Şimdi Ara

Aracıma hangi yağı almalıyım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler dilerim.

    Hyundai sonata 2.5 v6 2000 Model aracım var aracımı dün aldım. Benden önceki sahibinin nasıl baktığını bilmediğim için tam da bilgi alamadığım için yağını değiştirmek istiyorum. Yerim izmir malum burada hava aşırı sicak oluyor yazın. En kaliteli yağı koymak istiyorum tavsiyeniz nelerdir ?


    Bir de motor içi temizleyiciler varmış sanırım onların hangisinden almalıyım ?



  • Teknik verilerini karşılayacak yağı seçmelisiniz eğerki üretici firma size birden fazla seçenek sunmuş ise tekrar konuşulur kullanım kılavuzunuz yok ise internetten bulmanız mümkün.

    Burada baz alacağınız nokta yağın markası yani üretici ve hammadde kalitesi ek olarakta üretim tarihidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kolegaa

    Teknik verilerini karşılayacak yağı seçmelisiniz eğerki üretici firma size birden fazla seçenek sunmuş ise tekrar konuşulur kullanım kılavuzunuz yok ise internetten bulmanız mümkün.

    Burada baz alacağınız nokta yağın markası yani üretici ve hammadde kalitesi ek olarakta üretim tarihidir.
    Cevap için teşekkürler. Maalesef elimde kitapçık yok internet üzerinden de bilgi bulamadım.
  • Yağ olarak Liqui Moly MolyGen veya Toptec alabilirsiniz. Motul cephesinde ester core 300V yağ var ama bakım periyodu 5 bin km de bir olur o yağ ile onun yerine motul yağ seçicisinden hangi yağ tavsiye olunuyor bakabilirsiniz. Aynı şekilde liqui molyninde yağ seçicisi var sitelerinden bakın hangi yağ öneriliyorsa onu alın. Motor içi temizleyiciler mantıklı, engine flush olarak liqui moly ve würth iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O yaştaki bir araca, ne konulacağı motorun durumuna göre belli olur.

    Sakın ha ustada parçacıda en iyi yağ diye bir cümle sarf etme.

    Şunu sakın unutma, ev hanımı için deterjan ne ise, ev adamı için motor yağı odur.

    Hep yenisi, cilalısı falanlısı filanlısı çıkar. Ancak daha bu gözler w-20-180 diye bir yağ görmedi mesela (tabiki salladım).
    Yani temel standartlarda bir şey yok. Yağ üreticileri, aynı malın morcivertini yapar ki, acaba 5 kuruşa mal ettiğim bu şeyi 20 kuruş yerine 35 kuruşa satabilirmiyim diye.

    Falanyum yağ ile filanyum yağ arasındaki fark. Varsa 500 beygir araban belki fark eder. Ki mesela Mustang Shelby 500 cüler sabah tan akşama kadar tartışıp, bir sonuca varabilmişte değiller. Yani para tuzağıdır.

    Niye dersen, piyasada satılan yağların (kaçak göçek, merdiven altı değil ise) belli standartları tutturması lazım.

    Dikkat etmen gereken şey, yağın sentetik olup olmadığı, kalınlığı ve değişim kilometresi.

    Bizim açımızdan yağ 2 modeldir, sentetik ve organik (yarı sentetikleri salla onlarda ayrı pazarlama ürünleri).

    Motor yağının temel düşmanı sıcaklıktır. Yanı insan evladı gibi kullandığın 1.500 cc arabada sentetik yağ 20 bin giderken, aynı yağ aynı araba ama arabistan çölünde 7500 gider. Aynı şekilde yüksek beygirli araçlar (sen üstüne alınma, senin eh beygirlik araç) özellikle pist veya yapıştırma durumunda yağı daha çabuk tüketir. Yani kullanım şartı önemli

    Temelde helede izmir için w20-50 daha iyi bir yağdır. Ancak bu daha iyi yağ organik olduğu için sıcaktan (heleki lpgli ise araç) daha çabuk etkilenir ve 4000 km civarında su koyveremeye başlar. Buna karşın sentetik yağlar, sıcağa karşı daha dayanıklıdır. 20 bin falan rahat görür.

    Şimdi, ben izmir çukurunda dönücem, arabada lpg var, arada 5500 dd yapıcam dersen. Aracın km sine de bakar, ben 5w40 sentetik yağ koyardım. Eğer yağ yakma olursa 5w-50 ye dönerdim. Halen daha yağ yakıyorsa motor istiyordur zaten.

    Motor temizleyici falan yalan işler bunlar. Bak aracın yağını suyunu zamanında değiştir, efendim varsa yürüyende tıngırtama baktırt yeter. Öyle arabanın üstene bilimum falanyum filanyum ürünlerini boca edince arabana iyi bakmış olmuyorsun. Esnafı zengin ediyorsun.

    Motorlu taşıtlar, çalışırken vibrasyon oluşturan araçlardır. Bu bir müddetten sonra araçlarda yer yapar. Yani eski arabalar düzen sever, belli bir tıngırtıda devam etmek isterler. Yaşlı adamlar gibi yani. Sen o düzeni harmoniyi yakala yeter.

    Arabam iyi gitsin zihniyetindeysen, önce arabanın düzenini tuttur, sonra ateşlemesidir, efendim bujisidir, bu buji kablosudur, bunlara baktır. Performans öyle 50 tl lik sıvıyla çözülecek şey değildir.




  • Ezbere konusuyorum yag motora uygun olmayabilir ama eski araclarda mobil 1 new life 0w-40 kullanirlar bu yagi bi arastirabilirisiniz.
    Motor temizleyici enjektör temizleyici katki vs ye ben de karsiyim yasli motorun icindeki catlaklari dolduran kurumu soktugu icin belli km den sonra temizligi tavsiye etmezler. Yagi daha erken degisim daha iyi bakim olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 98 model bir araba kullanıyorum. LM yağı öneririm. Özellikle açık gri renkte olan ambalajda kini. Bu yağ biraz yaşlı arabalar için. Dur kalk vb. Durumlarda araba ilk çalıştığında vs. Normalden daha hızlı yağlanma sağlıyor. Ayrıca katkı istemez çünkü katkılı bir yağ.
    Yine aynı markanın motor temizleyicisini yağı koymadan önce kullanmanızı tavsiye ederim. Eski yağa boşaltıp 15 dak. Rolantide arabayı çalıştırıyorsunuz. Kalıntıları vs. Temizliyor. Sonra yeni yağı kullanıyorsunuz.
    Yalnız bu yağın rengi şeffaf sarı değildir. Siyah kirli yağ rengi gibidir. Daha yeni koydum yağ kirlendi dedirtmesin. Yine araca bakım zamanı ustalar yağı kirlenmiş zannedip değiştirmeye kalkar.
    Bu yağ ile daha az ısınma ve daha az trim sesi oluşuyor. Ayrıca ara hızlanmalarda daha araba ataklaşıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.