Şimdi Ara

Aracın su eksiltme sebebi ne olabilir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araca haftada bir antifiriz eklemek zorunda kalıyorum
    aracın devirdaim takımı bir sene önce değişti..
    aracı parkettiğimde altına su damlatıyor..
    nerden kaçak yapıyor olabilir? sizce çok masraf açar mı?

    araç 2005 LPG li golf henüz 50binde

    yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..



  • muhakkak bir yerde patlak,gevşeklik veya kaçak vardır. radyatör, devirdaim, hortumlar vb. soğutma sistemi parçalarını kontrol edin.
  • Aynı sorun dacia solenza aracımda bendede vardı motor gün içinde ilk çalıştırmada eksozdan beyaz duman atıyordu arkayı zor görüyordum. 4-5 dakika sonra duman atması bitiyor normale dönüyordu.Ben önceleri araçta su eksiltmesi olduğu için motora veya eksoza su akıtıyor diye düşünüyordum.Usta mavi duman dedi.yağ yakıyor dedi motor yenilenmesi lazım dedi. Duman rengi beyaz ama maviyi seçmek zor.Eğer yağ yakıyorsa neden sadece ilk çalıştırmada duman oluyor da sonra olmuyor diye düşünüp yaptırmadım.Sonra bir yerde okudum araç bir gün çalışmadan bekleyince motor içinde segmanlar bozulduğundan motor içine yağ yavaş yavaş akıyor ve yanma odasında yağ birikmesi oluyor çalıştırınca da bu biriken yağ yanıyor aşırı duman oluşuyor sonrasında biriken yağ yanıp atıldığından pek belirgin olmuyormuş.Bazı ustalar üst kapak contası yanık değişmesi lazım ondan olur dediler ama bir kaç ay öncede subap patlaması nedeniyle araç çalışmamıştı çekiciyle götürüp komple subapları ve üst kapak contasını değiştirmiştik. Üst kapak contasının yeni değiştiğinden bu ihtimal zayıftı.Araçta şehir içinde yağ eksiltme çok az oluyordu ancak şehirler arası gidince aşağı yukarı 700 km de 1 lt yağ eksiltiyordu.Ustada araç 700-800 km gidince 1 litre eksiltiyorsa araç yağ yakıyordur demişti.doğru söylemiş.Peki su eksiltmesi neden oluyordu bütün hortum ve hortum bağlantılarına baktırdım bazı hortumları değiştirdim su eksiltme devam etti.Aşağı yukarı haftada yarım litre den fazla su koyuyordum.Usta motor dışına sızan su yok suyu motor yağ karterine bloktan veya üst kapaktan sızdırıyor olabilir motor üst kapak sökülüp testi yapılıp ordan değilse ayrıca motor blokları sökülüp bakılması lazım. Blokta çatlak olabilir Çatlağa TIĞ kaynağı yapılması lazım dedi.Bende artık uğraşmaktan yorulduğum ve tamiri çok para tutacağı için aracı alıcıya tüm sıkıntısını ve masrafını söyleyip 16 000 TL ye çok düşüğe sattım.





  • LPG T bağlantısı.... Kontrol ettirin mutlaka..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vag grubunda devir daim kronik fakat eski modeller de bu var mı bilmiyorum. Eğer sorun damlama ise motor içine sızmıyorsa çözümü basit. En yaygın olanı devirdaim pompasının kenarından sızar. Bu da lifte kaldırılınca belli olur. Bir diğeri ara bağlantı yerlerinden sızma yapabilir. Genelde regülatöre bağlanan hortum kenarında en sık görülür. Lakin bu kaputu kaldırdığınızda dahi görünür. En kötü senaryoda üst kapak veya üst kapak contasından sızdırması bu genelde motor içine doğrudur.
    Başka da aklıma gelen bir yer yok.
    Son olarak 16 yıllık araç bu kadar az kilometre araç yatarken eskimiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araci park ettiginizde su izlerini gorebilmissiniz ve bu sorunun daha basit oldugunu gosterir..genlesme kabiniz delik olabilir baglanti borulari delik olabilir radyator sicak ve soguk su donus borulari kelebceleri kontrol edin su pompaniz kecelerinden kaciriyor olabilir kontrol edin..eger su damlalarini altta gormeseydiniz daha buyuk problemdi motorun acilmasi gerekirdi hem zaman hem maliyet..kapak contanizin sekmanlarinizin saglam oldugunu dusunuyorum..gecmis olsun..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.