Şimdi Ara

ATCO Otomatik Şanzıman merkezi kullanıcı deneyimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
11.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar.

    Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalka ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal...

    Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş.

    İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi.

    Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız.

    Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum.


    GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun...







  • Firma, hatalı montaj sebebi ile oluşan 1.350 TL'lik masrafı ödemeyi kabul etti, ödeme gerçekleştikten sonra süreç hakkında detaylı bilgilendirme yapacağım...
  • sadece onlara değil bütün otomatik sanzımanlara ait bi sorun anlayamadık sunu otomatik sanzıman tamir edilmiyo duzen tutmuyo benımde benzer seyler izmirde basıma geldi gidicen alıcan cıkma sanzıman cokta canını sıkıyosa cevırcen manuele bakcan keyfıne benıde delirttiler banada durduk yere 7 bınlıra boyle ıteledi izmirde arap usta dıye bırı bende en sonunda manuele cevırdım gul gibi biniyorum.
  • Hocam 2000 model clio 1.6 rte sizdeki gibi dpo al4 şanzımanlı. Aracımda vuruntulu geçiş, olması gerekenden yüksek devirde vites atma, vites küçültürken ara sıra anlık şanzıman ikaz lambası yakma, çok dur kalk ve ısınmış motorda klima da çalışırken şanzıman arıza lambasının açık kalması stop edip çalıştırınca da sönmesi şeklinde arızalar var. Şanzıman yağını değiştirdim filtre değişmeden. Km 180 bin ve zannımca ilk deda yağı değişti. Kışın da motor ısınana kadar performans olarak şanzımandan memnun değilim. Sorunsuz oluyor bazen o zaman da hakikat çok keyifli kullanıyorum. Acaba selenoid valfleri kendim alsam, bir de şanzıman filtresi ve yağı alsam da bakımını kendim mi yapsam diye düşünüyorken atco videosu denk geldi. Yorum ararken de burası denk geldi. Konya merkezdeyim. İyi otomatikçi usta olduğunu sanmıyorum. Ankaraya git falan diyenler oldu. Sizin yorumlardan sonra atco dan da gönlüm geçti. Tamamen kararsız haldeyim. Bu arada atco en tanınmış ikinci el satış sitesinde garantili dpo al4 şanzımanı 4 bin tl den satıyor eskisini almak şartı ile ve 1 sene garanti veriyormuş. Konyada ise 1500 tl den revize edilmiş şanzıman alabiliyorum. Artık iyi mi kötü mü çıkad orası muallakta. Komple revizyonuna ya da selenoid değişimine de 1000 tl gibi fiyat çektiler. Artık o valfler değişecek bunu anladım. Arabam nadiren de olsa freni bırakınca ilerlemiyor dik rampalarda bile yürürdü 3 ay evvel. Size büyük geçmiş olsun. Gerçekten büyük üç kağıtçılık yapıyorlar. Allah kötülerle karşılaştırmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • captain58 C kullanıcısına yanıt
    Aracın 180.000'de kaç revizyon gördü? Kullanıma göre 80.000-120.000 arası bizim DP0 AL4 şanzımanların komple revizyona girmesi gerekiyor. İç balatalar, selenoidler, keçeler, contalar, kaptör, tribün, diğer ekipman vs. ömrünü tamamlıyor. Bir yeri düzeltirken basınç diğer yerden patlıyor, sanki yeni sorunmuş gibi çıkıyor. Komple ele alınması lazım. Ben de ilk önce yağ sandım, değişti olmadı. Selenoid hatası verdi, değişti kesmedi. Tribünden yağ kaçırdı, revizyon oldu kurtarmadı. Bunların toplamı 2.000-2.500'ü buldu ama olmadı. O yüzden aldım komple revziyon için 5.000'e razı oldum. Komple revizyon yaptır derim.

