Şimdi Ara

arabaları damla şeklinde ne zaman yapıcaklar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dostlar bu konuda tartışalım... Bence arabalar damla şeklinde olsa daha hızlı giderler. Çünkü sürtünme kuvveti min. inmiş oluyo.
    aerodynamic bakımdan komik görünebilir lakin sürtünme kuvveti min. inmiş olucagından hızı daha artmış olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iss_mail -- 16 Şubat 2007; 0:45:01 >



  • Dostum zaten en iyi aerodynamic ( Ayro Dinamik) Su damlasındadır ve genelde su damlasından esinlenilir.
  • ben direk su damlası düşünüyorum yarbay abi... hani havadan düşerken cins bi şekil alıyoya su tanecüklerü...
    bu arada hatamı düzelttim -aerodynamic miş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iss_mail

    ben direk su damlası düşünüyorum yarbay abi... hani havadan düşerken cins bi şekil alıyoya su tanecüklerü...
    bu arada hatamı düzelttim -aerodynamic miş.
    sen damla şeklinde arabaya biner misin?
  • ben hızlı giden her araca binerim.
    bu damla konusunda daha ciddi olalım lütfen...
    belkide araba sekteründe bi devrim olabilir bu kasa şekli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iss_mail

    ben hızlı giden her araca binerim.
    bu damla konusunda daha ciddi olalım lütfen...
    belkide araba sekteründe bi devrim olabilir bu kasa şekli




    sen öyle san

    devrim olsaydı 40 yıl önce olurdu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oligarşi





    sen öyle san

    devrim olsaydı 40 yıl önce olurdu

    Alıntıları Göster
    şöyle düşün yağmur damlasındaki bir aracın artısını belli bir hızın üstünde hissedebilirsin ancak tipindeki sakatlığı arabayı kullanmadığın zamanlar bile hissedersin. tek amacı hız yapmak olan bir araba yaparken düşünülebilir ancak göze hitap etmeyi düşündüğünüz an yağmur damlasını unutmanız gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    şöyle düşün yağmur damlasındaki bir aracın artısını belli bir hızın üstünde hissedebilirsin ancak tipindeki sakatlığı arabayı kullanmadığın zamanlar bile hissedersin. tek amacı hız yapmak olan bir araba yaparken düşünülebilir ancak göze hitap etmeyi düşündüğünüz an yağmur damlasını unutmanız gerekir.

    Alıntıları Göster
    hız yapan arabayı damla formunda yaparsan o uçmaya başlar.

    Downforce lazım.


    Damla formu sadece güneş enerjisiyle çalışan araçlarda az enerjiyle çok yol gitmek iiçin.

    Bizim arkadaşlar yaptı damla formunda araç ondan biliyorum.

    Yani senden ne zeki adamlar var olsa 40 yıl önce yapılırdı




  • bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...
    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...




    helal valla sana

    Süpersin haklısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oligarşi

    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...




    helal valla sana

    Süpersin haklısın

    Alıntıları Göster
    corsa c yarım damla şeklindedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iss_mail

    ben direk su damlası düşünüyorum yarbay abi... hani havadan düşerken cins bi şekil alıyoya su tanecüklerü...
    bu arada hatamı düzelttim -aerodynamic miş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    ben direk su damlası düşünüyorum yarbay abi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azaz06

    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    ben direk su damlası düşünüyorum yarbay abi...


    Alıntıları Göster
    Dostum sana anlatmak istediğim de oydu zaten. Su damlası düşerken aldığı şekle genel olarak su damlası denir. Ve Genellikle Hızlı Ayrodinamikler o şekilden ilham alır




  • Söyleyin bakalım.Su damlası şeklinde bir arabada bagaj nasıl olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    Söyleyin bakalım.Su damlası şeklinde bir arabada bagaj nasıl olur?
    Bunu yapmamalarının en büyük neden seri üretim koşullarıdır. Farkındaysanız prototiplerde, bir iki tane özel yapılan araçlarda bu form benzeri var ama seri üretilen araçlara su damlası yerine kargo kolisi formu veriliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    Bunu yapmamalarının en büyük neden seri üretim koşullarıdır. Farkındaysanız prototiplerde, bir iki tane özel yapılan araçlarda bu form benzeri var ama seri üretilen araçlara su damlası yerine kargo kolisi formu veriliyor.

