Şimdi Ara

ASTRA CDTİ 1.3 İÇİN POWER BOX YADA CHIP TUNING

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
8.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar;
    Malum Astra CDTİ 1.3. için yapılan eleştirilerden biri motorun yetersizliği...
    Sorularım;
    1-Bu konuda Power Box veya Chip Tuning yaptırmak çözüm olur mu?
    2-Kazancımız ne olur?
    3-Garantili araçlara uygulanabilir mi?
    4-Bu uygulamayı yaptıran arkadaşlarımız var mı? Yorumları...
    5-Hangisini tercih etmeliyiz?
    Bu konunun yeri burası değil ise moderatör arkadaşlarımız taşıyabilirler...
    Teşekkürler...



  • BENDE BU SORUYU AYHNEN TEKRARLIYORUM
  • İLK İZLENİMLER
    ÇARŞAMBA SAAT 11:30 DAN BERİ ASTRA SEDAN 1.3 CDTİ ENJOY SPOR PAK. BİNİYRUM. BURASI TRABZON. AYŞE ARMAN DAHİL BİR ÇOK GAZETECİNİN GEÇTİĞİMİZ YAZ GELİP UÇURUMLARINDAN KORKTUĞU ŞEHİR. VE BEN ÇOK YOKUŞ ÇIKIYORUM.
    İZLENİMLERİM:
    SEDAN YAKLAŞIK 1300 KG. DEVRİNİ BULUNCA YOKUŞ FALAN ÇIKIYOR ANCAK KARŞIDAN BİR ARABA GELİNCE BİLDİĞİNİZ DUVAR GİBİ YOKUŞTA. YAVAŞLAYINCA SIKINTI BAŞLIYOR. BENDE 2005 LACETTİ 1.6 SX VARDI. ONDA BÖYLE BİR SORUN YAŞANMIYORDU. ARABANIN GAZ PEDALINA BASMASAM BİLE ÇEKİP ÇIKIYORDU. ( bİRİNCİ VİTESTE) AMA ASTRA DEVİRDEN DÜŞÜNCE BİRDE AYARLAYAMAYINCA GÜM DİYE STOP EDİYOR- 4-5 KİŞİNİN ŞOFÖR HOCASIYIM BU 15. ARABAM, ARALARINDA DİZELLERDE(1500SAXO VE 2500 MOTORCHREYYSLER) VARDI AMA. BUNDA EZBERLERİMİ UNUTUP YENİDEN ŞOFÖR OLMAYA ÇALIŞIYORUM. BU BENİ BİRAZ SIKIYOR. ŞU BOXERLAR MI NE VARMIŞ. CHİP RİSKLİ İMİŞ O İY İMİŞ YOKUŞLARDA PROBLEMİ ÇÖZÜYORMUŞ. KAFAM BİRAZ KARIŞIK - AMA SERVİS GÖRMEYECEKMİŞ....

    DÜZ YOLDA, KİTABA TAMAMEN UYUYOR. SÜRÜŞÜ ZEVKLİ 6. VİTES KEYİF VERİCİ, LACETİ İLE 180 E ÇIKTIKTAN BİR KAÇ SN SONRA BİTEN BİR YOL VAR SAHİLDE ASTRA İLE 170 E ÇIKINCA YOL BİTİYOR. BU DA ÇOK MÜHİM DEĞİL ZATEN KİTAPTA ÖYLE YAZIYOR.

    ARACIN TASARIMI HARİKA YALNZ ARKA TAMPON OLMAMIŞ - ARKASI BAGAJ KISMI GÜZEL. TAMPON ONUN İLE UYUMLU GENİŞLİKTE OLMALIYDI GÖRÜNTÜDE TEK HATASI BU

    BAGAJ MÜTHİŞ. LACETTİNİN 405 Dİ SIRALI LPG ATTIRMIŞTIM BAGAJ KALMAMIŞTI. BUNUNKİNE ATIYORSUN ÇANTALARI SANKİ KUYUDA KAYBOLUYOR. TAM BİR AİLE ARABASI

    MEGAN VEYA PEUGEOT İLE KALİTE OLARAK ARAÇ KESİNLİKLE KIYASLANMAZ. ( BU BENİM 15.ARABAM, BİRDE AVRUPA 96 ASTRAM OLMUŞTU ONUDA SÜRERKEN ZEVK DUYARDIM...) SATIM BİR YIL SONRA TEKRA GERİ ALMIŞTIM.. O KADAR YANİ...

