Şimdi Ara

Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
4
Favori
14.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, aracı alalı yaklaşık 4 ay oldu ve aracım 2000km ye geldi. malum ülkemizdeki benzinin aşırı pahalı olması alternatif yakıt sistemlerini tercih etmek zorunda bırakıyor.
    Araçlarımızın bildiğiniz gibi Subap sorunu meselesi olduğundan 3 ay boyunca araştırarak yağlamanın gereksiz olduğunu, subapların; kalitesiz lpg montajı, yanlış kalibrasyon ve araçların yüksek devirde kullanılması sonucunda aşındığı sonucuna vardım. yaptığım araştırmalar neticesinde astra j için en uygun kitin pipolu (manifolt delinmeden benzin enjektörüne en yakın yerden gazın verilmesi) brc my11 kiti olduğunu anladım. işin işçilik kısmını ise (en önemli nokta) forumlardan yaptığım araştırmalarla MOCAN Brc servisi (Ankara)(Aydın Usta) olarak tespit ettim.

    en sonunda subap gibi dertleri düşünmeden ucuz yakıtın keyfini sürmek için MOCAN otogaza görüşmeye gittim. sahibi Can bey olsun, oğlu Övünç Bey olsun, ustası Aydın bey ve ekibi olsun çok yardımcı oldular. her türlü soruma usanmadan cevap verdiler ve bugün bana verdikleri "güven" neticesinde kitin montajını yaptırdım. Aydın ustanın başından ayrılmadım. her adımını takip ettim (bu arada lehim yapmayıda sayesinde öğrenmiş oldum) o kadar ince işçilik yaptıki hayran kaldım. kendi aracı olsa bu kadar özen göstermezdi. sonunda montajım bitti ve yolda ayar yapıldı. Ben özellikle VSR yi aktif yaptırdım. 4000 devirde %20 benzin %80 lpg olacak şekilde ayarlattım. olurda 4000 devir üzeri kullanırsam malum subap sorununu bertaraf etmesi için.

    Astra J nin stepnesi küçük olduğu için 180mm lik en küçük tankı taktırdım. 31 litre max.kapasitesi olan %80 dolumla 25-26 litre alan bir simit tank. bagajımız malesef yükseliyor.

    Tankımı Aygaz lpg ile doldurarak yola çıktım. yaklaşık 17 km araç sürdüm. benzinliden hiç bir farkı yok. az devir yüksek viteste bile benzinli gibi toparlayabiliyor. silkeleme - enjektör sesi gibi olumsuz şeyler yaşamadım. yakıt ile olumlu, olumsuz görüşlerimi devamlı buradan paylaşacağım.

    Benim gibi subap sorunu yüzünden kafayı yiyen arkadaşlara tavsiyem bir an önce lpg ye geçmeniz. (BRC MY11 Kiti peşin 1500tl) olduki subaplar yandı diyelim (mocan kesinlikle yakmayacağımı iddaa ediyor) yeni dayanıklı subap parası, lpg den yaptığımız karın yanında sorun olmayacaktır. ama dediğim gibi bu işin en can alıcı noktası işçilik. buradan MOCAN, Aydın Usta ve ekibine sonsuz teşekkürler...


     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)







  • Montaj cok guzel olmus hayirli olsun gule gule kullanin .umarim subaplariniz erimez kullanim bilgilerinizi ilerde belirtirseniz seviniriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım brrc marka taktırdınız. aynısı 2010 model sport kuzenimde var. mersinde yaşıyor. yalnız 1 litre ile 8-9 km gittiğini söylüyor. astra lgde biraz fazla yakıyor sanırım.
  • Lpg taktırmakla en iyisin yapmışsınız %20 benzin olayını aktif etmezsenizde olurdu aslında ama siz işi garantiye almak istemisşniiz güle güle kullanın :)
  • herkese teşekkürler. bu başlık altında yakıt değerleri ile olumlu olumsuz her şeyi paylaşacağım.

