Şimdi Ara

Asus FX505DU problemler silsilesi - 1 ay sonra iade talebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 ay
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 12
  • Ortalama Mesaj Aralığı 13 gün 22 saat 22 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • sertacaygun (12 mesaj) Trepeci (6 mesaj) BlackxxS (2 mesaj) Lloyd Asplund (2 mesaj) mosyogorke (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (19 mesaj) Mobil (11 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Taşınabilir Bilgisayarlar >> Notebook - Ultrabook >> Asus >> Asus FX505DU problemler silsilesi - 1 ay sonra iade talebi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhabalar,

    Tam bir ay önce Asus FX505Du aldım. 256SSD, 1TB HDD, 16GB RAM, 1660Ti ve Ryzen 5 işlemcili modeli. Logitech'in Bluetooth ses sisteminde kopmalar oluyor. Driverlarını silip tekrar yüklediğim halde, ikinci kez BIOS güncellemesi yaptığım halde. Evimdeki diğer cihazlarda sıkıntı çıkartmayan Wifi 5 (802.11AC Standartı 5Ghz)'te kopmalar, cihazı uyku modundan çıkarttıktan sonra tekrar bağlanmada problem yaşatıyordu. Sol tarafta USB2'ye takılı olan Logitech'in kablosuz alıcısı, sol tarafaki USB3'e takılan iki Hard Disk yüzünden harici klavye ve farenin perfomansında ciddi düşüş yaşadım. Bir de özellikle gri rengin yoğun olduğu ekranda görüntü titremeleri oluyordu. Bilgisayar yeniden başlatmak yerine tamamen kapatıp, tekrar açınca düzeldi. İki defa başıma geldi.

    Daha önce iki defa Monster kullandım. İkisinde de basit hatalar yüzünden 1 yıl içinde servise gitmeleri gerekmişti ama custom bilgisayarlar diye dert etmemiştim. Fabrikasyon bir bilgisayarda bu kadar problem insanın canını sıkıyor. Wifi'a bağlanma problemlerinin resmi var. Tıkırtının da ses kaydı var. Onları drive'da bir klasöre atacağım. İsteyenler bakabilir. Aynı sorunları yaşayan var mı bilmek istiyorum. Paylaşırsanız sevinirim.

    1060'lı Tulpar'ı Lenovo Thinkpad almak için satmıştım iş sebebiyle. İşten çıkınca bu sefer de Thinkpad yetmedi, 1660'lı Asus'a geçtim ama pişman oldum Monster'ı sattığıma. 1650'li Abra'yı satın alacağım bu sefer. Ya da Dell G315 düşünüyorum. Kararsız kaldım. Tavsiyeniz ne olur?

    Ek yapayım: Dahili Hard Disk'in uykuya geçmesi, yani kafanın park konumuna geçip plakaların durması sebebiyle, harici disk üzerindeki dosyaların erişiminde sık sık yaşanan problemler de ayrıca canımı sıkıyor. Tüketici haklarının "6 ay içinde oluşan problemler, ürünün satıldığı anda olduğu kabul edilir" maddesine dayanarak iade talebinde bulunacağım. Asus'tan onay gelmesi gerekiyormuş. Hepsiburada'dan almıştım, Hepsiburada bugün öyle dedi. Yine HB'dan Monster alacağım iki kart kullanmam gerektiği için.




    Paylaştığım klasör:

    https://drive.google.com/drive/folders/19ghL3L0DzPeLyMx5WFde3UdOlEVS5Xt2?usp=drive_open (Aşağıdaki linkin kısa hali)


    https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=wise&passive=1209600&continue=https://drive.google.com/drive/folders/0BxuLcYwifY-tSHlQWWEzdl85cWc&followup=https://drive.google.com/drive/folders/0BxuLcYwifY-tSHlQWWEzdl85cWc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 24 Şubat 2020; 11:37:42 >



