Şimdi Ara

Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gunumuzde araclar ekonomik ve maliyet kaygilari sebebiyle ayni platformlari suspansiyon sistemlerini ve motorlari kullaniyorlar peki nasil oluyorda ayni platform ve suspansiyon sistemine sahip bi audi a3 ile seat leonun surus esnasinda hissettirdikleri ve limitleri farkli olabiliyor birazda bu konu uzerinde durmak istedim

    Süspansiyon sistemleri

    Süspansiyon, bir taşıtı tekerleklerine bağlayan ve ikisi arasındaki göreceli harekete izin veren lastik, lastik hava, yay, amortisör ve bağlantı sistemidir. Süspansiyon sistemleri, birbirlerine oranla olan yol tutuş ve sürüş kalitesini desteklemektedir.

    Gunumuzde On akslar icin uygulanan suspansiyon sistemleri

    1) mc phearson
    2). Double wishbone

    Gunumuzde Arka akslar icin uygulanan suspansiyon sistemleri

    1) Multilink
    2) Torsiyon

    Araclarin ayni platform olmasi kullanilacak teknik aksamin ve suspansiyon sisteminin ayni olacagi anlamina geliyor ve bi cok parcanin olcusel olarak birbirinin benzeri olduguda bilinen bi gercek peki nasil oluyorda ayni platform olan c5 konforda cigir acmisken suspansiyon tepkileri 508 in icinde rahatsiz edecek duzeyde farkli olabiliyor peki hissettirdikleri surus karekteri ve suspansiyon tepkileri ? Cevap aslinda otomativ ureticileri icin cok basit 5 farkli parcayla 1) yaylar 2) amartisor ust takozlari 4) amartisorler 5) direksiyon kutusu bu 5 ana parca sayesinde ayni araclari cok baska araclar gibi hissetmenize sebep oluyor


    Platform
    En basit duzeyde anlatirsak aracin sasi ve diger kompenentlerinin uzerine oturdugu kisim aracin pahasi fakat burda araclarin ayni platform olmasi burulma direncinin ayni olacagina ve ayni yol tutus ozelliklerine sahip olacagi anlamina gelmiyor mesela buna en iyi ornek ford focus volvo v40 yada ford focus mk2 ve volvo s40 volvonun urettigi sasiler daha rijit ve burulma dayanimi daha yuksek buda suspansiyon geometrisini daha iyi koruyup virajda daha ust limitlerde donmenizi saglayacak buyuk bi detay

    vw grouptaki araclarin surus hissinin farkli olmasi ise sasi burulma direncinden ziyade ayni direksiyon kutusunda farkli disli oranlarinin kullanilmasi ile ve suspansiyon kalitesinden kaynaklaniyor

    Ozetle ayni platformu kullanan araclarda neden pahali olani seceyim ucuzu varken diye dusunurken 2 defa dusunmek lazim suspansiyona mudahale edebilsenizde aracin burulma sertligine yapabileceginiz hicbirsey yok saygilarimla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 12 Eylül 2018; 10:44:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Konu doğru ama Örnekler yersiz olmuş.



    Lakin Citroen Konfor'a yönelik ürünler geliştirirken. Peugeot Spor kullanıma yönelik ürünler geliştirdiği bilinir.



    Zamanında çok dalga geçilen, TopGear programlarında lastik basınçlarının 45psi set edilerek yere tutmaması için elinden gelen yapılan, 407 için süspansiyon sistemi o dönemdeki birçok aracın ilerisindeydi. 2004 yılında onde çift salıncak ile gergi ve arkada çok bağlantılı kol ile gergiyi bir arada kullanıldığı ve Platform üretimiyle değil modele özel şase geliştirildiği bir gerçek.



    Suspension (Front) Double wishbone, Hydraulic shock absorbers, Spiral springs, Anti-roll bar

    Suspension (Rear) Multi-link, Hydraulic shock absorbers, Spiral springs, Anti-roll bar





    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar



    508'de ise bu sistemin geliştirimeye çalışıldığı gerçek.



    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar


    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar
    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar


    Ortak platform olan c5'te de 508 ile aynı süspansiyon sistemi kullanılmıştır. Ancak c5 2.0 ve üzeri modellerin bazılarında opsiyonel olarak hydropnomatik süspansiyon gelmektedir. Bu süspansiyon sistemi Mercedes Air Body Control - Jaguar - Audi gibi firmaların süspansiyon sistemlerinde akışkanlar kullanmasına ilham veren eski bir sistemin yenilenmiş halidir.



