Şimdi Ara

Aracın su eksiltmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
49.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trike

    Arkadaşım egzostan küçük zerreler halinde su çıkması normaldir hatta bu düzgün yanma yapan sağlıklı motorun işaretlerinden sayılır. Araç rolantide çalışsa bile damla damla su aktığını görmen anormal değil. Zaten blokta çatlak olup soğutma suyu yanma odalarına girse araç özellikle ısınınca egzostan bembeyaz buhar atar aynen duman makinesi gibi çalışır.
    Yine yanma odasına girmese blokta yağa karışsa da yukarıda arkadaşın yazdığı gibi yağın kıvamı ve rengi edğişir.
    Yani bu tip problemleri senin veya devirdaim değişecek diyen ustanın fark etmemesi imkansız.

    Senin başına gelen durum ise bence şu;
    Araca antifriz koydurdum demişsin, malesef hatan bu.
    Büyük ihtimalle aracın yıllardır normal su ile çalışıyordu. Belkide suyunun rengi kahverengiydi. Yani soğutma sisteminde yoğun korozyon vardı. Sen antifrizi koyunca özellikle radyatördeki ufak delikleri tıkayan korozyon çözülüyor ve buralardan eksiltme başlıyor. Benim 98 model 85000 km deki aracımda aynısı geçen yaz başıma geldi.
    Öncelikle radyatörün alt kısımlarını kontrol et, ufak delilkler o kısımlarda oluyor. Alt tarafta bulacağın nem, veya hafif ıslaklık sorununun teşhisi olacak. Araçta antifriz varsa sıvının renkli olması kaçağın bulnmasına yardımcı olabilir. Devirdaimin ise çevresini kontrol et, su çıkışı göremezsin büyük ihtimalle ama kaçağın izlerini bulabilirsin. Devridaimi çalıştıran kayışın döndürdüğü kasnağı oynatmaya çalış, eğer bir oynama hissedersen bu da devirdaim sorununa işarettir.



    Öncelikle cevabınız için teşekkürler.

    Aracın egzozundan gelen su damlalar halinde değil püskürme şeklinde ve aşırı derece su kaybı var. Bunun bir kaçaktan olmasını fark etmem gerekir diye düşünüyorum. Zaten tamirciye götürdüğümde o da göremedi ikinci götürdüğümde deviddayim değişecek dedi, bana öyle geliyor ki birşey bulamadı bunu değiştirelim dedi.
  • arkadaşım durum ciddi..zaman kaybetmeyin.hasar dahada büyüyebilir.sizin kapak contanız hasar görmüş.herzaman hasarlı conta yağa su karıştırmaz.
    egsoz portuna doğru yırtık varsa(su kanalı ile)suyu kartere boşaltacak hali yok egzostan atacak.
    egzostan terleme ile atılan su başkadır sizin anlattığınız su başka.yetkili-etkili be BİLGİLİ bir usta bulun.o şekilde gezmeyin.kapak ve blok taşlamalık olur,olmadıysa tabii.geçmiş olsun
    *********
    ed:eksozdan su kaçırma için devridaim değişecek diyen NALBANTIN önünden bile geçmeyin sakın.
    -------------
    kapak blok çatlak ihtimalinide düşünün...........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 30 Ocak 2011; 13:52:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşım durum ciddi..zaman kaybetmeyin.hasar dahada büyüyebilir.sizin kapak contanız hasar görmüş.herzaman hasarlı conta yağa su karıştırmaz.
    egsoz portuna doğru yırtık varsa(su kanalı ile)suyu kartere boşaltacak hali yok egzostan atacak.
    egzostan terleme ile atılan su başkadır sizin anlattığınız su başka.yetkili-etkili be BİLGİLİ bir usta bulun.o şekilde gezmeyin.kapak ve blok taşlamalık olur,olmadıysa tabii.geçmiş olsun
    *********
    ed:eksozdan su kaçırma için devridaim değişecek diyen NALBANTIN önünden bile geçmeyin sakın.
    -------------
    kapak blok çatlak ihtimalinide düşünün...........



