Arkadaslar bende bisi sorucam bende 10 gün önce aldım arabamı Opel astra hb Classic 3 Sport bende bu aralar Suna çok dikkat ettik aracımın vites aralığı çok düşük yani 50 km hızla giderken 4. Vitese geçiyor araba :s sizce bu normalmi kısacası aracım 80 km hızla giderken bile 6. Vitese geliyor yani çok çabuk vites geçişi sağlıyor birde yokuş çıkarken devir bir anda 1000. Devire inip araba duraksayip gazı biraz kokleyince birden one Dogru ziplayip gidiyor bunlar normal mıdır yani servise götürmedim
Not: arabamı sıfır aldım arkadaslar 2011 model ??
Yokuş çıkarken araç bağırmağa başladı ve üst vites istedi, ne yapacaksın? Araç yüklü ve yokuş bayağı dik ise; hızını azalt ve aynı vitesle devam et. Yok illa üst vitese çıkmak istiyorum dersen, çıktığın üst viteste aracının bayılmaması için devrin mutlaka ve mutlaka 1800-2000 civarlarında olması lazım gelir. Yokuş çıkarken bir üst viteste bu devirlerde kalabilmen için vites değişim devrinin en az 3500 rpm civarlarında hatta 4000 rpm da olması gerekir. Daha düşük devirlerde vitesi bir üste geçirirsen araç doğrudan ölü devirlere düşer. Üst vitese geçtiğinizde; motor devri 1500 rpm kaybediyor. Yani 4000 devirde vitesi değiştirince, 2500 devirden başlıyor.
Yalnız aracım "easytronic" vites sistemi ?
quote:
Orijinalden alıntı: otuuuz5
quote:
Orijinalden alıntı: Block_valve
astra classic hb III cdti easytronic devir oynaması
Yeni aldığım 1500 km 'de 2011 model yeni aracım motor soğuk iken ilk çalıştırmadan sonra rölanti devrinin üzerine çıkıp yeniden rölanti devrine inmektedir, dalgalanmaktadır. Servise sorduğumda normal olduğu açıklandı. Israr ettiğimizde ise tekrar yazılım yüklemesi yapıldı. Dalgalanma azaldı ama devam etmektedir. Servise göre normal olduğu söylenmektedir. Arkadaşlardan birinde corsa cdti 75 PS araç var. Araçları durdurup belli süre araçlar soğuduktan sonra ( 6 saat kadar sonra) çalıştırdığımızda onun aracında herhangi bir devirde dalgalanma bulunmuyor. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varmıdır ve sizce astra cdti için normal midir?
Hepsi böyle, kafana takma. Rölanti deki anlık tüketim 0,4 lt ye inene kadar(yani araç ısınana kadar) oynama yapar, hatta arada bir kendi kendine gaz bile verir. Dikkat edeceğin tek şey: aracı geriye doğru kaldırmaktan kaçınmak. Hele de yüklü iken. Yarım debriyaj yapmaktan özellikle kaçın. Yükseltisi az bir kaldırıma dahi geri geri çıkarma aracını(tekerleği kaldırıma dayayıp yavaşça çıksın diye uğraşırken yapılan yarım debriyajdan bahsediyorum). Debriyaj çok ama çok hassas, anında sıyırıverirsin. Bu araçlardaki en büyük eksi bu. Malum, kasa da ağır. Güle güle kullan.
Alıntıları Göster
Açıklamaların için çok teşekkür ederim. Belirtmem lazım motor sıcakken devir stabil kalmaktadır.
quote:
Orijinalden alıntı: shngzm
quote:
Orijinalden alıntı: otuuuz5
quote:
Orijinalden alıntı: shngzm
Arkadaslar bende bisi sorucam bende 10 gün önce aldım arabamı Opel astra hb Classic 3 Sport bende bu aralar Suna çok dikkat ettik aracımın vites aralığı çok düşük yani 50 km hızla giderken 4. Vitese geçiyor araba :s sizce bu normalmi kısacası aracım 80 km hızla giderken bile 6. Vitese geliyor yani çok çabuk vites geçişi sağlıyor birde yokuş çıkarken devir bir anda 1000. Devire inip araba duraksayip gazı biraz kokleyince birden one Dogru ziplayip gidiyor bunlar normal mıdır yani servise götürmedim
Not: arabamı sıfır aldım arkadaslar 2011 model ??
