Şimdi Ara

ARAÇ ALIRKEN DOLANDIRILMAMANIN YOLLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
42
Favori
24.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabadan ve araba alım-satım işlerinden çok fazla anlayan biri değildim. Ancak araba almak için 40 civarı araba incelememden sonra ve özellikle öncesinde galeriden araç alıp kazık yedikten sonra ikinci aracımı alırken tekrar aynı şeyin başıma gelmemesi için dikkat ettiğim yönleri sizlerle paylaşmak istedim.

    Araba alırken kimseye güvenmek zorunda değiliz ve hatta şüpheli yaklaşmak zorundayız. Bunun için gerekli araştırmaları ve sorgulamaları yapmalıyız.

    Yapmanız gerekenler :

    1-) İlk yapılması gereken iş, galeriden kazık yememenim tek yolu galeriden araba almamaktır. Galeriden araç alırken inanın insan az veya çok kesin kazık yiyor. Aralarında iyi galericiler vardır belki ancak bunlar neden acaba bize denk gelmiyor.

    2-) Şirket arabası almamaya çalışın. Şirket sahipleri vergi indiriminden yararlanmak için normalden 5-6 bin tl daha ucuza şitket adına araç alıyorlar. Bu araçları şirkette çalışan elemanlar kullandıklarında şüphesiz kendi malı olmadıkları için biraz hor kullanıyorlar. Ancak aracı şirket sahibinin kullandığına kanaat getirirseniz o zaman aracı incelettikten sonra temiz ise alım yönünde fikir değiştirilebilir.

    3-) Mümkünse ilk sahibinden almaya çalışın. İlk sahibi arabasının başına gelenleri muhakkak bilir. Eğer dürüst bir sürücüyse bunları sizlerle de paylaşacaktır. Aracını satan kişini ilk sahibi olup olmadığını anlamanın yolu ise şöyledir :

    Ruhsatta İLK TESCİL TARİHİ ve TESCİL TARİHİ bölümleri vardır. İLK TESCİL TARİHİ aracın üretildikten sonra trafiğe çıktığı tarihtir. TESCİL TARİHİ ise aracın son sahibinin arabayı aldığı tarihtir. Eğer bu kişi ilk sahibiyse BU 2 TARİHİN AYNI OLMASI GEREKİR. Eğer farklıysa bu kişi aracın 2. 3. 4. …… sahibidir. Eğer ilk sahibi değilse kaçıncı sahibi olduğunu ve hangi meslekle uğraştığını sorun. Araç sahibinin mesleği size aracın ne amaçlarla kullanıldığı hakkında fikir verebilir.

    Aracın TESCİL TARİHİ’ni, aşağıda belirtilen 4. maddedeki işlemlerle de öğrenebilirsiniz.

    4-) E-DEVLET şifresine sahip olmamız gerekiyor. Eğer e-devlet şifreniz yoksa merkezi bir postaneden (çünkü hepsi vermiyor) e-devlet şifresi alın. Sonrahttps://www.turkiye.gov.tr adresine girin. Burada sistem, sizden zarf içerisinde aldığınız şifrenizi değiştirmenizi isteyecektir. SİSTEME GİRİŞ bölümünden yeni şifrenizle giriş yaptıktan sonra sol üst tarafta bulunan SORGULAMALAR bölümüne tıklatın. Sağ tarafta EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ- TRAFİK ŞUBE bölümündeki ARAÇ SORGULAMA bölümünü tıklayın. HİZMETİ AÇ bölümünü tıklayın. Ekrana gelen PLAKA NUMARASI bölümüne almayı düşündüğünüz aracın plakasını girin ve SORGULA tuşuna tıklayın.

    Buradan ÇALINTI MI veya HAK MAHRUMİYETİ VAR MI bakabiliriz. Eğer hak mahrumiyeti varsa arabada, alt tarafta hak mahrumiyeti sebebi yazacaktır. Genellikle araç kredi ile alındığı için burada REHİNLİ olduğu ve kredinin çekildiği banka ve şubesi yazar.