    Alıntıları Göster
    benim leon'a bakıyorum da gözüme baya su damlası gibi gözükmeye başladı bu topicten sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...
    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...

    500 basar da, 500 basan bu damla nasıl durur nasıl yola tutunur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baran_bari

    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...

    500 basar da, 500 basan bu damla nasıl durur nasıl yola tutunur...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: baran özden


    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...

    500 basar da, 500 basan bu damla nasıl durur nasıl yola tutunur...

    Adhezyon ve kohezyon güçleriyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 16 Şubat 2007; 10:10:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: baran özden


    quote:

    Orjinalden alıntı: iss_mail

    bana imkan sağlasınlar damla arabaya bugatti veyron motoru bile takarım yeri yalar gider, hatta 500 basar
    40 sene öncesinden anlamam ben, bulsalardı fikri yapsalardı...

    500 basar da, 500 basan bu damla nasıl durur nasıl yola tutunur...

    Adhezyon ve kohezyon güçleriyle

    Alıntıları Göster
    Otomobillerde yapılan rüzgar tüneli içindeki aerodinamik testler göstermiştir ki,
    damla şekli her ne kadar hava direncini minimuma indirse de otomobilin kararlı gidişine kötü etki etmiştir. o nedenle 90'ların sonlarına doğru yaygınlaşmaya başlayan yuvarlak hatlı, damla formuna yakın dizaynlar artık yerini yavaş yavaş bir miktar köşeli dizaynlara bırakmaya başlamıştır.
    sonuçta otomobil diaynında dikkate alınacak tek kıstas rüzgar direnci olmayıp, aracın rüzgar altında kararlı gidişini koruyabilmesi ve yanal rüzgarlardan olabildiğince az etkilenmesidir.

    kısacası, bu yollardan daha önce geçildi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Otomobillerde yapılan rüzgar tüneli içindeki aerodinamik testler göstermiştir ki,
    damla şekli her ne kadar hava direncini minimuma indirse de otomobilin kararlı gidişine kötü etki etmiştir. o nedenle 90'ların sonlarına doğru yaygınlaşmaya başlayan yuvarlak hatlı, damla formuna yakın dizaynlar artık yerini yavaş yavaş bir miktar köşeli dizaynlara bırakmaya başlamıştır.
    sonuçta otomobil diaynında dikkate alınacak tek kıstas rüzgar direnci olmayıp, aracın rüzgar altında kararlı gidişini koruyabilmesi ve yanal rüzgarlardan olabildiğince az etkilenmesidir.

    kısacası, bu yollardan daha önce geçildi...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Otomobillerde yapılan rüzgar tüneli içindeki aerodinamik testler göstermiştir ki,
    damla şekli her ne kadar hava direncini minimuma indirse de otomobilin kararlı gidişine kötü etki etmiştir. o nedenle 90'ların sonlarına doğru yaygınlaşmaya başlayan yuvarlak hatlı, damla formuna yakın dizaynlar artık yerini yavaş yavaş bir miktar köşeli dizaynlara bırakmaya başlamıştır.
    sonuçta otomobil diaynında dikkate alınacak tek kıstas rüzgar direnci olmayıp, aracın rüzgar altında kararlı gidişini koruyabilmesi ve yanal rüzgarlardan olabildiğince az etkilenmesidir.

    kısacası, bu yollardan daha önce geçildi...

    evet olaya bu açıdan yaklaşmak gerekli kazanç sağlayacaz derken allaha emanet gitmek pe doğru olmaz




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.