Yokuş çıkarken araç bağırmağa başladı ve üst vites istedi, ne yapacaksın? Araç yüklü ve yokuş bayağı dik ise; hızını azalt ve aynı vitesle devam et. Yok illa üst vitese çıkmak istiyorum dersen, çıktığın üst viteste aracının bayılmaması için devrin mutlaka ve mutlaka 1800-2000 civarlarında olması lazım gelir. Yokuş çıkarken bir üst viteste bu devirlerde kalabilmen için vites değişim devrinin en az 3500 rpm civarlarında hatta 4000 rpm da olması gerekir. Daha düşük devirlerde vitesi bir üste geçirirsen araç doğrudan ölü devirlere düşer. Üst vitese geçtiğinizde; motor devri 1500 rpm kaybediyor. Yani 4000 devirde vitesi değiştirince, 2500 devirden başlıyor.
Yalnız aracım "easytronic" vites sistemi ?
Manuel kullanabilirsin yokuş inerken ve çıkarken. En mantıklısı ise biraz daha aracına alışman, bu da km lerin ilerlemesi ile mümkün. Bindikçe yerine oturacak pek çok şey.
Anladım kardesim çok Sagol birde sormak istediğim su arabayı yormadan kullanabileceğimiz en uygun devir aralığı nedir ?
quote:
Orijinalden alıntı: shngzm
Anladım kardesim çok Sagol birde sormak istediğim su arabayı yormadan kullanabileceğimiz en uygun devir aralığı nedir ?
Kendini bundan on yıl öncesinde farzet..ne forum, ne internet, ne şu, ne bu!! Ve aracını sen nasıl rahat ediyorsan o şekilde kullan. Dayanıklı olan yerleri belli zaten bu araçların..arıza yapacak yerine ise senin yapabileceğin bir şey yok. Var diyen çıkacaktır mutlaka, ben pek takmam onları. Aracı alırken seçeceksin, en az sorunlusunu alacaksın(marka, model anlamında). Bundan gayrısı yalan. Temel doğruların geçerliliği halen devam etmekte: yağına, suyuna bak..eksik bırakma. Allah kaza, bela vermesin gerisi boş işler. Ha bir de giderlerini karşılayacak işine-gücüne zeval gelmesin...
quote:
Orijinalden alıntı: otuuuz5
quote:
Orijinalden alıntı: shngzm
Anladım kardesim çok Sagol birde sormak istediğim su arabayı yormadan kullanabileceğimiz en uygun devir aralığı nedir ?
Kendini bundan on yıl öncesinde farzet..ne forum, ne internet, ne şu, ne bu!! Ve aracını sen nasıl rahat ediyorsan o şekilde kullan. Dayanıklı olan yerleri belli zaten bu araçların..arıza yapacak yerine ise senin yapabileceğin bir şey yok. Var diyen çıkacaktır mutlaka, ben pek takmam onları. Aracı alırken seçeceksin, en az sorunlusunu alacaksın(marka, model anlamında). Bundan gayrısı yalan. Temel doğruların geçerliliği halen devam etmekte: yağına, suyuna bak..eksik bırakma. Allah kaza, bela vermesin gerisi boş işler. Ha bir de giderlerini karşılayacak işine-gücüne zeval gelmesin...
Alıntıları Göster
Değerli Forum üyeleri, Aracımı yaklaşık 3 hafta önce aldım ve şuan 1400km'de.(Astra Sedan 1.3cdti).Bugün Şaşmazda bagaja plastik döşeme yaptırdım ve arkadaşın ustasına uğradık.Yağda eksiltme olup olmadığına ve antifrize baktı,malum aracı Antalya'dan almıştım.Usta arka disklerin çizik olduğunu,garantiden değiştirtmem gerektiğini söyledi.Gerçektende arka diskler üzerinde çok fazla çizik var.Ön diskler ise pırıl pırıl.Usta bunun kullanılan balatanın hatalı olmasından kaynaklanacağını ve diskleri kesinlikle taşlatmamamı istedi.Kullanıcı hatasıda olamaz,çünkü kullanıcı hatası olsa fren anında ön disklere daha fazla yük bindiğini ve abs olsa bile daha fazla çizik olacağını,ayrıca bu kadar düşük km'lerde bunun olmaması gerektiğni belirtti. Aranızda garantiden fren diski veya balata değiştiren oldumu?Opel insignia'larda bu tarz problemler yaşayanlar olmuş,onların forumlarında okumuştum.Haftaiçi Ankara'da yetkili bir servisten randevu alıp göstereceğim,sonucuda sizlere bildiririm. Ayrıca 300km önce yol bilgisayarını sıfırladım ve sürekli şehiriçi kullanıyorum,yakıt ortalamam 6.7litre. Tavsiyede bulunacak herkese şimdiden teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: Sahing
