlar.


    Uç devirde aracınızın bayılacağı rampa görmediğinize göre kısıtlı bir kullanım alanınız var.





  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Focus benzinli turbo bu dizel. Benzinli turbo da daha geniş aralıkta torku veriyor. Dizel gibi değil.


    Ağırlık dezavantajı dizelde daha fazla. Dizel egea 90kg daha ağırken 1.0 focus 15kg ağır.


    Focus turbo 6 ileri manuel, 1.6 olan 5 ileri manuel. Burada dizel olan 5 ileri, atmosferik olan 6 ileri. Şanzıman gücü optimumda tutabilme açısından önemli.


    Ağırlık, şanzıman oranları benzer olsa zaten atmosferiğin geçme ihtimali neredeyse kalmıyor. Tartışmanın manası olmaz. Egea'da şanzıman, ağırlık vs atmosferikten yana. Focus örneği klasik ares işi. Konu ile alakasız. Konu zaten güçsüz dizel, güçlü atmosferik konusu. Turbo benzinli ne alaka?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 24 Mayıs 2022; 19:18:43 >
  • ya dostlar neden birbirinizi kırıp duruyorsunuz dakika başı ben anlamıyorum cidden, bırakın onu bunu çıkarın eşit beygirde dizel atmosferik aracı deneyin yemin ediyorum çevremde olsa şimdi deneyeceğim. konuyu 25bin kişi okumuş yok mu şimdi birinde aynı beygirde iki araç

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.