|
Öncelikle çok geçmiş olsun. Cana geleceğine mala gelsin. Geçen sene yaklaşık 100 bin TL tramerli bir kaza geçirdim. Tecrübelerimi paylaşayım... 1. Airbag vs. gibi parçalar orijinal ile garantili olarak değişir endişeniz olmasın. Güvenle kullanırsınız. 2. Yetkili servise çekerek çok iyi yaptınız. Şimdi servisin hasardan sorumlu yöneticisine mümkün olduğunca parçanın orijinali ile değişmesini istiyorum diye özellikle talepte bulunun. Servis önce kendi inceleyecek ve değişecek-tamir edilecek parçalar ve işçilik için liste fiyatı bedelleri olan bir evrak hazırlayacak. Bunu mutlaka talep edin, sizde bir kopyası olsun. 3. Servise eksper gelecek. Eksper bu servis raporuna da bakarak kendisi bir rapor hazırlayacak ve kasko şirketine verecek. Bu raporun bir kopyasını mutlaka alın (ya eksperden, vermezse kasko şirketinden) Burada eksper farklı olarak bazı parçaların değişmeden tamir edilmesini rapor edebilir. 4. Kasko şirketi sizi arayıp pert mi tamir mi olacak onu size bildirecek. Genelde pert olabilmesi için araç bedelinin min 50%'si kadar bir tamir bedeli olması lazım. Veya kasko şirketiniz bu halde perte ayırıp satarsa tamir bedelinden daha az zarar etmesi lazım. Ya da son olarak motor, şanzıman ve elektronik aksamda önemli hasar varsa sigorta şirketi aracın güvenli olmayacağına kanaat edip aracı perte ayırabilir. Pert olursa size yaklaşık 45 gün içinde pert bedelini öder. Ama fotolara bakıldığında o kadar yüksek bir tramer bedeli veya motor/şanzıman/elektronik gibi bir hasar olacağını zannetmiyorum. 5. Serviste yapılmasına karar verilirse parçalar söküldüğünde veya sökülmeden önce servise servis teknisyeni ile aracın başında foto ve videolarla detayları kayıt altına alın (ileride satış yaparsanız çok faydası olacaktır) . Özellikle şasi, direk vs. gibi yapısal elemanları kayıt altına alın. 6. Tamir bitince aracı iyice kontrol edin ve test sürüşü yapın. Bende boya hatası ve teker rulmanı değişimi gerekti. Siz imza atmadan tamir bitmez. Dosyanız kapanana kadar tamir bedeli değişebilir. Ekleme yapılabilir. Burada servis sizin yanınızda olacaktır. Ne de olsa ne kadar çok iş çıkarsa o kadar para kazanacaklar. Ha teslim imzası atarsanız sonra şu da eksik kalmış diyemeyebilirsiniz. 7. Eğer karşı tarafın kusuru varsa kaza raporu çıkınca karşı tarafın trafik sigortasından değer düşümü talep edeceksiniz. Eğer sigorta limitini aşarsa karşı tarafa veya kaskosuna kadar eskalasyon yapılabilir. Sadece mahkeme vs çok uzun sürecektir. Peşini bırakmayın. 8. Tramer bedeli yüksek olacaktır ama ne kadar çok orijinal servis raporu, tamir öncesi sonrası foto-video ve yetkili servis tamiratı ve parça değişimi olursa o kadar güven verici olur (ilerideki alıcınız için) daha kolay satarsınız. 9. Birçok orijinal parçanın temini çok uzun sürer. Bende tamir 4 ayı geçmişti. Hatta tavan döşemesi hasarlı geldi tekrar istedik. 10. Bazen kazadan aylar yıllar sonra yeniden dosya açılır. Özellikle mahkeme varsa, sonuçlandıkça tramere, sigortaya vs. ekleme olabilir. Bazen karayolları bedel yansıtır. Veya birine zarar geldiyse tazminat gibi bedeller gelir. Benim dosyama bir sene sonra bile ekleme oldu. Burada sigorta acenteniz candır. Sizin ulaşamadığınız bilgilere ulaşabilirler. Tekrar geçmiş olsun. En güzel şekilde yetkili serviste tamir ettirin. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

önceki
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt



kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






