haklısın burada herkes bildiğini paylaşmalı.. benim lpg forumlardan çıkardığım en önemli sonuç : markanın kalitesinde ustanın montaj işçiliği hep belirleyici oluyor.. o bahsi geçen sorunlar diğer markalarda da ortaya çıkmış.. ama her markayı da sorunsuz kullanan bir sürü arkadaş var forumda.. keşke o ustaya bunları da sorsaydın:)
Bende bugün Adana Olgun LPG den Atiker taktırdım 98 Astra 1.6GLS. İnşallah sorun çıkarmaz.
Map arkadasım senin Astranın durumu nedir ? ; ben ustayı aradım; arıza ışığı yanabilir biraz kullan biz ayarını yapar servise gönderir sondürürüz dediler. Benzin ibresinin durmu da yol bilgisayarından dolayı imiş; ama ibrenin düşmesi bana pek mantıklı gelmıyor; bilgiyi direk benzin deposundaki şamandradan alıyor sonuçta. yarın Olgun'a götüreceğim tekrar.
Şu an için bir sorun yok. Bende yol bilgisayarı yok. Göstergeler de normal çalışıyor. Ama otomatik vites geçişlerinde çok belli etmeye başladı.
öncelikle herkese merhabalar. Ben bugun volkswagen golf marka aracıma atiker sıralı sistem taktırdım ilk izlenımlerim oldukca iyi ama sankı biraz performans düşüklüğü hissettim.Araba düşük devirlerde iyi gidiyor ama 3. vitesten sonra arabada bi yığılma oluyo sanki tipik tüplü araba gibi benzinle 3. viteste iken rahat 100-120km yi görürken 4. viteste bile araba geç kavrıyo acaba bu ustadan mı kaynaklanıyor yoksa sıralı sistem de sonuçta lpg olduğu için normal mi eğer bu konuyu bilen birirsi varsa lutfen cevap yazsın teşekkür ederim.
Arkadaşım sanırım senin arabanda bir ayar problemi var. Bende 1.6 toledo var (senin arabanla aynı motordur) bir çekiş düşüklüğü vs. birşey hissetmiyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
öncelikle herkese merhabalar. Ben bugun volkswagen golf marka aracıma atiker sıralı sistem taktırdım ilk izlenımlerim oldukca iyi ama sankı biraz performans düşüklüğü hissettim.Araba düşük devirlerde iyi gidiyor ama 3. vitesten sonra arabada bi yığılma oluyo sanki tipik tüplü araba gibi benzinle 3. viteste iken rahat 100-120km yi görürken 4. viteste bile araba geç kavrıyo acaba bu ustadan mı kaynaklanıyor yoksa sıralı sistem de sonuçta lpg olduğu için normal mi eğer bu konuyu bilen birirsi varsa lutfen cevap yazsın teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
öncelikle herkese merhabalar. Ben bugun volkswagen golf marka aracıma atiker sıralı sistem taktırdım ilk izlenımlerim oldukca iyi ama sankı biraz performans düşüklüğü hissettim.Araba düşük devirlerde iyi gidiyor ama 3. vitesten sonra arabada bi yığılma oluyo sanki tipik tüplü araba gibi benzinle 3. viteste iken rahat 100-120km yi görürken 4. viteste bile araba geç kavrıyo acaba bu ustadan mı kaynaklanıyor yoksa sıralı sistem de sonuçta lpg olduğu için normal mi eğer bu konuyu bilen birirsi varsa lutfen cevap yazsın teşekkür ederim.
Merhaba, been taktıralı bir hafta oldu. Performansta bana göre düşük devirlerde benzine göre bir zayıflık var ama 2000 devirden sonra sorun yok. Aracım vw polo. Ankara çevre yolunda bir deneme yaptım lpg yi taktırdıktan hemen sonra; buna göre daha önce araba beşinci viteste devir göstergesi tam 3000 deyken hız 107 yi gösteriyordu lpg ile beşinci viteste devir 3000 deyken hız 105 i gösterdi. Bu sonuç beklentilerimin üstünde ve bence gayet iyi. Senin sorunun lpg sisteminden ziyade işçilik vb. sorunlardan kaynaklanabilir. Ben ankarada eryıldızlar lpg ye taktırdım sistemi ve şuana kadar srun yaşamadım. İşçilikleri konusunda olumlu bilgiler alarak gittim. İnşallah bundan sonra herhangi bir sorun yaşamam. Arabaya deneme amaçlı lpg ustası 20 ytl lik gaz almıştı. Deneme sürüşlerinden sonra ertesi gün lpg göstergesinde kırmızı yandı. Baktım devam ediyor bir iki km sonra gittim ve 33 ytl lik 26 litre gaz aldım (Depo 43 lt) kırmızı yanana kadar binip bir ortalama hesap yapayım dedim ama bugün tam bir hafta-295 km oldu ve hala kırmızı yanmadı. Selamlar
Arabanın 3. viteste 105 veya 107 yapmasının aracın yakıtıyla alakası yoktur. O hız aracın dişli oranlarına bağlıdır. Benzinde neyse lpg dede aynı rakamı görmeniz gerekir. Yakıttan kaynaklanan güç kaybını aracın hızlanması sırasındaki zaman kaybından veya rampalardaki çekiş düşüklüğünden farkedebilirsiniz. Bilginize.
