Şimdi Ara

ARABANIZ LPG'DE KAÇ LİRA YAKIYOR ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.517
Cevap
34
Favori
681.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıralı sistemler gerçekten şaşırtıcı sonuçlar çıkarabiliyor. Ama onlarda hesap yapmak biraz zor, sizin haberiniz olmadan benzinden gaza geçiyorlar. Gidilen km'nin ne kadarı benzin ne kadarı gaz ayırdetmek zor oluyor. Belki hesapta bu açıdan bir hata da olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tgg

    Benim aracım fiat stilo ve dönüşüm yaptıralı yaklaşık 15000 km oldu (BRC seq24)
    Uzun yolda benzinde 19 YKR yakarken (6.4 lt/100 km), gazda ise 13 YKR (8.6 lt/100 km) civarında yakıyor. Forumdaki arkadaşların çoğuna göre tüketimim yüksek olduğundan(gazdaki tüketim benzindekinin 1.2 katı fazla olur kuralına benim tüketimim uymuyor) defalarca gaz ayarı yaptırdım, bilgisayar ayarlarında herşey normal gözüküyor.Zaten BRC yetkili serviside tüketimin normal olduğunu söylemişti.
    Bir kere gaz ayarını %20 kıstırdım ve tüketimim 11 Ykr lara düştü, arabanın çekişinde bir anormallik olmadı, ancak motora zarar verebilir endişesiyle gaz ayarını tekrar normale döndürdüm.
    Bu forumdaki arkadaşların tüketim değerlerinin benim değerlere göre düşük olduğunu görüyorum, acaba bu arkadaşlar gaz ayarını kıstırarakmı bunu sağlıyorlar? Bu durum motora zarar vermiyormu?


    Değerlerimiz aynı. benzinde 19-20 ykr yaktığım yol ve şartlarda. Lpg de 13.5 ykr yaktı. Ve hiç ekonomik gelmedi. Ayarları kıstırdım aynı şartlarda 11.5 ykr yakmaya başladı (hatta daha yüksek hızda) ama bu seferde aracın çekişi bir miktar düştü ve arıza ışığı yanmaya başladı halen böyle kullanıyorum. Gelecek hafta eski ayarlara dönmeyi düşünüyorum. Biraz pahalı olsun problem olmasın. Ama ekonomi diğer arkadaşlarda olduğu gibi göremedim ben.




  • arkadaşlar
    bende reno 19 ,6 rne var ve 150 ykr falan yakıyo sizin anlatıklarınıza gmre fazla.ustamda ayarı elle dinleyerek yapıyo.ayarlama hususnda ne avsiye edersiniz


  • Değerlerimiz aynı. benzinde 19-20 ykr yaktığım yol ve şartlarda. Lpg de 13.5 ykr yaktı. Ve hiç ekonomik gelmedi. Ayarları kıstırdım aynı şartlarda 11.5 ykr yakmaya başladı (hatta daha yüksek hızda) ama bu seferde aracın çekişi bir miktar düştü ve arıza ışığı yanmaya başladı halen böyle kullanıyorum. Gelecek hafta eski ayarlara dönmeyi düşünüyorum. Biraz pahalı olsun problem olmasın. Ama ekonomi diğer arkadaşlarda olduğu gibi göremedim ben.


    Evet ikimizin tüketim değerleride yaklaşık aynı görünüyor. Ancak arıza lambasının yanması benim araçta sizdekinin tam tersi oldu. Bilgisayarla normal ayarda bende arada sırada lambda sensörü yanıyor, bu özellikle yokuşlarda motor zorlanınca oluyor.Gaz ayarını kıstırdığımda ise hiçbir ikaz lambası yanmamıştı, ancak bu durumda lambda ve diğer gaz ayarındaki değerler normalin dışında çıktığı için içim rahat etmedi ve tekrar gaz ayarını normal seviyeye getirttim. İki durumda da, aracın çekişinde bir fark olmadı.