Değerli Forum üyeleri, Aracımı yaklaşık 3 hafta önce aldım ve şuan 1400km'de.(Astra Sedan 1.3cdti).Bugün Şaşmazda bagaja plastik döşeme yaptırdım ve arkadaşın ustasına uğradık.Yağda eksiltme olup olmadığına ve antifrize baktı,malum aracı Antalya'dan almıştım.Usta arka disklerin çizik olduğunu,garantiden değiştirtmem gerektiğini söyledi.Gerçektende arka diskler üzerinde çok fazla çizik var.Ön diskler ise pırıl pırıl.Usta bunun kullanılan balatanın hatalı olmasından kaynaklanacağını ve diskleri kesinlikle taşlatmamamı istedi.Kullanıcı hatasıda olamaz,çünkü kullanıcı hatası olsa fren anında ön disklere daha fazla yük bindiğini ve abs olsa bile daha fazla çizik olacağını,ayrıca bu kadar düşük km'lerde bunun olmaması gerektiğni belirtti. Aranızda garantiden fren diski veya balata değiştiren oldumu?Opel insignia'larda bu tarz problemler yaşayanlar olmuş,onların forumlarında okumuştum.Haftaiçi Ankara'da yetkili bir servisten randevu alıp göstereceğim,sonucuda sizlere bildiririm. Ayrıca 300km önce yol bilgisayarını sıfırladım ve sürekli şehiriçi kullanıyorum,yakıt ortalamam 6.7litre. Tavsiyede bulunacak herkese şimdiden teşekkürler.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar Aracımın Sağ farı fotoğraflarda görüldüğü gibi içine su alıp bu berbat buğulu görüntüyü kazanmış durumda. Far değişimi dışında bu sorunun çözümü için ne tür tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Edit: İmla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selçuk ALAGÖZ -- 9 Ocak 2011; 13:17:51 >
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Arkadaşlar Aracımın Sağ farı fotoğraflarda görüldüğü gibi içine su alıp bu berbat buhulu görüntüyü kazanmış durumda. Far değişimi dışında bu sorunun çözümü için ne tür tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Sahibinden.com da görmüştüm İstanbul da bazı yerler var far temizliği falan yapıyorlar.Hem daha canlı bir görüntü sağlıyor hem de buğu yapmıyormuş diye biliyorum.Fiyatı da 75 tl falan dı.
quote:
Orijinalden alıntı: emRe15422
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Arkadaşlar Aracımın Sağ farı fotoğraflarda görüldüğü gibi içine su alıp bu berbat buhulu görüntüyü kazanmış durumda. Far değişimi dışında bu sorunun çözümü için ne tür tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Sahibinden.com da görmüştüm İstanbul da bazı yerler var far temizliği falan yapıyorlar.Hem daha canlı bir görüntü sağlıyor hem de buğu yapmıyormuş diye biliyorum.Fiyatı da 75 tl falan dı.
Alıntıları Göster
emRe15422 : Teşekkür ederim hemen araştırmaya başlıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
emRe15422 : Teşekkür ederim hemen araştırmaya başlıyorum.
Alıntıları Göster
Sevgili form üyeleri;
Yılbaşından önce 60 000 bakımını yaptırdım. Öncelikle yakın ilgisini esirgemeyen Odak Topkapı Filodan Tarık a sonsuz teşekkürler. Araç sabah saat 09 da servise alındı ve akşam saat 16 da çıktı. Yapılan işlemlerin tamamında aracın başındaydım, öncelikle motora yeni yazılım yüklendi. Filtreler değişti, kampanyadan cim modül üzerine ücretsiz bir klips takıldı. Bu arada yağ değişti tabiki. Sonra motor yıkamaya gitti. Yapılan ilk kontrolde turbo selenoid valfinin arızalı olduğunu tespit ettik. Zaten beklediğim birşeydi, araç kontağı kapatınca uğultu yapıyordu. Daha da önemlisi selonoid arızalı olduğundan dolayı Easytronic ciddi anlamda konforsuz hale gelmişti. Yeni gelen parça ile üzerinden çıkan parça şekil olarak da bariz farklı, pierburg marka olan bu valf geliştirilmişi ile değiştirilmiş. Değiştirecek olan arkadaşlar dikkatli olsunlar, servislerin elinde hala eskisinden olabilir. Özellikle araçları Easy olanlar dikkat etsin, valf bozulduğunda aracın gaza olan tepkisi ve vites geçişleri ciddi anlamda kötüleşiyor. 4 adet made in germany michelin 41 hafta üretimi lastik takıldı. toplam rakam 1240 tl. 6 taksit. Araç şu anda yeni aldığımdan bile konforlu. Ertesi gün kullanan eşim bile araçtaki değişime inanamadı, yolda giderken telefon açıp sen bu arabaya ne yaptırdın böyle dedi. Vites geçişleri müthiş, lastik sesi nerdeyse yok, yol tutuşu arttı. Slogan değişmedi, İyi ki OPEL, İyi ki Astra ve iyi ki Easytronic.
Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
emRe15422 : Teşekkür ederim hemen araştırmaya başlıyorum.
Önemli Değil.
@ilgazi Sayın ilgazi 60000 bakımında yazılım yüklettiğinizi yazmışsınız. Bahsettiğiniz yazılım sanırım ecoflex. Aracınızda bir fark hissettiniz mi? Yakıt, ivmelenme, motor sesi bunlarda hissedilir bir fark var mı? Benim aracım 2009 model. Ben aynı servisteki farklı çalışanlara ecoflexle ilgili sorular sorduğumda herbiri faklı cevap veriyor. Kimisi aracınızda zaten yüklü diyor, kimisi aracınıza yüklersek çok iyi olur diyor. Kısacası birbirlerinden haberleri yok. Şuan aracımdan çok memnunum. Yükletsem yüklendiğini nasıl anlarım. Gizli test menüsünde yazılım tarihi çıkarmı. Bu arada sizin aracınız kaç model?
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Arkadaşlar Aracımın Sağ farı fotoğraflarda görüldüğü gibi içine su alıp bu berbat buğulu görüntüyü kazanmış durumda. Far değişimi dışında bu sorunun çözümü için ne tür tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Edit: İmla
aracınız 0 dı sanırım far kapaklarında veya birleşim yerinden su alıyor gibi duruyor servise gidip değişim talep edebilirsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: fasher
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
Arkadaşlar Aracımın Sağ farı fotoğraflarda görüldüğü gibi içine su alıp bu berbat buğulu görüntüyü kazanmış durumda. Far değişimi dışında bu sorunun çözümü için ne tür tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Edit: İmla
aracınız 0 dı sanırım far kapaklarında veya birleşim yerinden su alıyor gibi duruyor servise gidip değişim talep edebilirsiniz
Malesef ikinci el Neyse şimdilik böyle kalsın bakalım. Zaten fazla kullanmıyorum. Asıl ondan büyük bir sorun daha var Motordan şırıltı tarzı bir ses geliyor. Biraz netten araştırdım Triger zincirinden şüpheleniyorlar.
İşin ilginci Lastikleri değiştirmek ve 10 bin km bakımını yapmak için, Servise gittiğimde o sesin kesilmiş olması. Ne yaptıysam bir türlü o ses çıkmadı tabiki ustaya gösteremedim. Eve geldim ses yine çıkmaya başladı.
Ecoflex olup olmadığını bilmiyorum, yalnız şöyle bir durum var-Eğer yazılım arabanıza uygun değilse servis istese bile yükleme yapamıyor. Ben bizzat başında bulundum yükleme boyunca. Yazılım versiyonunu bakmanın bir yolu var mı bilmiyorum. Test menüsünden çıkan versiyonlar var ancak bildiğim kadarıyla bu ekranın bilgileri. Benim aracım 2008 mayıs trafik çıkışlı. Daha önce de yazdığım gibi araç şu anda çok farklı, motor daha sessiz ve vites geçişleri daha yumşak. Bu yazılımdan mı yoksa turbo selenoid valfi değiştiğinden mi bilemiyorum. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: gaus
@ilgazi Sayın ilgazi 60000 bakımında yazılım yüklettiğinizi yazmışsınız. Bahsettiğiniz yazılım sanırım ecoflex. Aracınızda bir fark hissettiniz mi? Yakıt, ivmelenme, motor sesi bunlarda hissedilir bir fark var mı? Benim aracım 2009 model. Ben aynı servisteki farklı çalışanlara ecoflexle ilgili sorular sorduğumda herbiri faklı cevap veriyor. Kimisi aracınızda zaten yüklü diyor, kimisi aracınıza yüklersek çok iyi olur diyor. Kısacası birbirlerinden haberleri yok. Şuan aracımdan çok memnunum. Yükletsem yüklendiğini nasıl anlarım. Gizli test menüsünde yazılım tarihi çıkarmı. Bu arada sizin aracınız kaç model?
cevap için teşekkürler. sizin aracınıza yüklenen yazılım ecoflex olsa gerek. Çünkü en son yazılım o. haftaya 30000 bakımı yaptıracağım. Servisten yazılımı yüklemesini isteyeceğim. İnşallah bir sorun olmaz. Forumda ecoflexten sonra yakıt tüketiminin arttığını belirten bir kullanıcının açtığı konu var. Umarım sorun olmaz. Bu arada 30000 bakımı için 320 lira dediler. Biraz fazla gibi geldi. Yakın zamanda yaptıran varmı acaba.
ben 30000 bakim yaklasti. adana arpel 330 tl istedi.
quote:
Orijinalden alıntı: sonsuzuncu
ben 30000 bakim yaklasti. adana arpel 330 tl istedi.