quote:
Orjinalden alıntı: mekalde
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
öncelikle herkese merhabalar. Ben bugun volkswagen golf marka aracıma atiker sıralı sistem taktırdım ilk izlenımlerim oldukca iyi ama sankı biraz performans düşüklüğü hissettim.Araba düşük devirlerde iyi gidiyor ama 3. vitesten sonra arabada bi yığılma oluyo sanki tipik tüplü araba gibi benzinle 3. viteste iken rahat 100-120km yi görürken 4. viteste bile araba geç kavrıyo acaba bu ustadan mı kaynaklanıyor yoksa sıralı sistem de sonuçta lpg olduğu için normal mi eğer bu konuyu bilen birirsi varsa lutfen cevap yazsın teşekkür ederim.
Merhaba, been taktıralı bir hafta oldu. Performansta bana göre düşük devirlerde benzine göre bir zayıflık var ama 2000 devirden sonra sorun yok. Aracım vw polo. Ankara çevre yolunda bir deneme yaptım lpg yi taktırdıktan hemen sonra; buna göre daha önce araba beşinci viteste devir göstergesi tam 3000 deyken hız 107 yi gösteriyordu lpg ile beşinci viteste devir 3000 deyken hız 105 i gösterdi. Bu sonuç beklentilerimin üstünde ve bence gayet iyi. Senin sorunun lpg sisteminden ziyade işçilik vb. sorunlardan kaynaklanabilir. Ben ankarada eryıldızlar lpg ye taktırdım sistemi ve şuana kadar srun yaşamadım. İşçilikleri konusunda olumlu bilgiler alarak gittim. İnşallah bundan sonra herhangi bir sorun yaşamam. Arabaya deneme amaçlı lpg ustası 20 ytl lik gaz almıştı. Deneme sürüşlerinden sonra ertesi gün lpg göstergesinde kırmızı yandı. Baktım devam ediyor bir iki km sonra gittim ve 33 ytl lik 26 litre gaz aldım (Depo 43 lt) kırmızı yanana kadar binip bir ortalama hesap yapayım dedim ama bugün tam bir hafta-295 km oldu ve hala kırmızı yanmadı. Selamlar
merhabalar atikerli ikinci günümdeyim ilk gün çok güzeldi hiçbir problem yoktu ikinci gün ise aracım (golf) ölçtüğümde 183 ykr yaktığını öğrendim hemen atiker servisine gittim bujilerimin eski olduğunu ve değişmem gerektiğini söylediler bende volkswagen özel servisine gittim buji ve hava filitresini değiştirdim. Bu seferde de aracın rolantisi 8-10 arasında gidip gelmeye başladı ve iki kere boş viteste stop etti geri atiker servisine gittim ayar falan yaptılar ama olmadı yine aracım boş viteste titreme yapıyor. Şimdi kara kara düşünüyorum eğer fikri olan varsa lütfen yardım etsin ben ne yapmalıyım.....?????
