Şimdi Ara

Arabamdaki motor suyu paslı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
18.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabama önceki yaptırdıgım yer antifiriz koymamış ve şuan bildiğimiz paslı su var.Bunu nasıl temizleyebilirim ve antifrizli su koyabilirim arkadaşlar



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Suyunuz Paslıysa Ne Yapmalısınız?

    Motor suyunuz paslıysa, bu durum aracınız için bir dizi olumsuz sonuca yol açabilecek ciddi bir sorundur. Paslı motor suyu aşağıdaki zararlara neden olabilir:

    • Motor bloğu ve parçalarının paslanması
    • Radyatörün tıkanması ve aşınması
    • Su pompasının arızalanması
    • Isınma sorunları
    • Motor hasarı

    Paslı Motor Suyunun Nedenleri

    Motor suyunun paslanmasının birkaç olası nedeni vardır:

    • Radyatör kapağının veya hortumların hasar görmesi
    • Kühlmittel'in (antifiriz) zamanında değiştirilmemesi
    • Su sisteminde hava olması
    • Motor bloğunun veya silindir kapağının contasında kaçak olması

    Paslı Motor Suyunun Temizlenmesi

    Paslı motor suyunu temizlemek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Radyatör suyunu boşaltın.
    • Radyatörü ve soğutma sistemini özel bir temizleme sıvısıyla temizleyin.
    • Temiz suyla iyice durulayın.
    • Yeni Kühlmittel (antifiriz) ekleyin.

    Paslı Motora Antifiriz Koymak

    Paslı bir motora antifiriz eklemek paslanmayı önlemeye yardımcı olabilir, ancak bunu yapmadan önce soğutma sistemini iyice temizlediğinden emin olmalısın. Antifiriz, pas oluşumunu önleyen ve soğutma sistemini korozyondan koruyan kimyasallar içerir.

    Motor Suyunun Paslı Olmasını Önleme

    Motor suyunun paslanmasını önlemenin en iyi yolu, soğutma sistemini düzenli olarak kontrol etmek ve bakımını yapmaktır. Radyatör suyunu ve Kühlmittel'i üreticinin önerdiği aralıklarla değiştir, radyatör kapağını ve hortumları hasar açısından kontrol et ve herhangi bir kaçak varsa derhal onar.

    Unutmayın, paslı motor suyu aracınız için ciddi bir sorundur. Bu sorunu görmezden gelmek, pahalı onarımlara yol açabilir. Motor suyunuzda pas fark ederseniz, sorunu bir an önce çözmek için gerekli adımları atın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence kendin yapma götürüver herhangi bir servise, ustaya halletsin. Maliyetli bir şey değildir.
    _____________________________
    Ford Focus TDCI
  • kapalı sistem mi? kapalı sistem ise hava alınan yerde suyu akıt arabayı çalıştırarak ardından antifirz ekle. hava aldığın yerden antifirz rengi belli olunca işlem tamamdır.
    _____________________________
  • Hortumu yollayın dibine kadar, diğer ucundan da üfleyin 1 kere. Şakır şakır akar zaten sonrasında.
    _____________________________

    "Sokak köpeklerine selam vermek, adam olmaya çeyrek var demektir."
  • youtube da bu işi anlatan çok video var. görüntülü olduğu için yabancı dil bilmene de gerek yok.

    bence önce radyotoru ve tüm soğutma sistemini boşaltabildiğin kadar. boşaltıp saf su doldur. 5 lt civarı alır. 5tl.

    5-10 km gez. ya da aracı normal kullan sonraki gün saf suyu boşaltıp yerine 3 lt antifriz + 2 lt saf su. 20+2=22 tl.

    bi ay sona bu antifirizi de boşalt yeni antifiriz doldur. bi 22 tl daha.

    toplam 50 tl bulur ama işini garantiye almış olursun. sonraki seferler her iki yilda bir 22 tl veririsin. her 6 yilda bir v kayışı, termostat ve su devirdaim pompasını da değiştirirsen pahalı arızalarla uğraşmazsın. motor hararet yaparsa yolda bırakıp 5000 tl ye kadar masraf çıkartabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 18 Ekim 2013; 8:41:35 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    youtube da bu işi anlatan çok video var. görüntülü olduğu için yabancı dil bilmene de gerek yok.

    bence önce radyotoru ve tüm soğutma sistemini boşaltabildiğin kadar. boşaltıp saf su doldur. 5 lt civarı alır. 5tl.

    5-10 km gez. ya da aracı normal kullan sonraki gün saf suyu boşaltıp yerine 3 lt antifriz + 2 lt saf su. 20+2=22 tl.

    bi ay sona bu antifirizi de boşalt yeni antifiriz doldur. bi 22 tl daha.

    toplam 50 tl bulur ama işini garantiye almış olursun. sonraki seferler her iki yilda bir 22 tl veririsin. her 6 yilda bir v kayışı, termostat ve su devirdaim pompasını da değiştirirsen pahalı arızalarla uğraşmazsın. motor hararet yaparsa yolda bırakıp 5000 tl ye kadar masraf çıkartabilir.



    Açıklaman için teşekkür ederim. Daha yeni değişti v kayısı, devirdaim vs. Değiştikten sonra normal su kondu ve sonuc paslı su ne yazıkkı. Radyotörümde 3senelik. Yarın bı bakıcam yapabılırsem yapıcam olmadı servis zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • tekrar bozulsun diye antifiriz koymamışlar herhalde. en azından arabadan cikan antifirizi koymaları gerekiyordu. 2 yılda bir antifrizi değiştirmeyi ihmal etmeyin en azından bundan sonra.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor Suyu Bitti Motor Yandı
    12 yıl önce açıldı
    MOTOR YAĞ KAÇIRIYOR
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • müşürü sök genleşme kabından ver suyu temizlenene kadar yalnız hattı tamamen temizlemek için biraz antifiriz masrafı yapman gerek
    _____________________________
    Karavana bakırdandır kışla yolu çamurdandır zengini bedel öder askerimiz fakirdendir...
  • Geçen kış antifiriz koydurtmadım benimkide öyle zararı var mı ki ?
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Geçen kış antifiriz koydurtmadım benimkide öyle zararı var mı ki ?


    var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Geçen kış antifiriz koydurtmadım benimkide öyle zararı var mı ki ?


    var.



    Ne zararı var yazmamı beklediniz sanırım
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • Ac Schnitzer. A kullanıcısına yanıt
    kışın soğutma suyunun donma tehlikesi, pasların radyatörü veya aracın içindeki su kanallarını tıkaması, su pompasının bozulması, radyatörün kireçten tıkanması. 2 yılda bir vereceğiniz 20 tl ile bunları yaşama ihtimalini çok azaltırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 23 Ekim 2013; 13:18:59 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.