    Ben şahsen rehinli araç alımlarından uzak duruyorum. Çünkü burada benim bildiğim, arabanın parasını verdiğimiz anda hemen aracı alamıyoruz. Önce para bankaya ödeniyor ve rehin kalkıyor. Rehinin kalkması da 2 gün sürüyor diye duymuştum. Daha sonra notere gidip satış gerçekleştiriliyor. Bu esnada bir çok süistimal veya dolandırıcılık olabilir. Belki birtakım yöntemler vardır onu tam bilemiyorum. En güvenli yol noterde parayı teslim ettiğimiz gibi hemen satışı üzerimize almamızdır. Hatta arabayı almak için kesin karar verdiysek, aracı expertiz yaptırdığımız gün alım işini bitirmemiz gerekir. Expertiz yaptırdığımız gün değil de birkaç gün sonra alırsak bu süre içerisinde aracın başına neler gelmiş bunları bilemeyiz.

    Diğer bir husus da burada belirtilen "SAHİPLİK BELGE TARİHİ", TESCİL TARİHİ’dir. Tescil tarihinden şu an ki günümüze ne kadar zaman geçmiş yani araç sahibi arabasını ne kadar kullanmış da satmaya karar vermiş. Eğer aracını almış, az bir süre belki birkaç ay kullanmış sonra satmaya karar vermişse acaba neden elden çıkarman istiyor diye şüphe duymamız gerekebilir. Ancak araç sahibinin paraya ihtiyacı olabilir ve bu sebeple de satıyor olabilir. Buna da dikkat etmek gerekir.

    5-) Almayı düşündüğünüz araçla ilgili birtakım sorgulamaları yapmamız için Plaka No , Şasi No, Motor No ve TC Kimlik No ‘ları öğrenin. Aracına güvenen birisi zaten plakasını gizlemeden ilanını verir. Plakası gizli ilanlardan ben şahsen uzak duruyorum. Eğer plakası gizlenmiş bir ilandaki arabayı çok beğendiyseniz ve illa bilgi almak istiyorsanız, telefonla sorarak öğrenin. İlan sahibi Plaka No yu vermiyorsa ona “arabasının yanından geçen birisinin de plakasını rahatlıkla öğrenebileceğini” söyleyin. Hala vermiyorsa o ilandan uzaklaşın.

    Şasi No, Motor No ve TC Kimlik No ‘ları telefonda insanlar vermek istemeyebilirler. Bu bilgileri aracı görmeye gittiğinizde ruhsat sahibine güven vererek edinin. ( Araç ile ilgili sorgulamalar yapacağınızı söyleyin ve sorgulama yapmak için cep tel ile ruhsatın sayfalarının resmini çekin)

    Hala vermiyorsa Şasi No, Motor No’nun turşusunu kurmayacağınızı, alıcı olduğunuzu, arabayı aldığınızda zaten bu bilgilere elde edeceğinizi o yüzden bu bilgilerle aracı almadan sorgulama yapmanız gerektiğini söyleyin. Ayrıca “satıcının kimlik no’suna yine noterde satış yapıldığında sözleşmede zaten yazacağı için yine oradan öğreneceğini, sorgulama işlemleri için şu an lazım olduğunu” söyleyin.

    Eğer “ruhsatta yazıyor sadece oraya bak” şeklinde bir tavır varsa ve cep tel de internet bağlantınız varsa oradan da sorgulamalar yapabilirsiniz. Ancak bu durum evdeki bilgisayarınızdan yapmadaki kadar rahat olmuyor.

    Hala vermiyorsalar Şasi No, Motor No ve TC Kimlik No ‘ları Araç sahibine turşusunu kurmak üzere bırakıp orada uzaklaşarak aracı sahibiyle başbaşa bırakın.

    6-) Şasi No, Motor No ve TC Kimlik No ‘ları öğrendikten sonra “Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Sorgulaması” yapmak için http://www.tramer.org.tr/ktt/kttPublicSorguQuery.mxx?c=query&nS=E adresinden
    PLAKA NO – ŞASİ NO
    PLAKA NO – MOTOR NO
    PLAKA NO – TCKİMLİK NO

    ikili sorgulamalarını yapın.

    Burada benim başıma gelen bir olayı belirtmek isterim. Önceki arabamla, kalkış esnasında yanımdan geçen bir araca hafif sürtmem sonucu bu olay kaza tespit tutanağına yansımıştı. Ancak bu durumu yukarıdaki adresten sorgularken PLAKA NO – ŞASİ NO ve PLAKA NO – MOTOR NO sorgulamalarında görünmediği halde sadece PLAKA NO – TCKİMLİK NO sorgulamasında görülüyordu.