    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar
    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar

    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar
    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar

    Aracın ucuz olmasının sebebinin bir çok etkeni vardır. Sadece Süspansiyon ve Şase rijiditesine bakılmasını gösterip PSA grubunu hedef alırsanız, baltayı taşa vurmuş olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 11 Eylül 2018; 11:38:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kusura bakma ama bir şey anlamadım. Evdeki bilgisayardan kelime düzeltme kullanmadan tekrar yazılırsa daha güzel olur. Vermek istediğin ana fikri doğru örneklerle anlatırsan daha iyi olur bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Eylül 2018; 11:44:8 >
  • Konu güzel, detaylara inip forum ahalisine faydalı bir hale gelebilir.
  • Sadece süspansiyon sistemi değil aracın ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi de yol tutuşunu değiştirebiliyor. MQB platformundan örnek verdiğiniz için bu platformda ağırlık dağılımında da bir sorun olduğunu düşünüyorum. MQB platformuna sahip araçların KM77.com tarafından yapılan geyik testlerinin çoğunda araçlar benzer tepkiler verip önden, arkadan kayıyor. Polo'sundan Arteon'una kadar aynı tepkileri veren araçların farklı boyutlara ve farklı süspansiyon sistemlerine sahip olduğunu da düşünürsek platformda mı bir denge sorunu var yoksa motor, şanzıman vs. yerleşimde mi sorun var bilmiyorum.
  • 508'de çift salıncak sadece 2.2lt dizellerde var, bizde satılan 508'ler Mcphaerson. Aralarında temel farkı yaratan şey ise bütün ayarların çift salıncak ön süspansiyona göre yapılması, esneme, dalma özellikleri değişiyor ve yürüyen geometrisi iyileşiyor, arka aksı da buna göre ayarlıyorlar. Olay sadece ön süspansiyonu sök tak değil yani. Birde C5'te 1.6 turbo benzinlilerde hydractive ile alınabiliyordu.

    Citroen C5'te 407'de tamamen çift salıncak araçlar var ikisinin de sürüşü çok kaliteli, ancak C5'teki değil hydractive, çelik yaylı sistem bile pamuk gibi. Hem böyle hemde gövde kontrolü de güzel ve sessiz, yolda giderken D sınıfıyım ben diye bağırıyor araba.


    Birde konuya ek olarak viraj demirinin sertliği, alt ve üst bağlantı burçları, yapılan kamber ayarları, bilgisayarla 3d yapılan ilk tasarıma başka bir marka tarafından müdahale edilip edilmediği (örneğin Alfa Romeo 90larda eğer bir Fiatla aynı yürüyeni kullanacaksa bu yola girerdi), kullanılan malzeme seçimi (yine örneğin F20 1 serisi çelik süspansiyon parçaları kullanırken aynı altyapılı F30 ve üstü alüminyum kullanır, unsuprung weight azaltılır) hatta basit bir fren diski değişimi bile sürüşe etki eder. Daha bir ton parametre var aslında ama önemli olan harmonidir, yani tek tek yapılan iyileştirmeler değil, toplam paketin nasıl çalıştığı önemli.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Eskiden beri sahibi olduğum satmaya kiyamadigim araclardan biri 407 halen kullanicisiyim, 508 icin dediklerinizi ben de duydum ama.kaynak bulamadım arabanin da altına giremedim.


    Bilgi icin teşekkürler

    Her ne kadar farklıliklar olsa da çok kollu baglanti ile çift salincak arasinda keskin bir ustunluk direk olarak olduğunu söylemek guc. Cift salincak daha günlük araçlarda Tercih edilebilirken mcpherson daha sportif araclarda tercih edilebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 11 Eylül 2018; 14:38:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bahse konu çift salincak ve çoklu bağlantı kolu

    Araçların imzasi , suspansiyon sistemleri ve platformlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanirim aks ettirmek istedigim sey yanlis anlasildi citroen c5 ve peugot 508 ayni platformu ve suspansiyon sistemini paylasirken nasil bu kadar farkli surus karakterine sahip oldugunu vurgulamakti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sadece süspansiyon sistemi değil aracın ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezi de yol tutuşunu değiştirebiliyor. MQB platformundan örnek verdiğiniz için bu platformda ağırlık dağılımında da bir sorun olduğunu düşünüyorum. MQB platformuna sahip araçların KM77.com tarafından yapılan geyik testlerinin çoğunda araçlar benzer tepkiler verip önden, arkadan kayıyor. Polo'sundan Arteon'una kadar aynı tepkileri veren araçların farklı boyutlara ve farklı süspansiyon sistemlerine sahip olduğunu da düşünürsek platformda mı bir denge sorunu var yoksa motor, şanzıman vs. yerleşimde mi sorun var bilmiyorum.
    Volkswagen' nin MQB platformunu amerikadaki emisyon skandalindan once degistirmeye karar verdigini fakat bunun sirkete odenen cezalardan oturu ek bir maliyet getirecegi icin mqb platformunu kullanmaya devam edecegi bazi kaynaklarda yazilmisti .Bence vw de farkinda bu kotu durumun hatta ve hatta moduler platformun araclarin pahasindan cok daha ucuz hissettirdiginin bilincinde fakat yapacak cokta birsey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Konuyu mobilden actigim icin turkce karekter kullanamiyorum bazi cumle dusukluklerini duzelttim eger tekrar okursaniz faydali olacagi inancindayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.