|
Astra H Yalıtım Sorunu ve Yalıtım Tavsiyesi
-
-
Astra H'ların güncel kasa olarak üretildiği zamanlarda marşpiyelin üzerine gelen kapı eşiklerinde ve davlumbazlarda yalıtım fitilleri vardı. Muhtemeeln arkadaşınızın aracı sizinkinden daha eski model bir Astra.
Sonradan Classic III olarak çıkan modellerde bazı yalıtım elemanları koyulmadı. Normalde kendi sınıfında yeterli sayılabilecek bir yalıtım düzeyi var.
Ses yalıtımı için iyi bir sonuç isteniyorsa biraz iş var demektir. Sadece gövde altında pütür atma gibi uygulamalar tatmin edici sonuç vermez. -
benimkisi 2007 bendede yok öyle birşey çöp araba 100 km üstünde rüzgar sesi paha biçilemez bir seviyeye ulaşıyor. camları açınca kapı esneme yapıyor içerden falan filan -
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
Astra H'ların güncel kasa olarak üretildiği zamanlarda marşpiyelin üzerine gelen kapı eşiklerinde ve davlumbazlarda yalıtım fitilleri vardı. Muhtemeeln arkadaşınızın aracı sizinkinden daha eski model bir Astra.
Sonradan Classic III olarak çıkan modellerde bazı yalıtım elemanları koyulmadı. Normalde kendi sınıfında yeterli sayılabilecek bir yalıtım düzeyi var.
Ses yalıtımı için iyi bir sonuç isteniyorsa biraz iş var demektir. Sadece gövde altında pütür atma gibi uygulamalar tatmin edici sonuç vermez.
Hocam doğru söylüyorsunuz, arkadaşımın aracı 2008 diye hatılıyorum..
Peki bu fitillerden eksik olanı yaptıramaz mıyız ? -
quote:
Orijinalden alıntı: fenomoloji
Öncelikle herkese iyi forumlar :)
İmzamda gördüğünüz gibi Astra H kullanıcısıyım, genelde uzun yol yapıyorum ve arabanın yalıtımı hiç hoşuma gitmiyor.
Daha önce Astra H ' nin sedan modelini bir arkadaşım kullanıyordu, onun kapılar açıldığında iki adet lastik ve fitil türü yalıtım malzemeleri görüyordum. Acaba o ikinci fitil sonradan mı yapılmadır. Kendisi aracın ikinci sahibi, oda bilmiyor.
Yalıtım için bir miktar bütçe ayırabildim, Nisan- Mayıs gibi bir takım işlemler yaptırabilirim. Farklı zamanlarda Ankara, İstanbul, Adapazarı ve İzmit' te bulunuyorum.
Bu konuda bana fikrini söyleyecek, tavsiyede bulunacak veya bir öneri sunacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
Honda civic kullanın
-
quote:
Orijinalden alıntı: fenomoloji
quote:
Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53
Astra H'ların güncel kasa olarak üretildiği zamanlarda marşpiyelin üzerine gelen kapı eşiklerinde ve davlumbazlarda yalıtım fitilleri vardı. Muhtemeeln arkadaşınızın aracı sizinkinden daha eski model bir Astra.
Sonradan Classic III olarak çıkan modellerde bazı yalıtım elemanları koyulmadı. Normalde kendi sınıfında yeterli sayılabilecek bir yalıtım düzeyi var.
Ses yalıtımı için iyi bir sonuç isteniyorsa biraz iş var demektir. Sadece gövde altında pütür atma gibi uygulamalar tatmin edici sonuç vermez.
Hocam doğru söylüyorsunuz, arkadaşımın aracı 2008 diye hatılıyorum..
Peki bu fitillerden eksik olanı yaptıramaz mıyız ?
Yetkili serviste muhtemelen bulursunuz bir sormak lazım. Ancak ses yalıtımına çok bir katkısı olmaz. Dediğim gibi tatmin edici bir sonuç için daha komple uygulamalar yapmak gerekiyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: viper17
quote:
Orijinalden alıntı: fenomoloji
Öncelikle herkese iyi forumlar :)
İmzamda gördüğünüz gibi Astra H kullanıcısıyım, genelde uzun yol yapıyorum ve arabanın yalıtımı hiç hoşuma gitmiyor.
Daha önce Astra H ' nin sedan modelini bir arkadaşım kullanıyordu, onun kapılar açıldığında iki adet lastik ve fitil türü yalıtım malzemeleri görüyordum. Acaba o ikinci fitil sonradan mı yapılmadır. Kendisi aracın ikinci sahibi, oda bilmiyor.