bilmiyorum iyimi yoksa kötümü ettik halbuki ben yaklaşık bir aydır araştırıp öyle taktırdım ve bu ustalara tavsiye üzerine gittim yakıttan tasarruf yapalım derken arabamızdan mı olacağız yoksa ??*
Yaklaşık 2 ay öce 2005 Scenic arabama lpg taktırmaya karar verdim.Araç ve lpg sistemleri hakkında hemen hemen sıfır bilgiye sahip olduğum için internet ve bizzat lpg dönüşüm servislerine gitmek suretiyle uzun süre konuyu araştırdım ve 10 gün önce lpg sıralı sistem taktırdım.Sonuç olarak benim gibi konuya yabancı ama benzine çuvalla para ödemekten bıkmış arkadaşlar için tavsiyelerim; 1)Piyasada 20'nin üzerinde marka var ve hepsi ile ilgili az ya da çok memnuniyet ve şikayetler mevcut, 2)Fiyatlar 1200-2000 ytl arasında değişiyor, artı yaklaşık 200 ytl de ruhsata işletene kadar ki muayene,kayıt vs. masrafları var, 3)Lpg montajında markadan daha önemlisi montajı yapan servisin gerçekten "yetkili" ve ustanın becerikli olmasıdır. 4)Montaj sonrasında ilk zamanlar her markada zaman zaman ufak tefek sorunlar yaşanabileceği göz önüne alınırsa; mutlaka yaşadığınız şehirde bulunan iyi bir servis ve ustaya yaptırın. Yoksa montaj sonrası ufacık sorunlar için çok canınız sıkılabilir. 5)Montajdan önce aracınızın tüm bakımlarını yaptırıp,sorunsuz olarak montaja gidin. Yukarıda kısaca saydığım sebeplerden dolayı arabama 1250 ytl'ye simit depolu Atiker Sistem taktırdım.Yorum yapmak için henüz erken ama ilk 1-2 gün gazda giderken benzine geçme problemi vardı.Basınç ayarlamalarıyla şu anda problem yokedildi.Servisin ilgi ve alakası çok iyi.110-120 km/saat hızla otobanda ortalama 0,140 ykrş civarı yakıyor.Performansta %2-3 kayıp olurmuş ama ben hissetmedim. Umarıım fikir verebilmişimdir... onkanat@yahoo.com
Arkadaşlar, Alman arabalarında Atiker veya herhangi bir markayla sorun fazla yaşamazsınız..Ancak Uzakdoğu araçlarında, BRC taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim...Çünkü bunları hem günlük hayatta, hem forumlarda anlatmaktan artık dilimizde tüy bitti...Özellikle Hyundai-kia araçları için ben atiker i önermem, Voltranı önermem...Ama BRC yi önerebilirim..Heee bi de şu var, BRC taktırınca sorun yaşamazmısınız, illaki yaşarsınız, ama diğer markalar kadar üzücü olmaz....En azından benzin pompanız yanmaz, elektrik aksamı işlevini yitirmez, bunun yerine daha basit sorunlar yaşarsınız..Örneğin, yokuş yukarı gaza yüklendiğinizde sirkeleme, titreme,vb...
Saygılar....
arkadaşlar atiker mikerli sistemin proje dahil toplam fiyatını biliyor musunuz?
Aracın Arıza lambası söndü uzunbi süre yanmadı ama sonra tekrar yandı, Benzin ibreside yakıt bitti ısığı yanıncaya kadar sürekli düştü. bende LPG servisinin yolunu tuttum yola cıkmadan Benzin depomu fulledim normalde depo bosken 155 YTL lik benzin alıyor fakat bu sefer 110 YTL lik aldı ve ibre yeniden Dolu yu gösterdi. yani araba gaz yakmasına ragmen benzin ibresi benzin yakmıscasına düşmüş. bu problem baska araclarda da meydana gelmiş örnekleri var fakat onlarda kontagı kapat-aç yapınca ibre yerine geliyormus bende öyle bi durum yok benimki hep düşme eyiliminde. ben depoya benzin alınca ibre eski halini aldı. garip bi durum nasıl bi çözüm bulabilirim bilmiyorum. Dönüşümü yapan servis te bilmiyor :-)
quote:
Orjinalden alıntı: gokhandisli
Dün sabah 2004 Pejo 307 aracımı Adana Olgun LPG ustalarının ellerine teslim ettim ve Atiker sıralı dönüşüm sistemli sekilde aldım. Aracın çekişin de veye motor sesınde herhangi değişme yok. Bu sabah itiari ilede tankımı fulleyip (55YTLye) iş yerime doğru yola çıktım. yaklasık 100 km ye yakın problemsız ve zevkli bir yolculk gecırıdm, daha sonra arıza lambası yandı ve yol bilgisayarında 'Anti pollution Fault' uyarısı verdi; ve kafa karıstıran bi meselede suki; aracın benzin ibresi ve yolbil.da gösterilen katedilecek masafe sürekli düştü. sanırım bu problemlerı gidermek içim bikaçkere daha servise gitmem gerekecek. konu hakkındaki gelişmeler hakkında forumu bilgilendireceğim, yorumu olan arkadaslarıda dinlemek isterim.
