Şimdi Ara

Astra 1.2 T 110bg VS 145 bh (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
4.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dharma Initiative kullanıcısına yanıt
    Emisyon kısıtlamaları olmasa 150+ hp olur o motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dharma Initiative

    teknoloji?
    97 1.9 tdi 105hp ile 2017 1.6 tdi 120hp teknik verilerini bi kiyasla sana zahmet
    ben soyliym guc artmis yakit dusmus

    @Acil Stop
    Normal sürüş anında yani yüke binmeden motorun optimum tüketimi ile birim hacimden alınan gücü nasıl birbirine karıştırmayı başardın?

    İki tane birebir aynı 1.6 turbo motoru ele alalım. BMW'de kullanılan biri 136 hp biri 170 hp iki motorumuz olsun. Bu iki motor aynı hacimden farklı güç çıkarıyor. Gaza sonuna kadar bastığın zaman 170 hp olan motor 136 hp olan motordan daha fazla benzin yakıyor demektir.

    Yani daha fazla motor gücü almak için birim hacimde daha fazla benzin yanmalı. Bak yukarıdaki mesajımda ne demişim normal sürüş şartlarında belki sorun olmaz ama performans isteyince motor aşırı ısınabilir. Neden normal sürüş şartlarında sorun yaşanmaz? Çünkü 6. Viteste 100 km ile gidebilmek için motorun tüm gücünü kullanmazsın. Hesaplamalara bakmak lazım ama atıyorum 40 beygir senin o andaki ihtiyacını karşılar. Normal sürüş şartlarında 1.3 litrelik hacimden 40-50 beygir aldın diye aşırı bir ısınma söz konusu olmaz. Benim motorum güçlü perfomanslı kullanayım 150 beygir üstü alayım dersen işte o zaman motor aşırı ısınmaya başlar ve kısa süre içinde de kendini korumaya alır.

    Tarihi motorları bir kenara bırakırsak sanayinin gelmiş olduğu üretim standartları yükseldi ve toleranslar düştü. Markalar arası üretim farkları da azaldı. Yani içten yanmalı motorlarda bilinmeyen bir teknoloji filan yok. Şu anda birim hacimden alınan gücü artırmanın yegane yolu daha fazla benzin yakmaktan geçiyor.

    Senin kastettiğin fakat anlatmayı başaramadığın verim farkları ise apayrı bir mevzu. Sıkıştırma oranı, motorun çevrim tipi (otto, atkinson, miller, budack sycle), zamanlama, kam sayısı (Dohc-Sohc) gibi şeyler çok uzun zamandır biliniyor.

    Mazda'nın ürettiği skyactive-x dışında anormal bir teknoloji ile üretilen benzinli motor yok bildiğim kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Hondanın dpf sıkıntısı normal araçlardaki gibi değil, forumda konusu da vardı. 20 bin kilometrede 4 defa dpf sorunu yaşayan araç da var.

    1.5 turbodaki sorun bizim ülkede de görüldü.

    Genel olarak motorlarla ilgili sorunları söyledim, bu sorunları yaşayan bi marka 1.3 motordan 180 hp alsa ben şüpheyle yaklaşırım.
    O aracın sıkıntısı servisin temizleyeyim derken dpf filtresini çatlatmasından başka birşey değil. Servisin iş bilmezliğinden ve işgüzarlığından dolayı yaşanan olay zaten mahkemeye yansıdı. Araç sahibi hakkını alacaktır.

    1.6 idtec Türkiye'de daha bir kaç yıldır satılmaya başlansa bile Honda Avrupa da uzun süredir bu dizel motoru satıyor benzeri bir sorun yaşayanı duymadık. Bir tane ekstrem olaya bakıp bu motor sorunlu demek biraz insafsızlık olur.

    1.5 motordaki sorunun Türkiye'de göründüğüne dair tek bir olay duymadım. Yaklaşık 50 bin kişilik Civic club Türkiye Facebook grubunda konuyla ilgili bilgilendirici başlık açıp sorun yaşayan var mı diye sordum. Daha fazla kişi görsün diye ara ara güncelleme de yaptım ama sorun yaşadığını söyleyen çıkmadı.