    Atco hikayesine dönersek, yağ kaçakları yüzünden aldıktan sonra da garanti sürecinde geri götürdüm. Gayet ilgilendiler ve sorunu kısa zamanda çözdüler. Garantide olduğu için para da almadılar. Mayıs 2018'den sonra firma cidden çok değişti. 2000 model araç uğraştırıyor, ATCO'nun da suçu değil. Biraz Renault'a özel muamele lazım. Sadece iş şanzıman revizyonu ise ATCO hala iyi bir alternatif ama krank keçelerin nasıl, motor ve aks bağlantılarındaki conta vs. işi çıkabilir. O yüzden yakında bir usta daha iyi bir çözüm gibi 10 yaş üstü araçlarda. Şanzıman dışında ekstra bakım gerektirebilir ki bende öyle oldu, 5000 TL mekanik, 1600 TL de elektrikçiye ekstra vermek zorunda kaldım. Sonuçta hidrolik ve elektronik komple bir iş. Otomatik şanzıman bizim gibi 10 yaş üstü araçlarda başa bela, maliyetli, uzun ve zahmetli bir süreç. Şimdi Allah'a şükür aracım dört dörtlük oldu, oldu olmasına da bir araba parası verdim, 4 ay da sürmesi cabası, sayısız git gel...

    Eski şanzımanı verip, yenisini almak ATCO'dan mantıklı olabilir. Benim gibi yağ kaçağı sorunu yüzünden geri yollamak zorunda kalma olasılığın olmaz ama montaj da önemli. Konya'da iyi montaj yapacak, gelen şanzımanı test edecek bir yer illa ki bulman gerekecek. Hatta tesisatı kontrol için de iyi bir elektrikçi. Şanzıman sorunsuz olup montajda elektriksel sorunlar çıkabilir, işler kötüye giderse benim gibi, bir de TCM beyinden anlayan elektronikçi gerekecek. Ki o Konya'da imkansız, o zaman da 1.000-2.000 TL çıkma ya da sıfır beyin alman gerekebilir. İlle de olacak değil ama en kötü senaryo bu, hazırlıklı olmada fayda var.

    Kolay gelsin...