  • 1992 Laada samara. şehir içi 100 km de 10 litre LPG kullanıyor.
  • Acaba gaz oranlarının, yakıt değerlerinin istatistiklerini, sıralı sistemde, bilgisayara bağladıkları zaman çıktısını almıyor muyuz..? Alanvarsa lütfen yazsın..
  • benim araç tam boş depoya 50 ytl lik gaz aldığımda şehir içi-dışı karışık kullanımda 400 km nin altına daha düşmedi ama sadece milangaz ile bu değeri yakalıyabiliyorum aygaz da daha az gidiyor ve 400 km yi aygazla hiç göremedim
  • arkadaşlar benim yakıt değerlerine bi yorum yazarmısınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratcolak55

    arkadaşlar
    bende reno 19 ,6 rne var ve 150 ykr falan yakıyo sizin anlatıklarınıza gmre fazla.ustamda ayarı elle dinleyerek yapıyo.ayarlama hususnda ne avsiye edersiniz



    arkadaşlar benim yakıt değerlerine bi yorum yazarmısınız
  • Ya birşey demeden edemicem.


    --



    Bütün yazıları okudum. Ve bazılarında ister istemez sırıtmışım.

    --

    Hocam biraz az sallayın ya.

    Sözüm meclisten dışarı ama, şu anda şehir içinde full klima açık 0.11 ykr yakan araba yok hocam be. vs.vs.

    Eh biraz az sallayalım. Oldum olası bu topiklere güvenmem gerçe ama....
  • resmen kafayı yiyecem resmen baştan sona full topic i okudum 110.000-130.000 arası bir değer çıkıyor ki deliye dönecem 250.000 veren birisi olarak ford escort 1.6 95 model aracım var acilen sıralı lpg ye geçiş yapıcam walla sokaktan toplamıyoruz paraları.bende soruyodum kendime millet nası veriyo bu kadar prayı hergün diye hergün full trafik ist'da meğerse sıralı lpg denmiş hergün 100km yapıyorum ve artık gınağı geldi benzinden yaşasın lpg
  • Salı günü Ankara'dan İstanbul Beykoz'a gidip geldik.(92 şahin,5 kişi)

    Ankara'dan full depo çıktık

    Diderken 1,44 ytl den 49 ytl lik gaz
    dönüşte 1,48 ytl den 28 ytl lik
    Ankara'dan 1,30 ytl den yine fulledik 56 ytlş

    930 km = 133.00 ytl

    Yaklaşık 143 ykr yakmış.Otobanda 100km/h den aşağı gitmedik.Sanırım normal !

    Sağlıcakla.
  • 1997 OPEL VECTRA 1.6

    ŞEHİR DIŞI 100
    ŞEHİR İÇİ 145
  • Hangi şehir, lpg'nin lt'si ne kadar, lpg kiti ne marka? Sanırım böylesi daha açıklayıcı olur...

    quote:

    Orjinalden alıntı: myılmaz

    1997 OPEL VECTRA 1.6

    ŞEHİR DIŞI 100
    ŞEHİR İÇİ 145
  • Araçlar tasarlanırken taaaaaaaa 1890 dan 1970 lere kadar uzanan bir araştırma ve günümüzde de çürütülemeyen ispatların sonucunda şu yargılar bilimsel gerçek olarak kabül edilip uygul*nmaktadır.
    1-- her 10 kilogram için 1 bg güç gereklidir.
    2-- buji ateşlemeli mot stokiyometrik oran 14,7/1 kg Hacim olarak 45,8/1 cc
    3---dizel Araçlarda 14,2/1 dir(kg)
    4-- silindirin %80--84 doldurulabilir (normal emişde)
    5-- Turbolu araçlarda silindirin %100 dolar
    6-- sıkıştırma oranı ne kadar fazla ise o kadar fakir karışım kullanılabilir.
    7-- Sıkıştırma oranı, sıkıştırmadan önce karışım hazırlanan motorlarda en az 8 en fazla 12 dir. Yani emilen karışımın kaç kat sıkıştırıldığı çok önemli.