    Forumda bir arkadaş benzin kokusu duyduğunu söylemişti ama yağ seviyesinde yükselme yoktu sanırım. Ancak yurt dışında bahsettiğimiz vakalarda yağ seviyesi ciddi miktarda artıp yağ çubuğunun maks çizgisini bile geçiyordu. Bu bölgelerde Honda geri çağırma yayınlayıp ECU güncellemesi yaptı. Türkiye'de benzer bir sorun olsa emin olun ilk duyanlardan birisi olurdum.

    Hiç sorun yaşamamış bir firma bile 1.3 motordan 180 hp alıyorsa şüphe ile yaklaşmak lazım zaten. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 1 Haziran 2020; 3:34:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    İ-Dtec motorun tanıtım kağıdında AdBlue var gözüküyor?
    Euro 6d normlarını AdBlue suz karşılayabilecek dizel şuan yok gibi bir şey, VW bile 1.6 dizeli 6d normuna uydurmadığı için vazgeçiyorsa zordur o iş.

    Alıntıları Göster
    autozeitung.de
    Honda Civic 1.6 i-DTEC: Test | autozeitung.de
    https://www.autozeitung.de/honda-civic-16-i-dtec-test-194373.html


    Burada da yazdığı şekilde scr ve adblue olmadan sadece dpf ile Euro 6d normunu karşılıyor diye biliyorum. Tanıtım kağıdını gösterebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Atmosferikten şaşmayın gençler

    Turbo alan yaya kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    https://www.autozeitung.de/honda-civic-16-i-dtec-test-194373.html

    Burada da yazdığı şekilde scr ve adblue olmadan sadece dpf ile Euro 6d normunu karşılıyor diye biliyorum. Tanıtım kağıdını gösterebilir misiniz?

    Alıntıları Göster
    Mavili beyazlı bir afiş vardı motor teknolojisini anlatıyordu İ-Dtecin ama şimdi bulamadım onu. Civiclerde DPF + Nox katalizörü var gözüküyor AdBlue yerine bir filtre daha koymuşlar adı da NSC imiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    uzun uzun yazmissin ama tamam ama ben onu kast etmek istemedim diyememissin.sen cok yaktirmak istedikten sonra 1.2 i20 4.4 v8den bile cok yakabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dharma Initiative

    uzun uzun yazmissin ama tamam ama ben onu kast etmek istemedim diyememissin.sen cok yaktirmak istedikten sonra 1.2 i20 4.4 v8den bile cok yakabilir .
    Yüksek güçlü motor az yakar ya da çok yakar gibi birşey söylendim ki onu söyleyen sensin. Birim hacimde daha çok benzin yakar ile çok benzin yakar cümleleri arasında çok büyük fark var.

    1.33 motor da 1 litre benzin yakmak ile 2.0 motorda 1 litre benzin yakmak aynı şey değil. Küçük olan daha fazla ısınır diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Mavili beyazlı bir afiş vardı motor teknolojisini anlatıyordu İ-Dtecin ama şimdi bulamadım onu. Civiclerde DPF + Nox katalizörü var gözüküyor AdBlue yerine bir filtre daha koymuşlar adı da NSC imiş.

    Alıntıları Göster
    Doğrudur dizel kullanıcısı olmadığım için ayrıntısını tam bilmiyorum ama adblue tankı olmadan Euro 6d normunu karşılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam bir de Mazda'nın dizelinde adblue tankı yok. Diğer firmalar genelde adblue tankı kullanmaya başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Doğrudur dizel kullanıcısı olmadığım için ayrıntısını tam bilmiyorum ama adblue tankı olmadan Euro 6d normunu karşılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam bir de Mazda'nın dizelinde adblue tankı yok. Diğer firmalar genelde adblue tankı kullanmaya başladı.

    Alıntıları Göster
    Başka hacimli idtec varsa belki onda vardır AdBlue ama 1.6 civic dizelinde adblue yerine dpf gibi ek bir filtre daha koymuşlar. Mazdayı da araştırmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.