Bildirim
araçların rüzgar tüneli testleri
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
rüzgar tünelleri ile ilgili ben de sunum yapacağım.
bu konuda her ne olursa olsun bilgi alabileceğim link veya dosya verebilirseniz sevinirim. -
ben bu konuda çalışıyorum elimin altında bir tane ufak sürüklenme kuvvetleri basınç kuvvetleri, akım çizgilerini görebilceğim rüzgar tüneli mevcut. İşin teorik kısmı ile problemlerin çıkarsa yardımcı olabilirim. Fakat bana özellikle bir marka aracın rüzgar tünelinde üzerinden geçen akım çizgilerini görebileceğim bir video lazım -
benim o şekilde problemim olmaz heralde,yine de teşekkürler.
bana sadece kaynak lazım.
video.google.com adresini veya yahoo ve
altavista gibi arama motorlarının video bölümlerini bakmadıysanız önerebilrim. -
bulursam hemen bildiririm -
http://www.aerodyn.org/WindTunnel/ttunnels.html
http://www.cardesignonline.com/design/aerodynamics/car-wind-tunnel-testing.php
http://www.valeowindtunnel.com/Solutions2.htm
http://aerowarriors.com/lwtt69.html
http://www.imperialwindtunnel.com/
http://www.werum.de/en/mdm/auto/over/index.jsp
arkadaşlar bu tarz paylaşımlar beni gururlandırıyor...
bu konularda çalışmalar yapanlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim....
türkiyede eminim bu tarz çalışmalar yapılıyordur.
-
http://www.padokf1.com/dosya/63
özellikle 0-100 km testlerine tabi tutulan ve ciddi biçimde performans beklenen araçlarda muhakkak uygulanan bir test olup
günümüzde bir çok firma bu testleri ve iç hacim akustik testlerini gerek bilgisayar(sanal) gerekse test ortamlarında tüm araçlarına uyguluyorlar. belkide avrupa ve amerikadaki bir çok mühendislerden farkımız. bunun ciddi bir iş olduğunu algılayamayışımız. bir türlü branşlaşıp tek branşta uzman olamayışımız.
örneğin bir kaynak mühendisliği bir akustik mühendisliği ve dizayn mühendisliği türkiyede yabancı kaynaklı olarak yeni yeni benimseniyor. ama dışarda yıllardır uygulanıp türk mühendislerini bile ciddi anlamda kullanıyorlar...
-
toyotaya
Toyota’ya 2. Rüzgar Tüneli
Toyota Almanya’daki merkezine ikinci rüzgar tünelini yapıyor.
Yapılacak tünelin Toyota’nın katıldığı diğer motor sporlarına da katkı sağması planlanıyor. Bu tünelin diğer tünel ile Toyota’ya ek veri sağlamak amacıyla yapılacağı bildirildi.
Toyota Motorsporları Başkanı Yoshiaki Kinoshita “İkinci bir rüzgar tüneli yapmamız bizi dünya şampiyonu olma hedefine biraz daha yaklaştıracak. Ancak sadece yeni yapacağımız bu rüzgar tüneline bel bağlamış değiliz. Toyota, üç tane büyük merkeze sahip. Bunlardan biri Japonya’da, diğerleri Amerika’da ve Almanya’da bulunuyor. Bu yüzden yapılacak yeni rüzgar tüneli, takıma aerodinamik araştırmalarda büyük yardım
sağlayacak” dedi.
Yapımına Ekim ayında başlanacağı duyurulan tünelin 2006 ağustosunda bitmesi planlanıyor. Ayrıca yapılacak tünel şu an kullanılan tünelin yanında inşa edilecek.
-
quote:
Orjinalden alıntı: serkes1
http://www.padokf1.com/dosya/63
özellikle 0-100 km testlerine tabi tutulan ve ciddi biçimde performans beklenen araçlarda muhakkak uygulanan bir test olup
günümüzde bir çok firma bu testleri ve iç hacim akustik testlerini gerek bilgisayar(sanal) gerekse test ortamlarında tüm araçlarına uyguluyorlar. belkide avrupa ve amerikadaki bir çok mühendislerden farkımız. bunun ciddi bir iş olduğunu algılayamayışımız. bir türlü branşlaşıp tek branşta uzman olamayışımız.
örneğin bir kaynak mühendisliği bir akustik mühendisliği ve dizayn mühendisliği türkiyede yabancı kaynaklı olarak yeni yeni benimseniyor. ama dışarda yıllardır uygulanıp türk mühendislerini bile ciddi anlamda kullanıyorlar...
paylaşımlar için teşekkürler serkes1...
daha pek araştırma yapmadım bu konuda,direk foruma da topik açmak istememiştim,hazır açılmışken sorayım dedim.
bunlardan Türkçeye çevireceğim şeyler çıkacağa benziyor.
aslında bu dallanma konusunda itü yü takdir etmek lazım.
adamlar elektronik ve haberleşme mühendisliğini
elektronik mühendisliği,
elektrik mühendisliği,
haberleşme mühendisliği,
telekomünikasyon mühendisliği, olarak ayırmıştı ben öss ye girerken,şimdi ne durumda bilmiyorum.
aynı şekilde Türkiye de tek üretim mühendisliği ve işletme mühendisliği de ordaydı.yenileri de eklenmiştir umarım.
ülkemizde bu şekilde bir dallanma neden yok?
çünkü bizim sanayimiz abartıcam biraz ama daha makine mühendisinin ne iş yapacağını bilmiyor.istihdam sağlanabilmesi için her bölüm mezununun ne iş yapması gerektiğinin bilinmesi lazım.
yani burdan kastım büyük firmalarda ancak bu tarz özelleşmiş insanlara ihtiyaç var.
aslında olması gereken ise büyük olmayanfirmaların da profesyonel düşünerek bu tarz kişileri tercih etmesi.
bu konuda da önceliğin üniversitelerden gelmesi güzel..ama tabi hepsi de böyle olmamalı..
-
serkes hocam
Hep merak ettiğim bir konuydu, peki bu rüzgar tünelleri çok mu maliyetli bişey. Belirli ülkelerde mi yapıyor . -
quote:
Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
serkes hocam
Hep merak ettiğim bir konuydu, peki bu rüzgar tünelleri çok mu maliyetli bişey. Belirli ülkelerde mi yapıyor .
bizim lab larda da vardı rüzgar tüneli..
tipine boyutuna göre değişiyor.. -
quote:
Orjinalden alıntı: serkes1
http://www.aerodyn.org/WindTunnel/ttunnels.html
http://www.cardesignonline.com/design/aerodynamics/car-wind-tunnel-testing.php
http://www.valeowindtunnel.com/Solutions2.htm
http://aerowarriors.com/lwtt69.html
http://www.imperialwindtunnel.com/
http://www.werum.de/en/mdm/auto/over/index.jsp
arkadaşlar bu tarz paylaşımlar beni gururlandırıyor...
bu konularda çalışmalar yapanlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim....
türkiyede eminim bu tarz çalışmalar yapılıyordur.
linkler bugün tekrar işime yaradı tekrar teşekkürler serkes1..
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X