Şimdi Ara

ATEŞLEME BOBİNİ..!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
10.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araç 1991 model toyota corolla 1.6 karbiratörlü.

    aracın ateşleme bobininde arıza oluştu ve bobin yapılan testlerde arızalı oldugu onaylandı.

    değiştirdik arac oldugu yerde calıştırıldı yaklaşık 3 dakika sonra yine aynı işi yaptı.

    stop etti ve daha calışmadı..

    yapılan kontrollerde ise aracın ateşleme yapmadığı görüldü.

    kuvettli muhtemel yine bobini yaktı veya zarar verdi.

    bir yerde bi sorun var ama nedir ?

    sormak istediğim şudur ;

    bobin arızasına hangi durumlar yol açar ?

    benim aklıma gelenler şunlar ;

    bujilerin porseleninde çatlama oluşmuş ise akımı şaseye veriyor ve bobin yanıyor.

    buji kablolarında bi hadise oluşmuştur ve bobine zarar veriyodur.

    bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımın yardımcı olmasını istiyorum..

    araçta lpg yok araç benzinle çalışıyor.







  • ateşleme bobininin yanması için şase yapması lazım. sistemde kaçak varmı bir baktırın. bağlantılar yanlış yapıldıysa kısa sürede

    ateşleme bobinini yakabilir.
  • Sürekli olan birşey ise şase kablosuna bakın, gevşemişse bobinler sürekli gider.
  • ehliyet aldğım zamanlardan aklımda bi bilgi kaldı;
    araba stop halinde ama kontak uzun süre açık kalırsa endiksüyon bobinine zarar verir
  • ateşleme için krank devrini ölçen bir müşir vardır o arıza yapmış olabilir yada sürekli elk sinyali gönderiyordur bazı araçlarda krank üzerinde bazılarında ise distrübütör içinde bulunmaktadır
  • Arkadaşım tek başına buji kablosu ateşleme bobininine zarar veremez. Çünkü araçta ateşleme sırası bobin - kablo - buji aracılığı ile gider.

    Araç tekrar aynı problemi yarattı diyorsun. Tesadüfi olarak da başına gelmiş olabilir. Yani bobin sağlam olabilir. Buji kablolarına bi baktır. Bujinin tırnaklarının oturduğu ve çalışma esnasında dönen bi yer vardır oraya da baktır. Çalışmama sebebi başka olabilir.

    Ama illa bobin kaynaklı diyorsan başka bir bobin dene.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    araç 1991 model toyota corolla 1.6 karbiratörlü.

    aracın ateşleme bobininde arıza oluştu ve bobin yapılan testlerde arızalı oldugu onaylandı.

    değiştirdik arac oldugu yerde calıştırıldı yaklaşık 3 dakika sonra yine aynı işi yaptı.

    stop etti ve daha calışmadı..

    yapılan kontrollerde ise aracın ateşleme yapmadığı görüldü.

    kuvettli muhtemel yine bobini yaktı veya zarar verdi.

    bir yerde bi sorun var ama nedir ?

    sormak istediğim şudur ;

    bobin arızasına hangi durumlar yol açar ?

    benim aklıma gelenler şunlar ;

    bujilerin porseleninde çatlama oluşmuş ise akımı şaseye veriyor ve bobin yanıyor.

    buji kablolarında bi hadise oluşmuştur ve bobine zarar veriyodur.

    bu konuda bilgi sahibi arkadaşlarımın yardımcı olmasını istiyorum..

    araçta lpg yok araç benzinle çalışıyor.




  • tarafımızca deneme yanılma yöntemi ile arıza tespit edilip sorun cözülmüştür.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    selenoid valf lazım
    11 yıl önce açıldı
    LPG regülatör basıncı
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • nasıl çözüldü peki...
  • Distirbitör içerisindeki ateşleme bobini arızalı , çok az bi modifikasyon ile artık bobin distirbitörün içinde değil dışardan takılmıştır hem sıfır maliyet hemde arıza durumunda 2 vida 2 kablo sökülerek değişilebilme olanagı sağlanmıştır takılan bobin silindir tüp şeklinde MAKO marka sanıyorum renault için üretilmiş olsa gerek çok eskiden kalma ..ilaveten daha önceki sarsıntı hızlanma problemleri de ortadan kalkmıştır..
  • distribitör içinde ateşleme bobini mi oluyomuş , ilk defa duydum, biraz daha açıklayabilir misiniz ?
  • Arkadaş sanırım yanlış ifade etti o parçaya bobin denmiyor,distribütör içerisinde Rotor adlı bir parça oluyor,gelen elektrik akımını dağıtır.
  • ne rotoru hocam bu elektrik motorumu ki rotor olsun resim çekemedik işte keşke çekebilseydik aslında hepsini gerisin geri sökür resim çekmeyi de düşünmüyor degilim ama distirbütör ile motorun kavuştugu yerde oring var yag kaçıracak diye sökmeye korkuyorum
  • yaman53 kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun, haber vermeyeydin baya üzülecektik. Bu nası mantık yaaaa... Milletten fikir dilen, sorun çözülünce ne cevap ne selam. Oh ne güzel dünya.
  • Hocam 2009 daki bir konuyu hortlatmissiniz. Yukarida @toyota2 nickli arkadasimiz aciklamis nasil cozuldugunu siz neyden bahsediyorsunuz allah askina.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman53 -- 12 Mayıs 2019; 23:40:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.