Şimdi Ara

Aracım dondu. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
0
Favori
10.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Askeriyede, aşırı soğuk aylarda: 2 saat arayla beş - on dakika o araçlar çalişmazsa sabah akuler boş, yakit donmuş, filtre donmuş halde bulurduk o arabalari, mazot filtresini sicak suyla açardik ama yakitin cozulmesi zaman aliyordu.. Belli bi zamandan sonra Jel kivamina ulaştığına şahit oldum. Hatta -30 luk antifrizler bile donardi



    Kapali ve isiticili garajlarda tanker, toma gibi araclar durur. Zırhlılar ,kamyomet, binek vs araclar acik garajda dururdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Ebay, Amazon gibi sitelerden motor blok ısıtıcı rezistansı alıp bir ustaya montajınî yaptırın. Garajda fişi prize takarsınız. Böylece motor hep ılık kalır. Her zaman çalışmaya hazır olur. Bir de depoyu tam dolu tutup yarım litre kadar gaz yağı ekleyin.
    Depodaki mazot donuyor zaten :) - 35-40 da rezistans işe yarayacağını zannetmem hava üfüren sıcaklık ayarlarlı bişeyler vardı Finlandiya da sanırım anca o kurtarır ki depoda ki mazot yine donmazsa



    Saati ayarlıyorsun o saatte sıcak üflemeye başlıyor çözüyor donunu 1 saatte felan..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabanın camındaki buzları çözsün diye çakmaktan çalışan fanlı ısıtıcı almıştım , hiçbir işe yaramadı



    priz varsa elektrikli battaniye denenebilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ch4ylak

    Askeriyede, aşırı soğuk aylarda: 2 saat arayla beş - on dakika o araçlar çalişmazsa sabah akuler boş, yakit donmuş, filtre donmuş halde bulurduk o arabalari, mazot filtresini sicak suyla açardik ama yakitin cozulmesi zaman aliyordu.. Belli bi zamandan sonra Jel kivamina ulaştığına şahit oldum. Hatta -30 luk antifrizler bile donardi



    Kapali ve isiticili garajlarda tanker, toma gibi araclar durur. Zırhlılar ,kamyomet, binek vs araclar acik garajda dururdu.
    Van Başkale İran Hudut Karakolunda bizde öyle yapardık,şoför tüm gece nöbet bekler havanın durumuna göre saat başı 15-20dk unimog kamyonları ve kobra aracı çalıştırırdı.Kule nöbetleri bile 15dk düşünüyordu :)
    Rakım 2600m idi sıcaklık -38 gördüğümüz oluyordu...




  • Ned_Starkk kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Sibirya olmasada, kuzey Finlandiya'dan selamlar. Bulundugum şehirde kışın -20/-30 lar rutin bir gun. Burada da dizel araçlar var.
    Ancak araçları genelde iki şekilde ısıtıyoruz: webasto yada benzer firmaların yakit kullanarak araçları isitan sistemleri var. Bu sistemin handikabi eger yarim saati asan kullanim sonrasi kısa mesafe kullanılırsa sürekli, akü ömrünü yiyor. Diğer taraftan artik telefon uygulamali versiyonları bile mevcut kullanimi kolay.

    Diger bir yöntem ise araci saatli fise takıp, günlük minimum 2 saat kullanim hakkıyla, çoğu araca bayiden çıkmadan takılan defa vb sirketlerin sundugu, yag +kabin ısıtma sistemi. Ayrıntıları aşağıdaki videoda mevcut. Bu sistemin bir çok farkli türevi mevcut, günlük 2 saat kullanim hakki veren, dış sıcaklığa göre süresini ayarlayan vs.
    https://youtu.be/bucLEm3CN7U

    Iyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim arabada marş basmıyordu, e250 dizel. E300 benzinliyle değiştirdim hiçbir sıkıntı kalmadı. Doğu karadeniz ve doğu anadolunun kuzeyinse dizel arabaya binmek işkence bunu anladım. -32 derecede geçen gün e300 marş bastı. Rize'ye bağlı bir yerdeyim bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En etkuli çözüm şu gibi.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Block_heater