    Yani mutlaka PLAKA NO – TCKİMLİK NO sorgulamasını yapınız. Bu yüzden Satıcının Tckimlik No'sunu öğrenmemiz gerekiyor.

    Ayrıca 5664'e PLAKA veya HASAR PLAKA yazıp gönderdiğimiz zaman 2009 ve sonrası yapılan muayenelerde sisteme aracın kilometre bilgisi de girildiği için, bize gelen sms de bakım yapıldığı tarih ve kilometre bilgisi de görünüyor. Muayene yılı 2009’dan önceki araçlar için yapılan sms sorgulamalarında kilometre bilgisi maalesef yazmıyor. Sms bilgilerin hepsi tramerden ve ulaştırma bakanlığı muayene verilerinden alınıyor.

    KİLOMETRE ORJİNALLİĞİNİN TAHMİNİ İÇİN ;
    a-) Aracın garantisi olduğu süre boyunca servis kayıtlarına bakarak,
    b-) Garanti dışı olduğu süre boyunca da 5664 ‘den 2009 ve sonrası için gelen kilometre bilgisine bakarak tahmin yürütmeye çalışın.

    Bu bağlamda düz mantık yürütürsek eğer 2009 yılında ilk muayenesine girmiş bir araç varsa bu otomobilin sonraki yıllarda hususi ise 2 yılda bir, ticari ise her yıl kilometre bilgisi muayenesinde sisteme girilecektir. Araç üretim tarihinden itibaren 3 yıl da garantili olmuş olsa 2006 model ve sonrası araçlar için kilometre tahmininin orjinalliği konusunda tahmin yürütmek daha kolaydır. Ama öncesi için OLDUKÇA ZORDUR.

    7-) Araca, arabanın kendi servisinde Expertiz yapacağınızı söyleyin. Adamın surat ifadesi değişmiyorsa (bozulmuyorsa) ve “Yok oralara göstermeyelim buralara gösterelim” şeklinde bir yola girmiyorsa satıcıya bir artı puan vererek işleme devam edin.

    Ayrıca Satıcıya “Arabaya Expertiz yapacağım. Ancak daha önce başıma çok geldi. Eğer sen, dediklerinin dışında boya veya değişen varsa Expertiz parasını satıcı olarak sen ödeyeceğini taahhüt ediyormusun. Ayrıca ben arabayı da almaktan da vazgeçeceğim.” Şeklinde bir teklifte bulunun. Eğer kabul ediyorsa satıcıya bir artı puan daha verin. Kabul etmiyorsa aracı bırakın ve uzaklaşın.

    8-) Aracı expertiz yaptırmak için kendi servisine götürün ve 150 tl gibi bir para bayılmaya hazır olun. (30 bin tl lik bir araç alınıyorsa eğer bu para gayet tabi verilir.)

    Öncelikle Araç sahibinin ruhsatı görevliye vermesini isteyin ve araç hakkında yapılan işlemleri öğrenin. Örneğin araç 40 binde ise ve her 10 binde bakım yapılıyorsa. 10 bin , 20 bin 30 bin ve 40 bin bakımlarının yapılıp yapılmadığını ve hangi tarihlerde yapıldığını ve hangi işlemlerin yapıldığını sorun.

    Kilometre ve 2 bakım arasından geçen süreyi oranlayarak kilometrenin orjinalliği konusunda tahmin yürütmeye çalışın. (kilometrenin orjinalliğini öğrenmek çok zordur. Buna servisinin bilmesi de dahil.)

    Eğer Araç sahibinin dediğinin dışında ilave boya veya değişen gibi başka bir şey çıkarsa ya expertiz parasını ödemeden almaktan vazgeçin ya da eğer yine de araç içinize sindiyse haklı olarak fiyatta indirim yapmasını isteyin.

    9-) Arabayı almaya karar verirseniz son olarak sigorta şirketlerinin birkaç tanesini arayarak aracın Şasi No, Motor No’larını vererek PERT kaydı var mı diye sorun. Bu işlemi arabayı aldıktan sonra yaparsanız ve araçta PERT kaydı varsa üzerine bir bardak soğuk su içmek zorunda kalabilirsiniz. Çünkü pert kaydını araca sigorta yaparken öğrenebiliyorsunuz. Ayrıca birkaç sigorta şirketine sorun denmesindeki amaç, tek bir yere sorunca gözden kaçma olabiliyor. Araçta pert kaydı olduğı halde şigorta şirketi çalışanı yok diyebiliyor. İşinizi garantiye alın.