    sayın
    dkerem2, yakıt olayı kullanım, yol durumu, aracın bakımları gibi durumlara göre değişiklik gösterir. ben benzinde ankarada 1 litre ile 13-15 km gidebiliyorum. ben çok dikkat ederek, dip gaz yapmadan, sakin kullanarak bu değerleri elde edebildim. kuzeninizin ş.içi 9-10 litre benzin yakışı var demekki. dediğiniz gibi kit BRC.
  • bu motor chevrolet teki aynı motormu?
  • Hocam hayırlı olsun. Umarım sorun yaşamazsınız. Gerçi montajı Aydın usta yaptıysa bu biraz zor.
    Son gördüğümden bu yana Aydın usta biraz kilo almış.

    Bu arada VSR özelliğiyle ilgili bugüne kadar fayda gördüğünü söyleyen hiç kimse yok. Bazı ustalarımız da bu sistemin hiç işe yaramadığını defalarca söylediler, biz bunu arkadaşın 2011 Astra'da açtırmadığımız için bilemiyoruz tabi. Oraya harcayacağımız benzin tutarını yakında taktıracağımız çelik sübaplara harcamayı seçtik.

    Bir de keşke o enjektörleri (eğer mümkünse) 2x2 şeklinde taksalarmış. Yer müsaade eder mi bilmem ama 2 ayrı enjektör kütüğü o hortumların kısalmasına neden olurdu ve bu da güç artışı yanında gaz pedalı tepki süresinin kısalması demek.

    Aslında kural şudur: Her hortum aynı uzunlukta olmalı -ki gaza bastığınız anda enjektörlerin içeriye üfledikleri LPG aynı anda yanma odasına ulaşıp aynı anda yanmalı. Ve olebildiğince o hortumlar kısa olmalı. Hortumların uzunluğunu buradan tam göremiyorum, Aydın usta yaptıysa büyük olasılıkla "EŞİT" yapmıştır.

    Hortum uzunlukları eşit olmazsa ne olur?
    İlk devirlenme, yani hızlanma azalır. Araç benzindeki kadar iGaza basıp biraz bekleyin, aniden ayağınızı gazdan çektiğinizde motor ilk başta rölanti devrine düşüp düşmeme konusunda kararsız kalır, biraz bekler ve gecikmeli olarak rölanti devrine düşer. Çünkü ayağınızı gazdan çektiğinizde en kısa hortumdan içeriye atılan gaz içeriye ulaşıp yanıp bittiğinde uzun hortumdan giden gaz halâ yoldadır ve yanmayı bekler. En kısa hortumlara karşılık gelen pistonlarda yakıt yoktur, motor devri düşmeye çalışır, ancak arkadan gelen uzun hortumlardaki gazlar bunu geciktirir.

    Hortumlar eşit ama uzun olursa ne olur?
    Gaz pedalının ilk tepki süresi ciddi anlamda azalır, gazdan ayağınızı çektiğiniz anda devir düşmez. Siz gaza basar çekersiniz, motor gecikmeli olarak devir yükseltir ve yine gecikmeli olarak devrini düşürür. Benzinde bunu yapmaz. Aradaki farkı anlamak için bunu hem benzinde hem de LPG'de deneyin.




  • sayın Ulaş-ım, cezanızın bitmesine çok sevindim. sizin yorumlarınız çok güzel. evet montajı tek başına Aydın ustam yaptı. harika iş çıkardı. sizin bahsettiğiniz hiç bir sorun aracımda mevcut değil. inanın benzinliden bir farkı yok. VSR yi içim rahat olsun diye açtırdım. inanın değil 4000, 3000 deviri bile geçmiyorum. 4000 devir üzeri kullanacağımı ve bundan dolayı benzin harcayacağımı hiç düşünmüyorum. saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    sayın Ulaş-ım, cezanızın bitmesine çok sevindim. sizin yorumlarınız çok güzel. evet montajı tek başına Aydın ustam yaptı. harika iş çıkardı. sizin bahsettiğiniz hiç bir sorun aracımda mevcut değil. inanın benzinliden bir farkı yok. VSR yi içim rahat olsun diye açtırdım. inanın değil 4000, 3000 deviri bile geçmiyorum. 4000 devir üzeri kullanacağımı ve bundan dolayı benzin harcayacağımı hiç düşünmüyorum. saygılar.


