95hp maksimum güçtür. Bir aracı sürekli maksimum güçte kullanabilmek için cvt şanzıman lazım. Dolayısıyla cvt şanzıman yoksa 2000-3000-4000-5000 gibi maksimum gücün üretildiği devirlerin altında kalan devirlerde, gücün bir çarpanı olan tork, hangi araçta yüksekse o araç daha güçlü olur. yani bu egealardan 40-50-60-70-80-90 beygir gibi güçleri erken üreten araç turbo olandır. turbo dizelle, atmosferik benzinlinin hızlanması konusunda kıyaslamanız yanlış olmuş. Bir aracın motorunun ürettiği güç ayrıdır, hızlanması ayrıdır. dizel araçlarda motor alt devirlerde turbo benzinlilerden dahi güçlüdür lakin dizel araç devir çeviremez. Bundan dolayı benzinli araç gibi maksimum sürat yapabilmesi için şanzıman oranları uzun olur. Çünkü bir aracın 4 bin devri diğer aracın 6 bin devrine eşittir. Buda dizel alt devirlerde güçlü olsa dahi hızlanmayı o güç farkının gerektireceği şekilde pozitif yönde etkilemez. yani benzinli bir aracın şanzıman oranını dizele uygulasanız belki 10 saniye yerine 7-8 saniyede 0-100 yaparsınız ancak maksimum hızınızda 180 değil 120 olur. otomobil üreticileri benzer güçteki araçları benzer hızlanma ve maksimum hız yapacak şekilde ayarlıyorlar. ayrıca cvt şanzıman ilk hızlanmada yapısı gereği bir tık hantal kalsada motor devrini maksimum güç devrine kitledikten sonra diğer araçlara karşı büyük bir avantajı olur. beni alıntılayacaksanız lütfen söylediklerimi, söylediğim gibi alıntılayın. ilk düşük hacimli motorlara sahip binek aile araçlarında turbo kullanılalı 50 sene olacak, şuan hatta benim gözümle gördüğüm son 30-40 yıldır aşırı besleme sistemleri çeşitli yöntemlerle her alanda kullanılıyor, verim açısından kazandırdıkları tartışılmaz bir gerçek, lakin biz hala tartışıyoruz. aşırı besleme sistemlerin herhangi bir alanda kullanılmamasının tek sebebi maliyettir. Bu bu kadar net birşey. yine kimyadan da bir bilgi vereyim; gazlar basınç altında daha iyi yanarlar. Aslında turboymuş, basınçmış, sıkıştırma oranıymış vs hep bunla ilgili. “Gazlar basınç altında daha iyi yanar.” < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (36. sayfa)
-
-
müdür şu adama sorsana madem 95 bg atmosferik=95 turbo dizel, o zaman ticarilerde neden dizel motor kullanıyorlar? yükün altına neden dizeller giriyor?
-
Bahsettiğiniz gücü sağlayan, çekişi sunan torktur.
Torku sağlayan ise turbodur.
Turbosuz dizellerde ise bahsettiğiniz çekiş gücü yoktur.
örnek 1 Citroen saxo 1.5 dizel 95nm tork
örnek 2 vw caddy 1.9 sdi 140nm tork
örnek 3 magirus dolmuş 3.8 litre motor 230nm tork
görüleceği üzere benzer hacimde hem beygir hem tork olarak atmosferik benzinli bir araç, atmosferik dizel bir aracın önündedir. Yani daha iyi bir çekiş sunar.
peki ağır vasitalarda dizel kullanılmasının sebebi tork değilse nedir? Ne olabilir?
1- 1 litre dizel, 1 litre benzinden daha fazla kalori sağlar. Dolayısıyla ekonomiktir.
2- petrolden benzin %43 benzin çıkar. %18 de dizel ve fuel oil. Dizel motorlar yapıları gereği konforsuzdur. Ayrıca yukarıda görüleceği üzere performanslı değildir. Bu yüzden binek araçta tercih edilmez. Çıkan motorinin ancak performans ve konforun arka planda olduğu, ekonominin önlemli olduğu alanlarda kullanılabilir. Buda ticarettir.
3- motorinin yağlaması yüksektir. Daha iyi yağlanan motor daha uzun ömürlü olur. Sağlamlığın, performans ve konforun önüne geçtiği yer yine ticarettir.
Geçmişe bakmayı bilirseniz ve en azından “turbosuz dizel acaba nasıldır” diye kendinize sorabilseniz, kerameti dizelde sanmasınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yazdıkların doğru, lakin şöyle de bir husus var. Ayni hacimdeki bir turbo benzinli ile turbodizel motorlarin arasinda devasa tork farki vardir.
Mesela gunumuz araclarindan 2.0cc motorlari baz alirsak;
2.0t benzinli bir motor ortalama 250hp 280nm civarı tork sunar iken
2.0t dizel bir motor 200hp 400nm civari tork sunar.
Görüldüğü üzre arada neredeyse %50 tork farkı var. Az buz rakam değildir bu.
Bunun sebebi ise dizel motorun yuksek sikistirma orani ve uzun strokudur. Bunlar Turbonun yuksek basinci ile birlesince ortaya ani ve devasa bir patlayici güç çıkar. Yükü çeken de zaten bu patlayıcı güçtür.
