Şimdi Ara

Astra 1.2 T 110bg VS 145 bh

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
4.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Astra 1.2 T 'ler çıkmış eski 1.4 'ler 150 bg'di

    Şimdi 1.2 T 145 beygir diyorlar bu bigiler doğrumu ? 1.2 motordan 145 bg çok iyi bi rakam inanamadım ?

    Birde 110 bg lik modeli var.Sanıyorum 2 farklı motor üretmediklerine göre 110bg alıp chip ile 145 yapsak aynı motor seviyesine gelirmi ?

    yazılım haricinde sizce 145 lik ile 110 luk arasında fiziksel bi değişiklik varmıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayrettin_79 -- 30 Mayıs 2020; 22:57:44 >



  • Turbo farkı olabilir.

    Fordun 1.0 140 hp, fiatın 1.3 180 hp motorları var ama bence sağlıklı, uzun ömürlü motorlar değil bunlar.
  • Motorda farklılık olup olmadığını bilmiyorum ancak 145likler özel seri ve bariz daha dolu araçlar. Koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, carplay, led far, daha farklı jant ve jant renkleri gibi ek donanımlar var. Ben olsam 145lik bir lacivert çekerdim, kıyak görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok düşük hacimden çok yüksek motor gücü çıkarmaya çalışan firmalar bu macerayı genelde hüsran ile sonuçlandırıyor. Birim hacimden alınan motor gücü ne kadar fazla olursa, birim hacimde yakılması gereken benzin miktarı o kadar artmak zorundadır. Bu da birim hacimde oluşan ısı miktarının artmasına neden olur. Yüksek ısı altında çalışan motorlar da sorun çıkarma potansiyeli yüksek motorlar oluyor.

    Yüksek mühendislik, dayanıklı parçalar ve uzun süreli Ar-Ge testleri ile belki bu sorunlar aşılabilir ancak Fiat ve Opel'in bu kapasitede firmalar olduğunu pek zannetmiyorum. Hele ki Opel gibi piston kırma olayları ile anılan bir firma için hiçte güven duyulabilecek bir motor tipi değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ve yürüyen dayanımı üretilecek güce göre geliştirilir. Sadece yazılım farkı olsa hepsine 145lik yazılımı yükleyip daha fazla para kazanırlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Motor konusunda fiat ayrı noktada.

    Dizelde zaten common rail ile sektöre yön veren kendisidir ama benzinli makinelerde de oldukça iyidir. 1.4 turbo 120/140 hp motorları bizde tutulmasa da sağlam, uzun ömürlü makineler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    birim hacimden alinan gucle yakit miktari dogru orantili gibi sacma degerlendirme yapmis arkadas zaten.orasi da ayri bi falso

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 110 ve 130 hp'Lik versiyonlar aynı turboyu (garrett 887157-5001S)kullanıyor ama 145'lik için aynı turbo önerilmiyor.


    chip tuningciler bile 130'luk için 150 hp vaad ettiğine göre 145'likteki turbo farklı olsa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Çok düşük hacimden çok yüksek motor gücü çıkarmaya çalışan firmalar bu macerayı genelde hüsran ile sonuçlandırıyor. Birim hacimden alınan motor gücü ne kadar fazla olursa, birim hacimde yakılması gereken benzin miktarı o kadar artmak zorundadır. Bu da birim hacimde oluşan ısı miktarının artmasına neden olur. Yüksek ısı altında çalışan motorlar da sorun çıkarma potansiyeli yüksek motorlar oluyor.

    Yüksek mühendislik, dayanıklı parçalar ve uzun süreli Ar-Ge testleri ile belki bu sorunlar aşılabilir ancak Fiat ve Opel'in bu kapasitede firmalar olduğunu pek zannetmiyorum. Hele ki Opel gibi piston kırma olayları ile anılan bir firma için hiçte güven duyulabilecek bir motor tipi değil.
    Mesela 1.5 182 HP civciv rs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi 1.2 T 145 beygir diyorlar bu bigiler doğrumu ?
    --Sitesinde yazıyor, satılıyor, alan var, sarı sitede de var. Doğru mu derken??

    Birde 110 bg lik modeli var.Sanıyorum 2 farklı motor üretmediklerine göre 110bg alıp chip ile 145 yapsak aynı motor seviyesine gelirmi ?
    -- Chip ile kaç alacağını peşinen kestiremezsin. Evet yazılımla aynı olur desek de gidip buna güvenerek 110 luk mu alırsınız?

    yazılım haricinde sizce 145 lik ile 110 luk arasında fiziksel bi değişiklik varmıdır ?
    --Kastınız kasa ise fark yok. Donanım ise fark var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dharma Initiative

    birim hacimden alinan gucle yakit miktari dogru orantili gibi sacma degerlendirme yapmis arkadas zaten.orasi da ayri bi falso
    Benzin yakmadan motor gücünü nasıl artırmayı düşünüyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Mesela 1.5 182 HP civciv rs

    Alıntıları Göster
    Sanırım kendinizce laf sokmaya çalıştınız ama yüksek ısı ile çalışıp sorun çıkarma örneğine 1.5 182 ps Honda motoru pek uymadı. Bu örneğe daha çok BMW-Peugeout ortaklığı ile üretilmiş 1.6 170 hp'lik motor uyuyor. BMW forumunu ya da facebook sayfasını takip ederseniz sürekli tahrik hatası, su kaçırma, motor suyuna yağ karışması gibi sorunlarla boğuşuyorlar.

    Opel'deki sorun ise daha çok lspi nedeniyle yaşanıyordu. Yani bu motorlarda mühendislik ve malzeme dayanıklılığı sorunu vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Motor konusunda fiat ayrı noktada.

