Şimdi Ara

ASUS Zen AiO Pro Z240IE Sorunları ve UpGrAdE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • PCyi 26.02.2018 yılında Ebrar Bilgisayar'dan satın aldım. Garantili, faturalı. Garantisinin bitmesine yaklaşık 1 ay var. PC daha ilk aylardan itibaren yüksek sesle çalışıyor. Özellikle sessiz ortamda çalışırken oldukça rahatsız edici. Çalışırken müzik açıp öyle çalışıyorum, PCnin sesini duymamamk için. Sesli ortam varsa sorun yok.

    Teknik servisi Asus SMS Infocomm Teknoloji Servis Ltd. Şti. / Ümraniye. Ben başka bir şehirde oturuyorum.

    Kullandığım eşyalar ve elektronik ürünler hususunda deformasyona, hasara, çizilme, yıpranma, toz vs.'ye karşı aşırı hasassım, engel olamayacağım biçimde.

    Kargoda hasar görme endişesi (UPS kargo ile çalışıyorlar ve kargo firması elektronik ürünleri kabul etmeden önce ürünün başına bir iş gelirse sorumluluk kabul etmeyeceklerine dair bir evrak imzalatmadan ürünü almıyor. Ayrıca ürünü orjinal ambalajındaki gibi güvenli bir şekilde yeniden ambalajlamam mümkün değil), SMS Infocomm hakkındaki olumsuz yorumlar, servisin özensiz davranma, hatta belki sorunları çözmeden PCyi geri göndermeleri ihtimali gibi nedenlerle PCye müdahale edilmesini istemediğim için şimdiye kadar garanti kapsamında bu sorunlara bakılması için PCyi yetkili servise göndermedim.

    Son zamanlarda başka bir sorun daha gözüme ilişti. Şöyle ki ekranın üst kısmında, metal gövde ile ekranın birleşim yerinde 15-20 cm kadar bir dışa çıkma, bombeleşme göze çarpıyor. Bu yanlarda da biraz var. Hatta parmakla basıtırınca yerine oturuyor, çıt sesi çıkarıyor, çekince tekrar şişme haline dönüyor.

    Durum böyle olunca, garantinin de sonuna doğru yaklaşınca ürünü servise vermek istedim. En azından taşımada sorun olmasın ve yüzyüze yaşadığım sorunu servise kendim anlatayım diye, PCyi kendim İstanbul'a götürmeyi düşünüyorum.

    Bu ses sorunu ve ekran bombeleşmesi halledilir mi, nedeni nedir bilmiyorum. Fanlardaki termal macunlar yenilenmesi gerektiği için ses yapabilir deniyor. Ben de ve/veya içindeki harddisk buna neden olur mu diye düşünüyorum.

    Ürünü servise götürmüşken ve içine müdahale ettirmişken ayrıca yükseltme yapsam yerinde olur mu, performansını etkiler mi bilmiyorum. Bu arada normal ev/ofis kullanıcısıyım. Oyun oynamam, yoğun programları çalıştırmam. Buna rağmen PCnin Office Word programı açılış performansından bile çok memnun değilim, PCnin özelliklerine bakarak.

    Aşağıda özelliklerinde görüleceği üzere PCde 128 gb Windows'un kurulu olduğu bir SSD var. RAM olarak da 16gb RAM var. Sadece bu ikisini yükseltebiliyorum.

    SSDyi değiştirirsem farklı bir marka model her neyse ile ise, RAMı 32 ye yükseltirsem performans belirgin ölçüde artar mı yoksa benim için en az 1800-2000 lira kadar gereksiz bir masraftan öte bir şey değil midir? Performans artarsa sorun değil parasını öderim. Ayrıca servis de parça değişimi için en az 100 lira kadar alacak.

    SSDyi değişecek olursam maksimum 512 takılabiliyor ve SATA 3 M2 olması gerekiyormuş. Bu durumda şu ürün uygun mudur? Yoksa başka bir ürün mü almalıyım?



    RAM ise şuan 8+8 olarak var. Yükseltmek isterem bunları çıkarıp/atıp 16+16 alabiliyormuşum ve DDR4 2400mhz olması gerekiyormuş. Bu durumda şu ürün uygun mudur? Yoksa başka bir ürün mü almalıyım?



    Özetle:

    * PCyi servise götürmeli miyim? Yoksa sizin açıklayacağınız sebeplerden doalyı bu şekilde kullanmaya devam mı edeyim?

