Şimdi Ara

Araç Kapalıyken Amfinin Akım Çekmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
11.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, yeni varta akü aldım yaklaşık 2 ay sonra bitti, (geçen soğuklarında etkisiyle) araç çalışmadı. Akücü araçta kaçak olduğunu söyledi bir kaç yere gittim baktırdım.

    Akünün - ucuna multimetre sokup bakan bir tesisatçı 0.06 amper ölçtü, bununda normal bir değer olduğunu aküyü bitirmeyeceğini söyledi.

    Başka elektirikçi yine multimetreyle baktı kaçak yok dedi.

    Ancak akü ucuna ampul bağlayarak bakan elektrikçiler kaçak olduğunu söyledi, özellikle ses sistemine giden güç kablosunu çıkarttığımızda ampul sönüyor, taktığımızda ciddi bir şekilde yanıyor. Aküyü bitireninde o olduğunu düşündüm. (0.06 amper ampulü yakarmı ?)

    Başka bir ses sistemciye gittiğimde bunun normal olduğunu ve her amfinin akım çekiceğini söyledi.

    Amfinin tetiklenmesi için teypten rf kablosu gidiyor.

    Kontağı kapattığımda amfinin ışıklarıda sönüyor ama araya sokulan ampul yanıyor.

    Teyp piooner usb li bir model, amfi kicker dx.200

    Açıkcası ses sistemine giden güç kablosunu çıkartmayı düşünüyorum, araya sokulan ampul baya baya yanıyor çünkü.

    Sorun nerededir ? Amfimi değişmeli ?







  • ampül nasıl bir ampül? led tarzı mı?
  • atlamak gıbı olmasında aküden cıkan amfi kablosunun neresıne tutuyor ampulu sıgorta vs yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OuzTR

    atlamak gıbı olmasında aküden cıkan amfi kablosunun neresıne tutuyor ampulu sıgorta vs yokmu


    Sigorta yok, akünün eksi kutbuna gelen kabloyla akü kutup başı arasına 12 yada 24 volt ufak ampul koyduğu zaman ampul yanıyor.
    Bir tanıdığım sigorta olmadığı zaman sıkıntı yaratabiliceğini söyledi ancak tesisatçılarda birşey demiyor bu konuda.
    Bu konuda ne tavsiye edersiniz ?

    quote:

    ampül nasıl bir ampül? led tarzı mı?


    Aküden ses sistemine giden kablonun arasına akım varmı diye deneme amaçlı ufak bir ampul koyuyor(12 yada 24 volt), ampule kablolar falan bağlı. Öyle bir akım varmı diye düzenek yapmışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musty_77_07 -- 23 Mart 2015; 19:12:08 >




  • o seti kim yaptıysa ugrama bıdaha oraya sıgortasız nasıl kablo cekmıs o bısey olsa mesulıyette kabul etmez ılk ısınız sıgorota taktırmak olsun o araca
  • OuzTR O kullanıcısına yanıt
    İlginize teşekkürler. Açıkcası bu konuda tecrübem yok aracıda 2. el aldım, 6 aydır bende, sigortasız akü boşaltması haricinde bir sıkıntı çıkartmadı ses sistemi, tabi çıkmayacağı anlamınada gelmiyor bu.

    Acaba amfiye giden güç kablosu kontağa bağlanabiliyor mu bu şekilde mi bağlatmalıyım? Teyibi kontağa bağlatırsam her seferinde ayarları kaçma durumu oluyormuş.
  • musty_77_07 kullanıcısına yanıt
    Anfi kontağa bağlanmaz, kontağa bağlı diğer lambalara fara kornaya bile kontak akımı yetmediği için arada aküden tamamlayıcı roleler vardır..
    eğer 0.06 amper ise bu değer sayılacak bir rakam değil, 60mA. telefon şarjının çekeceği akımın 10 da 1 i..
    Teybi kapatınca anfi kapanıyorsa, sorun yok... eğer imkanınız varsa, hine ölçtürün,, fakat bu sefer teybi açın, ses sağdece 1 de olsun yada 0.. bu anfinin ve teybin ses için güç harcamazken boşta çektiği değerdir.. gelen akımın %90 ı ses çıkışına gider.. bence önemli olan sistem kapalıyken ki onu yaptırmışsınız..
    Size tavsiyem olacak, bende uygulayacağım >>> evlerimizin elektrik panosunda otomatik sisgortalar vardır,, anfiniz için 60A alıp elinizle rahatlıkla kapatıp açabileceğiniz biryere, yalnız kablo uzatılmadan yapılmalı. montaj yapabilirsiniz. hem sigorta hem anahtar..
  • Anladım hocam aynı şey aklıma geldi, amfi bagajda olduğu için bagaja bir sigorta konulabilir. Şimdilik gücü çeken kabloyu artı kutup başından ayırdım, 0.06 amper göstersede sistem kapalıyken güç kablosu arasına koyulan bir ampulü ciddi şekilde yakıyordu.(Bagaj aydınlatması gibi yanıyor) Kısa vadede sıkıntı yok ancak 2-3 ay sonra akü boşalmaya başlıyor, özellikle araç az çalıştırıldığında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorun bendede var, aceba bütün tesisatlarda varmı. Anfiyi iptal edince kontrol kalemi yanmıyor ama anfi aktifken kontrol kalemi yanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARTHUR. kullanıcısına yanıt

    Anfinin içinde smps devresi var, +12v u, +30 ve eksi 30v olarak yükseltiyor. Yani 70v 300w. Bu işlemi anfi açıkken yapıyor.

    Anfi kapalı iken çok az bekleme akımı çeker, buda sorun değil.

    Eğer anfi kapanınca güç kapansın isterseniz, araya 40A röle koymak gerekir, buda teybin remote çıkışını zorlar,

    Bunun yerine uzun süre kullanilmadigi Zamanda bence en uygunu evimizde kullandığımız 40-50A otomatik sigorta.

    Hem vida girişleride uygun geniş, tek bir ufak hareket ile aç kapa. 20A anfi için akü tarafına 80A sigorta takıyorlar, o atana kadar, Allah korusun ,, 30A ev sigortası daha güvenli ve hızlı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim hocam. Anladığım kadarı ile sorun yaratmayacak birşey. Bir kaç tesisatlı araçta ölçüm yaptım hepsinde aynı akım çekme durumu var. Bunu sadece anfiya bağlamamak gerek aslında. Alarm ışığı yanmasıda bir akım çeker. Kafamdaki sorular temizlendi teşekkür ederim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.