ve Ayriyetten benzin depomla birlikte Gaz tankınıda Fullemiştim 35 YTL ye doldu. bi önceki fullememden buyana 230 km yapmısım. yani kmde 152 binlira ve bu karısık kullanmada ki miktar. sanırım uzun yol kullanıslarında bu yakıs dahada azalır.
quote:
Orjinalden alıntı: tunvaytun
ARKADAŞLAR ATİKER HAKKINDAKİ GERÇEKLERİ TARAFSIZ OLARAK, BİR KULLANICI OLARAK SİZE İNSANLIK NAMINA AÇIKLIYORUM. LÜTFEN FORUMLARDA DOLANAN REKLEM KOKULU AÇIKLAMALARA İNANMAYIN. 98 MODEL OPEL ASTRA GLS ARACIMA YAKLAŞIK 2 AY ÖNCE ANKARA'DA ATİKER TAKTIRDIM. BİRÇOK SORUNLA KARŞILAŞTIM. ARACIM HAREKET HALİNDEYKEN GAZA GEÇİŞTE YIĞILIP KALIYORDU. DURDUĞU YERDE ROLANTİDE ÇALIŞIRKEN GAZA GEÇİŞTE STOP EDİYORDU. FELAN FELAN. TAKTIRDIĞIM USTA ASLINDA ÇOK İYİ BİR USTA HEM İNSAN OLARAK HEM BİLGİ OLARAK. ANCAK ATİKERİN TAM EĞİTİMİNİ ALMAMIŞ. VER ELİNE BRC,KARGAS,LONGAS,OMVL V.S KONUŞTURUR. ATİKERİ 2000 MODEL 2000 MOTOR FORD FOKUS CHIA ARACINA BENDEN 2 GÜN ÖNCE AYNI USTAYA COK SAMİMİ ARKADAŞIM TAKTIRMIŞTI. O EN BAŞINDAN BERİ HİÇ SORUN YAŞAMADI. BENDE BU NEDENDEN DOLAYI ISRARCI OLDUMUSTAMIN USTALIĞINA İNANARAK 1 AY BOYUNCA HER HAFTA SONLARIMI SANAYİDE GEÇİRDİM. AMA YİNE ÇÖZÜLMEDİ. KONYADA ATİKERİN PROFESÖR TABİR ETTİKLERİ HÜSEYİN USTA VAR. KENDİSİYLE GÖRÜŞTÜK GEREKİRSE 15 GÜNDE BİR TÜRKİYE GENELİNDE EĞİTİME ÇIKIYORLARMIŞ GELDİĞİMDE BAKARIM DEDİ.ARZU EDERSENİZ KONYA YA GELİNDEDİ. ÇOK NAZİKÇE BİZİ AĞIRLAYIP MİSAFİR EDEBİLECEKLERİNİ BİLE SÖYLEDİ. BENDE KONYA'NIN YAKIN OLMASI HASEBİYLE VE SABIRSIZLIĞIMDAN DOLAYI KONYA'YA GİTTİM. ADAMLAR SÜPER ÇALIŞIYORLAR ENVAY ÇEŞİT ARACA TAKIYORLAR(MERSEDES+BMW DAHİL). BENİM LPG SİSTEMİ TAMAMEN SÖKTÜ VE YENİDEN DÖRT DÖRTLÜK ÖZENLE TOPLADI. SORUN LPG ENJEKTÖRLERİNİN SIRASININ TERS TAKILMIŞ OLMASINDANMIŞ. ŞİMDİ OKADAR MEMNUNUM Kİ ANLATAMAM. SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR SİSTEM. İNANIN BANA BU FORMU TAKİP EDİYORDUM VE SIRF ABUK SUBUK REKLAM KOKAN YORUMLARA KIZARAK BU YAZIYI YAZMAK İÇİN ÜYE OLDUM.İSTEYEN KIZABİLİR.DOĞRULARI SÖYLEME CESARETİNİ GÖSTERMEDİKÇE BU FORMLAR İLERDE PALAVRADAN BAŞKA BİRŞEY OLMAZ VE İNANIRLIĞINI YİTİRİR. SONUÇ OLARAK BEN DERİMKİ EĞER İMKANINIZ VARSA KONYA'DA ATİKER'E GİDİN ORDA TAKTIRIN. AMA İYİ BİR USTANIZ VAR VE KONYA'YA GİTME İMKANINIZ YOKSA USTANIZA TAKTIRIN. ATİKER LPG SİSTEMİNE LAFIM YOK SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR. ZATEN ARAŞTIRMALARIM NETİCESİNDE BRC=ATIKER KALITE NETİCESİNE ULAŞINCA YERLİ MALI TÜRKÜN MALI DEDİM VE TAKTIRDIM 600 YTL CEBİME KALDI. USTANIZI BİLMEM AMA ATIKER'İ HERKESE TAVSİYE EDERİM (BAŞTA SORUN YAŞAMIŞ OLSAM BİLE) .ADAMLAR ÇOK İLGİLİ VE BU İŞE İDDALI GİRİP DÜNYA KADAR PARA YATIRMIŞLAR. ARACIM ŞU ANDA ŞEHİR İÇİ 122-127YTL ŞEHİR DIŞI 107-112YTL YAKIYOR. ÇEKİŞ BENZİNLİ İLE AYNI. KARAR VEREN ARKADAŞLARA İYİ GÜNLERDE KULLANSINLAR DİYORUM.
