Şimdi Ara

Arıza lambası neye göre yanar: STFT mi, LTFT mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
2
Favori
2.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,
    bildiğim kadarıyla LTFT + veya - yönde belli bir limiti geçince araçlar arıza lambası yakıyor. peki STFT de anlık olarak belli limitleri geçerse araç uyarı veriyor mu? STFT çok değişken bir değer, ama LPG de anlık olarak benzine göre daha da hızlı değişiyor. arıza lambası hangi değere göre yanar?

    bunu sormamın sebebi şu, aracımı ince ayardan sonra (rölantide), yaklaşık 5000km dir kullanıyorum, yakıt veya çekiş problemim yok. 3 saatlik bir uzun yoldan dönüşümde arıza lambası yandı, torque dan bakınca fakir karışım diyor. freeze frame de ise, LTFT 3, STFT 34 gözüküyor. buna göre sadece anlık bir mesele için uyarı vermiş sanki, eğer öyleyse çok önemsemeyeceğim, ama gerçek bir ayar sorunu varsa bu şekilde kullanmak istemem.
    (bir de normalde torque da LTFT yi göremiyorum, 100.8de sabit duruyor, ELM veya torque yazılım sürümü nedeniyle bir uyumsuzluk olabilir mi?

    şimdiden teşekkürler,







  • Bendede ayni sorun nerden kaynaklanir bilen varmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arıza lambasi ltft ye göre yanar. Çünkü stft çok değişkendir. Bende de öyle. Torque pro programi gosteriyor. Belki sizdeki uygulama pro versiyonu degildir. Pro değilse ben de var gönderebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stft kontağı kapattığınızda kendini sıfırlar aracı çalıştırdığınızda tekrar saymaya başlar.Arıza lambası ltft değerlerine göre yanar.
  • yukardaki arkadaşın dediği gibi kontağı kapattığınızda stft sıfırlanır, ayrıca ayağınızı tamamen gazdan çektiğinizde ve tam gaz yaptığınızda veya gaza ani yüklenmelerde de sıfırlanır. stft benzine göre daha oynak, çünkü buhar fazında bir yakıt oynaklık normal ama asıl baktığımız LTFT ortlama bir değer.
    araç yolda giderken de LTFT değerleri kontrol edildi mi?

    bir başka olay şu. rölantide LTFT 3, STFT 34 demişsiniz. rölantide 5 dakika kadar beklerseniz LTFT değerinin 30 civarına geldiğini STFT değerinin 0' yaklaştığını görürsünüz.
  • osamanos kullanıcısına yanıt
    motor close loopta olduğu sürece STFTnin oynak olacağının farkındayım ama, ayağı gazdan çekince (open loopa girmeden) +30a kadar ulaşması arıza lambası yakmasına neden olur mu diye sormak istedim aslında. LTFTyi nedense doğru okuyamıyorum, programı paylaşabilirseniz sevinirim, bir de başka versiyonu deneyeyim. sürüş esnasındaki ekranı aşağıya ekliyorum anlaşılması açısından. (bu arada, diğer aracımda oksijen sensörü bozuk, STFT okunmuyor, LTFTyi +1.6 olarak sabitlemiş durumda, yani programda sorun yok gibi)

    sorunu çözmek için "yükte ayar" kısmını +10 veya -10 yaparak denememi istiyorlar ki bu şekilde sonuca ulaşamadık. sonuç olarak, arıza lambası yanmasa bile ayarların ne durumda olduğunu bilemeden kullanmaya devam ediyorum. 2016 sonrası montaj olduğu için de kablo alarak ayarla kendim uğraşamıyorum maalesef (BRC).

    Arıza lambası neye göre yanar: STFT mi, LTFT mi?