    * Ses ve ekran sorununun kaynağı nedir? Servis müdahale etse düzeltirler mi? Sorun çözülür mü?

    * PC'nin serviste kozmetik olarak zarar görme olasılığı var mı? Yoksa nasıl almışlarsa o temizlikte iade ederler mi?

    * Upgrade yapmalı mıyım? Yoksa kullanım amacıma göre bütünüyle gereksiz mi?

    Bu konuda yardıma ihtiyacım var. İlgilenirseniz sevinirim. Yorumlarınızı bekliyor olacağım.



    PCnin çalışma sesini yakından kaydetmiştim:

    timucin pusatyoutube
    ASUS POR7SDz240IC Noisy Working 1
    https://www.youtube.com/watch?v=vnQkCdM7dlE&feature=youtu.be


    timucin pusatyoutube
    ASUS POR7SDz240IC Noisy Working 2
    https://www.youtube.com/watch?v=jGDkvKYflU0&feature=youtu.be




    PC özellikleri:

    ASUS Zen AiO Pro Z240IE Sorunları ve UpGrAdE

    ASUS Zen AiO Pro Z240IE Sorunları ve UpGrAdE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi timucinpusat -- 22 Ocak 2020; 19:7:2 >







  • Hocam şimdiye kadar beklemen hata. AIO sistemler kullanıcı açısından güzel ama müdahale açısından zor sistemler. Yani sizin yapabileceğiniz hiçbir şey yok. En kısa sürede servisine verin.
  • V1CT0RY kullanıcısına yanıt
    Haklisin.

    Peki diğer hususlar? Bilgin varsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2 yıl o fan sesine sabretmek büyük başarı, öncelikle tebrikler.

    Kargo masrafını garanti veren-servisi veren firma karşılıyorsa ki onların karşılaması gerek 10 liralık balonlu havalı ambalaj naylonu al ( pat pat ) bebek sarar gibi sar bir kutuya koy, 10 liralık patpat içine 3 koli yumurta koysan pat pat içinde dünyanın öteki ucuna sağlam gider.

    Kutunun içine sorun ile ilgili bir a4 kağıdı iliştir, yaparlar ise ne mutlu, şansını dene yapmaz geri gönderirler ise yapacak pek birşey yok çünkü insan bir yerden sonra uğraşamam diyor.

    Upgrade olayına gelince zaten 1 ay içinde garanti bitiyor, 1 ay bekle dışarıda taktır, 100 liraya fan değişimi yada bakımı, termal macun bakımları, disk değişim yaptırabilirsin gerek var mı bence gerek yok, fan sesi gitsin yeterli derim naçizane.
  • parcapincik kullanıcısına yanıt
    Yakından kaydettiğim için fan sesi biraz daha fazla duyuluyor. Yoksa kulağıma bu düzeyde şeş gelmiyor:) Ayrıca pcyi yoğun kullanmıyorum.

    Öncelikli konu ses sorununun halledilmesi. Haklısın. Ama pc all in öne ve metal kaşa falan olunca ince bir işçiliği var. Ultrabook gibi bir şey. Hassas yani. Kasa vidaları falan gizli, önde plastik şeridin altında. Sanki Asus kendilerinden başkası müdahale etmesin diye tasarlamış. Dolayısıyla özellikle yaşadığım şehirde güvenerek teslim edeceğim bir yer yok, bakim onarım, upgrade için. Tamirciye görürsem belki açma vidalarını bile bir süre arayacak. O nedenle servis daha güvenilir gibi.

    Dediğin şekilde paketleymiş gönderebilirim. Ama sanırım kendim götürsem daha iyi.

    Yorum için teşekkür.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • timucinpusat kullanıcısına yanıt
    YouTube üzerinden baktım evet kolay değil ama zor da degil, daha önce telefon söken, tablet söken, TV söken birisi için zor değil yani.

