Şimdi Ara

Aritmetik ortalama değil acaba nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araçları ortalama yakıt tüketim bilgileri şehir içi değer ile şehir dışı değerin toplamının ikiye bölünmesi değil.
    Mesela şehir içi:5,4 şehir dışı :4,0 ortalama :4,5

    5,4 + 4,0=9,4
    9,4 / 2 =4,7 olması gerekirken verilen değer 4,5 bunun nasıl hesaplandığını bilen var mı?



  • yuzdeye vuruyorlardır.yanı yuzde 50 sehırıcı yuzde 50 sehırdısı degılde sehırıcınde daha cok kullanıldıgını dusunerek hesaplarlar bence...mantıklı olanda bu...
  • ağırlıklı aritmetik ortalama olması lazım
  • 2 ş.içi 1 ş.dışı
    ya da
    3 ş.içi 1 ş.dışı

    bu iki orandan biri. Deneyerek bulabilirsin. Ama bazı kaynaklar test verisini ortalama olarak verir. Benim tavsiyem "ortalama X" diyen, standardını belirtmeyen kaynakları keseinlikle kaale almayın. Aynı araba için bir çok farklı veri bulursunuz. Hangisinin hangi koşullarda ortaya çıktığını bilmeniz lazım. Yoksa yorumlayamazsınız. Rakam size bakar, siz rakama bakarsınız. AB standardı EC 93/100 ya da yenisi(değişti bu), ABD standardı EPA, Japon standardı da mod 10 ya da mod 10/15 tir. ABD ve Japon test usullerini internetten bulabilirsiniz. Ben AB testini bulamadım. Bulan varsa lütfen bana da söylesin bi zahmet.
  • arkadaşlar yorumlarınız yanlış bilgilendirmeye neden olmasın...


    süreleri falan tam bilmiyorum ama

    boş viteste bir süre dur.
    1, viteste bilmem ne kadar dur kalk.
    1+2.viteslerde bilmem kaç kere ,ne kadar süre kullan..
    50km/sa hızı geçmeden 3,viteste ve de 4,viteste kullan.
    gibi gibi gibi...

    bizim trafiğe takılırsak çoğu zaman bu şartların oluşmadığı aşikar.

    şehirdışı değerler için de aynı...
    düz yolda 90km hızda şu kadar git,şudur budur...
    ama bunlar çok hassas sistemlerle gerçekleştiriliyor.
    yol bilgisayarı olan araç sahipleri bilir gaza hafif bir dokunma bile anlık tüketimin ne kadar etkiliyor.
  • Avrupa ölçüm standartı şöyle arkadaşlar.
    Şehir içi: araç laboratuvar ortamına alınııyor. ortam sıcaklığı 20 dereceden başlıyarak 30 dereceye kadar yükseltiliyor test esnasında. burda kullanılan motorun bir kaç saatir çalışmamış olması kuralı söz konusu. teste başlanıyor ve araç bir süre hızlandırılıp durduruluyor sonra bir süre sabit hızlarda gidiyor ardından maksimum bir hıza ulaşıyor (50 km) ardından yavaşlatılıyor ve duruyor. bu test esnadına ortalama hız 19km ve toplam katedilen yol 4 km.
    Şehir dışı: şehir içi testine tabi tutulan araç bu testin bitiminde hemen şehir dışı testine tabi tutuluyor. bu testte arac bir süre yavas hızlanma halinde kullanılıyor ardından bir süre sabit şekilde maksimum hızda kullanılıyor (120km) arından yavaşlatılarak durduruluyor. bu testin toplam uzunluğu 7km.
    Karma: bu şehir içi ve şehir dışının ortalaması şeklinde hesaplanıyor ancak burdaki püf noktası şu, testlerin uzunlukları kat sayı olarak alınıyor. yani 7 ye 4 oranı var.




