Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
38.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onur’un diğer videolarına da bakmayı unutmasınlar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2496D2A71

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Burada da ies Civic, Era'nın sağından atıp solundan geçiyor.


    Gps ölçümü veya kaliteli video olmadıktan sonra kimin ne kadar gittiğini anlamak zor.


    115 hp'lik dizel bir motora gereğindem fazla anlam yüklemeye gerek yok. 132 hp'lik Corolla'nın daha güçlü dizel motorlarla benzer hızlanma yaptığına dair videolar var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknik olarak hangisinin torku yüksekse yokuşta o geçer. Bu kadar kasmanıza gerek yok.

  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    ies devrinde basınca hemen önünde yürüyor era devrinde basınca era yarım boy önünde yürüyor. ies’in filtre, egzoz, healders olduğunu göz önünde bulundurursak kafadan 10hp gelir, kaldı ki kasa 1130kg, era da 1250kg ve görüldüğü üzere stock. daha önce sağlam yürüyen bir era kullanan arkadaşlar şu an gülüyorlardır. konuyu kapatalım gereksiz uzatılıyor çünkü. o geçer, bu geçerle olmaz tartışmadan başka bir şey de elde edemeyiz saygılarımla.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ortada test göremedik ,


    Bende dci 110 luk ile 132 lik corollayla elmadağda biraz oynadım ,hatta çok fark atınca fren yapıp geçmesini bekledim sonra tekrar geçtim bu şekilde 5 defa denedik her seferinde artık dikiz aynasında görünmeyince bekliyordum


    Sonra akrabalarla oturduk ,corollacı çok bozuldu ,birde benim araç bunları 6lt ortalama ile yaptı onun aracı 12lt


    Sonra aynı arkadaşla yine pikniğe gittik 2 araçta da 4 er yetişkin var , bu sefer elmadağda yetişmesi için sağa çekip durup bekledim  sonra yine geçtim yine bekledim


    Bu sefer bozulmadı :)) demek ki araçta bir kişiden fazlası olursa atmosferik tork fakiri olduğu için bayılıyormuş dedi şimdi dci araç bakıyor  





  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Oradan da aslan avına mı gittin?

  • Foruma yeni gelen arkadaşlarımız vardır belki,

    mahalle arasındaki laflarla hareket edip de şaşırmasınlar sonra,

    bu konuyu okuyup bilgi edinsinler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ciddi ciddi atmosferik benzinli aracı turbo dizelden üstün gören var
    Şaka gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    420 bg dizel kullan da öyle karar ver 240 bg ile 420 bg karlılaştırılır mı hiç?

  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    Turbosu, benzinlisi dizeli değil önemli olan güç/ağırlık. 420hp dizele de binsen atmosferiğe de binsen benzer şeyleri yaşarsın. Atmosferikte 2bin devirde yasamazsın belki ama 5bin devir sonrası kendinden geçersin 420hp 1300kg civarı araçla. 1000cc atmosferik motor kullandım iki sene, 140da pati çekiyordu. 1. Viteste 150 yapıyordu. 120-130a kadar aralıksız pati çekerek hizlaniyordun. Ağırlık/güç olay. 0-100 hızlanması 2.35sn olan alet.


    https://www.wikiwand.com/en/List_of_fastest_production_motorcycles_by_acceleration


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Ortada test göremedik ,


    Bende dci 110 luk ile 132 lik corollayla elmadağda biraz oynadım ,hatta çok fark atınca fren yapıp geçmesini bekledim sonra tekrar geçtim bu şekilde 5 defa denedik her seferinde artık dikiz aynasında görünmeyince bekliyordum


    Sonra akrabalarla oturduk ,corollacı çok bozuldu ,birde benim araç bunları 6lt ortalama ile yaptı onun aracı 12lt


    Sonra aynı arkadaşla yine pikniğe gittik 2 araçta da 4 er yetişkin var , bu sefer elmadağda yetişmesi için sağa çekip durup bekledim  sonra yine geçtim yine bekledim


    Bu sefer bozulmadı :)) demek ki araçta bir kişiden fazlası olursa atmosferik tork fakiri olduğu için bayılıyormuş dedi şimdi dci araç bakıyor  


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Bu mesaj silindi.

    420 beygir olan araç ile sen 240 beygir olan aracı karşılaştırıyorsun sana ne alaka derim bende?

