Şimdi Ara

Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
1
Favori
6.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Globalleşmiş bir dünyada hala yerli diye tutturanlar var...

    Her neyse, en kısa zamanda Istanbul'da görmek isteriz. Egzoz yemekten bıktık artık.

  • İsim fransızca "Avenue"

    Bence ismi "Toguan" olsa temsa bayisi de 2-3 ay sıra yazardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uniquebison

    The products have their own bodywork and include Mitsubishi Fuso, MAN, DAF, Cummins and Caterpillar engines and parts that meet the European emission standards (Euro4, Euro5).


    muhtemelen mistsu nin bu elektrik motorlarindan cakmadir

    bu da gol degil akpliler ... gonul isterdiki cemaatci sabanci da yerli bir mal yapsin.

    lakin KOC yapmiyorsa malesef su asamada kimse yapamaz. hele devlet hic yapamaz. kendi tasarim yari iletken teknolojisi olmayan ulke Turkiye. hala uydu, radar, roket gibi sistemleri yapabilecegini sananlar var bunu akpye mal edip acitasyon yapmalari hele 10 numara.

    Temsa mitsunun türkiyedeki partneri zaten ben çok fazla uğraşı olduğu kanaatinde değilim ve dediğine katılıyorum hazır bir şablonun üstünde bir iki fırça darbesi olmuş malasef menzil ise bir otobüs için korkunç azbir mesafeki 8 dakikada şarj olayı at yalanı seveyim inanı olmuş
    Olmadı malasef ama bi umut oluşturmadı değil bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motoru yaptı mı geliştirdi mi? Yapmakla-geliştirmek farklı şeyler.

    Her patent senin olamaz ama ürünün %80i başkasının, %20si seninse buna yerli demeyelim.
    Bununla övünüp sonra Vestel'e kızmayalım o zaman.

  • Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence
  • Ben mi yanlış görüyorum, yoksa otobüs sadece ayakta gidilmek için mi yapılmış?

  • Motor falan önemli değil. Önemli olan batarya. Bu petrol ve doğalgaz fiyatlarıyla elektrikli araçlar henüz fizıbl değil. Yakıttan en fahiş vergilerin alındığı Türkiye'de bile fizıbl değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Basteryus -- 7 Aralık 2016; 23:8:51 >
  • Şimdi pilleri nerde üretilmiş diye sorsan bi dert sormasan ayrı dert.



    sizin hayatınızda neyiniz yüzde 100 de koca otobüs için bu kadar kolay konuşabiliyorsunuz arkadaş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frost05

    Ben mi yanlış görüyorum, yoksa otobüs sadece ayakta gidilmek için mi yapılmış?

    yanlış söylemiyim ama bu otobüsler boş olarakta satılıyodu. İç koltuklarını kendin yaptırıyosun.

    Çünkü şehirler arası kullanılacaksa farklı koltuk tipi oluyo, şehir hattı için farklı gibi..

    Yanlış da biliyo olabilirim.
  • süper bir gelişme umarım arabada bir an önce çıkar...

  • İsme takılmayın. Tabiki Türkçe bir isim daha hoş olurdu ama Temsa özel bir şirket ve Türkiye dışında 66 ülkeye araç satıyor.

    Ayrıca halihazırda diesel ve CNG yakıt ile çalışan, 12 metre solo ve 18 metre körüklü modelleri ile Temsa Avenue otobüsler yıllardır üretilip satılıyor. Bu araç da onun elektrikli versiyonu. Adı üstünde, Avenue EV (Electric Vehicle).

    Mitsubishi'nin çakması vs diyenler olmuş, alakası yok. Geçmişteki Temsa ve Mitsubishi birlikteliği yok artık. Tüm modellerin bütün hakları Temsa'ya ait. 25 farklı araç üretiliyor ve sadece Prestij midibusların motorları Mitsubishi. Hala Adana'da üretilen Mitsubishi Fuso Canter'leri ise otomotiv sektörünü takip edenler bilir. Mitsubishi'nin kamyon-kamyonet üreten Fuso birimi 'Daimler' grubuna aittir, hani Mercedes'e sahip olanlar. Temsa sadece geçmişteki Canter tecrübesinden ötürü sadece montajını yapar, parça, tasarım, fiyat vs karışmaz.