    Umarım VSR özelliğini açtırıpta faydasını görenlerden olursunuz.
    LPG'yi ilk taktırdığınız kilometrenin üzerine 35 bin koyun ve o kilometreye doğru motorda değişiklik var mı yok mu gözlemleyin hocam. Motorda titreme, soğuk havalarda çalışma zorluğu, çekiş düşüşü, yakıt artışı... Astra sahibi arkadaşlarımdan anladığım kadarıyla LPG montajı sonrası genelde 33-38 bin kilometre sonra sorunlar başlıyor. Bu aralık kullanıma göre değişiyor, yüksek devirli kullananlarda sübap erime problemi erken yaşanıyor. Umarım bu mesafeyi yarı yarıya uzatabilirsiniz.

    Aslında yanma odasındaki lokal sıcaklıktır sübapları (ve çok uzun vadede piston tepelerini) yavaş yavaş yiyen... Motorun sıkıştırılğı bazı durumlarda da yanma odasındaki lokal sıcaklık artar, 4000 devir şart değil yani. Siz aracı sıkıştırmadan kullanmaya bakın, sıkıştığı yerde bir alt vitese atar geçersiniz. Umarım bunların faydası olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    Merhaba arkadaşlar, aracı alalı yaklaşık 4 ay oldu ve aracım 2000km ye geldi. malum ülkemizdeki benzinin aşırı pahalı olması alternatif yakıt sistemlerini tercih etmek zorunda bırakıyor.
    Araçlarımızın bildiğiniz gibi Subap sorunu meselesi olduğundan 3 ay boyunca araştırarak yağlamanın gereksiz olduğunu, subapların; kalitesiz lpg montajı, yanlış kalibrasyon ve araçların yüksek devirde kullanılması sonucunda aşındığı sonucuna vardım. yaptığım araştırmalar neticesinde astra j için en uygun kitin pipolu (manifolt delinmeden benzin enjektörüne en yakın yerden gazın verilmesi) brc my11 kiti olduğunu anladım. işin işçilik kısmını ise (en önemli nokta) forumlardan yaptığım araştırmalarla MOCAN Brc servisi (Ankara)(Aydın Usta) olarak tespit ettim.

    en sonunda subap gibi dertleri düşünmeden ucuz yakıtın keyfini sürmek için MOCAN otogaza görüşmeye gittim. sahibi Can bey olsun, oğlu Övünç Bey olsun, ustası Aydın bey ve ekibi olsun çok yardımcı oldular. her türlü soruma usanmadan cevap verdiler ve bugün bana verdikleri "güven" neticesinde kitin montajını yaptırdım. Aydın ustanın başından ayrılmadım. her adımını takip ettim (bu arada lehim yapmayıda sayesinde öğrenmiş oldum) o kadar ince işçilik yaptıki hayran kaldım. kendi aracı olsa bu kadar özen göstermezdi. sonunda montajım bitti ve yolda ayar yapıldı. Ben özellikle VSR yi aktif yaptırdım. 4000 devirde %20 benzin %80 lpg olacak şekilde ayarlattım. olurda 4000 devir üzeri kullanırsam malum subap sorununu bertaraf etmesi için.

    Astra J nin stepnesi küçük olduğu için 180mm lik en küçük tankı taktırdım. 31 litre max.kapasitesi olan %80 dolumla 25-26 litre alan bir simit tank. bagajımız malesef yükseliyor.

    Tankımı Aygaz lpg ile doldurarak yola çıktım. yaklaşık 17 km araç sürdüm. benzinliden hiç bir farkı yok. az devir yüksek viteste bile benzinli gibi toparlayabiliyor. silkeleme - enjektör sesi gibi olumsuz şeyler yaşamadım. yakıt ile olumlu, olumsuz görüşlerimi devamlı buradan paylaşacağım.