Yalıtım için bir miktar bütçe ayırabildim, Nisan- Mayıs gibi bir takım işlemler yaptırabilirim. Farklı zamanlarda Ankara, İstanbul, Adapazarı ve İzmit' te bulunuyorum.
Bu konuda bana fikrini söyleyecek, tavsiyede bulunacak veya bir öneri sunacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
Honda civic kullanın
+ Focus 2
-
Bende de 2013 leon var kardeşim. 1 Aydan fazladır bu konuyu araştırıyorum. Ben kendi imkanlarımla şu hususta karar kıldım: öncelikle aracın metal titreşimlerini önlemek gerekiyor bunun için önce arabanın davlumbazı sökülüp içteki kaporta kısmı ile aracın iç kısmında kapı içlerine yani dış kaportanın kabine bakan kısımlarına ve bagaj zeminine ve arka koltuk altına bitüself yapıştırarak titreşimi önleyecem. Sonra davlumbazların sırt kısmına ve iç kabine yapıştırdığımız bitüselfin üzerine de ses yalıtım süngeri(nem tutmayan ve yanmayan süngerlerden) yapıştırıyoruz. Tabi bu uygulama aracın ne kadar çok kısmına yapılırsa o kadar verimli olur mesela tüm zemine ve tavana ve motor ve kabin arasına. Bunun yanında bu uygulama kullanacağımız miktara göre arabaya ağırlık yapacağından yakıt ve performansı etkileyebilir. Ama dediğim maddelerden ağırlık yapacak olan bitüselfdir o da bir topu(20cmx10metre) yaklaşık 2 kilodur sünger ağırlık yapmaz bence. Ben bitüselfi buldum bi alışveriş sitesinden. Sünger olarak da thermaflex firex aldım, yaptığım araştırmalarda bunun yapışkanlısını aradım fakat bulamadım bi yapı marketle görüştüm kendinden yapışkanlısı üretilmiyormuş ben de yapışkansız 10mm kalınlığında aldım ve kendim yapışkan yapıştıracam bali vs gibi. Benim ilk uygulamam heçbek araçlarda en çok ses gelen yer olan bagaj zemini ve arka koltuk altı olacak. Sonra davlumbaz ve çamurluklar, gerekirse kapıları yapacam. Tabi bu anlattıklarım bağlayıcı olmasın, kendim için dşünüyorum meydana gelebilecekk sorunlar olursa yapana aittir. Öncelik güvenliktir güvenliğinizi sağlayınız yapacaksanız arabanın güvenlik donanımlarına dikkat ediniz engel yapmayınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sen renault dacia grubuna bin bakalım da gör asıl rüzgar sesini yol sesini ondan sonra konuş. Çöp dediğin arabada yalıtım var. Elbette premiyum D segmenti araçlar kadar bir yalıtıma sahip olmasada bariz yalıtıma sahip. Biz tabanını, davlumbazları açtık baktık nedir ne değildir diye, gördük yalıtım var mı yok mu diye.
Opel Astra H kasalar azımsanmayacak derecede yalıtıma sahip. Bazı arkadaşlar bilgi eksikliğinden veya diğer alt segment araçları bilmediğinden kötülemişler. Biz gördüğümüzü ve kıyasladığımızı söylüyoruz. Ben senelerce Vw tiguan kullandım. İyi derecede yalıtıma sahip sayılabilir. Taban, tavan davlumbazlar. Ama kapı içleri yalıtıma sahip değil. Maalesef. Şuan opel astra h kasa kullanıyorum ve eski aracıma yakın sayılacak kadar bir yalıtıma sahip.
-
Kapı içlerinin ses yalıtımına pek etkisi olmuyor, sadece ses sisteminin performansını etkiler bir de ısı yalıtımını.
Rüzgar sesi fitiller ve cam ile ilgilidir, eğer araç çok rüzgar sesi alıyorsa buna yapılabilecek çok bir şey yok.
Yol sesi için titreşim kesici malzeme ve keçe sünger gibi malzemeler kullanmak lazım, ama benim gördüğüm kadarıyla opel araçlarında yeterli miktarda yalıtım malzemesi var.
-
Araca sonradan yapılan yalıtımdan pek bir beklentin olmasın, büyük bir beklenti ile girersen hayal krıklığına uğrarsın ama öyle zevkine uğraş olsun diye yaparsan sıkıntı yok. En bariz farkı kapılara yaptığın yalıtımda hissedersin, ses sisteminin performansı hissedilir derecede artıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X