    Yüzlerce marka model var hepsi farklı farklı, bazen bende birsey sökerken tıkaniyorum netten yada YouTube üzerinden bakıp söktüğüm oluyor,

    İmkanın var ise servise kendin bırakma şansın var ise ne mutlu, hatta tekniker ile görüşmek istediğini belirt, durumu anlat titiz olduğundan bahset aldığı gibi sana teslim etsin çizik çarık olmadan şöyle yani,

    Updrade olayına gelirsek 16 GB şu an oyun bilgisayarları için bile yeterli fazlasına gerek yok normal bir kullanıcı için, SSD ile M2 SSD updrade gerekli mi kişiye bağlı, mekanik diskten SSD ye geçince wooow diyorsun ama SSD den M2 SSD ye geçince eh yani diyorsun bilgin olsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • parcapincik kullanıcısına yanıt
    Söylediklerini dikkate alacağım. Çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MSI Sword 16 VS ASUS TUF A15
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu Asus kadar başka rezil, lanet bir marka var mıdır? Cevap veriyorum. Tonla vardır. Ama bunlar bambaşka.

    13 binliralık bilgisayarı kargoyla servise gönderebilmem için UPS kargo PCnin başına bir şey gelirse sorumluluk kabul etmeyiz kağıdı imzalatmadan kargoyu teslim almıyor. Asus Türkiye olur mu öyle şey kesinlikle imzalamayın biz onlarla görüşeceğiz gelip alacaklar diyor. Ve bu durum defalarca tekrar ediyor ama sonuç değişmiyor. Sonra Asus başka bir zaman kalkıp elbette imza atmanız lazım diyor.

    Yine upgrade için uyumlu donanım parçalarını kesinleştirip satın almak için Asus Türkiye, SMS info teknik servisleriyle kesinlikle görüştürmüyor. Teknik servis telefonlarının fişini çekmiş. Ulaşılmıyor. Asus Türkiye çalışanları konu hakkında zır cahil. Birinin verdiği bilgiyi diğeri bir sonraki aramanızda yalanlıyor. Bir gün evet öyle ertesi gün hayır öyle değil şöyle diyor. Bu rezilliği aktarmak, içimi döküp bir güzel fırçalamak için sözde müş. hiz. dışında bir numara bulayım, daha üst bir yetkili diye bakıyorum. Hiç kimseyi bulamıyorum. Bunları kime şikayet edeceğiz, rezilliklerini kime anlatacağız bilmiyorum. Muhatap yok. Yıllardır asus kullanıyorum. Şuan yine 6-7 bin liralık bir tane de ultrabook kullanıyorum Asus marka. Ama bundan sonra lanet olsun Asus Türkiye'ye deyip kesinlikle bir daha Asus almayacağım. Ulaşabileceğim bir yetkili varsa ya da şu servislerine nasıl ulaşırım telefonla bilen varsa paylaşabilir.

    Bu arada yarın PCyi kendim götürüp teslim edeceğim. Upgrade için gerekli parçalar RAM ve SSD hakkında ise servisle görüşüp ona göre alacağım.

    Öğrenmek istediğim husus şu idi. Üç çeşit SSD varmış.

    sata 3

    m.2 sata pcıe

    m.2 nvme

    Sanıyorum pc içindeki sonuncusu. Ama emin olmak istedim. Bir diğer husus içinde 1tb hdd var. Bunu çıkarıp yerine SSD takabilir miyiz diyecektim. Ama her biri farklı bir bilgi veriyor cahil sürüsü Asus Müş. Hiz. Diğer yandan defalarca amazon.com la görüşmüşlüğüm vardır. 10 bin km ötedeki adamlarla yemin ediyorum çat pat ingilizcemle çok daha iyi anlaşıyor çok çabuk daha net, daha doğru bilgiler alıyorum. O kadar profesyonel çalışıyorlar ki şayet görüştüğünüz kişinin ilgi alanında değilse sorun, hemen bir başkasına aktarıyor. O kişi geçmiş yazışmanıza kısa bir bakıp sorunun çözümünü hemen söylüyor. Bunları yanlarına çaycı olarak almazlar. İşte bu kafayla Türk firmaları hiç bir zaman küresel bir marka haline gelemeyecek. Bırakın şeylerinde debelenip dursunlar. Anca güçsüz, hakkını hukukunu almaya çok az imkan tanınmış Türk halkının sırtından geçinirsiniz siz. Başkasına dişiniz geçmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi timucinpusat -- 5 Şubat 2020; 13:0:14 >




  • Hocam üç çeşit SSD var doğru. Bunlar; Standart SSD (Tüm hardisklerin yerine takılabilir.), M2 SATA SSD ve M2 NVME SSD. Son yazdığım ikisi anakartan anakarta farklılık gösteriyor, her yere takılmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.