Şimdi Ara

arkadaşlar PUG 307 'antipollution fault hatası veriyor. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
178
Cevap
6
Favori
184.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • haluk hocam (çavuşum) :D ilgine teşekkür ederim. yanlız şu hususu dikkate almadan edemiyorum. diğer markalarda böylesine önemli bir uyarı lambası (motor lambası) basit şeylerde yanmazken pug larda niye böyle? duyarsız olmamak elde değil.. sonuç olarak araba benzini beğenmiyor yakıyor lambayı diye düşünüyorum.. egzost emüsyonu ile ilgili olarak yandığını sanıyorum (en azından kendi aracım için ) .bir de şu husus var bilgisayar ve sensör donanımlı günümüz araçlarıda pek iyi olmuyo.. babamda söyler hep: bir arabada özellik arttıkça sorunda artar çözümüde zorlaşır .. haklıymış vesselam..son bir not yazmadan edemeyeceğim. kendim makinalar konsunda neredeyse uzmanım , böyle şey görmedim. tekrar teşekkür ederim sevgili haluk.. :D
  • yaa bi mesaj daha .. tekrar selam herkese.. solidus61 çok bilimsel biri.. (anladığım kadarıyla) şu delphi programını indirdim netten ama araca nasıl baglayacam ve ne yapmam lazım (belki kendim çözerim diye düşündüm de :D) yani hangi işlem sırasını izleyeceğim? teşekkür ederim.
  • sevgili kardeşim aracın normalde kullanabileceği yakıt 95 oktan olmalıdır artı oksijen sondasında(250 ytl 2 adet bulunmaktadır)üstekki büyük bir ihtimalle arızaldır artı araçta oksijen sonda arızası mı veriyor yoksa kataletik konvertör eskimesimi veriyo bunu bilgisayara bağlandığı zaman görebilirler sevgili kardeşim sorun bunlardan ibaret eğer kateletik konvertörde yaşlanma yada eskime diye bir arıza veriyorsa bu parçayı değiştirmelisin eğer çözemezlerse gel istanbula ben san bir gün içinde hallediyim kardeşim kendine iyi bak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: haluksengul

    Hocam bendede bir süre önce aynı arızayı verdi ve motor lambasını yaktı, ama ben iş yoğunluğu nedeniye aynı zamanda arabanın gidişatı ile ilgili bir sorun olmadığından 6 ay öyle gezdim yaklaşık 10000km sonra bakım için özel bir servise gittiğimde onlarda arızadan anlamadılar ama lambayı söndürdüler tamirciden çıkmala eve gelmem arasında 20-25km sonra tekrar aynı antipollution fault hatası verdi. üstüne 2 ay geçti bir gün boch car servis önünden geçiyordum onlara sordum bir çok şeyden(sensörler) den arıza verebilir araştırmak lazım dedi boş verin dedim lambayı söndürün dedim yeter, ne çare 20-25km gittim gene yandı. Bu sefer sinirlenmeye başladım ertesi gün büyük Peugeot servisine götürdüm orda hiç bir ilem yaptırmadan lambayı gene södürttüm ama bu sefer 5000-6000 km oldu yanmadı. Sonuç olarak hocam bu arıza bir çok pug.da veriyor ve çok önemli bişi değil.


    Gene motor arıza lambasını yaktı :)
    Her çalıştırmada -antipollution fault- yazıyor
    Yola devam ediyorum daha önce yazdığım gibi ben bir sorun hisstemiyorum.
    Bu peugeotlar böyle işte. Nerde trak orda birak.