  • Cevap için çok teşekkür ederim. Şanzımana bir sebeple mecburen bakım yaptırdım. Uzun yolda nevşehir yakınında kalkmış asfalta karteri vurdum. Yağ kaçağı için şanzıman tamire girmişken solenoid valfleri, yağ soğutucusunu ve şanzıman yağını da mecburen olmak üzere değiştirdim. 2 bin tl tuttu. Konya Mavi otomatik şanzıman diye bir yerde yaptırdım. Soğutucu büyüttük. Bu bazı sıkıntıları özellikle ikaz lambası sorunlarını ciddi oranda giderdi. Sıcakta hararetli motorun küt küt vurma olayını da çok asgari seviyeye indirdi. Biraz çekiş arttı biraz yakıt azaldı. 50 tl ile lpg de ş.içi dışı karışık daha bu hafta 165 km yol gittim ki çoğu ş.içi. her neyse. Sıkıntım sabah motor ısınana kadar türbinin boş dönmesi. Araç gidiyor ama hem belli devri geçmek istemiyor hem gazi bırakınca vites boşa almış gibi gidiyor hemde bir vitesi sabitlemiyor. Belki de bu doğrusudur ama ben ilk defa yaşıyorum bunu. Her sabah her soğuk yürümede böyle. Yaklaşık 3 dk sonra ısınma ve biraz yol alma ile normale dönüyor. Diğer tek sıkıntım olan lpg soğuk ilk geçişte stop etme devam ediyor. Nedenini buldum ama yapabilecek usta bulamadım. Aracımda yer alan AKL marka lpg kitinin enjektör memelerinin çok daraltılması gerekliymiş. Bunu bir usta önerdi. Bende baktırdım garantisini veren yerde. Zaten en darını taktık dedi kem küm etti. İyi ayar ile canavar gibi yürüyor. Vites küçülmeden rampa çıkıyor. Sonra ne halt oluyorsa ayarlar bozmuyor. Titremeli rölanti. Geçişler sorunlu çekiş berbat. Bir iyi bir kötü oluyor. Bilemedim yani tam nasıl çözülür. Şanzımancı da memnun kalmadığım olaylara gelirsek birincisi fiyat çok abartılı geldi. İkincisi söktüklerini düzgün takamamışlar. Borular koruma kapakları herşey rezil haldeydi vites kolu dahil. Üçüncüsü ise ön düzen perişan halde teslim aldım. Ertesi gün teslim ederiz dediği aracı 3.gün aldım ki alırken bile bitmemişti bekledim. İnsanlık açısından sözüm yok ama işçilik böyle olmaz. Alın teri deyip durmasın kimse biz de alın terimizle emeğimizle zar zor kazanıyoruz. 2 bin lirayı usta bir günde tek arabadan alıyor. Ortalama 1300-1500 tl si tamamen karı oluyor ama ben o parayı öyle bir günde kazanamıyorum. Biriktirmek için uzun süre dişimi sıkmam gerekiyor. Şuanda sigarayı bıraktım ki arabanın tamirlerine sanayiye bütçe yapabileyim. (Tabi gerçek neden sağlık) Hayırlı günler dilerim. Aracınızın lpg benzin yakıt verilerini de paylaşırsanız çok sevinirim. Benimki şuan 9-11 litre lpg yakıyor şehir içinde 100 km de. Benzinde yaklaşık 8-9.5 litre. Ama performans açısından benzinde harika gidiyor denilmez. Lpg de daha verimli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tangaska kullanıcısına yanıt
    Dön dolaş yine gel demişler ya. Sadece şanzımandan söz edeceğim. Bence arabada ve şanzımanda sıkıntı yok daha doğrusu varsa bike insan kadar kusurlu değil. Arabaya binen bakım yapmadan biniyor, usta tamir etmeden teslşm ediyor. Bence en az kusur arabada. Şanzımanımda yağ eksik gibi geldi. İlave ettim. Araba şanzımanın her yerinden yağ attı motor ısındıktan sonra. Şaka gibi ama ekzosa da akınca araba yolda yanıyor zannedip kenara çektim. Motoru bir açtım ki her yer duman. Eğildim altına baktım da olayı anladım. Yapan ustaya anlattım da çok zorlamışsındır deyip yırttı. Ben onun dükkanın camını çerçevesini zorlamasını bilirim ama Allah korkusu var işte sadece düşüncede kalıyor kötülük heveslerim. Velhasıl bu vatandaş getir ne sıkıntı varsa yaparım diyor. Yani kendince yine yolacak beni. 6500 liraya sıfır şanzıman var sandık şanzıman. Ona niyetlenmek daha makul geldi. Yalnız bir elektrik sıkıntısı da yok değil. Araba sürekli temas edince çarpıyor beni. Bunu bilemedim. Kışın da akü boşalttı 3 defa. En son buz çözücüyü sigorta çekip iptal ettiler. Sonra akü bitmedi ama elektrik çarpması yeniden başladı. Teyp falan kontağa bağlı yani kaçak yapamaz. Şanzımandan şüphe ediyorum gene. Valla usta lazım usta. Hak ederek parasını alacak usta lazım bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burada yazılan olumlu/olumsuz geri bildirimlere rağmen Bugün 2011 model e250 Coupe arabamla alakalı Kartal ATCO’yu arayıp Murat Bey’le görüştüm. Murat bey’e aracımın bilgilerini verdikten sonra sorunu detaylı bir şekilde anlattım, aracım Araç D ‘de iken devir saati yükseliyor ve gitmiyordu. Öncesinde şanzımanımın yağsız kaldığını ,ilk sorunu anlar anlamaz aracımı çekiciye yükleyip yağını değiştirdiğimi belirttim. Bunun üzerine Murat bey, şanzımanımın komple revizyondan geçmesi gerekebileceğini, bunun maliyetinin de 8000tl olduğunu belirtti. Peki dedim arabamı Maslak sanayiden düşe kalka Kartal’a getirdim, sonrasında ne mi oldu dersiniz, Murat bey yemekte olduğu için yerine başka bir servis yetkilisi olan Ata bey baktı, Ata bey araç için komple revizyonu olması gerektiğini söyleyerek 10000 tl ücreti olduğunu belirtti. Maslak’dan Kartal’a 2 saatte 2000tl lik tarife farkı :) , beni maslakdan kartal’a Getirdiler kendilerine Murat beyle görüşmek istiyorum dediğimde Murat bey in hastaneye gittiğini söylediler verilen bilgiler , konuşmalardaki tutarsızlık ve kazanacakları müşteriyi ilk dakikada mağdur ederek işe başladıkları için kesinlikle ve kesinlikle ATCO’yu tavsiye etmiyorum. Yazık günah buradan 350tl çekici parası verip aracımı tekrar Maslak sanayiye götüreceğim. Ne profesyonellikle ne de esnaflıkla bağdaşmayan bu durumdan ötürü ilgili işletmeyi kınıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PL@YBoY

