Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    yillarin atmosferik savunucusu olarak hafta sonu arkadasin dizel otm focusu ile 3200 km gdogu turu yaptik.
    cogunu ben surdum,adanadan dun gece 10da yurudum 7 de gebzede idik. 4 kilolu yetiskin kisi, dolu bagaj klima acik toroslari 120 130 ile cikti ve 5.2 yakti . benim araba o yukle 4.vites 80 ile 10lt yakarak ve burnumuzdan getirerek cikardi.
    ben corollayi satip dizel otm focus aliyorum:)

    Ülkemizin gerçeği olan yakıt/ekonomi konusunda aramıza hoş geldin ;)

    PSA dizel motorlu herhangi bir araç tercih et, Ford şanzıman / yakıt oranı iyi değil maalesef :(

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 1.5 Benzinli otomatik Focus ile 4 kişi+Bagaj Elmadağ rampalarını 100-120km/h hız bandında zahmetsizce tırmanıyorum. Ankara-Yozgat-Ankara ortalama yakıt 5.9l/100km.


    5 kişi +bagaj ile Ankara-Kemer-Ankara ortalama yakıt 6.2l/100km.


    Yukarıdaki güzergahlarda şuana kadar zorlandığım bir rampaya denk gelmedim. Muğla'ya gidersem Sakartepe rampası belki zorlayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Sapla samani karistirmayalim lutfen. Evet mazda skyactiv motorlari sıkıştırma orani yuksek olabilir lakin yine de bir dizel değil. Tabii ki 1.6tdi geçicek. Olmasi gereken bu.

    Ayrica tek başına yuksek sıkıstırma da yetmez zaten, biyel kolunun da uzun olmasi gerekiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    120hp olduğunu varsayıyorum, 3500devir gibi max gücü veriyor. Yokuşlarda devir kaç bilmiyorum ama muhtemelen 100hp gücün altına düşmüyor. Atmosferik corollada 100hp altına düşmemek için deviri 4500civarindan dusurmemeniz lazım. 5binlere getirseniz o da benzer gücü üretir ve benzer şekilde çıkar.


    Atmosferikte motor bağırdığı için canı çıkıyor gibi hissedersiniz ama turbo dizelde hissetmezsiniz. Aslında onun da canı çıkıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Tam yedi sene 1983 model renault 9 gtd mazim var..

    Çocukluğum ve ilk gençliğim bu uçan teneke ile geçti..

    Balıkesir demirkapı yokuşunda 17 yaşında iken ibreyi son 160 km'den ileri geçirip tahmini 185 km hıza çıkmışlığımda vardır..

    Ama az yakar çok giderdi...

  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Binek araçlarda nasıl tercih edilmez ve konforsuz hocam?

    Kendimi bildim bileli babadan görme dizelciyim..

    Benzinli araçlarada bindim, bana konfor açısından hiç öyle ahım şahım fark gelmedi..

    Performans derseniz neye baktığınıza göre değişir..


    Misal, hayalimdeki araç olan bmw m550d araca hem konforsuz hem de performanssız diyebilirmiyiz  


    Bir kere binme ve kullanma şansına eriştim, anlatılmaz yaşanır..

  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    anormal iyi bir motor-şanzıman ikilisi var focus 4'te.


    1.6 multijet egeaden 1.5 litre falan az yakıyor uzun yolda ve performansı da daha yüksek.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Egea yi bilemem ama 1.6 Multijet lancia delta kullandım bir dönem. Lancia delta ile kaza yapınca 25gun kadar kiralık focus kullandım. Gerçekten çok keyifli motor ve şanzıman var ama tüketim farkı o kadar yok. Yarım litre civarı az yakıyor. Focusla 110 civarı hızlarla 4.5, 120li hızlarla 5civari tüketimim vardı.

    Şu konuda paylaşmıştım. 110ort hızla 5.5 yakmıştı. Benzer hızda focus 5.1 yakmıştı.


    https://forum.donanimhaber.com/dizel-benzin-uzun-yol-tecrubelerim--142503866




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 22 Mayıs 2022; 17:12:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt

    Bir benzinli motor ile dizel motorda benzer sessizlik, performans için çok daha fazla zaman ve ekipman maliyeti gerekiyor.


    2.0 turbo veya atmosferik benzinli ve dizel arasında benzinlinin binek araçlar için avantajları çok daha ciddi.


    Japonlar yillardir turbo koymazdi benzinli 2.0 gıcır gıcır yeni arabalar 160-170 beygir motorla gayette ideal gücü sunarlardı.


    Çok yanıcı olup araç için veya araç dışı ısıtma, ulaşım için yedekleme veya yolda kalsan benzinlikten bidonla keyfe keder alamayacak olmak benzinin her halde önemli kusuru.


    Bunun dışında şehir içinde az yaksın diye Mild Hibritti galiba sadece dur kalk için mini elektrik takviyesi bile benzinlinin çok düşük hızlardaki uçuk anlık tüketimini kurtarır. Uzun yolda da tüketim düşsün istiyorsan fabrikasyon veya kendin paraya kiyarak stepnenin yerine LPG taktırırsın.