    Şekil 7. Karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemde motor devrine baglı olarak hava-yakıt oranı degişimi


    Şekil 2. Karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemde motor devrine baglı olarak volumetrik verim degişimi( motora alınabilen hava miktarı motor hacminin % si)



    Buji ile ateşlemeli motorlarda en yüksek gücü veren ve en ekonomik çalışmayı saglayan karışım oranları birbirinden farklıdır. Motor gücü, zengin karışıma dogru gidildikçe artmakta, hava/yakıt oranının yaklaşık 12,5/1 oldugu degerde maksimum olmaktadır. Özgül yakıt sarfiyatı da karışım fakirleştikçe azalmakta ve hava/yakıt oranının yaklaşık 16/1 oldugu degerde minimum olmaktadır. (2,6).


    Şekil 1. Karbüratör ve enjeksiyon sistemlerinin yıllara bağlı olarak değişimi


    Karışım fakirleştikçe içindeki yakıt miktarı havaya göre azaldıgından, yanma sonu sıcaklıgı da azalacak ve egzoz gazlarının beraberinde g*türdügü ısı da azalacagından termik verim artacaktır. Karışım oranı 16,5/1’den daha fazla oldugunda yakıt molekülleri arasındaki mesafenin artması nedeniyle yanma hızı azaldıgından yanma süresi uzar ve açıga çıkan enerji çevrime uygun zamanda verilemediginden termik verim yeniden azalmaya başlar. Karışım oranı 12/1-13/1 oranına dogru yaklaştıkça yanma hızı artacagından enerji üst ölü nokta (ÜÖN) civarında çevrime verilebilir. Bu da ortalama efektif basıncın ve dolayısıyla motor gücünün artmasını saglayabilir

    günümüzdeki fiat enj bujili benz motorlarında karışım oranı 14/1 dir

    1000cc = 1 litre havanın deniz seviyesinde kütlesi 1,29 gr dır

    Ağırlık güç oranı da her 10 kg a 1 bg dir tabi bu motorun max gücü için
    ortalama 1 tonluk araç için 100 bg gücünde motor idealdir.

    Hava yakıt oranı fiat motorunda 14/ old göre ve bu değer gr old göre
    volümetrik verimi dikkate alırsak:

    99 model 1,6 16 v motorun 1581 cc olması veriminde üst seviyede olması durumunda %85 diyebiliriz. Yukarıdaki grafikde de görünüyor.
    1581 cc motorun %85 i hava dolduğuna göre ve her bir devirde 4 silindirden 1 i ateşlendiğine göre 1581 in %85 ini ve sonucun 4 te birini bulalım.

    2500 d/dakika devir için

    1581/100 x 85 /4 = 336 cc

    336 cc havanın ağırlığı 1l nin 3 de biri olduğundan 1,3/3 = 0,434 gr
    ve bu hava ağırlığının 14de 1 kadar ağırlığında benzin her bir turda motora verilecek.
    2500 devirde motora verilen benzinin ağırlığı için 0,434/14x2500 = 77,7 gr dakikada sarfiyatıdır.

    bu araç 100 km yolu 3000 devirde 1 satte gider aktarma oranı öle yapılmış
    yani motor 3000 devir yaptığında 5. vitesde 100 km/saat hızla gidiyor.

    3000 devir için 0,434/14x3000 = 93 gr / dakika
    satte ki sarfiyatı ise 93gr x 60 dakika = 5580 gr dır

    benzinin 1 lt si 730gr dır.

    bu durumda 5580gr/730gr = 7,65lt

    1581 cc fiat motorunun 100km de 100km hızla yakıt sarfiyatı 7,65 lt dir

    motora ne yaparsanız yapın bu değeri 7,5 lt altına düşüremezsiniz.