    Neyse Avenue EV konusuna dönecek olursak, bu araç malumunuz şehiriçi ulaşım için tasarlandı. Komple batarya koyalım, menzil 500km olsun durumu olamaz. Diyelimki oldu, araba 500 km gidip yarım gün şarj için yatamaz. O yüzden hızlı şarj ve güzergah boyunca yetecek menzil hedefi ile amaca yönelik tasarım. Tabiki gelecek hedefi çook daha uzun menziller olmalı, fakat şimdilik yeterli. Yap seferini, şoför son durakta bir çay içene kadar araç sonraki sefere hazır hale gelsin.

    Şu kadarı yerli, bu kadarı hintli olayı da abartılmamalı bence. Aracın elektronik dizaynı ve yazılımı Aselsan, gövdesi ve mekaniği Temsa. Dediğim gibi, dizel Avenue temelli araç. Fikir hakları, marka değeri bizim olduktan sonra gerisi önemli değil. (Apple örneği malum, büyük resme bakılmalı)

    Ekleme: Haber hatalı. Araç 88 kişilik. 35 oturan, 52 Ayakta, 1 tekerlekli sandalye bölgesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxl567 -- 7 Aralık 2016; 23:27:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siemens in yaptığı gibi şarj istasyonları duraklarda olursa güzel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir otobüsün belediye tarafında hizmete almak için ödediği miktar ne kadar?
    dahası isterse parçaları yurt dışından alıp burda kendi tasarımımız ile bunu yapsalar bile kısa vadede olur ama bu ürünler daha test ürünleri gibi
    ben izmirde konakta yaşıyorum daha o otobüslere binmek nasip olmadı
    daha otobüs duraklarına bu otobüsler için şarj istasyonları yapılması lazım ama şu enerji için her yıl 50 milyar dolar gibi yurt dışına veriyoruz bari bir kısmı kısa vadede ülkede kalıp bize yarar sağlasa daha iyi olmaz mı tamam %100 denmesi kesinlikle saçma ama bize yapılan bir hizmeti kötülemek ne kadar doğru
    izmirde yıllardır kent kart ile otobüs vapur metro falan sorunuz çalışıyordu şimdi izmir kart yaptılar yeni bir firmaya verdiler yeni kartlar dolum yapmıyor eskileri çalışmıyor zaten dahası aktarma yaparken bazen insanı çıldırtıyor kartı algılamıyor bu hizmeti chp belediyesi yaptı daha önce ki sistemde chp belediyesine aitti yani her yerde beceriksizler var
    sözde türkiyenin 3 büyük şehri internet olarak off yani rezil 2 yıl olacak super online hattı attı gerisi yok ev cadde üstü yani mahalle kenarı falan da değil ttnet dışında hizmet veren yok servis ağlayıcıları aradığımızda belediyeler ile izin konuları üstünde çalışıyoruz .............
    adamlar resmen telekom ile antlaşmışlar tekel modunu yaşıyoruz





  • quote:

    Orijinalden alıntı: deoksiriboz1001

    Şimdi pilleri nerde üretilmiş diye sorsan bi dert sormasan ayrı dert.



    sizin hayatınızda neyiniz yüzde 100 de koca otobüs için bu kadar kolay konuşabiliyorsunuz arkadaş.

    Pil değil ama motorunu aselsan üretti deniyor haberde. Koskoca otobüsü pilden aldığı enerjiyle yürütecek bir motor yapılabiliyorsa bu ülkede, Tesla seviyesinde bir arabayı yerli olarak üretmemek için hiçbir neden yok demektir.

    Birde 8 dakikada pili doluyor denmiş? En iyisi susup beklemek. İnşallah Bursada üretilen %100!! yerli metrobüslere benzemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bob Seger

    Yollara çıkmadan seri üretimi görmeden denemeden inanmam 8 dakika sarj ile 70 50 km gittiğine.Henüz normal bir modern otomobil motoru yapamazken 8 dakika sarj ile 50 km yol giden ayrıca otomobilden kat kat ağır olan otobüs gibi ağır bir aracın motorunun %100 türk yapımı icadı vs. denilmesi pek inandırıcı değil.

    Sizin gibiler olduğu için ülkede gelişme icat olmuyorcular gelmeden ben söyleyeyim.Bunun onunla alakası yok arkadaş 10 senedir seçim öncesinde yerli araba muhabbetleri geçti hiçbiri gerçekleşmedi.İnsanlarla dalga geçer gibi her seçimden sonra 2015te yollarda 2020de yollarda 2025te yollarda denildi.O zaman bir şey yapıyorsan o işi bitirdikten sonra reklamını yapacaksın.Aksi taktirde bunun amacı belli.''Bakın bizde artık üreteyük gelişeyük''ten başka bir şey değil.

