Şimdi Ara

ATi Stream vs nVidia CUDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
4.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nVidia Fermi, ATi 5xxx serisi ile herkez gayet meşgul bende yıllardır yanlış bildiğimiz belkide hiç bilmediğimiz, pek çoğumuzun bu başlık ile haberdar olcağına inandığım CUDA teknolojine karşı ATi'ın hamlesi STREAM hakkında bir test sonucuna ulaştım.


    Evet hepimiz belkide nVidia'nın artıları arasında CUDA ve Phsyx i görürüz. ATi'ın Phsyx e karşı hamlesi nedir bilmiyorum büyük ihtimalle olucaktır ama, hiçbirimizin pek umrunda olmayan ama nVidia'ın avantajları arasında sürekli gösterdiğimiz ve nVidia'nın da sürekli olarak üstünde durduğu teknolojinin aynısından ATi'dede mevcutmuş. ADI ATi Stream nvidia cuda ile aynı mantığa sahip ayrı bir işlemci yapısı ile paralel olarak Gpu üzerinde işlem yapmak. İşlemcinin iş yükünü azaltmak.

    İlk sonuç şöyle: Düşük olan daha iyi.


     ATi Stream vs nVidia CUDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miasmus -- 3 Nisan 2010; 3:01:23 >







  • Şu steam ne işe yarıyor tam olarak onu öğrensek bir de? :)
  • quote:

    ATi Steam nvidia cuda ile aynı mantığa sahip ayrı bir işlemci yapısı ile paralel olarak Gpu üzerinde işlem yapmak. İşlemcinin iş yükünü azaltmak.




    Tabi GPU lar o kadar hızlı çalışıyor ki bu işleri CPU'dan daha iyi yapıyor şekilde görüldüğü gibi 2 GPU'da CPU'dan daha iyi performans vermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miasmus -- 3 Nisan 2010; 2:22:36 >
  • Tamam ama işe yaradığı şeyler nedir yani. Şu an bunu indirsek filmleri gpu üzerinden oynatmak veya encode işleri için mi kullanacağız? Oyunlara bir getiri sağlar mı?
  • Yazılım olarak nerede kullanıldığını bilmiyorum daha çok yazılıma dayalı bir özellik dediğim gibi pekte umrumuzda olan bir özellik değil. Ama sürekli bahsederiz.

    Evet HD Video oynatmak veya Encoding yapmak için zaten burda gösterilen bir downsampling örneği yani çözünürlüğü 1280x720'den 640x360'a düşürme testi.

    Burdada görüldüğü gibi işlem CPU'dan çok hızlı gerçekleşiyor bu yüzden uzun zaman alan (örneğin şifre kırmak gibi) uğraşları GPU daha hızlı bir biçimde yapmamıza izin veriyor.



    ASLINDA AMAÇ OLARAK CPU'NUN YAPTIĞI HERŞEYİ YAPABİLMEK İÇİN TASARLANMIŞ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miasmus -- 3 Nisan 2010; 2:29:58 >
  • Anladım teşekkürler. Aslında keşke Physx'i steam üzerinden işleyecek bir mod falan çıkarsalar. Tadından yenmez o zaman.
  • CUDA ve STEAM ile bu olabilir. Fizik olayı eskiden CPU üzerinde yönetiliyordu ve bu CPU'ya ek yük bindiriyordu performans düşüşleri yaşatıyordu. Bu yüzden pek yaygın değildi.

    Daha sonra nVidia Phsyx çıktı ve kaynak kodlarını kapattı. Böylece kapalı kodlu bir fizik motoru ortaya çıktı artık buna markalaşmamı dersiniz tekelleşmemi bilemem. Ama fizik olayı CUDA ve STEAM üzerinde yönetilebilir. Eğer açık kodlu fizik motoru kullanılan oyunlar varsa her kart bu oyunları oynatabilir. CPU üzerinde işlem yaparak veya CUDA ve Steam sayesinde GPU üzerinde daha hızlı bir şekilde işlem yaparak.


    Yani eğer açık kodlu fizik motorları kullanılmaya başlanırsa CUDA ve Steam diğer rakiplerine (s3,intel,via) göre daha avantajlı duruma geçer çünkü GPU ları CPU lardan daha hızlı iş yapıyor ve CPU yük vermiyor.

    Ama her türlü tüketiciler kazanır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    AMD VS NVİDİA EKRAN KARTI
    11 yıl önce açıldı
    DIRECTX 11 VE ATİ RADEON HD 4650
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Tabii ki ATI 5800 gibi kartlar Physx'i elini kolunu sallaya sallaya çalıştıracak güçte ama maalesef, bildiğimiz gibi ortada bir Nvidia engeli var.