    Ayrıca 5664 ‘e araç ile ilgili sorgulamaları yapmak için aşağıdaki sms’leri gönderin. Bu servis ücretlidir.

    PLAKA -> yaz 5664 ‘e gönder.
    HASAR PLAKA -> yaz 5664 ‘e gönder.
    HS S ŞASİ_NO -> yaz 5664 ‘e gönder.

    Burada en etkili sorgulama son sorgulama olan HS S ŞASİ_NO sorgulamasıdır. Araçta plaka değişebilir ama şasi no değişmez.

    Aynı işlemlerihttp://www.otokontrol5664.com adresinden de yapabiliriz.
    Hasar servisi: 3.60 TL
    Kaza servisi: 2.80 TL
    Trafik servisi: 2.40 TL
    Kasko servisi: 2.40 TL
    Mağdur servisi: 2.00 TL

    10-) Expertiz yaptırma işlemi bittikten sonra eğer aracı almada herhangi bir sorun yoksa , aracı kesin almaya karar verdiyseniz, aynı gün aracı noterde alım işlemlerini bitirin. Aksi taktirde bir sonraki güne kalırsa araç 1 gün daha başkasında olacak ve siz o süre boyunca aracın başına gelenleri bilemeyebilirsiniz. Aynı gün işi bitirmek en iyisi. Bunun için expertiz süresinin 2 saate yakın sürdüğünü ve noterlerin de saat 17:00 de kapandığını aklınızdan çıkarmayın. Ayrıca Expertiz yaptırmak için Yetkili serviste, yoğunluk varsa randevu da almanız gerekebilir.

    Önce Yetkili Servisten Expertiz randevusu alıp veya arayarak yoğun olup olmadığını sorup daha sonra aracı görmeye gitmek mantıklı olabilir.

    11-) DİĞER SORGULAMA ADRESLERİ :

    MTV sorgulama (aracın en son MTV’si ödenmiş mi ?)
    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_MTV_SORGU

    OGS – KGS Kaçak Geçiş İhlali Sorgulama (Kaçak Geçiş Borcu var mı ?)
    http://uygulama.kgm.gov.tr/ihlal/Sayfalar/ihlal.aspx

    İSPARK OTOPARK PLAKA BORÇ SORGULAMA
    https://www.ispark.com.tr/list/index.php

    OGS – KGS, İSPARK ve diğer trafik cezalarını, eğer bunlar bizlerden taksil edilmek istenirse, satış sözleşmesi ile ilgili makamlara dilekçe ile itiraz edebiliyoruz.

    12-) Son olarak satışı kolay olması için 1-2 yaşında garantili ve servis bakımlı araç alıp 4-5 yaşında elden çıkartın. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuksel77 -- 21 Eylül 2012; 18:59:55 >







  • arkadaşım ellerine sağlık,çok aydınlatıcı olmuş,bu yazdıklarını fotokopi edip forum halkına dağıtmak lazım.
  • TESEKKURLER,

    GUZEL YAZMISSIN MUSAIT OLDUKCA OKUYACAĞIM,

    YANLIZ 2. MADDE DE ŞİRKET ÇALISANLARI KENDI ARABALARI OLMADIGI İÇİN SIRKET ARABALARINI BIRAZ HOR KULLANIYOR DEMISSIN,

    BIRAZ MI,BENCE CANINI OKUYORLAR,BIZIM SIRKETIN DOBLOSU ILE GUBRE EVET BILDIGIN HAYVAN PISLIGI TASINDIGINI BILIRIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    arkadaşım ellerine sağlık,çok aydınlatıcı olmuş,bu yazdıklarını fotokopi edip forum halkına dağıtmak lazım.