    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Peki slindir kapak contası çatlamış ise bunun egzozdan su kaçırma dışında ne gibi belirtileri olabilir? Mesela tüketim artar mı ya da ne bileyim aracın yağı azalır mı? Bu konuda bir bilginiz var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşım durum ciddi..zaman kaybetmeyin.hasar dahada büyüyebilir.sizin kapak contanız hasar görmüş.herzaman hasarlı conta yağa su karıştırmaz.
    egsoz portuna doğru yırtık varsa(su kanalı ile)suyu kartere boşaltacak hali yok egzostan atacak.
    egzostan terleme ile atılan su başkadır sizin anlattığınız su başka.yetkili-etkili be BİLGİLİ bir usta bulun.o şekilde gezmeyin.kapak ve blok taşlamalık olur,olmadıysa tabii.geçmiş olsun
    *********
    ed:eksozdan su kaçırma için devridaim değişecek diyen NALBANTIN önünden bile geçmeyin sakın.
    -------------
    kapak blok çatlak ihtimalinide düşünün...........



    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Peki slindir kapak contası çatlamış ise bunun egzozdan su kaçırma dışında ne gibi belirtileri olabilir? Mesela tüketim artar mı ya da ne bileyim aracın yağı azalır mı? Bu konuda bir bilginiz var mı?

    conta blokla üst kapağın sorunsuz ve sızdırmaz bir biçimde birleştirilmesine yarar.conta yanıkları çok çeşitli tezahür eder.su kanalı yağ kanalı arası yırtık yağa su karıştırır.doğrudan yağ eksiltmeye pek etki etmez.
    yakıt tüketimi her halükarda artar amma bunu bazen anlamayabiliriz.araç çekişten düşer.hararet yükselir.tekleme yapar.vs.vs.
    bütün bunları anlamak size bir çözüm getirmez.çözümünüz İYİ BİR USTA nalbant deyil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşım durum ciddi..zaman kaybetmeyin.hasar dahada büyüyebilir.sizin kapak contanız hasar görmüş.herzaman hasarlı conta yağa su karıştırmaz.
    egsoz portuna doğru yırtık varsa(su kanalı ile)suyu kartere boşaltacak hali yok egzostan atacak.
    egzostan terleme ile atılan su başkadır sizin anlattığınız su başka.yetkili-etkili be BİLGİLİ bir usta bulun.o şekilde gezmeyin.kapak ve blok taşlamalık olur,olmadıysa tabii.geçmiş olsun
    *********
    ed:eksozdan su kaçırma için devridaim değişecek diyen NALBANTIN önünden bile geçmeyin sakın.
    -------------
    kapak blok çatlak ihtimalinide düşünün...........



    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Peki slindir kapak contası çatlamış ise bunun egzozdan su kaçırma dışında ne gibi belirtileri olabilir? Mesela tüketim artar mı ya da ne bileyim aracın yağı azalır mı? Bu konuda bir bilginiz var mı?

    conta blokla üst kapağın sorunsuz ve sızdırmaz bir biçimde birleştirilmesine yarar.conta yanıkları çok çeşitli tezahür eder.su kanalı yağ kanalı arası yırtık yağa su karıştırır.doğrudan yağ eksiltmeye pek etki etmez.
    yakıt tüketimi her halükarda artar amma bunu bazen anlamayabiliriz.araç çekişten düşer.hararet yükselir.tekleme yapar.vs.vs.
    bütün bunları anlamak size bir çözüm getirmez.çözümünüz İYİ BİR USTA nalbant deyil...



    Haklısınız artık yapacak birşeyim yok hafta içi kullanmayacağım aracı hafta sonu yetkili servise göstereceğim. Burada pke tanıdığım yok kim iyidir kim değildir bilmiyorum. Cevabınız için teşekkür ederim.
  •  Aracın su eksiltmesi

    NOT: Resim temsilidir.

    Arkadaşlar bir de resimdeki işaretli parça nedir, ne işe yarar bilgisi olan var mı? Etrafında çok fazla yağ kaçağı var neden kaynaklı olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lifeanddead -- 30 Ocak 2011; 16:37:28 >
  • Arkadaşlar bilen yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead

     Aracın su eksiltmesi

    NOT: Resim temsilidir.

    Arkadaşlar bir de resimdeki işaretli parça nedir, ne işe yarar bilgisi olan var mı? Etrafında çok fazla yağ kaçağı var neden kaynaklı olabilir?