    Boşta gitmek bayır aşşağı gitmek ağır yükle gitmek rampa çıkmak rüzgara kaşı gitmek vs hesabı değiştirir ancak genelde bayır çıkarsan inişi de var çıkarken çok yakarsın inerken az boşta gidersen yavaşlarsın hızlanmak için tekrar gaza basarsın fazla yakar

    yani şehir dışında bu araç 7,65 lt yakar.

    Motor hacmi düşük araçlar da da ağırlığı 1 ton civarı ise aynı yakıtı yakar.
    Ağırlığı arttıkça 1,6 motor da olsa yakıt sarf artar. Ağırlığı azalırsa 1,6 motor da da küçük hacimli mot da yakıt düşer. 1 tona 100 bg oranı bozulursa mesela da büyük motor daha fazla yakıt olur...

    Şehir içinde yoğunluğa göre değişmekle beraber yakıt sarfiyatı ortalam %35 daha fazla olur. Aslında bu çok tartışmalı bi değer şehir içinde kullanım tarzı da yakıtı çok etkiler ama ş dışında sürücü pek bişy değiştirmez. Ş içi değeri kendiniz ş dışına göre %40-45 kullanım ve yük durumuna göre hesaplasanız daha iyi olur ama firmaların hesabı stdrdı böle

    şehir içinde 7,65/100 x135 = 10,32 lt
    ş İçinde %40 fazla yaksa = 10,71 lt
    şehir dışında 7,65 lt

    1lt kurşunsuz benzin 2,93 ytl

    ş içinde 100km de 2,93YTL X 10,32 lt = 30,238 ytl 1km de 303 bin lira
    ş içinde ş dışına göre %40 fazla yaksa 313 binlira
    ş dışında 100km de 2,93YTL X 7,65 lt = 22,4 ytl 1 km de 224 binlira


    lpg nin özgül ağırlığı yaz sıcağında 560 gr/lt soğutulursa 630 gr/lt dir.

    ortalam 580 gr/lt alıyor değeri hocalar.. Ünv hocaları..

    lpg nin 1cm3 ü 0,58 gr old göre hava motora alınan hava ağırlığı 0,434 gr old göre

    3000 devir için 0,434/14x3000 = 93 gr / dakika
    satte ki sarfiyatı ise 93gr x 60 dakika = 5580 gr dır ( saatteki hava sarfı)

    LPG nin 1 lt si 580 gr dır.

    bu durumda 5580gr/580gr = 9,62 lt

    1581 cc fiat motorunun 100km de 100km hızla LPG yakıt sarfiyatı 9,62 lt dir

    Şdışında 100 km de 9,62 lt lpg = (1 lt si 1,48 ise) 142,3 binlira km de

    Ş içinde %35 fazla ise 192 bin lira
    ş içinde %40 fazla yaksa 199,2 binlira


    200 yakar ş içinde
    150 yakar ş dışında

    BAZI ARKADAŞLAR şehir içinde 115 den 160 a kadar lpg için

    200 e kadar düşen benzin için değerler veriyolar da mümkün olmayacağını ve insanları yanıltmamaları için herkesin gerçeği bilip aracı ile uğraşmayıp içinin rahat olması için buraya yazdım

    Yakıt 17/1 oranından daha az olamaz bu da kullanım şartlarına göre 12/1 oranına kadar zenginleşebilir daha fazla zenginleşemez.

    ECU yada EFİ yada BEYİN havanın yoğunluğunu açık hava basıncı ve sıcaklığına göre hasaplıyor ayrıca gaz pedalının konumu ve bu konuma göre motoru olması gereken devrini de hasaplıyor gaz pedalının konumuna göre motor devri düşük ise daha zengin karışım olacak şekilde yakıt püskürtme süresini arttırıyor. ani pedal basılması da ani yakıt artışı yapıyor hesap normal şartlarda pedalın sabit olduğu var sayılarak. Ancak ne olursa olsun değerler bu sonucun etrafında geziniyor.