    Örneğin Mirror's Edge'i Physx açık şekilde denedim, Physx uygulamaya girdiği anda 5 FPS'ye düşüyor oyun. CPU üzerinden çalıştırıyor Phyx'i. Ama bu durumda bir yandan da CPU piyasasına da sitem ediyorum. 4 çekirdek diyorlar, şunu diyorlar bunu diyorlar alıyoruz. Sonuçta oyunlarda yorulan donanım ekran kartı. İşlemci kullanımına bakıyorum oyun açıkken windows üzerinde, %20 leri geçmiyor. Madem ki durum böyle neden Physx açınca o kadar über süper düper diye lanse edilen 4 çekirdek işlemciler tıkanıp kalıyor hiç anlamıyorum.

    Sonuçta Crysis'i de gördük, Havok'u da gördük. 3 fizik motoru kullanan Star Wars The Force Unleashed'i de gördük ki bir çok detay yönünden physx'ten üstün özellikleri var SWFU'nun. Ama hiç işlemciler zorlanmıyor onlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 3 Nisan 2010; 2:43:19 >




  • İyi de madem bu kadar süper bir teknolojisi var ATI nin niye reklamını yapmıyor ve ben niye ilk defa duyuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 666

    İyi de madem bu kadar süper bir teknolojisi var ATI nin niye reklamını yapmıyor ve ben niye ilk defa duyuyorum


    Nvidia gibi çığırtkan değil ATI

    Düşünsenize Nvidia'nın cuda ve physx yanında bir de Steam gibi bir şeye sahip olduğunu. Bas bas bağırırdı artık
  • ewt ATI ve AMD nin Nvidia ve İntel kadar reklamı yok zatena damlar reklamdan kazanıyor...

    ATI duy sesimi fiyatların iyideee sürücüleride iyileştir iiiceeee
  • bilmiyorum ama ATi'nin bu konu hakkında reklam yapması biraz daha komplike nVidia'ya göre, çok acele etmemesi lazım yani bu konuda çünkü aynı zamanda işlemci üreticisi.

    nVidia ne diyor ilerde işlemciye gerek kalmıyacak CUDA sayesinde Windows, Linux gibi işletim sistemlerini çalıştırıyoruz vs vs. (ki daha testleri çıkmadı ilk söylenenler başarılı olamadığı yönünde).

    Şimdi ATi/AMD'nin böyle bir reklam yaptığını düşünün :) İlerde işlemciye gerek kalmıyacak GPUlarımız CPU ların yaptığını daha hızlı yapıyor vs vs . :)

    Biraz saçma olur dimi. Tabi bu benim kendi görüşüm.
  • steam değil stream

    ayrıca fermi incelemesinde visual studio üzerinde cuda seçenekleri olduğundan bahsetmişti. ati stream sdk yı kurunca visual studioda opencl altında seçenekler eklendi. bazı özellikler sadece 5000 serisinde çalışıyor ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobar -- 3 Nisan 2010; 3:02:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hobar

    steam değil stream




    Bilinç altı işte :)
  • bu stream in getirisini görebileceğimiz bir uygulama veya örnek program falan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miasmus

    CUDA ve STEAM ile bu olabilir. Fizik olayı eskiden CPU üzerinde yönetiliyordu ve bu CPU'ya ek yük bindiriyordu performans düşüşleri yaşatıyordu. Bu yüzden pek yaygın değildi.

    Daha sonra nVidia Phsyx çıktı ve kaynak kodlarını kapattı. Böylece kapalı kodlu bir fizik motoru ortaya çıktı artık buna markalaşmamı dersiniz tekelleşmemi bilemem. Ama fizik olayı CUDA ve STEAM üzerinde yönetilebilir. Eğer açık kodlu fizik motoru kullanılan oyunlar varsa her kart bu oyunları oynatabilir. CPU üzerinde işlem yaparak veya CUDA ve Steam sayesinde GPU üzerinde daha hızlı bir şekilde işlem yaparak.


    Yani eğer açık kodlu fizik motorları kullanılmaya başlanırsa CUDA ve Steam diğer rakiplerine (s3,intel,via) göre daha avantajlı duruma geçer çünkü GPU ları CPU lardan daha hızlı iş yapıyor ve CPU yük vermiyor.

