Aracım 1997 Toyota Carina 2.0, gazda giderken hiçbir sorunum yok fakat benzine geçtim mi tekleme başlıyor, daha önce bujileri kablolariyla birlikte değiştirdim. Nasil çözebiliriz bu sorunu ? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Aracım gazda tıkır tıkır çalışıyor, benzinde ise tekliyor




-
-
Aracınızın gazda normal çalışıp benzine geçince tekleme yapması, birkaç farklı nedenden kaynaklanıyor olabilir. Bu tip bir sorun genellikle yakıt sisteminde ya da ateşleme sisteminde bir arıza olduğuna işaret edebilir. İşte dikkate almanız gereken bazı olasılıklar:
1. Yakıt Filtresi veya Enjektör Sorunu
Benzinli motorlarda yakıt filtresi veya enjektörler, yakıtın düzgün bir şekilde motora gitmesini sağlar. Eğer bu parçalarda bir tıkanıklık veya aşınma varsa, benzine geçildiğinde tekleme yapabilir.
- Çözüm: Yakıt filtresinin temizliği veya değişimi, enjektörlerin kontrol edilmesi gerekebilir.
2. Benzin Pompası
Benzin pompası, yakıtı motora ileten bir parça olduğu için düzgün çalışmıyor olabilir. Eğer benzin pompası yeterince yakıt basamıyorsa, motor tekleme yapabilir.
- Çözüm: Benzin pompası kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
3. Ateşleme Sistemi (Buji veya Bujiler)
Bujiler, yakıtın düzgün bir şekilde ateşlenmesini sağlar. Eğer bujiler eski veya kirliyse, buji kabloları arızalıysa ya da ateşleme bobini düzgün çalışmıyorsa, benzinle çalışırken tekleme yaşanabilir.
- Çözüm: Bujiler ve buji kabloları kontrol edilip gerekirse değiştirilmelidir. Ateşleme sisteminin genel kontrolü de yapılabilir.
4. Hava Akış Metresi (MAF Sensörü)
Hava akış metresi, motora giren havanın miktarını ölçer ve buna göre yakıt karışımını ayarlar. Hava akış ölçümünde bir sorun olması, benzinle çalışırken motorda dengesizlik yaratabilir.
- Çözüm: MAF sensörünün temizlenmesi ya da değiştirilmesi gerekebilir.
5. ECU (Motor Kontrol Ünitesi) Yazılımı veya Sensör Sorunları
Aracınızın motor kontrol ünitesinin (ECU) doğru veriyi alıp almadığına bakmak önemli. Benzine geçişte sorun yaratabilecek sensör arızaları veya ECU yazılımı hataları olabilir.
- Çözüm: ECU arızaları veya sensör hataları tespit edilmelidir.
6. Vakum Sızıntısı
Aracınızda vakum sızıntısı varsa, bu durum motorun düzgün çalışmasını engelleyebilir. Vakum hortumlarının yırtılması veya gevşemesi de teklemelere neden olabilir.
- Çözüm: Vakum hortumları ve bağlantılarının kontrol edilmesi gerekebilir.
Bu tür arızaların çözümü için bir mekanik ustaya başvurmanız en doğrusu olacaktır. Usta, araçtaki sensörleri ve ateşleme sistemini kontrol ederek daha net bir çözüm sağlayabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X