    COROLLAYA GELİNCE BENDE COROLLA COMFORTU ÇOK DÜŞÜNDÜM. 40 LT BAGAJ FARKI VE ALMAN TANDARTI VE BAYİ MEMNİNİYETİ (2004 DEN BERİ) BENİ ASTARAYA İTTİ

    ŞİMDİLİK BU KADAR

    ŞU YOKUŞ İŞİNE Bİ ŞEYLER DERSENİZ SEVİNİRİM. ARABA YARIM DEBRİYAJ İLE YOKUŞTA DEVRİNİ BULUNCA YOLU YIRTIYOR, AMA AYARLAYAMADINMI GÜM DİYE STOP EDİYOR. GÜÇSÜZ DESEN NEDEN YOLU YIRTIYOR GÜSÜZDEĞİL DEMEKKİ BENCE 10 BİNDEN ÖNCE TURBO ÇALIŞMALI...DAHA BİLGİLİLER LÜTFEN BR ŞEYLER YAZSIN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zad1986

    Arkadaşlar;
    Malum Astra CDTİ 1.3. için yapılan eleştirilerden biri motorun yetersizliği...
    Sorularım;
    1-Bu konuda Power Box veya Chip Tuning yaptırmak çözüm olur mu?
    2-Kazancımız ne olur?
    3-Garantili araçlara uygulanabilir mi?
    4-Bu uygulamayı yaptıran arkadaşlarımız var mı? Yorumları...
    5-Hangisini tercih etmeliyiz?
    Bu konunun yeri burası değil ise moderatör arkadaşlarımız taşıyabilirler...
    Teşekkürler...



    http://forum.donanimhaber.com/m_11834393/tm.htm

    Anlatmaya çalışmıştık ama..Başarılı olamamışız sanırım..

    1. Chip bu beklentiden çok daha fazlasını verir..Box tamamen bu arızanın çözümü için üretilmiş gibi..
    2. 110 Hp civarı bir güç..%22 oranında ekstra tork..
    3. evet box garantili araçlara rahatlıkla uygulanabilir..
    4. ben onlarca astra ya uyguladım ama burdalar mı bilmiyorum..
    5. garantideki bir araç için box kaçınılmaz..




  • quote:

    İLK İZLENİMLER
    ÇARŞAMBA SAAT 11:30 DAN BERİ ASTRA SEDAN 1.3 CDTİ ENJOY SPOR PAK. BİNİYRUM. BURASI TRABZON. AYŞE ARMAN DAHİL BİR ÇOK GAZETECİNİN GEÇTİĞİMİZ YAZ GELİP UÇURUMLARINDAN KORKTUĞU ŞEHİR. VE BEN ÇOK YOKUŞ ÇIKIYORUM.
    İZLENİMLERİM:
    SEDAN YAKLAŞIK 1300 KG. DEVRİNİ BULUNCA YOKUŞ FALAN ÇIKIYOR ANCAK KARŞIDAN BİR ARABA GELİNCE BİLDİĞİNİZ DUVAR GİBİ YOKUŞTA. YAVAŞLAYINCA SIKINTI BAŞLIYOR. BENDE 2005 LACETTİ 1.6 SX VARDI. ONDA BÖYLE BİR SORUN YAŞANMIYORDU. ARABANIN GAZ PEDALINA BASMASAM BİLE ÇEKİP ÇIKIYORDU. ( bİRİNCİ VİTESTE) AMA ASTRA DEVİRDEN DÜŞÜNCE BİRDE AYARLAYAMAYINCA GÜM DİYE STOP EDİYOR- 4-5 KİŞİNİN ŞOFÖR HOCASIYIM BU 15. ARABAM, ARALARINDA DİZELLERDE(1500SAXO VE 2500 MOTORCHREYYSLER) VARDI AMA. BUNDA EZBERLERİMİ UNUTUP YENİDEN ŞOFÖR OLMAYA ÇALIŞIYORUM. BU BENİ BİRAZ SIKIYOR. ŞU BOXERLAR MI NE VARMIŞ. CHİP RİSKLİ İMİŞ O İY İMİŞ YOKUŞLARDA PROBLEMİ ÇÖZÜYORMUŞ. KAFAM BİRAZ KARIŞIK - AMA SERVİS GÖRMEYECEKMİŞ....