    |
    |




  • Yüzbaşı
    496 Mesaj
    Hocam bende Asus tuf 505du ryzen 7 3750h gtx1660ti modelini kullanıyorum ama bahsettiğiniz sorunlari yasamadim elektronik işi biraz da sans işi umarım çözüme kavusur probleminiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Katılıyorum hocam. Tamamen şans işi. Ama bu kadar çok sorunun beraber yaşanması insanın canını sıkıyor. Tüketici hakkımı kullanıp para iadesi talep edeceğim. 6 ay içerisinde oluşan sorunlar sebebiyle böyle bir hakkım var. Büyük ihtimal Monster alacağım yine.
    |
    |
    apolyonn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    51 Mesaj
    bazen wifi'nin; PC açıldığında yada uykudan uyandığında bağlanamaması sorunu bende de mevcut. bluetooth ile sesi çok net aktaramadım ama benim alıcı biraz dandik onla alakalı da olabilir. hdd yok o konuyu bilemiyorum. klavyesinin renklerine takıldım ben, turkuaz renkte türkçe karakter kısmı renkleri tam veremiyor. asus a yakıştıramadım.
    |
    |
  • Teğmen
    211 Mesaj
    Üstat ben bi problem yaşamıyorum ya. Bendeki FX505DU-BQ150T. Dediğin şeyler de olmuyor, bluetooth ses sistemi denemedim, ama ekran griliği de olmuyor, hddlerim var ama takılıyken harici klavyem olmadıgı için bişi denemem mümkün değil. Benhttps://mobile.donanimhaber.com/asus-tuf-gaming-fx505du-bq150t-kullanici-kulubu--141976626 bu konuda bahsettim, kendi pcm ile ilgili her şeyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    87 Mesaj
    Dostlar merhaba bende daha önce Asus vivobook pro serisinden laptop kullanmıştım bilgisayarım 2-3 kez aynı arızadan dolayı iade talep etmiştim kabul ettiler ve mediamarkt iade yapmıştı servis sorun çıkarmamıştı bilgilendirmek istedim. Hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Teğmen
    154 Mesaj
    Hocam büyük geçmiş olsun. Aynı pcden ben de aldım indirimde. Bir sıkıntı olmadan kullanıyorum. Size malesef sıkıntılı cihaz denk gelmiş. En doğrusunu yaparak iade talebi oluşturmuşsunuz. Umarım bir dahaki pcnizde sorun yaşamazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhabalar,

    Ankara'daki Kızılay AVM içerisinde bulunan Ouno Service'e Asus FX505-DU bilgisayarımı yaşadığım problemler gerekçesiyle verdim. Yaşadığım problemler ve gelişmeleri aşağıda maddeler halinde paylaşıyorum. NOT: Servise vermeden önce ve servise verdikten sonra temiz Windows kurulumu ile, güncel BIOS ve güncel sürücüleri kullandım.

    1: 5GHz frekansındaki Wifi 802.11AC'ye bağlantı kopmaları, uykudan sonra bağlanmama problemleri oluşuyor. Ağdaki başka hiç bir cihazda bu problem yok. Samsung cel telefonu, Lenovo cep telefonu, Lenovo bilgisayar ve HP bilgisayarda bu problemleri yaşamadım. Sadece Asus'ta var. Servise gitmeden önceki ve servisten sonraki "Bu ağa bağlanılamıyor" uyarısının ekran görüntülerini aldım. Hem servis öncesi, hem servis sonrası. Test edildiği ve problem görülmediği söylendi. Bilgisayarımı teslim almaya gittiğimde bilgisayarımı kontrol ettim ve 2.4GHz'lik 802.11N protokolünden networklerine bağlı olduğunu gördüm. Ben N'de değil, AC'de problem yaşıyordum. Üçüncü kez söylüyorum, servisten sonra da durumda değişme yok. Hala kopuyor. Aygıt yöneticisi ya da diagnostik uygulamalarında problem yok gibi görünebilir ama sanırım kablosuz ağ kartının firmware tarafında olan bir problem ki internette başka kişilerin de yaşadığını gözlemledim.