  • daha önce yazdığım gibi anlık olarak stft yükselmesi arıza lambası yaktırmaz. ltft belli bir değerin altında veya üstünde belli bir süre gittikten sonra arıza lambası yakar.
    resime göre araç yüzde 100 zengin karışımda. resmi görünce şok oldum. bu şekilde kullanmayın. bayiye gidip kalibrasyon işlemini tekrar yaptırın.
    ayrıca benzine alıp belli bir süre kullanın LTFT ve STFT değerlerini gözlemleyin. tüplü araç arıza lambası yakar laflarına inanmayın.
  • osamanos kullanıcısına yanıt
    STFT uzun dönemde LTFTyi bozmuş ve arıza lambası yanmış demekki. Ayar baya kötü ki STFT hala +30’ları görebiliyor sonucunu çıkarıyorum.

    Benim durumda LTFT doğru göstermiyor, benzinde kullansam bile değer hiç değişmiyor. Buarada herhangi bir aracın %100 zenginde çalışabileceğini sanmıyorum, net bilgim yok ancak ecu bu kadar oranda düzeltme yapamıyor diye biliyorum. Ayrıca %100 zengin, kullanımda da hissedilir sıkıntılar yaratırdı.

    Her halükarda 1 depo kadar benzinle kullanıp tekrar kalibrasyon yaptıracağım. Yol ayarı yapan yer artık yok sanıyorum, ince düzeltmelerle olduğu kadar kullanmaya devam edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    STFT uzun dönemde LTFTyi bozmuş ve arıza lambası yanmış demekki. Ayar baya kötü ki STFT hala +30’ları görebiliyor sonucunu çıkarıyorum.

    Benim durumda LTFT doğru göstermiyor, benzinde kullansam bile değer hiç değişmiyor. Buarada herhangi bir aracın %100 zenginde çalışabileceğini sanmıyorum, net bilgim yok ancak ecu bu kadar oranda düzeltme yapamıyor diye biliyorum. Ayrıca %100 zengin, kullanımda da hissedilir sıkıntılar yaratırdı.

    Her halükarda 1 depo kadar benzinle kullanıp tekrar kalibrasyon yaptıracağım. Yol ayarı yapan yer artık yok sanıyorum, ince düzeltmelerle olduğu kadar kullanmaya devam edeceğim.


    Ben de bi anlam veremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyler naçizane bir fikrimi sizinle paylaşmak isterim ;

    bir süre benzinde kullanıp lft düzelince oksijen sensörünün fişini çekseniz ne olur? sonuçta lpgde kullanırken yakıt düzeltmesi yapamıyor motor.. brc seq24 için konuşuyorum.. gerçi sensörün fişini çekince de arıza lambası yanabilir.

    yani sisteminiz eğer lpgde de yakıt düzeltmesi yapabiliyorsa sorun yok.
  • damonbounce kullanıcısına yanıt
    Motor open loop çalışır. Tüketim ve emisyon artar. Arıza lambası vb. zaten yanar.
  • lft ve sft normal degerlerde olsa bile, lpg enjeksiyon sureleri yüksek ise yüksek devirlerde arıza Işığı yanacaktır.



    6000-6500 devir çeviren atmosferik motorda , gaza tam.bastiginizda lpg enjeksiyon suresi 18-19 ms geçmemelidir.



    İdeali 14-15 ms yı geçmemesidir.



    Bunu ayar ile saglayamazsiniz, doğru enjektor veya nozzle olcusu ile sağlayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takipteyiz, ustalarımız ne diyecek bakalım? bir çok ilde kaliteli ustalarımız yok malesef ve hatalı işlemler hem ülke ekomnimisie hem bize kaybettiriyor, iyi ki böyle platformlar ve bizden bilgilerini paylaşmaktan çekinmeyen değerli ustalarımız var.
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    anlıyorum, bu sefer enjektörler sürekli açık kalacak, yakıt yetiştiremeyecek vs.

    bendeki enjeksiyon sürelerini bilmiyorum ama nozul zaten yok, enjektör seçimi de doğru. o yüzden sorun olsa olsa ayardandır.

    ayrıca lpg de yüksek devirleri hiç görmem, motor hacmi büyük olduğu için ihtiyaç da olmuyor. hatta lpg de open loopa bile çok nadir giriyorumdur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.