    Dizelde zaten common rail ile sektöre yön veren kendisidir ama benzinli makinelerde de oldukça iyidir. 1.4 turbo 120/140 hp motorları bizde tutulmasa da sağlam, uzun ömürlü makineler.
    Açıkçası Fiat'ın turbo benzinli motorları ülkemizde pek satılmadığı için fazla bilgi sahibi değilim. Ancak 1.4 motordan 140 hp almak fazla yüksek bir değer değil. 1 litreden 100 hp gibi bir değere denk geliyor.

    1.3 motordan 180 hp üstüde güç alınacaksa bunu Honda ya da Toyota da yapsa şüphe ile yaklaşmak gerekiyor. Sakin kullanımda belki sorun çıkarmayabilir ama biraz gazlayayım dediğinizde motor ısısı aşırı yükselebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Asıl şu dönemde honda yapsa temkinli yaklaşırdım açıkçası

    Dizellerde dpf, 1.5 turbolarda yağ benzin karışması sorunu malum.

    Honda eski honda değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Asıl şu dönemde honda yapsa temkinli yaklaşırdım açıkçası

    Dizellerde dpf, 1.5 turbolarda yağ benzin karışması sorunu malum.

    Honda eski honda değil.
    Euro6 normundan sonra dpf sorunu her marka için geçerli. Sürekli olarak şehiriçi kısa mesafe kullanılan her dizel araçta benzer sorunlar yaşanıyor. Şikayetvar sitesinde ticari araçlarla ilgili de onlarca şikayet var. Artık taşımacılık ve uzun yolda kullanma amacı dışında dizel araba almak çok riskli bir hale geldi.

    Aslına bakarsanız Honda'nın 1.6 dizel motoru Euro6 normunu adblue kullanmadan sağlayabilen ender motorlardan birisi. Gienes rekorlar kitabına en düşük tüketim rekoru ile girmeyi de başarmıştı. Yani başarısızlığı bir kenara bırakın tam tersi çok iyi bir motor.

    1.5 turbo benzinli motorlardaki motor yağına benzin karışma sorunu Çinin bir bölgesi, Abd'nin bir bölgesi ve Kanada gibi aşırı soğuk iklimlerde ortaya çıkmıştı. Bu sorun fabrikasyon olarak 2019 yılında çözüldü. Bu sorunun da birim hacimden alınan güçle pek ilgisi yoktu yalnız.

    Savunmaya geçmiş gibi olmayayım marka fark etmeksizin bu kadar küçük hacimden bu kadar yüksek güç alınacaksa şüphe ile yaklaşmak gerekiyor. Vw de bu hevesle yola çıktı 2-3 senede bir motor hacmini artırıp motor gücünü düşürüyor. Henüz dikiş tutturabilmiş değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Hondanın dpf sıkıntısı normal araçlardaki gibi değil, forumda konusu da vardı. 20 bin kilometrede 4 defa dpf sorunu yaşayan araç da var.

    1.5 turbodaki sorun bizim ülkede de görüldü.

    Genel olarak motorlarla ilgili sorunları söyledim, bu sorunları yaşayan bi marka 1.3 motordan 180 hp alsa ben şüpheyle yaklaşırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Euro6 normundan sonra dpf sorunu her marka için geçerli. Sürekli olarak şehiriçi kısa mesafe kullanılan her dizel araçta benzer sorunlar yaşanıyor. Şikayetvar sitesinde ticari araçlarla ilgili de onlarca şikayet var. Artık taşımacılık ve uzun yolda kullanma amacı dışında dizel araba almak çok riskli bir hale geldi.

    Aslına bakarsanız Honda'nın 1.6 dizel motoru Euro6 normunu adblue kullanmadan sağlayabilen ender motorlardan birisi. Gienes rekorlar kitabına en düşük tüketim rekoru ile girmeyi de başarmıştı. Yani başarısızlığı bir kenara bırakın tam tersi çok iyi bir motor.

    1.5 turbo benzinli motorlardaki motor yağına benzin karışma sorunu Çinin bir bölgesi, Abd'nin bir bölgesi ve Kanada gibi aşırı soğuk iklimlerde ortaya çıkmıştı. Bu sorun fabrikasyon olarak 2019 yılında çözüldü. Bu sorunun da birim hacimden alınan güçle pek ilgisi yoktu yalnız.

    Savunmaya geçmiş gibi olmayayım marka fark etmeksizin bu kadar küçük hacimden bu kadar yüksek güç alınacaksa şüphe ile yaklaşmak gerekiyor. Vw de bu hevesle yola çıktı 2-3 senede bir motor hacmini artırıp motor gücünü düşürüyor. Henüz dikiş tutturabilmiş değil.

    Alıntıları Göster
    İ-Dtec motorun tanıtım kağıdında AdBlue var gözüküyor?
    Euro 6d normlarını AdBlue suz karşılayabilecek dizel şuan yok gibi bir şey, VW bile 1.6 dizeli 6d normuna uydurmadığı için vazgeçiyorsa zordur o iş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeşimde 2016 1.4 150Hp otomatik modeli var.
    Genel olarak çok memnunuz ama ne zaman piston kıracak korkusu da insanı yoruyor açıkcası.

    Yeni motorlar ve aktarma Opel / GM üretimi, sanıyorum ki geçmişteki sorunları yeni motorlarına aktarmamıştır ancak gene de insan bir çekinmiyor değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    teknoloji?
    97 1.9 tdi 105hp ile 2017 1.6 tdi 120hp teknik verilerini bi kiyasla sana zahmet
    ben soyliym guc artmis yakit dusmus

    @Acil Stop

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.