Yetkili servisler tam bir soyguncu.
quote:
Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ
quote:
Orijinalden alıntı: shngzm
Arkadaslar merhaba bende 1 hafta önce, Opel Astra Classic 3 (1.3 Ctdi 5 DR Sport A13) 2011 model (sifir) modelini aldım (tam bilmediğim için satış sözleşmesinde böyle yazıyor modeli) :) arabamdan suana kadar gercekten çok memnunum bir iki tane sorum olucak bilen arkadaslar yardımcı olurlarsa sevnirim lütfen...
Aracınız Hayırlı olsun, Kazasız Belasız Kullanmanız dileğiyle
1. Şimdi bilindiği gibi bu astra modellerinin vites sistemi easytronic sormak istediğim su bu vites sisteminde düz viteste olduğu gibi otoban yollarında "Boşa" atabiliyormuyuz yani bunun bize bir zararı varmı ?
Yeni nesil araçları boşa attığınızda yokuş aşağı bile olsa daha fazla yakıt tüketir. Ve bu çok tehlikeli bir durumdur. Boşa atmayı manuel vites bile olsa aklınıza bile getirmeyin. Hem yukuş aşağı viteste giderken Yol bilgisayarından Anlık tüketime bakarsanız 0.0 lt olduğunu göreceksiniz.
2. Birde yakıt tüketiminde aracı alırken ilk 7bin ve 8bin km de dolmadan normal yakit tüketiminden fazla yakar dediler ben suana kadar yarım depo dizelle 405 km yaptım sizce bu seviye normalmidir yoksa fazlamı sehir ici kullandım hep 90 ile 100 km aşmamak şartıyla kullandım sadece bir iki defa 140 falan yaptım sizce bu degerler normalmidir.
Sıfır araç olduğu için normaldir. Tüm markalarda ilk kilometrelerde yakıt tüketimi yüksek olur. Zamanla rayına oturur. Ayrıca Nasıl bir Şehir içi trafiği olduğundan söz etmemişsiniz
3. Bu son sorum :) birde ekranda gözüken menzil yakıt tüketim göstergelerin tam olarak ne sekilde olduğunu anlamadım hangisinin ne sekilde ne anlama geldigini soylermisiniz ?
MENZİL: Depoda kalan yakıt ile ve oanki sürüş hızınız ile ortalama kaç km daha yol yapabileceğinizi gösterir. ANLIK TÜKETİM: Aracınızın o an o saniye 100km kaç litre yakıt harcadığını anlık olarak gösteren göstergedir.
Diğer seçenekler aklımda değil bende aracı yeni aldım ve şu sıralar pek binemiyorum
Şimdiden verdiginiz cevaplar için teşekkür ederim...
Alıntıları Göster
arkadaşlar 2009 aracımın 45000 bakımı için servise gittim bana 510 tl fiyat çıkardılar YAG FİLTRE POLEN FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ ROT BALANS TESTİ ENJEKTÖR TEMİZLİGİ ÇOK FAZLADİYİNCE SADECE RÜTİN BAKIMI 360 TL DEDİLER ROT BALANS TESTİNDEN ENJEKTÖR TEMİZLİGİNDEN VAZGEÇTİM SİZCE BUNLARDAN VAZGEÇMEM DOGRUMU YAPTIM
quote:
Orijinalden alıntı: lagunacılartaner
arkadaşlar 2009 aracımın 45000 bakımı için servise gittim bana 510 tl fiyat çıkardılar YAG FİLTRE POLEN FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ ROT BALANS TESTİ ENJEKTÖR TEMİZLİGİ ÇOK FAZLADİYİNCE SADECE RÜTİN BAKIMI 360 TL DEDİLER ROT BALANS TESTİNDEN ENJEKTÖR TEMİZLİGİNDEN VAZGEÇTİM SİZCE BUNLARDAN VAZGEÇMEM DOGRUMU YAPTIM
Alıntıları Göster
sanayide yaptırırsanız rot-balans ve (ultrasonic enjektör temizliğini) eğer bu temizlikten bahsediorlarsa daha fazla verirsiniz 140 dan