    O zaman denk güç diyorsan, birde bmw m550d kullan bakalım fikirlerin nasıl değişecek..

    400 hp 750 nm tork, seni katafalka koymuş gibi çekerken anlayamazsın ne olduğunu..

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    güç/ağırlık oranı çok daha iyi arabalar kullanmış olan Jeremy Clarkson bile bugatti veyronun tamamen başka bir makina olduğunu söylüyor. 2 ton olmasına rağmen top mermisi gibi gidiyor alet. şu andaki m5 ilk nesilden neredeyse yarım ton daha ağır ama ondan çok daha hızlı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AFB8954A9

    Biraz daha gerçekçi bir senaryoda test yapın

    Mesela otoyolda uzun bir rampa çıktığınızı düşünün (Örn. Ankara-İstanbul yolunda Gerede'ye doğru yaklaşık 15-20 km tırmanış var)
    Orta şeritten 120'yle gidiyorsunuz (lpg'ciler çok sever böyle orta şeride yapışıp ekonomi yapmayı)
    Önünüzde bir kamyon diğer kamyonu sollamak için orta şeride çıktı, soldan arkadan hızla gelen selektör yapan bmw'ler var, siz mecburen gaz kestiniz ve 60'a düştünüz.
    Kamyon sollamayı bitirdi ve sağa geçti, arkanızda iki-üç araba yaklaştı (sol şeritten çok hızlı gelenler geçiyorlar)
    Şimdi yokuş yukarı 60'tan 120'ye geri çıkmanız kaç saniye alacak. Atmosferik motor burada bayılır.

    Bu senaryoyu yılda kaç defa yaşar sıradan bir kullanıcı? 7/24 otoyolda mı millet?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Niye böyle bir fantazi yapacaksın ki? Forumda öyle bir yazılıyor ki sanki 2 bin devirin üstüne çıkmak otomobil günahlarının en büyüğü. İki farklı motor, iki farklı karakter ama amaç aynı bunları kapıştırsak ne olur? Hoop oradan birisi çıkıyor ama sen 5000 devirin üstüne çıkıyorsun. Eeeee yani?


    Forumda çok ciddi Turbo feşisti kişiler var onlara da hak veriyorum hayatında Vtec sürmemiş, Amerikan kullanmamış, Mercedes'in ciğerli araçlarını tatmamış turbo dizel furyası ile en iyi ihtimalle Tofaş veya eski Reno'lardan turbo dizele geçince uçak gibi gelmiş bu arkadaşlara. Tabi dünyayı kendinden ibaret sanan bu arkadaşlar sonra geliyor ki özellikle Corolla 1.6 132 beygir gibi güçlü atmosferikler kendilerini geçince bu turbo feşisti arkadaşları yiyince kimyaları bozuluyor. Beygir beygirdir, atmosferik motor sürücü seçer doğru turbolu araçlar gibi tembel işi değildir, turbom var diye özellikle de dizelse fazla gaza gelmemek lazım.


    Not, şu anki aracın 2.0 lt turbo benzinli



    Alıntıları Göster

    Feşist değil fetişist


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Bu senaryoyu yılda kaç defa yaşar sıradan bir kullanıcı? 7/24 otoyolda mı millet?



    Alıntıları Göster
    Böyle düşünürsek evet yılda 4-5 sefer uzun yol için masraf etmeye gerek yok, giderseniz gidilir. İsterseniz 50cc scooter'la da yolculuk yapabilirsiniz.
    Zaten ben atmosferik araç sizi yolda bırakır, emniyetli değil falan demiyorum ki.
    Herkes parasına göre araba alır tabii ama yokluktan alınan lpg'li atmosferiklerin övülmesi, gerçekçi olmayan testle üstün çıkarılması saçma.
    Turbo benzin konfordur, sessizliktir, dertsizdir. İmkanı olduğu halde gidip atmosferik alanı görmedim, bu forumdaki istisna tipler hariç..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • imkanım olsa ben de atmosferik alırım ama 5.7 v8 atmosferik. 1.6 lt lik atmosferik çaydanlıkları senin dediğin gibi yokluktan (commandx hemen kızma seninki de motor seçeneği yokluğundan) alıp caka satmaya çalışmak sanırım bize özgü bir davranış. kuş serisini araba sanan millletten çok şey de beklememek gerek.

  • Konu sahibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.