    ASIL MESELE Ülkelerin ve yakıttan rant sağlayanların az yakan araç istemeyişleri. Şu teknoloji devrinde Km de 100 binlira yakan araç yapılabilir. Hemde konforundan taviz vermeden. Ancak ne kadar az yakarsa o kadar devletlere verilen vergi azalır. Ayrıca yeni motor tasarımı için milyon dolar falan da harcamıyolar. O parayı üretim tesisi kurmak için harcıyolar. Çoğu da reklam ve yeme içme gideri. Petrol zengini ülkeler kazandığı parayı zaten petrolu satın alan ülke bankalarına ve şirketlerine yatırıyor. Hangi petrol zengini ülke o paradan gerçek anlamda fayda bumuş. Petrolü harcayanlar aslında daha zengin. Çünkü 2 yönlü kazanıyolar. 1. vergiden 2. petrol için verdikleri para yatırım yada banka mevduatı olarak kendi ülkelerine geliyor. Örneğin TR de de öle ucuz değil bedavaya da temin edilse benzin aynı paraya satılacak. genel tüketim şu ankinin 5 katı olsa 5 kat ucuz olacak. Az yakan araç çok olursa yakıt fiyatı artar. Mesala mazot eskiden ucuzdu mazotlu araba çoğaldı mazot pahalandı. (vergisi arttı) Devletin yakıttan alacağı toplam vergi aynı değerde tutuluyor. Araçlar az yakarsa bu değeri sağlamak için vergi artacak. Vergi artışı da hükümetleri zora sokuyor. o yüzden devletler az yakan araç istemiyor. Çevreyi az kirleten istiyor.

    Valla inanmak isterim ama öle ş içinde 130 ş dışında 100 gibi rakamlar inandırıcı değil.

    Tabi şehir içi kavramı yaşanılan yere göre değişir değrlendirme herkesin kendine kalmış..

    Bİ KAÇ GRAFİK VARDI AMA BURDA Bİ TÜRLÜ ÇIKMYO YAPIŞMYO BURAYA ANLAMADIM SEBEBİNİ AMA...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Ağustos 2007; 22:52:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: prokizya

    Salı günü Ankara'dan İstanbul Beykoz'a gidip geldik.(92 şahin,5 kişi)

    Ankara'dan full depo çıktık

    Diderken 1,44 ytl den 49 ytl lik gaz
    dönüşte 1,48 ytl den 28 ytl lik
    Ankara'dan 1,30 ytl den yine fulledik 56 ytlş

    930 km = 133.00 ytl

    Yaklaşık 143 ykr yakmış.Otobanda 100km/h den aşağı gitmedik.Sanırım normal !

    Sağlıcakla.

    BU DEĞER Ş DIŞI İÇİN GAYET GERÇEKÇİ BENCE.Ha araç şu model filan derseniz YAKIT HAVA ORANI derim ve ARACIN TOPLAM KİLOSU derim Gerisi çok küçük değişkenler bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 4 Ağustos 2007; 23:04:09 >
  • quote:

    Valla inanmak isterim ama öle ş içinde 130 ş dışında 100 gibi rakamlar inandırıcı değil.

    Tabi şehir içi kavramı yaşanılan yere göre değişir değrlendirme herkesin kendine kalmış..


    Palio 1.4 kullacısıyım. İzmir de gaz 1.36 ytl. şehir içi yaklaşık 16 ykr. şehir dışı 13 ykr yakıyor. gerçi bi yaktığı bi yaktığını tutmuyor. ortalama 15 ykr yakıyor. benim aracımla aynı araca sahip bazı arkadaşlar 10 ykr yaktığını söyüyorlar. 1999 Siena 16 16V arkadaşın dediği gibisiyse benim aracımın yaktığı yakıt normal gözüküyor. çünkü 1367 cc motor 70 bg ve yaklaşık 1000 kg.
  • ÖfKeLiKaLaBaLıK Abicim hesaplayalım istersen;

