Şimdi Ara

Araba sabahları çalışmıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
48.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba sabahları çalışmıyor. Marş basıyor ama bi türlü motor çalışmıyor. Bi şekilde çalıştırınca gün içi sorun yok. Ama ertesi sabah aynı dert. Bu arabanın sabahlara bir gıcığımı var nedir. Karşılaşan varmı.



  • hocam yaptığın iş değil öncelikle her sabah karşılaşıyorsan ortada bir sorun var...!!!!!!!!!

    öncelikle bir ustaya veya servise göstermelisin aynı sorunu clio 1.6 ile yaşamış ve 2 hafta boğuşmuş daha sonra marş motorunu değiştirerek sorunu aşmıştım........

    akü de problem olabilir 2.ve büyük sebeblerden birisi marş motoru arızası.....bence her ikisini kontrol et veya ettir saygılar bu problem başına daha başka işler açmadan göster saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    hocam yaptığın iş değil öncelikle her sabah karşılaşıyorsan ortada bir sorun var...!!!!!!!!!

    öncelikle bir ustaya veya servise göstermelisin aynı sorunu clio 1.6 ile yaşamış ve 2 hafta boğuşmuş daha sonra marş motorunu değiştirerek sorunu aşmıştım........

    akü de problem olabilir 2.ve büyük sebeblerden birisi marş motoru arızası.....bence her ikisini kontrol et veya ettir saygılar bu problem başına daha başka işler açmadan göster saygılar
    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Arthur

    quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.


    ne fark etcek? dizelde buji yokmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunedpipe

    quote:

    Orjinalden alıntı: Arthur

    quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.


    ne fark etcek? dizelde buji yokmu

    Alıntıları Göster
    yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    yok

    Alıntıları Göster
    Çok önceleri bende bu tarz bi sorun yaşadım, bujiler değişince sorun kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    Çok önceleri bende bu tarz bi sorun yaşadım, bujiler değişince sorun kalmadı.

    Alıntıları Göster
    dizel araçlarda bujinin kralı var,ısıtmalı buji.bilmiyorsan yok deme,bilmiyorum de öğretiriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunedpipe

    dizel araçlarda bujinin kralı var,ısıtmalı buji.bilmiyorsan yok deme,bilmiyorum de öğretiriz.

    Alıntıları Göster
    ısıtmalı buji dediğin olay sadece mazotu inceltip daha kolay yanmasını sağlayan alet.Gerçek adını şimdi hatırlamıyorum ama onun ateşlemeyle hiç bi alakası yok.Benzinli makinelerdeki buji direkt olarak ateşleme olayının kalbidir ama dizel makinelerde bahsettiğim gibi sadece yakıtı inceltmede kullanılır.Ben bunu bilir bunu söylerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    ısıtmalı buji dediğin olay sadece mazotu inceltip daha kolay yanmasını sağlayan alet.Gerçek adını şimdi hatırlamıyorum ama onun ateşlemeyle hiç bi alakası yok.Benzinli makinelerdeki buji direkt olarak ateşleme olayının kalbidir ama dizel makinelerde bahsettiğim gibi sadece yakıtı inceltmede kullanılır.Ben bunu bilir bunu söylerim.

    Alıntıları Göster
    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AppleWolf

    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene

    Alıntıları Göster
    Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.

    Alıntıları Göster
    haklısın bizde kafamıza göre yorum yapıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AppleWolf

    haklısın bizde kafamıza göre yorum yapıyoruz

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar diesel motorlarda ısıtma bujileri mazotu degil silindir içindeki havayı ısıtır !

    bildiğiniz gibi yüksek basınçla ısınan kızgın havanın üzerine enjekte edilen yakıtla enerji elde edilmektedir !

    ısıtma bujileride doğrudan silindir içine bağlı olduğu için drek havayı ısıtır !

    ilk marş anında soğuk havanın ısnması uzun sürer bu zaman zarfı içindede araç çalışmaz

    arkadaş zaten söylemiş araç birkere çalışınca sorun yok diye bunun nedeni motor ısındığı için motor içindeki havada sıcaktır nedeni budur!

    ısıtma bujileri eger yakıtı ısıtsaydı enjektöre bağlı olurdu ve yakıt filitrelerine yakıt ısıtıcısı takmazlardı !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sword -- 24 Eylül 2004, 0:24:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AppleWolf

    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bkalaz

    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene


    sword yazmış ama birşeylerde ben ekliyeyim dedim,mazot ısıtma olayını kamyonlarda görmüşsün ondan karıştırıyorsun diye varsayıyorum. ısıtma bujisi silindir içine doğru olan ve ucu ısındığı zaman kıpkırmızı olan bir metalden oluşur,kontak çevrildiği an aküden enerji çekerek ısınmaya başlar ve içerdeki yüksek basınçlı havayı ısıtması birkaç saniyeyi alır,yeteri kadar ısınıncada patlama yapar ve motor çalışır... daha sonra silindirde yanma reaksiyonları başlayıncada DEVRE DIŞI kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunedpipe

    quote:

    Orjinalden alıntı: bkalaz

    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene


    sword yazmış ama birşeylerde ben ekliyeyim dedim,mazot ısıtma olayını kamyonlarda görmüşsün ondan karıştırıyorsun diye varsayıyorum. ısıtma bujisi silindir içine doğru olan ve ucu ısındığı zaman kıpkırmızı olan bir metalden oluşur,kontak çevrildiği an aküden enerji çekerek ısınmaya başlar ve içerdeki yüksek basınçlı havayı ısıtması birkaç saniyeyi alır,yeteri kadar ısınıncada patlama yapar ve motor çalışır... daha sonra silindirde yanma reaksiyonları başlayıncada DEVRE DIŞI kalır.

    Alıntıları Göster
    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))

    Alıntıları Göster
    Arabaya benzin yada mazot doldurdunmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Arthur

    Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.



    aha benden soru:
    benim arabam gitmiyor neden?
    bunun gibi soru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))


    işte bu bak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))



    aynen bu kardeş.Bazı arkadaşlar (hatta arasıra bende) direk basıp çalıştırıyolar arabayı bu yanlış bi iş.ejektörlerin çabuk tıkanmasına sebep oluyomuş.Bide bence motorada zararı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arthur

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))



    aynen bu kardeş.Bazı arkadaşlar (hatta arasıra bende) direk basıp çalıştırıyolar arabayı bu yanlış bi iş.ejektörlerin çabuk tıkanmasına sebep oluyomuş.Bide bence motorada zararı olur.

    Alıntıları Göster
    kışın yarım marşa basarak daha rahat havayıısıtırsanız araba kolay çalışır dizelde tabiki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tedus -- 25 Eylül 2004, 16:23:55 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.