    Yerli aracın gerçekleşmemesi diye bir olay yok aslında. Sen sanırım yerli araç denince 1 tane araç çıkaracaklar ortaya diye bekliyorsun.

    Eğer düşündğün bu ise yanlış zaten. Fikir hakları ile birlikte satın alınan platform üstünde teknoloji geliştirmek amacı ile başladılar o işe. Yani arge bittiği zaman bir çok farklı modelde otomobile alt yapı olacak teknolojiyi geliştirmenin derdindeler.

    Kısacası bir marka yaratacaklar eğer işler yolunda giderse. Geliştridikleri motor / yürüyen aksan ve diğer teknolojiler ile birlikte bir çok farklı model üretilecek.

    Senin Dünya çapında satılan bir markan olması için bir platformu fikir hakları ile satın alıp onun üstünde çalışmak oldukça mantıklı bir hareket idi. Bence bunu tebrik etmeniz gerekir.




  • Büyük adımı atmışız detaylar seneler içinde gelişir gurur duydum.

  • Yiğidi öldür hakkını yeme bak bu güzel olmuş işte tasarımını da beğendim. Pil süresi şehir içinde yeterli daha sonra upgrade edilebilir gelişen teknolojiyle birlikte. İBB derhal İstanbul içindeki dolaşan dandik otobüsleri başka ülkelere kitlemeye baksın bunlardan koysun yerine.
    Londra'nın double-decker busları gibi olsaymış fena olmazmış aslında zira o otobüsler burada bomboş gidip-geliyor. İstanbul'a double-decker buslar yakışır.

  • Bmw'de araba üretmeye 5.20i'den başlamadı. Zamanla birçok şeyi geliştireceğimize inanıyorum Aselsan Roketsan gibi kurumlar kendilerini çok çok geliştirdi bu bir gerçek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bob Seger

    Yollara çıkmadan seri üretimi görmeden denemeden inanmam 8 dakika sarj ile 70 50 km gittiğine.Henüz normal bir modern otomobil motoru yapamazken 8 dakika sarj ile 50 km yol giden ayrıca otomobilden kat kat ağır olan otobüs gibi ağır bir aracın motorunun %100 türk yapımı icadı vs. denilmesi pek inandırıcı değil.

    Sizin gibiler olduğu için ülkede gelişme icat olmuyorcular gelmeden ben söyleyeyim.Bunun onunla alakası yok arkadaş 10 senedir seçim öncesinde yerli araba muhabbetleri geçti hiçbiri gerçekleşmedi.İnsanlarla dalga geçer gibi her seçimden sonra 2015te yollarda 2020de yollarda 2025te yollarda denildi.O zaman bir şey yapıyorsan o işi bitirdikten sonra reklamını yapacaksın.Aksi taktirde bunun amacı belli.''Bakın bizde artık üreteyük gelişeyük''ten başka bir şey değil.

    Yerli aracın gerçekleşmemesi diye bir olay yok aslında. Sen sanırım yerli araç denince 1 tane araç çıkaracaklar ortaya diye bekliyorsun.

    Eğer düşündğün bu ise yanlış zaten. Fikir hakları ile birlikte satın alınan platform üstünde teknoloji geliştirmek amacı ile başladılar o işe. Yani arge bittiği zaman bir çok farklı modelde otomobile alt yapı olacak teknolojiyi geliştirmenin derdindeler.

    Kısacası bir marka yaratacaklar eğer işler yolunda giderse. Geliştridikleri motor / yürüyen aksan ve diğer teknolojiler ile birlikte bir çok farklı model üretilecek.

    Senin Dünya çapında satılan bir markan olması için bir platformu fikir hakları ile satın alıp onun üstünde çalışmak oldukça mantıklı bir hareket idi. Bence bunu tebrik etmeniz gerekir.

    Leş gibi köfte pişiren kara duman atan otobusler yerine kullanilmaya baslandiginda yollarda gördüğümde tebrik ederim.8 dakikada telefon bataryasi sarj olmuyor kocaman otobüsü nasil 8 dakikada 50 km gidecek.Aklim mantigim almıyor. Çıksın yollarda gorelim 8 dakika mi 800 dakika mi daha sonra tebrik edecegim zaten.Hizmeti gormeden neyi tebrik edecegim?Çıksın meydana kullanilsin havamiz kirlenmesin bende isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.