    Nasıl bütünleme yapacağınız da şurada anlatılıyor.

    https://youtu.be/32iAEKoZzds

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rusya Salehard'da görmüştüm motor içine yerleştirilen elektrikli ısıtıcılar bulunuyor donmaya karşı etkili aracı park edip fişe takıyorduk motor iç kısmında ufak güçte ısıtıcılar vardı.
    Mantığı basit ufak çaplı çok fazla ısınmayacak su geçirmeyen yalıtımlı rezistansları motor iç kısmına yerleştirmişler tüm araçlar benzinliydi benzin dizele göre daha düşük sıcaklıklarda donuyor.
  • arkadaşım kanada'da. orda araçların önünde bir ısıtıcı oluyor ve elektrik kablosuyla bağlıyorlar park ettiklerinde. neden bizim doğu illerinde böyle bişey yok ki?
  • Hauntedd kullanıcısına yanıt
    Mazotun donmaması icin gazyagı ekleyin yazmıştım. Mazot donmazsa motor da ılık olursa çalışır zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mümkün mertebe aracınızı kullanmayın.illa ki kullanmam gerek diyorsanız da wurth un mazot antifirizini deneyebilirsiniz işe yarayacaktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Mazotun donmaması icin gazyagı ekleyin yazmıştım. Mazot donmazsa motor da ılık olursa çalışır zaten.
    Bende de 1.5 dCi sembol var kıyamıyorum arabaya sabahları bu aralar - derecelerde ilk marşı alınca araba resmen homurdanıyor ucuz birşey olsa prizle çalışan birşey olsa kesin takarım arabaya

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz eskiden çok soğuklarda traktör çalışmayınca bir tencereye köz koyar traktörün altında yarım, bir saat kadar bekletirdik. Sonrasında hemen çalışırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hauntedd kullanıcısına yanıt
    Kızdırma bujileri sağlamsa sıkıntı olmuyor. -10 dereceyi gördü benim Sümbül . Tek marş çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Kızdırma bujileri sağlamsa sıkıntı olmuyor. -10 dereceyi gördü benim Sümbül . Tek marş çalışıyor.
    -19 u gördü sabah sıcaklığı Nevşehir de yine tek marşda alıyor da o ilk ısınana kadar sesine içim acıyor arabanın sırf bu yüzden satasım geldi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınıza dizel su ısıtmalı webasto taktırın. Bu donanım motorun soğutma suyunu ısıtıyor. Dolayısı ile kabinde ılık olur. 10C ye ayarlayın kendi devamlı açık kalsın ara ara devreye girip çalışır. Motoru sıcak tutar. Kışın artan yakıt sarfiyatını düşürür. Tüm kuzey avrupa ülkelerine satılan araçların çoğunda fabrikasyon var. Çalıştığında 12V dan 29W yani 2.6A akım çeker istenilen sıcaklığa gelince çekilen akım azalır. 72Ah gel bi akü takılırsa sorunsuz bi şekilde kullanırsınız. Sonrada motor arızasına vereceğiniz masraftan daha akıllıca bir yol.

    Elektrikli ısıtıcı da mantıklı ama elektrkli devir daim pompası ısı kontrolü ve enerji tasarrufu için termostatda takılmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 16 Ocak 2019; 0:15:57 >
  • keşke kaliteli ince yağ bide kaliteli kırmızı antifiriz taktırıp bi 40 50 km yapıp garaj çekseydiniz hiçbirşey olmazdı -50 olsun isterse
  • Sorun mazotun donması,yoksa zor da olsa dizel motorda çalışır.Çalışması için donmayan bir mazot,sağlam akü ve sağlam kızdırma bujileri gerekir.Akünüz sağlamsa,mazot yeterince akışkan haldeyse 5-10 defa kızdırma yapıp çalıştırdığınızda çalıştığını göreceksiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.