Şimdi Ara

aracımın vites geçişleri ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım 2008 palio 1,4. 2 ay önce baskı balatayı değiştirdim. ilklerde yumuşaktı ama şu an biraz kemikli gibi. garç gurç ses yok ama biraz zor atıyor vitesi. onun haricinde 2yle giderken biraz devir düşürünce 1 e alamıyorum. imkanı yok geçmiyor. sanki bi şey 1i kitliyor. neredeyse duracak pozisyona gelince 1 e rahat geçiyor. aynı durumlar diğer vitesler içinde geçerli. 5den 4e. 4den 3 e. 3den 2 ye alınmıyor.



  • Arac ısınınca sorunlar geçiyor mu ? baskı balata orjinal parçamıydı ? Eğer araç ısınınca hala geçişler yumuşamıyorsa her vitesteyse baskı balata sıkıntılı olabilir bence öncelikle araca hangi şanzıman yağı kondunu tespit edin orjinalinin ne olduğunu öğrenin . Genelde 80 numara yağ koyuyorlar oda kışın vitesi baya kemikli ediyor . 1 vitese rahat geçmeme ve geri vites çoğu araçta sıkıntı oluyor sanırım çok kişiden duydum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zavur

    Arac ısınınca sorunlar geçiyor mu ? baskı balata orjinal parçamıydı ? Eğer araç ısınınca hala geçişler yumuşamıyorsa her vitesteyse baskı balata sıkıntılı olabilir bence öncelikle araca hangi şanzıman yağı kondunu tespit edin orjinalinin ne olduğunu öğrenin . Genelde 80 numara yağ koyuyorlar oda kışın vitesi baya kemikli ediyor . 1 vitese rahat geçmeme ve geri vites çoğu araçta sıkıntı oluyor sanırım çok kişiden duydum .

    hocam bu olay her zaman oluyor. aracı 1 saat de sürsem gene aynı.
  • Peki paspas debriyajı tam anlamıyla kullanmanıza mani oluyor olabilir mi ? Paspasa bir bakın belki toplanıyordur orda engel oluyordur debriyaja tam basmanıza
  • Arkadaşın dediği gibi kullanılan parçaların orjinalliği sorgulanmalı, konulan şanzıman yağı tekrar kontrol edilmeli, kaçak varmı tespit edilmeli. Viteslere geçmeme konusuna gelince, 3-4-5. vitesler arası geçişler yumuşak olmalı ancak 1. vites ile geri vites bütün araçlarda araç hareketliyken kemiklidir, senkromeçler bu dişlileri korumak amacıyla teker hareketliyken geçişi zorlaştırırlar. Bu normal...
  • Bende de 2012 Toyota Yaris var, 38bin de. Araba çok yavasladiginda vites 1 e tek seferde geçmiyor ve biraz ugrastiriyor. Vites bir den ikiye geçiş de çok sert öluyor ama diğerlerinde herhangi bir sorun yaşamıyorum. Aracı almadan önce yaptırdığım ekspertiz raporunda debriyaj zayıf yazıyordu, yetkili servise götürdüm bir şey yapmadı ve bu debriyaj 100bin e kadar gider demişti. Sizce tekrar servise gotureyim mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zavur

    Peki paspas debriyajı tam anlamıyla kullanmanıza mani oluyor olabilir mi ? Paspasa bir bakın belki toplanıyordur orda engel oluyordur debriyaja tam basmanıza

    özellikle onada dikkat ettim hocam. hatta paspaso geriye çektim iyice. gene aynı durum. hadi vitesleri ileri takarken kemikli ama gene geçiyor. onda sıkıntı yok. asıl sıkıntı geriye almakta. mesela 3 den 2 ye takmak imkanszı. çünkü hiçbi şekilde geçmiyor. sanki bi şey engelliyor gibi. zorlasanda geçmiyor. anca devrini düşürünce geçiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    tiptronik vites kullanımı???
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam şimdi buradan bir muayene yapamasam da bahsettiğiniz sorun senkromençe işaret ediyor.
  • Uzmanın görmesi gereken bir durum bence. Ne yazsak beyhude.
  • Normal bence çoğu arabada 2 den 1 e zor geçer ,ben bazen geçmeyince 2 yle devam ediyorum zorlamadan.balatanın yeni yada eski olmasıyla hiç alakası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sekromeçler bozulunca cartlama dedimiz durumda olur , böyle bir durum var mı vitesler geçmeyince cartlara tarzı ses çıkıyor mu
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Soğukken benim araçta aynısını yapıyor
  • Hidrolik değilse debriyaj ayarı yaptırabilirsin,2 den 1 e normal ama diğer viteslerde yapıyorsa debriyajı az yukarı aldırt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zavur