  • son 2 gündür bende de aynı hatayı veriyor. arabayı sabah çalıştırıyorum, hafif yokuş olan bi yer var yolda. oradaki ışıklarda beklerken araba sarsılmaya başlıyor ve antipollution hatası. sonra gaza bazsam da araba gazı almıyor,ben de yavaş yavaş sağa çekiyorum. biraz bekliyorum, sonra eve dönüş. ardından taksiye biniş. rezillik yaa!! bir de servis masrafı çıkacak şimdi.
  • Evet arkadaşlar araba garantide iken ANTİPOLLİTİON FAULT hatasını bende de vermişti kaputu açtığımızda manifolt üzerindeki dört kabloyla bağlı olan müşir değiştirildi sorun yok. 307 1.4 XR 2004
  • herkese selam öncelikle şunu belirtmek isterim ki servislerin oyununa gelmeyin
    bende ki ant. poll. fault hatsı artık yok :D. yani özetleyecek olursam program hatasından kaynaklanan yanlızca 5- 10 ytl lık bır hat..
    sakın ola kat.konvektör - müşür ya da sensör değiştirip paranızı çöpe atmayın
    95 okt kusunsuz benzın kullanın ve iyi bir programcıya (servis de olabilir - özelde) aracı kontrol ettırın.
    dedım yaa paranızı sokağa sakın ola atmayın.
    yeni yılınız kutlu olsun. selamlar asygılar
  • unutmadan bir arkadaşımla henüz görüştüm kendisindede 307 var.. ona da söyledim gercekten bilgisayar ve program bilgisi olan servis ya da ustalarla çalısın sunu da unutmayın herkes 307 soyle 307 boyle dıyo bende dıyorum kı kedı ve cıger anlayan anladı zaten :D
  • slm arkadaşlar.Bide bendeki olayı dinleyin bakalım.ne düşünüyosunuz?
    2.0 HDI 406 kullanıyorum.
    ilk olarak arıza lambası yandı aldırmadım araç gayet normaldi.Kendi kendine söner yanar bi durumdaydı.sonra bir gün bursa otobanında 170 le giderken araba stop etti.dedim herhalde çok yüklendim.biraz bekledikten sonra araç çalıştı fakat artık 3000 devirin üstüne çıkmıyodu. çıkmaya çalışıncada stop ediyodu.tabi düz yolda 3000 devir , yokuş çıkarken 2500 de de duruyodu.sonra ben bunu bi süre böyle kullandım. zaman buldum servise gittim.enjektörleri değiştirdiler (4 tanesinin değişimine 1300 verdim).sonra araç düzelti ama çok sevinemedim.çünkü aynı şey yine oldu.tek farkı 3000 deviri geçmiyodu ama stop etmiyodu.5. viteste araç en fazla 130 yapıyodu:)sonra ben bunu yine böle kullandım.ni tekim hala kullanıyorum.ilginç olan bişey buldum 2 gün önce.çalıştırıyorum aracı basıyorum gaz 3000 deviri geçmiyo , kornaya bikere basıyorum , gaza basıyorum araç 3000 deviri geçiyo ayağımı gazdan çekiyorum tekrar basıyorum aynı şey oluyo.sonra bi daha basıyorum yine düzeliyo.bi kısa devre olayı olduğuna kesin gözüyle bakmaya başladım.ayrıca eksoz dumanımda anormal derecede yoğun çıkıyo.müşür olayına girecem bide öyle deneyeyim.ama ben kısa devre de ısrarlıyım.




  • Arkadaslar lutfen kımse kızmasın ama dusuncelerımı soylemek ıstıyorum.Dıs tasarımını her zaman taktır ettıgım bır aracınız var fakat bu yuzden de alınacak bır araba olmayan pejuuyu kullanıyorsunuz.Tahmın ettıgım ve gordugum gıbı bırcok arkadas neler neler yasamıs.Insan gulmemek ıcın kendını zor tutuyor(cebınızden cıkan paranıza gulmuyorum olan olaylara yanlıs anlasılmasın)yok kornayla aynı anda gaz verme otobanda 170 le stop etmesı bu pejuuya guvenıp ne akılla 170 yapıosun arkadasım.Daha kendı araclarını tanımayan servıs ve calısanlarıda cabası.Bırt otomobılde sorunlar basladıysa ardı arkası gelır bu hep boyledır.Bence en kısa zamanda aracınızı elden cıkarmalısınız yoksa daha cook kombınasyonlar denersınız 2 korna bı selektor gıbı
  • sahip11 arkadasım
    aracın 406 ve hdi
    peki araçta gaz teli var mı yok mu?
    bak eğer yoksa aracın gaz pedalı dırekt olarak beyne sınyal ve oradan gaz verme seklınde calısıyo.. yanii tel yoksa senin aracın yaa beyni değişecek ya da beyin tabir i caizse format lanacak.. tabii bu bana göre çünkü beyindeki dosyalarda hata olursa araç hızı da algılayamaz ve egzost emüsyonu da maxümum kirliliğe sebep olur. yanii diyeceğim o ki: aracı, harbi olarak tam bilgisayar ve program bilgisi olan bir servise götürmen ve obd ye sokman.. beyin diorum yani kısaca
    bu arada 406 yı çok beğenen biriyim ve ÇAMUR ATAN sevgili arkadaşıma diyorum ki Antalya da modifiye edilmiş bir 406 : 270 km yi görüyor..
    tekrar söliyim bence mercedes cls.compressor e rakıp olarak pıyasaya surulen ve daha bır cok aracta opsıyon olarak verılen bır cok ozellık 406 da STANDART Çok da dayanıklı hatta 1998 den sonra cıkan tum pug modellerınden daha sağlam oldugunu servısımde kabul edıyo.. ( 308 i daha tanıma sansım pek olmadı tabii )
    herkese SELAM SAYGI ve HÖRMETLER :D