    DÜZ YOLDA, KİTABA TAMAMEN UYUYOR. SÜRÜŞÜ ZEVKLİ 6. VİTES KEYİF VERİCİ, LACETİ İLE 180 E ÇIKTIKTAN BİR KAÇ SN SONRA BİTEN BİR YOL VAR SAHİLDE ASTRA İLE 170 E ÇIKINCA YOL BİTİYOR. BU DA ÇOK MÜHİM DEĞİL ZATEN KİTAPTA ÖYLE YAZIYOR.

    ARACIN TASARIMI HARİKA YALNZ ARKA TAMPON OLMAMIŞ - ARKASI BAGAJ KISMI GÜZEL. TAMPON ONUN İLE UYUMLU GENİŞLİKTE OLMALIYDI GÖRÜNTÜDE TEK HATASI BU

    BAGAJ MÜTHİŞ. LACETTİNİN 405 Dİ SIRALI LPG ATTIRMIŞTIM BAGAJ KALMAMIŞTI. BUNUNKİNE ATIYORSUN ÇANTALARI SANKİ KUYUDA KAYBOLUYOR. TAM BİR AİLE ARABASI

    MEGAN VEYA PEUGEOT İLE KALİTE OLARAK ARAÇ KESİNLİKLE KIYASLANMAZ. ( BU BENİM 15.ARABAM, BİRDE AVRUPA 96 ASTRAM OLMUŞTU ONUDA SÜRERKEN ZEVK DUYARDIM...) SATIM BİR YIL SONRA TEKRA GERİ ALMIŞTIM.. O KADAR YANİ...

    COROLLAYA GELİNCE BENDE COROLLA COMFORTU ÇOK DÜŞÜNDÜM. 40 LT BAGAJ FARKI VE ALMAN TANDARTI VE BAYİ MEMNİNİYETİ (2004 DEN BERİ) BENİ ASTARAYA İTTİ

    ŞİMDİLİK BU KADAR

    ŞU YOKUŞ İŞİNE Bİ ŞEYLER DERSENİZ SEVİNİRİM. ARABA YARIM DEBRİYAJ İLE YOKUŞTA DEVRİNİ BULUNCA YOLU YIRTIYOR, AMA AYARLAYAMADINMI GÜM DİYE STOP EDİYOR. GÜÇSÜZ DESEN NEDEN YOLU YIRTIYOR GÜSÜZDEĞİL DEMEKKİ BENCE 10 BİNDEN ÖNCE TURBO ÇALIŞMALI...DAHA BİLGİLİLER LÜTFEN BR ŞEYLER YAZSIN


    Zahmet edip izlenimlerinizi bizlerle paylaştığınız için size teşekkür ederim. Ben o bahsettiğiniz yolları hemen her gün gelip giden biriyim. O bahsettiğiniz sahil yolu da Ayasofyadan Beşirlinin çıkışına kadar olan yaklaşık 3 km.lik yol olsa gerek.

    Bu yolda ben size somut örnekler verirsem chip tuning.in faydasını daha net anlamış oluruz. 1.5 dci 80 bg Megane vardı bende. Aynı yolda aynı mesafede 170 km.ye gelince yol biterdi. Chip Tuning sonucu ne oldu biliyor musunuz? 188 km.ye gelince yol bitti. Ara hızlanmalardan falan hiç bahsetmiyorum. Üstelik benim aracım garanti kapsamındaydı ve kesinlikle box düşünmedim çünkü servisin chip tuning yapıldığını anlayacak bir donanımı yok en azından Renault ve Citroen.de bu böyle.