    Benzin Pompasıdır.
  • Arkadaşlar Konunun biraz dışında ama. Arbanın normal su yerine antifiriz koymak yerine cam suyu koysak bişey olurmu??
  • he bide şu resimde ki kapğın olduğu yere benzin pompası demişsiniz. burda benim arabamda sızdırmalar var bu anrmal bi durummu yoksa normalmidir. arcım 93 model renault 9 spring.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeHMeT-MK

    Arkadaşlar Konunun biraz dışında ama. Arbanın normal su yerine antifiriz koymak yerine cam suyu koysak bişey olurmu??


    Aman sakın, köpürür cam suları. Reno 9'ların soğutma sistemi kapalıdır yani havasının alınması gerekir, yine bizim araçlar hararete çok hassastır. Köpüren cam suyu mutlaka sakınca yaratır.
    Zaten bu yüzden Cam suyu, Akü suyu, Antifiriz diye ayrılıyorlar. Vardır bir hikmeti değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trike


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeHMeT-MK

    Arkadaşlar Konunun biraz dışında ama. Arbanın normal su yerine antifiriz koymak yerine cam suyu koysak bişey olurmu??


    Aman sakın, köpürür cam suları. Reno 9'ların soğutma sistemi kapalıdır yani havasının alınması gerekir, yine bizim araçlar hararete çok hassastır. Köpüren cam suyu mutlaka sakınca yaratır.
    Zaten bu yüzden Cam suyu, Akü suyu, Antifiriz diye ayrılıyorlar. Vardır bir hikmeti değil mi?

    "bir müsibet bin nasihatten iyidir"deyip DAHA İYİ OLUR DEMEK LAZIM böyle saçma soruya....
  • Su eksiliyorsa üst kapak contası yanmıştır yada radyoter ve bağlantılarından olur bir baktır
  • Bence de üst kapak contası yanmış ve motora su giriyor bir şekilde...
  • Arkadaşlar bizim dobloda bugun beyaz duman atma başladı kırmızı ışıkda arka taraf bembeyaz oluo pazartesi şaşmaz'a gidecem ustaya merak ettim görüşleriniz nelerdir ?
  • Merhaba benzer bi sorunu yaşıyorum bende

    reno aracıma antifiriz ekleyince radyatör delindi malesef ,aynen dediğiniz gibi su deposunun içi paslanmıştı adeta..radyatörü değiştirdik fakat antifiriz eksiltiyor şimdide..dışardan bi kaçak yok dedi ustaya götürdüm,üst kapak contasından olabilir dedi yalnız 1500 TL tutar dedi en az bu işin maliyeti..üst kapak contası sökme takma vesaire
    şaştım kaldım arabanın kendisi 9-10 bin zatenöneriniz nedir acayip moralim bozuldu..
    antifriz ekleyerek dolaşsam ne olur egzosdan bi duman falan atmıyor şu an su damlacıkları dışında..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu ne yaa conta 30 lira ikisi, sibop ayarı gerekecek 50 lira, işçilik dahil en fazla 150 lira. 1500 nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam dostum. Bende de Clio 2 vardı. Su eksiltme sorunu bende de vardı, sadece renault araçları ile ilgilenen bir usta vardı oraya götürdüm aracı. Conta İçin bıraktım aracı. Ertesi gün aldım aracın çekişi falan daha güzeldi yalnız azda olsa hala su eksiltme sorunu vardı. En sonunda aracı sattım. Bu arada kalorifer hortumundan kaçırıyor olmasın sizinki. Kaputu açın, aracın devrini 6000 7000'e kadar getirin bakın bir yerden su kaçırıyor mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • nativist kullanıcısına yanıt
    aleykümselam,kalorifer radyatörüne baktık bir süre kaçırıp kesmiş ordan şu an kaçak yok orda yalnız benim anlamadığım bir üst kapak sökme yenisi takma için 1500 tl çok geldi..ustada iyi bir usta..lakin motur komple sökülüyor o yüzden böyle dedi fiyat

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Su eksiltme sorunu için üst kapak sökülür sadece, motor komple sökülmez. Motor sökülse zaten 3000 lira civarı tutar. Sizin usta on bin ister gerçi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.