  • sahip11 arkadasım
    aracın 406 ve hdi
    peki araçta gaz teli var mı yok mu?
    bak eğer yoksa aracın gaz pedalı dırekt olarak beyne sınyal ve oradan gaz verme seklınde calısıyo.. yanii tel yoksa senin aracın yaa beyni değişecek ya da beyin tabir i caizse format lanacak.. tabii bu bana göre çünkü beyindeki dosyalarda hata olursa araç hızı da algılayamaz ve egzost emüsyonu da maxümum kirliliğe sebep olur. yanii diyeceğim o ki: aracı, harbi olarak tam bilgisayar ve program bilgisi olan bir servise götürmen ve obd ye sokman.. beyin diorum yani kısaca
    bu arada 406 yı çok beğenen biriyim ve ÇAMUR ATAN sevgili arkadaşıma diyorum ki Antalya da modifiye edilmiş bir 406 : 270 km yi görüyor..
    tekrar söliyim bence mercedes cls.compressor e rakıp olarak pıyasaya surulen ve daha bır cok aracta opsıyon olarak verılen bır cok ozellık 406 da STANDART Çok da dayanıklı hatta 1998 den sonra cıkan tum pug modellerınden daha sağlam oldugunu servısımde kabul edıyo.. ( 308 i daha tanıma sansım pek olmadı tabii )
    herkese SELAM SAYGI ve HÖRMETLER :D




  • 406 coupe zaten 270 i havada karada görüyor zaten görüntüsüde 500sec tarzında çok begeniyorum arabayı ama 3.0 lt lik motor bizi aşıyor
  • Arkadaşlar , 2002 307 benzini arabam 150 km yapınca ANTIPOLLUTION FAULT hatası veriyor ve STOP ediyor .Sizin de böyle sorununuz oldu mu.yani sizin de Hata verdikten sonra Stop etti mi.Bir iki gün sonra yazı kendiliğinden gidiyor ama .Aynı yüksek devri yapınca tekrar yanıyor.Çözümü olan varsa lütfen yardımcı olsun.Teşekür ederim...
  • Selam
  • Arkadaşlar aynı sorunu benim arabamda verdi. ben sorunun birkaç neden den kaynaklandığını sanıyorum bunlardan birtanesi garajıma giriş yapmak için çok dik birkaçmetreyi çok yavaş gitmem gerekiyor bu durumlarda araç çok zorlanıyor ve bu hatayı birkaç saniyelik alıyordum. sonra düzlüğe çıktığımda düzeliyordu. Ama asıl sorun çok farklı bir zamanda çıktı. çok sakin bir araç kullanıcısı olmama rağmen birgün çok acele işim vardı ve yollarda boştu bende aracı 4000 devir civarlarında kullandım ve 4000 devrin üzerinde vites değitirdim. sonra aracı park ettim 3 saat kadar sonra çalıştırdıktan sonra araçta sarı motor işareti kontak açıldıktan sonra kaybolmadı ve Km yazan yerde de sarı musluk işareti çıktı. ve ekranda da antipolition fault hatası verdi.

    sonraki izlenimlerim motor sallanarak çalışıyor ve egzozdan çok randımansız sikülasyon oluyor ve insanın genzini yakan bir egzoz kokusu meydana çıkıyor. aracın beygir gücü inanılmaz derecede düşüyor. 2 hafta kadar birkaçgün arayla düzelir umuduyla aracı denedim sonuç aynı. sonra servise götürdüm adamlara antipolition dedim onlarda hemen saydı musluk işareti varmı motor sallanıyomu falan diye. evet dedim sorun nedir 50 YTL ye bilgisayara bağlayalım göreliim dediler. bağladılar herhangi bir hata mesajı düşmemiş alet sorunsuz dediler. beyne yeni versiyon yazılım yüklediler. bende daha önceki forumlardan okuduğum kadarıyla 20 km sonra arkadaşlar aynı sorunu yaşamışlar bir test sürüşü yapın bakın bakalım sorun çıkıyormu dedim onuda yaptılar ve aracı bana teslim ettiler. şimdi ben aracı aldıktan sonra 300 km yol gittim ve hala şükürki sorun yok.