    Burada yazılan olumlu/olumsuz geri bildirimlere rağmen Bugün 2011 model e250 Coupe arabamla alakalı Kartal ATCO’yu arayıp Murat Bey’le görüştüm. Murat bey’e aracımın bilgilerini verdikten sonra sorunu detaylı bir şekilde anlattım, aracım Araç D ‘de iken devir saati yükseliyor ve gitmiyordu. Öncesinde şanzımanımın yağsız kaldığını ,ilk sorunu anlar anlamaz aracımı çekiciye yükleyip yağını değiştirdiğimi belirttim. Bunun üzerine Murat bey, şanzımanımın komple revizyondan geçmesi gerekebileceğini, bunun maliyetinin de 8000tl olduğunu belirtti. Peki dedim arabamı Maslak sanayiden düşe kalka Kartal’a getirdim, sonrasında ne mi oldu dersiniz, Murat bey yemekte olduğu için yerine başka bir servis yetkilisi olan Ata bey baktı, Ata bey araç için komple revizyonu olması gerektiğini söyleyerek 10000 tl ücreti olduğunu belirtti. Maslak’dan Kartal’a 2 saatte 2000tl lik tarife farkı :) , beni maslakdan kartal’a Getirdiler kendilerine Murat beyle görüşmek istiyorum dediğimde Murat bey in hastaneye gittiğini söylediler verilen bilgiler , konuşmalardaki tutarsızlık ve kazanacakları müşteriyi ilk dakikada mağdur ederek işe başladıkları için kesinlikle ve kesinlikle ATCO’yu tavsiye etmiyorum. Yazık günah buradan 350tl çekici parası verip aracımı tekrar Maslak sanayiye götüreceğim. Ne profesyonellikle ne de esnaflıkla bağdaşmayan bu durumdan ötürü ilgili işletmeyi kınıyorum...
    Öncelikle geçmiş olsun şaka gibi bir olay yaşamışsınız benımde ford fiesta 2006 1.4tdci otomatik bir aracım var vites geçişleri vuruntulu oluyor arada şanzıman arızası ışığı yakıyor ve anında sönüyor anlam veremedım eskiden dye aldığımda kendiliğinden giden araç artık gitmiyor ne yapmamı önerirsiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zippo34

    Öncelikle geçmiş olsun şaka gibi bir olay yaşamışsınız benımde ford fiesta 2006 1.4tdci otomatik bir aracım var vites geçişleri vuruntulu oluyor arada şanzıman arızası ışığı yakıyor ve anında sönüyor anlam veremedım eskiden dye aldığımda kendiliğinden giden araç artık gitmiyor ne yapmamı önerirsiniz?

    Alıntıları Göster
    Aracınızın şanzıman tipi nedir? Tam otomatik tork konvertörlü mü yoksa yarı otomatik bir şanzıman mı? Yarı otomatik ise manuel mantığı ile düşünmelisiniz. Yani en sık karşılaşılan durumlar akla gelmeli. Birincisi baskı balatanız bitiyor olabilir. İkincisi şanzıman robotu ile ilgili elektro-mekanik sıkıntı olabilir. O modeller yarı otomatik diye biliyorum o yüzden buna yönelik yorum yapıyorum. Anlattığınız problemin benzerini yarı otomatik şanzıman bulunan 1.3 CDTI Corsa c araçla yaşamıştım. Önce beyin yazılımı güncellendi baya iyileşti. Sonra balata bitti yenilettim ve robot bakımı yaptırdım. Süper olmuştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    Aracınızın şanzıman tipi nedir? Tam otomatik tork konvertörlü mü yoksa yarı otomatik bir şanzıman mı? Yarı otomatik ise manuel mantığı ile düşünmelisiniz. Yani en sık karşılaşılan durumlar akla gelmeli. Birincisi baskı balatanız bitiyor olabilir. İkincisi şanzıman robotu ile ilgili elektro-mekanik sıkıntı olabilir. O modeller yarı otomatik diye biliyorum o yüzden buna yönelik yorum yapıyorum. Anlattığınız problemin benzerini yarı otomatik şanzıman bulunan 1.3 CDTI Corsa c araçla yaşamıştım. Önce beyin yazılımı güncellendi baya iyileşti. Sonra balata bitti yenilettim ve robot bakımı yaptırdım. Süper olmuştu.

    Alıntıları Göster
    Aracım yarı otomatik şanzımana sahip valla arada sırada o dediğim problemi yapıyor ama vuruntular hala devam ediyor bazen 2. vitesten 4. vitese attığı oluyor şaka gibi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.