Benzinlide turbo olsa bile dizel kadar ani patlayici güç ve tork yoktur. Benzinli motora çelimsiz dememin sebebi de bu zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 21 Mayıs 2022; 19:43:15 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tork ve sarfiyat yüzünden.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İki motorda turbo basınçları eşit mi peki?
ornek 1 citroen saxo 1.5 dizel 57 beygir-daha dusuk hacimli 1.4 benzinli 75 beygir.
ornek 2 vw 1.9sdi 69 beygir - aynı dönemin daha dusuk hacimli 1.8 mpi motoru 125 beygir.
yani bahsettiğiniz eşit güçteki turbo dizelden ve turbo benzinliden turboyu bypass edecekcek olsanız muhtemelen dizel olan %50 daha az güçlü olur.
yani dizel motora turbo daha fazla basınç uyguluyor. Benzer şekilde benzinli motora aynı basıncı uygulasanız 250 degil 350-400 beygir filan alırsınız. Torkta dizele yakın olur. Tıpkı 1.5 dizel saxo ve 1.4 benzinli saxo nun torklarinin aynı olmadı gibi.
beygir gücü farkı da extra çevrilen devirden geliyor bu arada.
amma çok saxo dedim :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 21 Mayıs 2022; 20:36:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ikisine de aynı cvt'yi koyalım güçlü olan her koşulda kazanır.
atmosferikin sadece artan rakım-azlan atmosfer basıncı gibi bir dez avantajı var da onun için de baya baya bir rampa gerek.
oranlı şanzımanda, turbonun avantajlı olabileceği bazı seneryolar olabilir, motorların tork eğrisi-vites oranı-hız değişkenlerine bağlı olarak.
ayrıca son jenerasyon tubolarda için durum değişsse de bir 10 yıl evvelki downsized turbolar piste 3 turda şişerken ,atmosferikler şişmiyordu. ring taxi boşuna megane sport, suzuki swift kullanmıyordu yani.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 22 Mayıs 2022; 14:17:24 > -
Sana orada o tokadı yediren Nuh nebi döneminden kalma 5 ileri tork konvertörlü şanzımanındı Bunu anladığında olayı idrak edeceksin :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 22 Mayıs 2022; 0:8:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 sene önce hangi turbo şişiyordu bilemicem ama dizel sümbül, Albea ülkemize geleli, taksi olarak kullanılalı 20 sene oldu.
Konu araçlardan megane rs ye dönersek 2-3-4 nesli turbo Motorlar ile üretilmiştir. Clio 3 rsde atmosferik motor vardır. Tam hurafe sallıyorsunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 21 Mayıs 2022; 22:51:52 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rampada tork, düz yolda hız için beygir gerekir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Rampada da, düz yolda da, havada da, karada da gerekli olan şey beygirdir. Tork ve beygir birbiri ile kıyaslanabilecek ayrı şeyler değildir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O kadar şey yazılıyor, işin teorisi, tekniği açıklanıyor, faydalı tartışmalar oluyor. 2-3 sayfa okusan bile güzel şeyler öğrenebileceğin konuda 35. sayfadaki yoruma bakıyorsun, rampada tork, düzde beygir Ülkemizin genel sorunu bu.
-
Eşit tabii ki. Piston üstü basınçları farklı. Dizelin yanma odasinda devasa bir basınç var. Commonrail desen zaten dudak uçuklatacak basınçlarda çalışıyor. Zaten bu sayede rampada ve yük altında ters kuvvetlerden benzinli kadar etkilenmiyor. Her koşulda ittirebiliyor pistonu aşağı.
Ayrica turbo o kadar hayat memat meselesi de değıl dizel motor için. Daha dune kadar ford d1210 lar, ilk nesil ford cargolar, o302, 303 ler turbosuz dizel motorlarla 25 ton cekiyorlardi. Atmosferik dizellerde max hp düşük olur lakin rölantiden itibaren yüksek tork sunarlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İşte bu dediğine katılırım. Acayip sinir bozucu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
sifir dizel otm focus yok mu beyler?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bahsettiğiniz ağır vasıtaların hepsi yokuşta yeri göğü inletip 20km/sa hız yapamayan araçlar. çekmekten kasıt hareket etmesi ise gidiyorlar evet.
bir aracı yürüten beygir gücüdür. Örnekler ortada. İsterseniz Honda’ciların hayali beygir güçlerine inandıkları gibi dizelin pistonunun başına inanmaya devam edin, ister olanı görün. Siz bilirsiniz.
bu arada sıkıştırma oranının güçle hiçbir ilgisi yoktur. Verimi artırır. Örnek Honda jazzda sıkıştırma oranı yüksektir. Lakin muadil 1.4 ler bile Honda jazzı geçebilir. Mazda’ nın yeni nesil motorlarında sıkıştırma oranı yüksektir. 1.6 dizel araç geçer. Fsi motorun sıkıştırma oranı yüksektir, hondanın 1.6 sı geçer. Lakin bu sıkıştırma oranı yüksek olan Motorlar ekonomik olurlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence bu konunun tartışılacak tarafı hanginizin aracı bu yokuşu çıkarken kaç litre benzin ve mazot yaktı . Tabiki Türkiye şartları için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
öncelikle verdiğin detaylı cevap için teşekkür ederim, geçmişinde türkiyede çok kimsenin var olduğunu bilmediği renault 9 dizel araç sahibi olarak emin ol turbosuz dizelin de ne olduğunu biliyorum tıpkı sorduğum sorunun cevabını bildiğim gibi. benim orada maksadım atmosferik=turbo denkleminin ne kadar saçma olduğunu vurgulamaktı.
-
4 bile fazla. 3 e kadar inersin o yükle.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X