    Ama her türlü tüketiciler kazanır.


    nvidia PhysX kodunu kapattı amacı tekelleşme idi ve halen daha öyle ATI ise açık fizik motoru üzerinde çalışıyor yani havok'u nasıl herkes kullanıyorsa ATI'nin fizik motorunuda herkes kullanabilecek ve bu durumda nvidia'da PhysX'i açık fizik motoru yapmak zorunda kalacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante
    ... bir yandan da CPU piyasasına da sitem ediyorum. 4 çekirdek diyorlar, şunu diyorlar bunu diyorlar alıyoruz. Sonuçta oyunlarda yorulan donanım ekran kartı. İşlemci kullanımına bakıyorum oyun açıkken windows üzerinde, %20 leri geçmiyor. Madem ki durum böyle neden Physx açınca o kadar über süper düper diye lanse edilen 4 çekirdek işlemciler tıkanıp kalıyor hiç anlamıyorum.

    Bahsettiğin en güçlü CPU'nun bile PhsyX'te sürünmesinin sebebi çok basit. Normal yazılımlar gibi yazılsaydı CPU'lar zorlanmadan PhsyX'in altından kalkabilirdi ama o zaman kim PhsyX için ayrıca NVidia ekran kartı alırdı ki? Örneğin Havok tamamen CPU üzerinde çalışıyor ve birçok başarılı oyunda kullanılmış durumda, hiçbir zaman sistemde yavaşlamaya neden olduğunu görmedim.




  • "ATI, geliştirdiği Steam Hesaplama Teknolojisi'ni (Steam Computing Teknology) Cuma günü web sitelerinden duyurdu. Yeni teknoloji GPU'lardan farklı bir şekilde faydalanmayı sağlıyor.

    GPU'ların üstün hesaplama teknolojilerini işlemci gibi kullanmayı sağlayacak Steam, güvenlikten çevresel tahminlere, hastalık araştırmalarından ekonomiye kadar bir çok alanda yarar salayacak.

    Yapılan testlere göre yeni teknoloji risk yönetimi modellenmesinde 16 kat iyileşme sağladı. Petrol ve Gaz şirketleri sismik modellerin işlenmesinde 20 kat daha fazla iyileşme gördüler. Stanford Üniversitesi'nin yütürrüğü gen araştırmalarında Steam 40 kat hız sağlayarak 3 senede yapılabilecek araştımayı bir ayda tamamlamaya yardımcı oldu. Steam'in hesaplama gücü ile yüz tanıma rutinlerinin de daha hızlı çalışması bekleniyor.

    ATI ve nVidia'nın geliştirdiği GPU'ların çok yüksek hesaplama kabiliyetleri olmasına rağmen piyasadaki programların çoğu x86 işlemciler için tasarlandığından dolayı bu kuvvetden yararlanamıyorlar. Bu teknoloji ile programcıların bu hesap kuvvetinin farkına varması bekleniyor."


    Şöyle Bir Şey Buldum

    Ekleme;
    YAZIDAKİ YIL 2006

    Arkadaşlar Yukardaki Steam Bizimki Stream Konuştuğumuz Şey O Değilmiş



    Şöyle Bir Şey Buldum (Bu Sefer Doğru);

    "Nvidia'nın CUDA paralel işlem teknolojisine rakip olarak AMD tarafından sunulan ATI Stream teknolojisi 10 Aralık'ta çıkacak yeni Catalyst 8.12 sürücü paketiyle birlikte HD 2000 serisi ve sonrasındaki ATI kartlara sahip kullanıcılara sunulacak. Açık standartlarla hareket etmek isteyen AMD, ATI Stream teknolojisinin geliştirilmesi için yazılım geliştirme arabirimini geliştiricilere ücretsiz olarak sunacak.
    Sektörden Büyük Destek
    Şu sıralarda grafik kartındaki paralel işlemcilerin gücünü kullanmak için yazılımcılar da AMD ile birlikte çalışmaya devam ediyor. Özellikle video sıkıştırma konusunda 3 saatlik işi 12 dakika gibi sürelere kadar indirebilen bu teknoloji, Adobe ve Microsoft gibi yazılım devlerinden de destek görüyor. Özellikle de tasarım yazılımlarının daha rahat ve kesintisiz simülasyon yetenekleri, ATI Stream tarafından kullanılabiliyor. Elbette gerçek uygulamaları ve performans kazanımlarını yeni sürücüyle birlikte test ediyor olacağız."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bionic. -- 3 Nisan 2010; 10:25:50 >




  • physx ''bence'' tam bir fiyaskoydu ama cuda gerçekten işe yarar bir teknoloji olduğunu gösterdi bu teknolojiye karşı ati'ın bir karşı atağa geçmemesi beklenemezdi bu yüzden son derece iyi olmuş
  • gpu'nun bu tür işlerdeki başarısını cpu'ya eklemek lazım.Amd 'nin fusion projeside bunu kapsıyor galiba.bence fusion cpu dünyasında yeni bir başlangıç olacak
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.