    Benim gibi subap sorunu yüzünden kafayı yiyen arkadaşlara tavsiyem bir an önce lpg ye geçmeniz. (BRC MY11 Kiti peşin 1500tl) olduki subaplar yandı diyelim (mocan kesinlikle yakmayacağımı iddaa ediyor) yeni dayanıklı subap parası, lpg den yaptığımız karın yanında sorun olmayacaktır. ama dediğim gibi bu işin en can alıcı noktası işçilik. buradan MOCAN, Aydın Usta ve ekibine sonsuz teşekkürler...


     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)

     Astra J 2013 1.6 115bg BRC LPG Montajı (bol foto içerir)







    güle güle kullanın,montaj yapılalı 3,5 ay olmuş,kullanım ile ilgili yorumlarınızı ve tüketim değerleri ile ilgili bilgiler alsak fena olmaz hani.birde lpgnin dolum ağzı ve seviye göstergesi nereye monte edildi,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 22 Eylül 2013; 13:35:33 >




  • selamlar, lpg nin dolum ağzı sağ arka tamponun içinde dışarıdan gözükmüyor. pompacı arkadaş eğilerek takmak zorunda kalıyor. gösterge ise kaput açma kolunun arkasında. görmek biraz zor ama imkansız değil :) hocam, aracın yol bilgisayarında gösterdiği ortalama tüketimin (her lpg alışımda yol bilg. sıfırlıyorum) 1,2 katı kadar yakıyor ve birebir tutuyor. en son ankara ş.içinde çok sakin kullanımda 6,8 yol bilgisayarı verisini tutturdum. 26litre gaz ile 310 km gittim... şimdi 6,8*1,2= 8,16litre lpg yapar... yani 100km de 8,16 lite ise 310 kmde 25,78litre demek.. veri tam uyuyor yani. aldığım yakıtta milangaz idi. yaz boyunca hep opetten aldım ama pek bir fark göremedim. yalnız opel astra larda klimayı açınca araç çok yakıyor.
  • Selamlar,

    Yaklaşık 4-5 aylık bir süre geçmiş aradan. Gelişmeler neler? Ben de LPG 'ye geçmeyi düşünüyorum ama kararsızım çok.

    @wings35
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimy34

    Selamlar,

    Yaklaşık 4-5 aylık bir süre geçmiş aradan. Gelişmeler neler? Ben de LPG 'ye geçmeyi düşünüyorum ama kararsızım çok.

    @wings35

    Arkadas yaklasik bir ay once aracini satti,bence hic dusunmeyin,ben aracimi 6000 kmde iken satin aldim,aldiktan dortgun sonra lpg taktirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 12 Şubat 2014; 20:44:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ajf39 A kullanıcısına yanıt
    Marka ve model olarak neyi tercih ettiniz? Ayrıca montaj sırasında nelere dikkat etmeliyim?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimy34

    Marka ve model olarak neyi tercih ettiniz? Ayrıca montaj sırasında nelere dikkat etmeliyim?

    Ben brc my11 taktirdim,oncelikle cok iyi bir usta bulun biliyorsunuz astra lpg konusunda biraz hassas bir arac,hangi ildesiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 13 Şubat 2014; 17:06:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankardayım şu anda. Bahsettiğiniz model yağlamalı diye bahsedilen galiba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ajf39 A kullanıcısına yanıt
    Cevabım üstte. Mobilden girince karışıklık oluyor biraz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimy34

    Ankardayım şu anda. Bahsettiğiniz model yağlamalı diye bahsedilen galiba?

    Brc yaglamali sistem kullanmiyor,brc ustalarida yaglama sisteminin bir ise yaramadigini soyluyor.ben erzurumda yasiyorum lpg donusumunu ankara mocanda yaptirdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çoğu foto uçmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aragorn01

    çoğu foto uçmuş

    Ben hepsini görüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.