    2: Logitech'in kaliteli bir bluetooth ses alıcısında kopmalar yaşadığımı söyledim. Wifi kartı ile beraber çalıştığını düşünüyorum Intel'in kartları gibi. Yine firmware tabanlı bir problem olsa gerek. Haliyle diagnostik uygulamaları ve aygıt yöneticisi bu problemleri göremedi. Evdeki diğer cihazlarda, bu bluetooth adaptöründe kopmalar yaşamadım.

    3: Bilgisayarın sol tarafına yerleşmiş 2 adet USB3'e harici disklerimi taktığım zaman, boşta kalan 1 adet USB2'ye Logitech'in kablosuz klavye ve fare alıcısını kullandığımda ciddi anlamda performans kayıpları, farenin imlecinde donmalar, klavyedeki hareketlerin geç yansıması gibi şeyler yaşıyordum. USB'lerde sorun olmadığı söylendi. Sanırım bilgisayar iki harici diski birden akım olarak beslemekte problem yaşıyor. Ama serviste teker teker elektronik devrelerinin test edilip, sorun yaşanmadığını gözlemlediklerini düşünüyorum.

    4: 2 defa yaşamıştım, servisten sonra yaşamadığım bir durum :Gri renklerin bol olduğu görüntülerde LCD'de titremeler oluyordu. Bilgisayarı yeniden başlatmak bile çözmüyor, sadece tamamen kapatıp açıldığında düzeliyordu.

    5: Dahili hard disk çok sık uykuya geçtiği için, dahili disk üzerinden çalışan uygulamalar veya dahili diskten veri çağırmak isteyen uygulamalar, dahili disk aktif hale gelene kadar donuyorlar. Sık sık yaşanan bir problem. Her hangi bir çözüm bulunmamış.

    6: Eskiden gayet normal çalışan fanların, kullanım esnasında sol tarafta olan fanından ses gelmeye başladı. Gece vakitlerinde kullandığımda, sessizlik içerisinde iyice belli oluyor. Düşük devirlerde fan hırıltılı, yüksek devirlerde ise bu hırıltının daha az belli olduğu ancak bilgisayar fanı çalışırken hareket ettirildiğinde fanın bir yerlere sürttüğünü işitiyorum. Belliki fanın yatağında ya da rulmanında olan bir problem. 1 aylık bilgisayarın son bir kaç gününde böyle bir problem olmaya başladığı için ileride artacağını düşünüyorum. Serviste herhangi bir işlem yapılmadığı gibi benchmark ve stress testlerinin başarıyla sonuçlandığını söyleyerek avutuldum.

    Servisin bana verdiği kağıtta "aktif kullanımda şarj süresi testine tabii tutulmuş, belirtilen probleme rastlanılmamıştır" deniliyor. Ben böyle bir problem belirtmedim.

    Büyük harflerle "batarya süresinin kullanıma bağlı olarak değişkenlik göstermesi olağandır" yazılmış. Ben cidden böyle bir problemden bahsetmedim ve bir mühendis olarak Li-ion, Li-Po pillerin kimyasına, karakterlerine hakim birisiyim.

    Benchmark ve stress testlerinin yapıldığı söylenmiş ki sanırım bu fanlarla ilgili bir yapılmış bir şey. Ben bilgisayarın soğutma sisteminde, merkezi işlem biriminin ve grafik işlem biriminin performansıyla, stabilitesiyle ilgili bir problem yaşamıyorum. Ses kayıtları elimde mevcut. Hırıltılı çalıştığı bariz belli. Bu hırıltı şimdilik performansa etki etmiyor.

    Bios ayarlarının yapıldığı söylenmiş. Herhangi bir değişiklik gözlemlemedim.