    "Palio 1.4 kullacısıyım. İzmir de gaz 1.36 ytl. şehir içi yaklaşık 16 ykr. şehir dışı 13 ykr yakıyor. gerçi bi yaktığı bi yaktığını tutmuyor. ortalama 15 ykr yakıyor. benim aracımla aynı araca sahip bazı arkadaşlar 10 ykr yaktığını söyüyorlar. 1999 Siena 16 16V arkadaşın dediği gibisiyse benim aracımın yaktığı yakıt normal gözüküyor. çünkü 1367 cc motor 70 bg ve yaklaşık 1000 kg. "

    YAZMIŞIN

    1336 cc %85 doldurma oranı => (1336/100x85)4= 284cc havayı her devirde motor alıyor ve bu havanın ağırlığının 14 te 1 kadar ağırlığında yalıtı her devirde alacak.

    havanın özgül ağırlığı 1,29 gr/litre => 1,29/1000 = 0,00129 gr dır 1 cm3 ünün ağırlığıdır .

    284 cm3 havanın ağırlığı => 284x0,00129= 0,366gr dır her bir devirde motor 0,366 gr hava alıyor ve bunun 14 de biri kadar yakıt alırsa

    0,366/14= 0,02614 gr yakıtı hr devirde alıyor.

    3000 d/d aldığı toplam yakıtın ağırlığı =3000x0,02614 = 78,42 gr/dk dır.

    saatte ki aldığı yakıt miktarı için 60 ile çarparız.

    78,42gr/dk x 60 dk = 4705,2 gr dır

    benzinin 1 lt si 730 gr dır
    Lpg nin 1 lt si 580 gr dır

    BİR SAATTE 3000 DEVİR İLE MOTORUN SARFİYATI

    benzin kullanılırsa 4705/730 = 6,44 lt (şehir dışında 90 km mesafede)
    lpg kullanılırsa 4705/580 = 8,11 lt (şehir dışında 90 km mesafede)


    lpg nin fiyatı orda 1,36 ytl miş

    8,11 lt x 1,36 ytl =11 ytl eder.

    Ancak 11 ytl ye 100 km gidemezssin çünkü 1,4 palio 3000 devirde 100 km hız yapmıyor 90 km yapıyor YANİ 11 YTL YE 90 KM ş dışında sabit devirde gider 100 km ise

    11ytl /90 x100 =12,3 ytl km de 123 bin lira eder.

    Ancak araç ağırlığı 1 ton motor gücü 70 bg bu oran tutmadığından yakıt sarfiyatı daha fazla olacaktır kesinlikle fazla olur. Ha ne kadar fazla olur bence en az %10 en fazla %15 fazla olur çünKi araç kendisi gitmiyor şöförü de var vs...

    % 10 fazla olsa =>>>> 123 binlira /100 x110 = 135 bin lira en az ş dışında yakar lpg ile derim ben .....

    Şehir içinde %35 fazla yakacak ise;
    135binlira / 100 x135 = 182 binlira yakar lpg de

    Herkesin fikrine de saygım avr bu arada kimse alınmasın kimseye de bişy demek için yazmyom bunu BURASI FORUM dimi....

    yeni farkettim ama pek bişy değişmez aracın motor hacmi ni ben 1336 aldım doğrusu 1367 miş kendin tekrar hesaplayablirsin ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 5 Ağustos 2007; 10:32:09 >




  • 1999 Siena 16 16V teşekkürler. epey uğraştırdık seni. bende araba fazla yakıyor diye gaz ayarı yaptırmakla uğraşmam artık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Sıralı sistemler gerçekten şaşırtıcı sonuçlar çıkarabiliyor. Ama onlarda hesap yapmak biraz zor, sizin haberiniz olmadan benzinden gaza geçiyorlar. Gidilen km'nin ne kadarı benzin ne kadarı gaz ayırdetmek zor oluyor. Belki hesapta bu açıdan bir hata da olabilir.

    Aynen katılıyorum..
    hesaba km başına benzini de eklemek lazım tek nokta enj bişy fark etmiyor ama sıralıda fark ediyor bazı arkadaşlar 400 km de 35 ytl de benzine verebiliyor.. mesela .......
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.