Şimdi Ara

Arabayı satmak vs motor yapmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, 2011 model kangoo 1,5dci 85bg araç kullanıyoruz. An itibarıyla 350k km yaptı, bugün bakıma gittik ve motorun hafiften üflemeye başladığını söyledi usta. Ayrıca sabahları geç marş alıyordu son zamanlarda, pompa/enjektör'cüye baktırdık yaklaşık 2k masrafı varmış. ön salıncaklardan da epey ses geliyordu en ufak çukurda tak tuk ses çıkarıyordu, orada da değişme vakti gelen parçalar varmış, şu an aklımda değil. Kabaca yakın vadede 5k civarı masrafı var (normal bakım dahil), uzun vadede ise motor bittiği zaman 15k motor masrafı var. Aracın şu anki piyasası 60k civarlarında. Siz olsanız aracı makul bir fiyattan satar mıydınız, yoksa tamir edip kullanmaya devam mı ederdiniz?

    edit: kozmetik olarak da koltuklara bir güzellik yapılması gerekiyor, sigara yanıkları vs. var.(önceki sahibinden kalma) onlar da 1k cıvarı tutar. bir yandan komple bir güzel elden geçirip kullanmaya devam edelim diyoruz, diğer taraftan da satıp üzerine biraz daha ekleyip bir binek araç alalım diyoruz...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 28 Ekim 2020; 15:37:38 >







  • Motor komple bitmeden yaptırır, turbo enjektör düzgün bi revizyonla binerdin yerinizde olsam.. Piyasada araçların yüzde doksanı makyajla hatası gizlenmiş pimi çekilmiş bomba..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam bildiğim arabayı yaptırıp binmeye devam ederdim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapacağınız masrafı üzerine koyup bi üst modeli almak daha mantıklı, motor rektefe işleri bi standardı olmadığı için piyango gibi, o kadar masraftan sonra, randıman vermeyebilir.

    Rektefe olmuş bi Celica almıştım, kullanmaya doymazsınız, öyle sıkı yapılmıştı ki, tek tek kompresyonu sayardı, öyle usta çevrenizde bulunur mu, çok zor! He, ustam var derseniz rektefe de olur bir 350k km daha gider neden olmasın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle 350 bin km de erken bitmiş bakımlarını ya aksatmışsınız ya da çok kalitesiz malzemeler ile yaptırmışsınız. Normal kullanıcı da 500 bin km , daha hassas olanlar da ise 700-800 bin kmleri buluyor o motor.


    Masrafa gelince, dizel ünitenin motoru ucuza olmaz, ucuza kaçılmaz. Pompa enjektör ne var bilmiyorum ama 4-5 bin TL civarında düzgün revizyonu. Ayrıca zamanı gelince 15 bin TL değil, zamanı gelmeden 15 bin TL harcarsınız. Eğer motor o zamanı geldiği döneme gelirse masraf artar. Zaten piyasada kimse orjinal parçalar ile motor refketifiye etmez, çok pahalıya gelir. O yüzden yan sanayi ürünler kullanılır. Canı çıkmış motora da yan sanayi parça işte olduğu kadarı ile olur.


    Ön düzene gelince, orjinal parçalar pahalıdır ama çok uzun ömürlüdür, piyasadaki hiçbir yan sanayi parça Reno orjinal alt takım parçaları ile boy ölçüşemiyor yanına bile yaklaşamıyor sağlamlıkta. Fiyatları bütçeye uygun ise orjinal parça kullanın.