    Bios'un güncellendiği söylenmiş. Bios'u 308 ve 310 versiyonlarına kendim ellerimle güncelledim. 310 sürümünün flashlama dosyası, windows kurulumu yaptığım USB belleğin içinde duruyor. Oluşturulma ve değiştirilme tarihlerinin fotoğrafları mevcut. Yani BIOS güncellemesi de yapılmamış bir işlem.

    Wifi, dediğim gibi 2.4 Ghz'de test edilmiş, benim sorunum 5GHz'de yaşanıyor.

    Bluetooth'ta şimdilik bir kopma gözlemlemedim.

    USB'ler çok ilkel test edilmiş olabilir.

    Dahili diskin uykuya geçme süresi ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmamış.

    1998 yılından beri aktif bilgisayar kullanıyorum ve aptal yerine konduğumu düşünüyorum.
    |
    |




  • Teğmen
    225 Mesaj
    Hocam çok geçmiş olsun. Bende de ASUS FX505DD-BQ114 mevcut. Kızılay AVM'deki servise vermeyi düşünüyordum fakat bu anlattıklarınızdan sonra istanbula yollasam daha iyi olacak gibi. Benim cihazımda da bir ağırlık söz konusu. Anlamsız bir biçimde cihaz akıcı değil sanki zorla bir şeyler yaptırıyormuşum gibi. Format atıp driverları tekrar kurucam düzelmezse servise yollamayı düşünüyorum. Ve FAN sorunu bende de mevcut. Cihazın orta kısmından elektrik sesi gibi bir ses geliyor fan çalıştığı zaman. Fanlar durduğu zaman öyle bir ses yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackxxS -- 4 Mart 2020; 22:13:3 >
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim dostum. İstersen sen de iki defa benim verdiğim yere ver. Asus bir güzel haşlasın, partnerlikleri bitsin.

    Ben bu bilgisayarla ilgili Wifi ve fan sesi problemi yaşayan insanların ekran görüntülerini aldım. Bir değişiklik olmazsa Tüketici Hakları aracılığıyla başvuracağım. Bu konu hakkında grup olmaya çalışıyorum. Seninle birlikte 4 kişi olduk. Ekran görüntülerini vs. almanı ve sorunları servisle o şekilde paylaşmanı tavsiye ederim.

    Ağırlık konusuna gelecek olursak; Eğer imkanın varsa temiz Windows kurulumu yap. Wi-Fi veya kablo ile cihazı SAKIN AMA SAKIN internete bağlama. Kurulumunu vs. tamamladıktan sonra Gelişmiş Sistem Ayarları kısmından otomatik sürücü indirme özelliklerini kapat. O şekilde internete bağla cihazını ve güncel sürücüleri elle kur. BIOS güncellemesini de yapmanı tavsiye ederim varsa. Windows bazen yanlış otomatik indirilen sürücüler sebebiyle çok yavaşlıyor. Download, medya sunucusu ve NAS gibi kullandığım Windows'lu notebook'ta da aynı problem vardı. Direk güncellemeleri kapatarak çözdüm sorunu.

    Fan konusuna gelecek olursak, fanlar dönüyorken bilgisayar ileri ve geri döndürürken tıkırtı sesinde bir artma var bakar mısın?
    |
    |
    BlackxxS kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Teğmen
    225 Mesaj
    Hocam sizin fan sorununuzu dinledim bende ki sorun böyle değil fakat coil whine a benzer elektrik kaçağı gibi ses geliyor. Notebook u pilde kullandıgım zaman (power save mode) fanlar komple durduğunda bu ses kesiliyor. Kullanıcı kulübünde gördüm birisi bu sorundan dolayı servise vermis ve fanı değiştirmişler sanırım. Dediğiniz temiz kurulum yöntemini denicem umarım çözüme kavusurum 👌🏻

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1060 Mesaj
    Ben bilgisayar donanımından arızalarından bu kadar anlamayan birisi olarak yazınızı okuyunca gerçekten birşey almaya korkar oldum. Bir arızası olsa sizin gibi tespit edemem tespit etsem derdimi anlatamam zaten.
    |
    |
  • Onbaşı
    17 Mesaj