    Araştırmalarım sonucu şunları buldum.
    1.97 oktan benzin kesinlikle kullanmayın.
    2. adamların önerisi total ama ben pek güvenemiyorum o yüzden bildiğiniz bir benzinciden ve kalitesine güvendiğininiz benzini alın. sorun benzinden diye gözüküyor.
    3. buna bağlı olarak ben çok fazla benzin alan yada sürekli aracı haraket ettiren biri değilim bu yüzden benzini çeyrek deponun altına düşürmeyin bundan da olabileceğini düşünüyorum. ben ilk defa çeyreğin altına düşürmüştüm ve bu sonucu aldım. benzin tortusu kalmış olabilir. sonuçta hata hava kirliliği hatası.
    3. servisten bana söyledikleri yani araç yine aynnı sorunu verirse enjeksiyonlardan olabilir diorlar ve gittim yurtdışı sitelere baktım orada da söyledikleri ve buldukları çözümler tamamen enjeksiyon üzerine olmuş bence servisi birde bu yönde yönlendirim derim.

    Bunlar benim amatörce araştırmalarım ve düşüncelerim ama işin ilginci adamlar araca hiçbirşey yapmadılar sadece yaptıkları programı tekrar yüklemek oldu ve böylece araçtaki motor sarsılması beygir gücü ve egzoz dumanını değiştirdiler. tabiki araçtaki tüm yönlendirmeleri beyin yapıyor ama bana biraz mantıksız geldi. şimdi başka birşey yapsalar kesinlikle faturaya yansıtırlardı herhangi bir filtre temizleme yada değiştirme ama bu konuda emin olarak kesin birşey bulan olursa yardımlarınızıda bekliyorum.




  • Arkadaşlar bi 1000 km sonra tekrar aynı hatayı verdi. ama busefer resmen vermesi için uğraştım nedenide birgün araçla kalkış yaptım basıyorum gaza gitmiyor basıyorum araba sanki arkadan itiyormuşsun gibi gidiyor bende kökledim gazı hızlandı açılsın diye dahada bastım belki 2. viteste 5500 devir falan gördü ve baktım hata düştü hemen. dediğim gibi 3500 derin üstüne çıktığınızda bu hata ekrana düşüyor.

    şimdi aracı tekrar servise götüreceğim ama bunun öncesinde şunu sormak istedim.

    şuanda araç ilk çalıştırdığım zaman motor randumansız çalışıyor ve fazlasıyla sallanıyor. ve ilk kalkış yaparken öksürüyor diye nitenlendirdiğimiz sorunu yapıyor ve aynı gaz ayarında hızlanıp yavaşlıyor.
    ama motor ısınınca norml beygir gücünde normal bir şekilde gidiyor. sorun neyden olabilir aracım daha 9000 km ama 3 yaşında ve daha 1000 bakımı yaptırılmadı. bundan olabilirmi hangi filtrelere özen göstermeliyim ve mekanik bir sorunmudur yardımcı olursanız sevinirim. sene olarak garantim bitmiş ama bunu garantiden yaptırma şansım varmıdır.




  • Bende güçten düşme sallantılı çalışma vs olmadı ancak ekranda o uyarıyı 4 defa aldım. en sonunda yazılım güncellediler 1 aydır rahatım.
  • merhaba arkadaşlar benimde 307sw var hararet göstergesi oynuo ve 90 sanı geçio bu ahatayı veriyor sürekli neyapmam ve ne yapılması gerekiyor harareti düşürmek için kaloriferi sonuna kadar açmak zorunda kalıorum
  • arabaya lpg taktırdım.3000 km dir bu hata mesajı ile yaşıyorum.daha öncede 97 oktan benzin kullanırken veriyordu şimdi lpg den dolayı.İnatla göstermeyeceğim servise.Biliyorum ki önemli bişey değil.Görmemezlikten geliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.