    Son olarak eğer radyatör ve radyatör hortumları orjinal ise motoru rektefiye ederken yenileyin, ortalama verimli ömürleri bu kmler kadardır, dikkatinizden kaçar hortum patlar yine motor yaptırmak zorunda kalırsınız.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler cevap için. Araç son 70bin kmdir bizde. kargo için lazım olduğu dönem uygun fiyata 280k km de iken aldık ve bakımlarını aksatmadan yaptık. biz aldığımızda turbo taraflarında hafif yağ kaçağı vardı, usta fazla basmadan kullan müsait bir zamanda turboya baktır demişti ancak maddi durumlar yüzünden biraz bekledik. Araba kargo amaçlı kullanıldığı için bence bu kilometreler normal gibi. Sonuçta normal bir kullanımdan bahsetmiyoruz, sürekli dur kalk, kontak aç kapa vs. durumlarına maruz kalıyor. Motor henüz bitmedi, sadece usta hafiften üflemeye başladığını söyledi. Henüz motor sağlamken bütçeyi ayarlayıp Turbo/pompa/enjector bakımına sokacağız arabayı, ekstradan dediklerinizi de yaptırırız. ön takımlar için salıncakların vadesi dolmuş. ön salıncaklar değişecek dediler. şimdi ona da bakıyoruz. dediğiniz gibi motor bitmeden bi tamire sokmak en iyisi olacaktır sanırım..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 29 Ekim 2020; 9:15:56 >




  • selamivural kullanıcısına yanıt

    Atatürk oto sanayi de bir ustamız var. baya büyük bir sanayi, usta da iyi bir usta. dolayısıyla elde her türlü imkan var. biraz daha araştırıp bakacağız, en mantıklısı neyse onu yapacağız.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bizde böyle yüksek km astra mızı revizyon dan geçirip kullanmaya devam ettik. Birader arızaları bitmiyor her ay başka bir yeri bozuluyor bilgin olsun. Sat üzerine ekle daha yeni birşey al derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasa da o kadar kötü ki, bizim araç 60k piyasası. tabii kozmetiği vs yüzünden değeri düşer, en iyi ihtimal 55k cıvarlarına gider. sattıktan sonra üzerine 70-80k eklemediğin sürece araba alamıyorsun arkadaş. aldığın araba da en fazla binek olarak egea, ticari olarak da kapalı kasa courier falan oluyor... o yüzden biraz da bu revize olayına sıcak bakıyorum. şu an için bu arabayı 15k masraf ile adam akıllı elden geçirip 2-3 yıl daha kullansak daha az masraflı olur diye düşünüyoruz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 29 Ekim 2020; 9:51:37 >
  • İkinci el aldığınız aracın motorunun sağlam olacağı ne malum? Belki satan da sizin kafadan satacak? Kapalı kutu bilemezsiniz. Yaptırırken Parca işini riske atmayıp gidin kendiniz alın parçaları orijinal mais logolu. Abimin clioya orijinal kranka kadar aldık bekliyor parçalar. Krank dahil şimdiden fiyatlar artiyorken parçaları toplayın. En son tamirci motoru parçalar rektefiyeci taşlama honlama yapar piston ölçüsünü verir pistonu alır toplarsınız. Bi 300-400 daha rahat götürür.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Revizyon yaptırmak çok mantıklı değil abim,önermem,sonradan çok sıkıntı çıkarır sandık motor alinabilirse çok daha iyi olur.elektrik arızaları yangın vb daha çok olur revizyon yapılan motorlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı ucuza verseniz üstüne yeni araç için koymanız gereken meblağ ne kadar? Bununla birlikte bu araca 10 bin lira kadar harcadıktan sonra değeri 10 bin lira kadar artmayacak bunu da hesaba katın.

    Yani araçtan genel olarak memnunsanız yaptırıp binin derim. Hiç olmazsa bildiğiniz araba olur.

  • Usta sağlamsa, sıfır ayarında araca çıkacak para da yoksa rektifiye edilir, kafa rahat biçimde kullanılır. Alacağınız aracın gizli kusuru çıkarsa hepten zarar olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    satarsak minimum 50k üzerine eklememiz lazım. o yüzden yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi güzelce tamir ettirmek daha mantıklı geldi.

  • yenisi için çok para isterler tamir şu aşamada daha mantıklı sanki..

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.