çok güzel yazmışsın arkadaşım, ellerine sağlık, bizde denizli bayilerinden biriyiz Atkerin, piyasada çok fazla usta geçinen var ve günah keçisi hazır, malum ustaların hiçbiri hatayı kabul etmek istemiyor, böyle olunca da ortaya malı kötülemek kalıyor, bizimde çok fazla sayıda atiker montajımız oldu, 6 silindirli BMW ve Mercedes ler, opel ve Volkswagen grupları.... iyi usta, TSE li ve möühendisi başında olan, montaj sonrası her zaman yaptığı işin arkasında olan firmalarla çalışınız
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
merhabalar atikerli ikinci günümdeyim ilk gün çok güzeldi hiçbir problem yoktu ikinci gün ise aracım (golf) ölçtüğümde 183 ykr yaktığını öğrendim hemen atiker servisine gittim bujilerimin eski olduğunu ve değişmem gerektiğini söylediler bende volkswagen özel servisine gittim buji ve hava filitresini değiştirdim. Bu seferde de aracın rolantisi 8-10 arasında gidip gelmeye başladı ve iki kere boş viteste stop etti geri atiker servisine gittim ayar falan yaptılar ama olmadı yine aracım boş viteste titreme yapıyor. Şimdi kara kara düşünüyorum eğer fikri olan varsa lütfen yardım etsin ben ne yapmalıyım.....?????
aracınızın boğaz kelebeğini ve gaz enjektörlerini kontrol ettirin,
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
merhabalar atikerli ikinci günümdeyim ilk gün çok güzeldi hiçbir problem yoktu ikinci gün ise aracım (golf) ölçtüğümde 183 ykr yaktığını öğrendim hemen atiker servisine gittim bujilerimin eski olduğunu ve değişmem gerektiğini söylediler bende volkswagen özel servisine gittim buji ve hava filitresini değiştirdim. Bu seferde de aracın rolantisi 8-10 arasında gidip gelmeye başladı ve iki kere boş viteste stop etti geri atiker servisine gittim ayar falan yaptılar ama olmadı yine aracım boş viteste titreme yapıyor. Şimdi kara kara düşünüyorum eğer fikri olan varsa lütfen yardım etsin ben ne yapmalıyım.....?????
Aracının boğaz kelebeğini temizletseniz iyi olur aracın boşta titremesi ve durması ona bağlıdır. Benim aracımda vw polo. Atiker sıralı takılı 10 gün oldu ve sorun yaşamadım. Yaklaşık 50 ytl gazla 450 km şehirlerarası yol yaptım. Toplam şuana kadar 800 km oldu ve sorun yok. Darısı herkesin başına...
quote:
Orjinalden alıntı: omr44
öncelikle herkese merhabalar. Ben bugun volkswagen golf marka aracıma atiker sıralı sistem taktırdım ilk izlenımlerim oldukca iyi ama sankı biraz performans düşüklüğü hissettim.Araba düşük devirlerde iyi gidiyor ama 3. vitesten sonra arabada bi yığılma oluyo sanki tipik tüplü araba gibi benzinle 3. viteste iken rahat 100-120km yi görürken 4. viteste bile araba geç kavrıyo acaba bu ustadan mı kaynaklanıyor yoksa sıralı sistem de sonuçta lpg olduğu için normal mi eğer bu konuyu bilen birirsi varsa lutfen cevap yazsın teşekkür ederim.
merhaba arkadaşım hayırlı olsun... aracın kaç model nerede taktırdın vee ne fiyata??? stepneyi ne yaptın? izlenimlerini paylaşırmısın...