  • Akla yatkın geldi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu değerler nasıl sizce??
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    Avrupa ölçüm standartı şöyle arkadaşlar.
    Şehir içi: araç laboratuvar ortamına alınııyor. ortam sıcaklığı 20 dereceden başlıyarak 30 dereceye kadar yükseltiliyor test esnasında. burda kullanılan motorun bir kaç saatir çalışmamış olması kuralı söz konusu. teste başlanıyor ve araç bir süre hızlandırılıp durduruluyor sonra bir süre sabit hızlarda gidiyor ardından maksimum bir hıza ulaşıyor (50 km) ardından yavaşlatılıyor ve duruyor. bu test esnadına ortalama hız 19km ve toplam katedilen yol 4 km.
    Şehir dışı: şehir içi testine tabi tutulan araç bu testin bitiminde hemen şehir dışı testine tabi tutuluyor. bu testte arac bir süre yavas hızlanma halinde kullanılıyor ardından bir süre sabit şekilde maksimum hızda kullanılıyor (120km) arından yavaşlatılarak durduruluyor. bu testin toplam uzunluğu 7km.
    Karma: bu şehir içi ve şehir dışının ortalaması şeklinde hesaplanıyor ancak burdaki püf noktası şu, testlerin uzunlukları kat sayı olarak alınıyor. yani 7 ye 4 oranı var.


    ağırlıklı ortalamayla ortalama değerin hesaplandığını söylemeyi unutmuşum..

    lab ortamında tekerler döndürlüyor.burda aracın ağırlığının yakıt tüketimine etkimemesi gerekir.
    halbuki fabrika verilerinde araçların yakıt tüketimine baktığımızda ağır olan aynı kasalı aracların bazılarında büyük motorun daha az yaktığı mevcut.
    eğer kasa ağırlığı faktörü olmasa her zaman küçük motor daha az yakar.
    bunu ayırt etmek için lab ortamında bir aparat mı takıyorlar,yoksa boş asfalt arazilerinde yaparak aracın ağırlığının etkisi o şekilde mi farkediyor?
    aparat düşündüm de birşey uydurmadım.
    bunu biliyormusun?




  • Elimizde 200 km yol olsun bunu

    Giderken 40 km ile 5 saatte

    Gelirken 50 km ile 4 saatte giderse k

    Senin hesabına göre ortalama hızımız 50+40=90 90/2=45 olması lazım ama birde böle bak

    Şimdi biz yolda 9 saat geçirdik dimi

    Gittik geldik 400km yol yaptık

    400/9=44.4 km ortalama sürat yapıyor



    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    yani 7 ye 4 oranı var.



    4X 5.4 = 21.6
    7X 4.0= 28
    Top= 49.6

    49.6/11=4.5....

    Aslında oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 17 Şubat 2006 22:44:37 >
  • drahte yanıldığın bir nokta var. fordun sitesindeki focus tüketim verilerine göre konuşuyorum şuan. şehiriçi tüketim 8.7L. bunu 4 ile çarparsak 34.8 ediyor. şehir dışı ise 5.5L bunuda 7 ile çarparsak 38,5 ediyor. bu ikisini toplayıp 11 e böldüğümüzde 6.66666 şeklinde bir sayı elde ediyoruz ve fordun verdiği değer 6.7 ancak direk aritmetik ortalamasını almış olsaydık 7.1L bulucaktık.

    emre senin soruna gelincede labda dyno türü bir cihaz kullanıyorlardır. aracın lastiklerini bitişik duran iki silindirin üzerine koyup bu silindirlerede direnç uygulayan bir sistem takıyorlardır böylece aracın ağırlığıda göz önüne alınmış oluyordur.
  • Vasago bu yazdığın hızlanma ve yavaşlamaların ivmeleri, düz gidişlerin süreleri lazım. ABD ve Japon hükümet sitelerinde bunlar yazıyor. Ben AB ölçümünü bulamadım. Kaynak verir misin?
  • http://www.vcacarfueldata.org.uk/information/consumption.asp
    tam istediğin şekilde ivmelenmeleri vermemiş ancak zamana karşı hız grafiğini vermiş ordan hesaplıyabilirsin.
  • Teşekkürler.
  • işin tuhaf yanı aynı şartları sağlasak insan yine o değerleri elde edemez.
    hassaslıktan dolayı..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.