    Hocam merhabalar en son durum ne bilmiyorum ama bende asusun fx505dt modelini kullanıyorum r7 3750h işlemci 1650 ekran kartı olan modelini. Bilgisayarı alalı 2.5 ay oldu ve 2 gün önce düşük devirde çok belli olan hızlı devirde nispeten daha az belli olan hırıltı sesi ortaya çıktı. Sorun çikmadan önce böyle bir olaydan hiç haberim yoktu internette biraz araştırınca kronik bir sorun olduğunu gördüm. Uzun lafın kısası şuan bilgisayara ihtiyacım var okulum için bu fan problemi çok sıkıntı çıkartır mi? Yani donanıma zarar verme olasılığı var mı? Araştırdim biraz ama cevap bulamadıgim için size soruyorum. Yoksa garantiye vermeli miyim? Tavsiyeniz nedir acaba teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    sertacaygun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Yeni görüyorum kusura bakmayın.

    Wifi kopması, Bluetooth kopması Windows içerisindeki otomatik sürücülerin indirilmesinden kaynaklı olduğunu kendim keşfettim. Onun harici fan hırıltısı devam ediyor ve gece sessizlikte fark edebilirsiniz sadece. Soğutma olarak başarılı alet.

    Ama Ankara'daki Asus'un yetkilendirdiği servise ve Asus'un gözümüze sokarak tavsiye ettiği işletim sisteminden kaynaklı yazılımsal sorunların arkasında durmamasından ötürü gözümde epey düştü.

    Alınabilir mi? Evet alınabilir. Ama şu an PC alacak olsam Monster ve Dell daha sıcak geliyor bana Asus'tan. Sırf fan hırıltısı için de servise vermene gerek yok. Benchmark ve stress testi yapıp geri verecekler.
    |
    |
    Lloyd Asplund kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    345 Mesaj

    Cihazı hâlâ kullanıyor musunuz memnun musunuz hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sertacaygun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Onbaşı
    17 Mesaj

    Anladım hocam estağfurullah ne demek. Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    sertacaygun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Trepeci

    Cihazı hâlâ kullanıyor musunuz memnun musunuz hocam?
    Hala kullanıyorum. İlk aldığımda Bluetooth, Wifi 802.11AC'de kopmalar, ekranda "blinking" denilen titreme olayları vs. oluyordu. Tüm güncel sürücüleri ve güncel bios'u yükledikten sonra, bir de Windows'un otomatik olarak üretici yazılımını al muhabbeti, yani otomatik sürücü indirme muhabbetini iptal edince donanımsal anlamda geceleri dikkat edince duyulan fan hırıltısı kaldı. Onun haricinde bir problemim yok.

    Bazen 1660Ti, 3000 serisi Ryzen'lere ciddi anlamda fazla geliyor diye hissediyorum. Onun yerine 9750H işlemcili, 1650'li ni notebook da düşünülebilirmiş. Ben alırken 4000 serisi Ryzenler yoktu çünkü.
  • Yüzbaşı
    345 Mesaj

    Ben de 2 haftadır Asus ROG Strix G531 serisine bakıyorum. İ5 9300H GTX 1650 8GB RAM 7000 liradan 7500 liraya çıktı 1 hafta içerisinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sertacaygun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3658 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    |
    |
    Trepeci kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    345 Mesaj

    Hocam ROG larda kolay kolay sorun çıkmıyor ve internette de araştırdım ROG notebooklarla ilgili nerdeyse hiç şikayet yok kullananlar da çok memnun bakalım hayırlısı. Monster a baktım ama kasa kalitesi ve soğutma sistemi ROG a göre kötü. Donanım özellikleri de aynı sayılır ufak farklılıklar. HP almayı asla düşünmüyorum ama yine de bakarım tavsiyeniz için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sertacaygun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,859
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.