Merhaba arkadaşlar. 2 gün evvel aracıma LPG montajı yaptırdım. Bununla alakalı naçizane bilgilendirmek istedim. Konya'da ikamet ediyorum. Arabam 2001 Model Renault Laguna RXT. Atiker markasını tercih ettim.
Montajın bitiminde aracı test etmek üzere usta ile yola koyulduk ve yaklaşık 100 km test gerçekleştirdik. Konya-Ankara yolunda yaptığımız bu test sonucu hissedilir bir performans azalması hissettik. Aynı yolda benzin ile 235 km/h maksimum hız yapar iken LPG ile 220 km/h ulaşabildim. Fakat bu hıza ulaşmak için o uzun düzlükte uzun bir süre dip gaz gitmek zorunda kaldım. RXT kullananlar bilir 100 ile giderken dip gaz yaptıklarında maksimum hıza gayet hızlı bir şekilde problemsiz ulaşırlar. LPG ile bu noktada ciddi bir sıkıntı var. Araç esnekliğini kaybetti sanki. 1600 cc gibi tepki veriyor. Bunu dile getirdiğimde bir takım ayarlar ile bertaraf edilebileceği cevabını aldım. 2 depo kullanımdan sonra son kez bir ayar yapılacak ve hiç problemsiz kullanacağım söylendi. O gün servisten ayrıldım ve akşam şehir içinde kendi adıma bir takım tecrübe edinmek için dolaşmaya çıktım. Yaklaşık 60 km yol katettim ve arabam 7-8 defa stop etti. İnanın arkadaşlar bu çok kötü bir tecrübeydi. Birinde viraj alırken yaklaşık 50 km/h ile stop etti ki aracın direksiyon ve fren sistemi hidroliklerden arındı ve kontrol kas gücüne kaldı. Neyse ki kısa sürede toparlayıp tekrar marşa basarak bertaraf edebildim. Bu stop etme olayları araç hep debriyaja basıp vites küçültürken yahut debriyaj fren (durma noktasında) yaparken ve ani yavaşlamalarda meydana geldi. O akşam LPG montajı yaptırdığım için pişmanlık bile hissettim. Ki aynı günün sabahında 3,020 YTL ye benzin alınca da benzer bir durum olmuştu bende. Benzine bu kadar para vermek artık iyice dokunmuştu. Son günlerde LPG araştırması da yapıyordum ve o sabah karar vermiştim. Fakat gün içinde yaşananlar sonrasında pişmanlık hissiyatından kendimi arındıramadım. Burada montaj esnasında arabaya uygulanan çeşitli yöntemlerde endike oldu. Çünkü arabam 2001 model olmasına rağmen 60.000 km de. Henüz stepnesi bile kullanılmamış ve içerisinde sanki yeni aldığın gün araç nasıl kokar işte o koku bile halen var. Tabi kestiler biçtiler falan filan derken üzüldüm biraz. Neyse mevzuyu dağıttım kusura bakmayın. Ertesi gün sabahı tekrar LPG servisine gittim ve şikayetlerimi ilettim. Bunun üzerine araç tekrar bilgisayara bağlandı ve yeni ayarlar ve kalibrasyon tamamlandı. Sonuç olarak o andan beri bir daha stop etmedi. O günün akşamı yani dün akşam depoyu doldurdum ve tekrar tecrübeye çıktım. Şehir içinde tam 100 km yol kat ettim. Yine herhangi bir problem ile karşılaşmadım. Tekrar aynı istasyon ve aynı pompaya yanaştım. Maksadım ne yaktığını öğrenmek. Topu topu 5 YTL değerinde LPG alabildim. Evet yanlış yazmadım. Yani kilometrede 0,05 YTL sarfiyat çıkmıştı. Şaşırdım. Ama ne bende ne de istasyonda ki pompa da bir problem yoktu. Böyle birşey mümkün olamazdı. Bununla alakalı ne gibi bir problem olduğunu akşam LPG servisine giderek öğreneceğim. Ve bugün projeyi alacağım.
Son olarak şunu belirtmek istiyorum. Aracınızı seviyorsanız. Biraz da titizseniz bazı durumlarda ortaya çıkabilecek olumsuzluklar sizi ziyadesiyle sıkıntıya sevk edebilir. Her ne kadar bu problemler zaman içerisinde çözümlenebilecek durumda olsa bile "Sinek küçük ama mide bulandırır" atasözü vaziyete hasıl oluyor. Yeni gelişmeleri yine burada sizlerle paylaşacağım. Sağlıcakla kalın. Saygılar benden...