    Teşekkür ederim arkadaşım. İnsanın canı yanınca hem kendisinin hem de başkasının başına aynı şeyler bir daha gelmesin istiyor.
  • Bu yazı çok güzel...Başlığa satanlar ilave edilsin..Araba satarken dolandırılan bir çok insan var..En rahat risksiz araba nasıl satılır ? Onlarıda sıralı olarak yazın okuyalım...Saygılarımla....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    TESEKKURLER,

    GUZEL YAZMISSIN MUSAIT OLDUKCA OKUYACAĞIM,

    YANLIZ 2. MADDE DE ŞİRKET ÇALISANLARI KENDI ARABALARI OLMADIGI İÇİN SIRKET ARABALARINI BIRAZ HOR KULLANIYOR DEMISSIN,

    BIRAZ MI,BENCE CANINI OKUYORLAR,BIZIM SIRKETIN DOBLOSU ILE GUBRE EVET BILDIGIN HAYVAN PISLIGI TASINDIGINI BILIRIM


    Doğrudur. Arabayı patron kullanıyorsa o zaman ayrı değerlendirmek gerekir ama genelde çalışanlar kullanır ve canını okur :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Bu yazı çok güzel...Başlığa satanlar ilave edilsin..Araba satarken dolandırılan bir çok insan var..En rahat risksiz araba nasıl satılır ? Onlarıda sıralı olarak yazın okuyalım...Saygılarımla....

    Evet. Ben araç satış işi ile uğraşan birisi değilim. Gerektiğinde normal bir aile arabası almaya çalışan bir vatandaşım. Başıma gelenleri ve edindiğim tecrübeleri yazdım. Kazık yememek için oldukça fazla çaba gösterdim :) Aracını satarken olumsuzluklarla karşılaşan arkadaşlar tecrübelerini tabi yazabilirler.




  • 1 ay once aracimi sattigimda, alici kisi vw yetkili servisinde expertiz yaptirdi. Fiyati 300 TL tuttu. Expertiz ucretleri hakkinda bilginiz olsun diye yazdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yararlı bilgiler için teşekkürler . Ben aracımın ilk sahibiyim , ama tescil tarihiyle ilk tescil tarihi farklı
  • iki tane sorgulama linki yollamışsınız
    aralarındaki fark nedir

    ilk link aşağıdaki


    http://www.tramer.org.tr/ktt/kttPublicSorguQuery.mxx?c=query&nS=E

    diğer link ise bu

    http://www.otokontrol5664.com/
  • faydalı bilgiler için teşekkürler.

    bazı istisnalar olabiliyor, bayi kotayı doldurmak için son gün elinde kalan aracı kendi üzerine satın alıyor. bunu bir ay sonra müşteriye satıyor. müşteri ilk sahibi ama tescil tarihi ile ilk tescil farklı olabiliyor.

    koç indirimi vs gibi indirimlerden faydalanmak için aracı Koç grubundaki tanıdığının üzerine satın alan kişi, aracını bir süre sonra kendi üzerine alıyor. İlk tescil ile tescil arasında zaman oluyor. Örnek: benim fiesta aracım. kuzenin üzerine alıp 1 yıl sonra kendi adıma tescillettim. Neredeyse %10 indirim için değdi, ama satarken alıcı inanır mı bilmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Yararlı bilgiler için teşekkürler . Ben aracımın ilk sahibiyim , ama tescil tarihiyle ilk tescil tarihi farklı

    O zaman kesinlikle ilk sahibi değilsin. bir arabaya bakarken aynı şey başıma gelmişti. Arabasına baktığım kişi de ilk sahibi olduğunu zannediyordu :) Şöyleki Bazı firmalar toplu halde sıfır araç alımı yapıyorlar. Örneğin 100-200 adet gibi ve bunları daha ucuza alıp hatta yetkili bayilerden örneğin yaklaşık 500 tl veya civarı daha ucuza satıyorlar. Tabi alıcı olan kişi normal bayisinden bile daha ucuza bulduğu için buradan araç almayı tercih edebiliyor. Eğer İlk aldığınızda km'si sıfır veya çok az ise araç muhtemelen galeride veya alan şirktte beklemiştir. Benim baktığım ve sonradan almaktan vazgeçtiğim bir araç 5 ay ilk sahibi firmada beklemiş idi. Kendisine durumu sorunca zaman ilk sahibi olmadığını anlamıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuksel77

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Yararlı bilgiler için teşekkürler . Ben aracımın ilk sahibiyim , ama tescil tarihiyle ilk tescil tarihi farklı