    sekromeçler bozulunca cartlama dedimiz durumda olur , böyle bir durum var mı vitesler geçmeyince cartlara tarzı ses çıkıyor mu

    Geçişlerde gram ses yok hocam. Sadece hafif sertlik var. Misal 2 den 3 atmakta sorum yok. Ama devri 2000 lerdeyken 3 den 2 ye mümkünatı yok geçmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pokezoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: zavur

    sekromeçler bozulunca cartlama dedimiz durumda olur , böyle bir durum var mı vitesler geçmeyince cartlara tarzı ses çıkıyor mu

    Geçişlerde gram ses yok hocam. Sadece hafif sertlik var. Misal 2 den 3 atmakta sorum yok. Ama devri 2000 lerdeyken 3 den 2 ye mümkünatı yok geçmiyor.

    hocam bende aynı durumu yaşıyorum hiç manuel araç kullanmamıştım hep otomatik kullandım ama bencede olması gereken o devir düştükten sonra vitesin düşmesi. ben taksiye filan bindiğimde taksicinin araç kullanımını gözlemliyordum araç durma konumuna gelene kadar vitesi 1 e almıyordu ne zamanki öndeki araç duruyor o zaman 1 e alıyordu benmi yanlış düşünüyorum bilmiyorum 2 3 tane ayrı manuel araç kullandım devir 2 deyken vitesi hiç düşüremedim




  • selenga_68 S kullanıcısına yanıt
    Her devirde vites küçültülür , hatta motor freni denilen olay budur vites küçültülerek araç yavaşlatabilinir . 2 den 1 e çekmek diğer viteslere nazaran zordur ama yinede geçer .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zavur -- 24 Şubat 2015; 22:36:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zavur

    Her devirde vites küçültülür , hatta motor freni denilen olay budur vites küçültülerek araç yavaşlatabilinir . 2 den 1 e çekmek diğer viteslere nazaran zordur ama yinede geçer .

    hocam bilgi için teşekür bende aracı durma noktasına getirene kadar vites küçültemiyordum özellikle de 2 den 1 e geçişte bu baskı balatanın bittiğinin işaretimidir şu an aracım tamirde baskı balatayı kırdım karlı havada ve şanzımana da zarar verdim 1500 lira komple bakım masrafı çıktı ilk aracım aceiliğime geldi inş bir daha sıkıntı çıkmaz
  • selenga_68 S kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun , bu durum çoğu araçta böyledir benim aracım ford focus o normal zamanda rahat geçiyor ama kışın yağ kalınlaşınca epey zorlanıyor baskı balata yeni değişti . Baskı balata biten araç çekişten düşer , debriyaj yukarda kavrar , kalkışlarda titreme yapar . Kaçırmaya başladığnda ise yolda normal bir şekil giderken birden devir artar örneğin 2000 devir 90 km hızda gidiyorsunuz devir 3000 e çıkar ama hız hala 90 dır bu arada siz hiç bir şey yapmamışsınızdır yani gaza falan basmamışsınızdır. Balata değişiminden sonra eskiye nazaran daha iyi vites geçişleri olacaktır . Şanzıman yağına dikkat edin değişmesi gerekip gerekmediğini aracınıznı markasına göre araştırın eğer değişcekse yağı kendiniz alın yada ustanın koyduğu yağa bakın yoksa dandik yağ koyuyorlar kışın vites kazık gibi oluyor kendimden biliyorum Şanzımana büyük ihtimal yarım debriyaj yapıp vites değiştirdiniz için hasar vermişsinizdir , eğer bundan ötürü oldu ise pedalların kauçlarına bakın ben dün değiştirdim yağmurda pedal kayıyordu umarım yardımcı olabilmişimdir




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.