    E tabi mekanik aksamın bitmek tükenmek bilmeyen arızaları ve buram buram kokan kalitesizlik beni çok rahatsız ettiği için Citroen C5.e terfi ettik. Megane.dan inip C5.e binince tabiri caizse eşşekten inip ata binmiş gibi olduk. O kadar fark var yani. Neyse konumuz o değil. Konumuz Citroen C5.in sürücü ve yolcuyla birlikte yaklaşık 1.7 tonu yürütmek zorunda olduğu gerçeği ve bunu 110 bg / 240 nm tork üreten hdi motorla gerçekleştirmesi gerektiği. Bence kesinlikle başarılı. Stock halde bile Astra 1.3 cdti.ın yarattığı sorunları kesinlikle yaşatmıyor ancak bir C4 kadar seri değildi.

    Gözümü kararttım ve bu aracıma da garanti kapsamı dahilinde chip tuning uygulattım. Sonuç kesinlikle uygulandığına değdi. Bakın ben sürat hastası biri değilim ancak son hız yapılan uygulamanın somut anlamda anlaşılması için kriterlerden biri sonuçta. Aynı yolda 190 km.ye gelince biten yol 205 km.ye gelince bitti. Ara hızlanmalar 4.viteste 60-100km için 2 sn daha iyi, 5.viteste 80-120km için 4 sn.ye daha kısaldı. En korkunç veri ise çok hantal olduğu 4.viteste 100-130 km arası hızlanma verisi. Stock haliyle 11 sn.de tamamladığı bu hızlanmayı chip tuning sonucu 6.5 sn.de tamamlıyor.

    Yakıt konusuna gelince. Sayın Gazihan (ChipTuning Uzmanı) bu işin üstadı bir kişidir. Tavsiyeleri ve yorumlarını forumumuzda her zaman dikkatle takip ederiz. O varken aslında bize yazmak bile düşmez ama en azından tecrübelerimi yazayım. Bu arada benim aracın modifiye işlemini sayın Gazihan gerçekleştirmedi. Hoş kendisinin reklama da ihtiyacı yoktur.

    Evet yakıt konusuna gelince demiştik. Tamamen kullanım tarzıyla alakalı. Kesin olan birşey varki emisyon değerleri bir miktar artacaktır. Bu somut olarak şu anlama gelir. Siyah duman normalde varsa biraz daha artabilir. Sürekli dipgaz sürerseniz stock halden daha fazla yakacağı kesin. Yükselen tork değerini yüksek devirlerde kullanmak israftan başka birşey değildir. Torkun en verimli olduğu devirler 1750 ile 3000 arasındadır. Chip tuning sonucu 5.viteste 1400 devirde bile rahatlıkla hızlanan bir otomobiliniz olsa da torkun yüksek olduğu devirleri kullanmak chip tuning sonucu gizlenen gücün en verimli kullanılmasını sağlar. Benim yakıt tüketimim şehir dışında 0.2 lt kadar daha düştü. Dikkat ettiğim taktirde (ortalama 85 km ile) 3.6 lt değerlerine kadar inebiliyorum. Biraz daha sürülebilecek pozisyonda 4 lt seviyelerinde gezinirken 120 km ortalama hızlarla 5-5.5 lt seviyelerinde seyreden bir tüketim söz konusu.




  • Güzel bir konu bende merak ediyordum,

    Benzinli powerbox hakkında bilgi alabilirmiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 15 Ekim 2007; 22:30:06 >
  • www.torquetuning.com'da Wimmer-RST chiptuning uygulamalarının ayrıntıları var. Bir göz gezdirin, ben yaptırmayı düşünüyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • fikrler war ama emek isterrr..
  • power box çözüm değil
    chip tuning çözüm
  • hangsi çözüm :):)
  • Uzun vadede mazot pompasına zarar veriyormuş diye duydum. Bununla ilgili bilgi verirseniz sevinirim. (Box)
  • POWER BOX SÖKÜLÜP TAKILABİLİR OLDUĞUNDAN DOLAYI TERCİH EDİLEBİLİR.AMA CHIP TUNİNGE GÖRE ÇOK AMATÖR KALDIĞI KESİNDİR.
  • Astra 1.3 CDTI da Chiptuning için Beyinin sökülüp dağıtılması gerekirki buda anında garantiyi devredışı bırakır..

    Garanti sıkıntısı olan arkadaşların bos dan başka tercihleri bulunmamaktadır..

    Aracın garantisi bittiğinde chiptuning e terfi edersiniz..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.