    Sağlam bloklu motorlarda turbo değişikliği, eklemesi hatta E50, E85 gibi şeylerle sıkıştırmayı, yanıcılığı hesaba, kitaba uyarak daha da arttırırsın. Benzinli her yola geliyor anlayacağınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    Ucuz eski veya hibrit vb takviye çözümler olmadan atmosferik benzinlinin de 2 litre veya üstü motor hacmi yoksa harbiden konfor veya keyif, performans anlamında bir olayı yok. 206 1.4 atmosferik 70 beygirlik otoban fareminde olayı kısa vites oranları ve aracın hafifliği ile 70 Hp ile atiklik elde etmeye çalışmak 

    Kısa vites oranları ve 5 vites ne demek diyecek olursanız şehir içinde 1-2-3 arasında hatim etmek çünkü azıcık hiz arttığında hemen araç dizellerden fazla bağırmaya başlar kısa oranlardan ötürü. 6. vitesinde olmaması sayesinde otobanda 80 den hızlı gitmek ne sessizlik ne de tüketim açısından mantıklı değildir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 22 Mayıs 2022; 15:24:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt

    bizim elimizde 3 sene kaldı, doğuda aracın marş motoru bendim töve çalışmazdı ama karstan istanbula neredeyse 2 depa yakıtla gelirdi. güzel arabaydı.  

  • commandx C kullanıcısına yanıt
    2500 devri nadiren gectik. normalde 2000 rpm seyrediyor,rampada 2500 rpm ile cok rahat tirmandi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    35 sayfa boş yapmışsın demekki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yav hacim manyağı amerikalılar, en lüks ve prestijli markalarında turbo teknolojisine geçiyor benim saf ihvanlarım burada hala nuh nebi atmosferiği savunuyor. boşuna demiyorlar eller aya biz yaya diye...

  • Turbo yeni bir teknoloji, yeni bir buluş değil. Tartışma konusu turbo mu iyi atmosferik mi iyi de değil. İkisinin de birbirine avantajlı olduğu yerler mevcut.

    Tartışma konusu denk güçteki motorların besleme sisteminden bağımsız olarak uygun bir aktarma sistemiyle benzer performans göstereceği gerçeği. Torkun tek başına bir şey ifade etmediği gerçeği. İşin tekniğini az çok bilenler sağlıklı bir sebep sonuç ilişkisi kurarak olayı kavrayabiliyor. Yukarıda videolar paylaşılmış, atmosferik araç kendisinden neredeyse iki kat fazla torka sahip araçlardan daha çabuk hızlanmış, neden, çünkü daha güçlü, bu kadar basit. Güçlü olduğu devirlerde yürümesine imkan sağlayan bir aktarmaya sahip olan motor kendisinden düşük güçteki motorlardan daha iyi yürür, bunun da kaçarı yok. Aktarma uygun olduğu sürece düzde geçen yokuşta da geçer, yokuşa gelince fizik kanunları değişmiyor.

    https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434

    Şu konuda işin bilimiyle, hesabıyla ilgili her şey mevcut. Eller aya biz yaya olmamızın en büyük nedeni elma armut kıyası yapma çabamız. 100 beygir = 100 beygirdir, ister fuel oil yaksın, ister kömür, ister benzin. Tartışmayı başlatan (en azından benim için) “o esnada aynı gücü üretiyor olsalar da benzin bayılırken dizel devam ediyor, çünkü torku yüksek” söylemiydi. O anda ikisi de aynı gücü üretiyorsa birisi bayılmazken diğeri de bayılmaz, ortada aynı miktarda güç varsa aynı yüke karşı aynı miktarda iş yapılır, iki kere iki eşittir dört. Biri geride kalıyorsa o esnada orada aynı güç yok demektir, ya da şartlar aynı değil demektir. Bu nedenle bu iddianın elle tutulur yanı yok, tamamen yanlış bir söylem idi.

    Ha sonra olay şuraya evrildi, “ikisi de devirden düşerken maksimum gücün üretildiği devirlerin altında daha fazla güç üretmeye devam eden avantajlı olur” burada hiçbir sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rst78 kullanıcısına yanıt

    Defalarca yazıldığı halde demekki anlayacak kapasitede değil buradaki birçok kişi. Bunları deyince atmosferik savunucusu oluyorsun bu forumda çünkü anlamıyor, anlayamıyor. İşin kötü yanı kendini de aya yakın zannediyor  

  • john mclane kullanıcısına yanıt

    Dizel direk 1 sınıf asagida motor yalıtımı sunar. Benzinli modelinde sıfıra yakın motor sesi olan modellerde, dizel sesi ilk hızlanmalarda rahat duyulur. İlk hızlanma dışında da devre bağlı uğultu yapar.


    dizel motorun sesi cirkindir. Dikiş makinesine benzer. E270cdi hariç sesi sevilebilecek dizel görmedim.


    dizel geç ısınır. Kışın geç sıcak hava demek.


    siz hep dizele bindiğiniz icin dizel motor ile benzinlinin konfor farkını hissetmemiş olabilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferikçiler halâ diğerlerine araç kullanmayı bilmiyorlar muhabbeti yapıyor. 2- 3 km lik rampada devir düşmeden rampa bittiği için gidiyor zannediyor. 1.3 Corolla sahipleri bile arabam uçuyor, kaçıyor yazıyor. Doldur aracı, sar bakalım 10-15 km rampaya o devri koruyabiliyormusun? Gitmiyor kardeşim. Atmosferik motor, turbo kadar gitmiyor.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Kendi görüşüne uymayınca karşısındakini hemen etiketleme zaten ayrı bir olay :)


    15 yılı aşkın süredir turbodizel araçlarım oldu, bir tanesi ben artık çok sık kullanmasam da hala ailede duruyor. Mevcut aracım da turbo benzinli  Ama yanlışa yanlış deyince atmosferikçi olduk çıktık iyi mi  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Aynı yokuşta, aynı yükle 1.4 dizel 90hp corolla fişek gibi gider mi sizce? Bence hızını alamayıp yokuş bitiminde uzaya bile uçabilir. Dizel bu, hem de turbo




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 23 Mayıs 2022; 10:50:41 >
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.