    O zaman kesinlikle ilk sahibi değilsin. bir arabaya bakarken aynı şey başıma gelmişti. Arabasına baktığım kişi de ilk sahibi olduğunu zannediyordu :) Şöyleki Bazı firmalar toplu halde sıfır araç alımı yapıyorlar. Örneğin 100-200 adet gibi ve bunları daha ucuza alıp hatta yetkili bayilerden örneğin yaklaşık 500 tl veya civarı daha ucuza satıyorlar. Tabi alıcı olan kişi normal bayisinden bile daha ucuza bulduğu için buradan araç almayı tercih edebiliyor. Eğer İlk aldığınızda km'si sıfır veya çok az ise araç muhtemelen galeride veya alan şirktte beklemiştir. Benim baktığım ve sonradan almaktan vazgeçtiğim bir araç 5 ay ilk sahibi firmada beklemiş idi. Kendisine durumu sorunca zaman ilk sahibi olmadığını anlamıştı.

    Hocam sizde olayı nereye çektiniz Sadece aracımın plakasını sonradan değiştirdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    iki tane sorgulama linki yollamışsınız
    aralarındaki fark nedir

    ilk link aşağıdaki


    http://www.tramer.org.tr/ktt/kttPublicSorguQuery.mxx?c=query&nS=E

    diğer link ise bu

    http://www.otokontrol5664.com/

    www.otokontrol5664.com sitesi ile 5664' e sms göndermek aynı şey zaten. Aynı iş farklı şekilde işlem yapılmış oluyor. bu 2 servis de tramer kayırlarından filtreleme yaparak size sonucu ulaştırıyor. http://www.tramer.org.tr/ktt/kttPublicSorguQuery.mxx?c=query&nS=E web sitesi de yine aynı. bunlardan tek farkı ücretsiz olması ;) Ayrıca buradan ilave olarak eğer araç kaza yapıp kaza tesbit tutanağı tutulmuşsa bu kaza tesbit tutanaklarına (Resimlerine) da ulaşma şansımız var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuksel77

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Yararlı bilgiler için teşekkürler . Ben aracımın ilk sahibiyim , ama tescil tarihiyle ilk tescil tarihi farklı

    O zaman kesinlikle ilk sahibi değilsin. bir arabaya bakarken aynı şey başıma gelmişti. Arabasına baktığım kişi de ilk sahibi olduğunu zannediyordu :) Şöyleki Bazı firmalar toplu halde sıfır araç alımı yapıyorlar. Örneğin 100-200 adet gibi ve bunları daha ucuza alıp hatta yetkili bayilerden örneğin yaklaşık 500 tl veya civarı daha ucuza satıyorlar. Tabi alıcı olan kişi normal bayisinden bile daha ucuza bulduğu için buradan araç almayı tercih edebiliyor. Eğer İlk aldığınızda km'si sıfır veya çok az ise araç muhtemelen galeride veya alan şirktte beklemiştir. Benim baktığım ve sonradan almaktan vazgeçtiğim bir araç 5 ay ilk sahibi firmada beklemiş idi. Kendisine durumu sorunca zaman ilk sahibi olmadığını anlamıştı.

    Hocam sizde olayı nereye çektiniz Sadece aracımın plakasını sonradan değiştirdim





  • Araba alma arifesindeyim işime yarayacak bilgiler tesekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    faydalı bilgiler için teşekkürler.

    bazı istisnalar olabiliyor, bayi kotayı doldurmak için son gün elinde kalan aracı kendi üzerine satın alıyor. bunu bir ay sonra müşteriye satıyor. müşteri ilk sahibi ama tescil tarihi ile ilk tescil farklı olabiliyor.

    koç indirimi vs gibi indirimlerden faydalanmak için aracı Koç grubundaki tanıdığının üzerine satın alan kişi, aracını bir süre sonra kendi üzerine alıyor. İlk tescil ile tescil arasında zaman oluyor. Örnek: benim fiesta aracım. kuzenin üzerine alıp 1 yıl sonra kendi adıma tescillettim. Neredeyse %10 indirim için değdi, ama satarken alıcı inanır mı bilmem



    Tanıdığınız birisinden alıyorsanız sorun yok ancak ben yine de "bu kişi aracın ilk sahibi değil" diye varsayıp öyle değerlendirirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuksel77 -- 13 Ağustos 2012; 16:56:16 >




  • Çok bilgilendirici olmuş.Elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesekkurler hocam cok bilgilendirici oldu. tamda araba alma zamani
  • favorilerime ekledim bile teşekkürler
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.